Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384131 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3255 Dátum: 2016.01.17 21:51:40 »

Látod, nekem talán ez a legnagyobb bajom ezzel az autóval, hogy túlságosan bolondbiztosra tervezték: ha leállok behúzza a féket, ha besötétedik felkapcsolja a világítást, és akkor is megy felfelé, amikor már remegnie kellene. A felfelé nekem sem a felüljárót jelenti  :D .Tudod, megyek hegyen-völgyön, tökön-paszulyon... :scooter:
Köszi a tanácsot. Kipróbálom. Ezentúl járok vele majdnem úgy , mint a benzinessel.
Én csak annyit javasoltam, hogy huzamosabb emelkedőn inkább 2000 körül próbáld meg használni az autót, ne 1500 körül. Egyébként, ez a tulfinomitottsag mindegyik mai modern dízelre jellemző. Az a hátrányuk, hogy nem érződik rajtuk, hogy erőlködnek. Csak azt érzed, hogy már 1400-tol megindul, meg itt leadja a 300Nm nyomatékát, de valójában nem ennyire kafa a helyzet.
Ahogy korábban a totalcaron is írták, nem a fordulat, a nyomaték öl.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3256 Dátum: 2016.01.22 19:37:25 »
Egy kis segítséget kérek attól aki meg tudja mondani hogy hogyan nullázzam az átlagfogyasztást a 2005-ös Avensisben. Olvastam hogy a tanksapka nyitása, nullázza, de nekem nem sikerült. A distance gomb nyomva tartására sem nulláz. A műszerfal közepén fent van a kijelző, középen egy gombbal.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3257 Dátum: 2016.01.22 20:21:56 »
Egy kis segítséget kérek attól aki meg tudja mondani hogy hogyan nullázzam az átlagfogyasztást a 2005-ös Avensisben. Olvastam hogy a tanksapka nyitása, nullázza, de nekem nem sikerült. A distance gomb nyomva tartására sem nulláz. A műszerfal közepén fent van a kijelző, középen egy gombbal.
Tankolj tele! ;)

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3258 Dátum: 2016.01.23 15:51:13 »
Köszönöm a választ Izso!

Egyébként részben oké, mert amikor először tankoltam tele, nullázott, majd rátankoltam kb 6 litert hogy ismét tele legyen, és ekkor nem nullázott.
Mindezt azért tettem, mert az autó nekem új, és ellenőrizni kívántam a fogyasztást a computer adataival, ami nagyjából stimmelt. A pillanatnyi fogyasztásom viszont össze vissza ugrál, pontosabban a valós értékről felugrik 3-4-5 litert majd visszaáll, és szinte azonnal kezdi elölről az ugrálást.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3259 Dátum: 2016.01.23 16:49:26 »
Köszönöm a választ Izso!

Egyébként részben oké, mert amikor először tankoltam tele, nullázott, majd rátankoltam kb 6 litert hogy ismét tele legyen, és ekkor nem nullázott.
Mindezt azért tettem, mert az autó nekem új, és ellenőrizni kívántam a fogyasztást a computer adataival, ami nagyjából stimmelt. A pillanatnyi fogyasztásom viszont össze vissza ugrál, pontosabban a valós értékről felugrik 3-4-5 litert majd visszaáll, és szinte azonnal kezdi elölről az ugrálást.

Nekem ugya nem ilyen van, csak tippelnék!

Az üzemanyagszint drasztikus emelkedése(tankoláskor) nullázhatja az átlagfogyasztás mérőt. :yes:
A 6 liter rátankolás valószínűleg nem érte el az érzékelési küszöböt, ezért nem nullázódott le.
(az enyémben [T22] kézzel is lehet nullázni)
szvsz.


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3260 Dátum: 2016.01.23 18:27:00 »
Köszönöm a választ Izso!

Egyébként részben oké, mert amikor először tankoltam tele, nullázott, majd rátankoltam kb 6 litert hogy ismét tele legyen, és ekkor nem nullázott.
Mindezt azért tettem, mert az autó nekem új, és ellenőrizni kívántam a fogyasztást a computer adataival, ami nagyjából stimmelt. A pillanatnyi fogyasztásom viszont össze vissza ugrál, pontosabban a valós értékről felugrik 3-4-5 litert majd visszaáll, és szinte azonnal kezdi elölről az ugrálást.
Emiatt a megoldás miatt viszont olyankor is nulláz, ha meredekre állsz. Akár egy padkára állás esetén is előfordulhat.

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3261 Dátum: 2016.01.24 08:55:20 »
Nekem ugya nem ilyen van, csak tippelnék!

Az üzemanyagszint drasztikus emelkedése(tankoláskor) nullázhatja az átlagfogyasztás mérőt. :yes:
A 6 liter rátankolás valószínűleg nem érte el az érzékelési küszöböt, ezért nem nullázódott le.
(az enyémben [T22] kézzel is lehet nullázni)
szvsz.

Kösz a választ Andras69!

Nem szerencsés hogy nem tudom kézzel nullázni, de az autó jó, ez legyen a legnagyobb baja. Viszont a pillanatnyi fogyasztás ugrálása bosszant, mert ha jól olvastam akkor csinálja ha a DPF szűrőt tisztítja. Ezzel nem lenne baj, na de állandóan?

Üdv: Gatamm

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3262 Dátum: 2016.01.24 08:57:21 »
Emiatt a megoldás miatt viszont olyankor is nulláz, ha meredekre állsz. Akár egy padkára állás esetén is előfordulhat.

Kösz a választ Izso!

Akkor az Érdi emelkedőn kipróbálom!   :)

Üdv: Gatamm

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3263 Dátum: 2016.01.24 10:38:11 »
Viszont a pillanatnyi fogyasztás ugrálása bosszant, mert ha jól olvastam akkor csinálja ha a DPF szűrőt tisztítja. Ezzel nem lenne baj, na de állandóan?

Üdv: Gatamm
Miért, szerinted milyen értékek lennének reálisak egy pill. fogy. mérőn?
Én 0-99 liter között látok és ez reális is. Egyébként felejtsd el, nem tudom milyen érdemi infót adna  ;)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3264 Dátum: 2016.01.24 11:05:33 »
Emiatt a megoldás miatt viszont olyankor is nulláz, ha meredekre állsz. Akár egy padkára állás esetén is előfordulhat.

Kösz a választ Izso!

Akkor az Érdi emelkedőn kipróbálom!   :)

Üdv: Gatamm
Annyira azért nem érzékeny a rendszer, hogy egy "mezei" 10-12 % -s meredeken lenullázódjon. :nonono: (Az érdi szvsz max 6 %) De Budán biztos lesz olyan kocsibeálló, ahol újra fogja kezdeni a számlálást. :cry:

A pillanatnyi fogyasztás ugrálása szvsz reális, de egyébként teljesen fölösleges funkció. Minek azt tudni :?: A t27 fogyasztási diagramja sokkal hasznosabb. Annál viszont 2 dolog bosszant:
1. Nyomkodnom kell a gombot, hogy megtudjam a külső hőmérsékletet (vagy az átlagfogyasztást nem látom :no:). Az pedig így télvíz idején elég fontos információ... :hmmmm:
2. Hiányzik az a funkció ami a t25-nél megvolt, hogy hány km-t tettem meg az indulásom óta. Na, az már miért nem fért bele a programírásba :?: :no:

Nekem a t25 1.8 általában 2-3 decivel nagyobb átlagfogyasztást mutatott, mint amennyit a tankolásos számolás adott ki.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3265 Dátum: 2016.01.24 11:38:56 »
Viszont a pillanatnyi fogyasztás ugrálása bosszant, mert ha jól olvastam akkor csinálja ha a DPF szűrőt tisztítja. Ezzel nem lenne baj, na de állandóan?
A pillanatnyi fogyasztásod normálisan folyamatosan ugrál, alig van olyan, hogy az átlagos 7 litert mutassa. Például hidegen a motor, az első párszáz méteren simán képes 60-80 literes literes pillanatnyi fogyasztást produkálni. Előzés közben lehet, hogy 15-20 liter/100km fog vizuálisan ingerelni.  De végeredményben úgyis csak az számít, hogy amikor tankolsz, akkor leosztod a beletöltött mennyiséget azzal a km mennyiséggel amit autóztál. Ha a pillanatnyi kijelzést nem szereted nézni, akkor kapcsolj át nyugodtan avg./100km-re. :)

UI: Ha nyitsz egy quote tag-et, akkor célszerű le is zárni /quote tag-el, különben nehezen értelmezhető a válaszod.

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3266 Dátum: 2016.01.24 12:29:19 »
A pillanatnyi fogyasztásod normálisan folyamatosan ugrál, alig van olyan, hogy az átlagos 7 litert mutassa. Például hidegen a motor, az első párszáz méteren simán képes 60-80 literes literes pillanatnyi fogyasztást produkálni. Előzés közben lehet, hogy 15-20 liter/100km fog vizuálisan ingerelni.  De végeredményben úgyis csak az számít, hogy amikor tankolsz, akkor leosztod a beletöltött mennyiséget azzal a km mennyiséggel amit autóztál. Ha a pillanatnyi kijelzést nem szereted nézni, akkor kapcsolj át nyugodtan avg./100km-re. :)

UI: Ha nyitsz egy quote tag-et, akkor célszerű le is zárni /quote tag-el, különben nehezen értelmezhető a válaszod.

Köszönöm Silent a válaszodat!

Akkor beletörődök az ugrálásba és kész. Egyébként a céges C Berlingoban nem ugrál miközben tempomattal megyek. Az emelkedőt és a lejtőt látni rajta, egyébként stabil 1-2 deci mozgás sík úton.
A pillanatnyi fogyasztás figyelésével keresem az ideális fogyasztást, a fordulatszám figyelembevételével. Érzem hogy van erő az autóban, de 1500 alatt nem érzi magát jól, legalábbis ez a tapasztalatom. Az AVG most 8 litert mutat 30% város 70% M0 használattal.
Igen, brutális adatokat látok indulásnál, vagy ha odalépek, de ezzel semmi gond, valamitől mennie, és gyorsulnia kell!  ;)
Abban tud valaki tanácsot adni hogy milyen állófűtést érdemes beszerelni, vagy esetleg a vízfűtő kazánt érdemes beépíteni? Az én verdámban nincs, és hallottam hogy létezik Avensisnek ilyen verziója is.

Üdv: TG

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3267 Dátum: 2016.01.24 13:18:45 »

Köszönöm Silent a válaszodat!

Akkor beletörődök az ugrálásba és kész. Egyébként a céges C Berlingoban nem ugrál miközben tempomattal megyek. Az emelkedőt és a lejtőt látni rajta, egyébként stabil 1-2 deci mozgás sík úton.
A pillanatnyi fogyasztás figyelésével keresem az ideális fogyasztást, a fordulatszám figyelembevételével. Érzem hogy van erő az autóban, de 1500 alatt nem érzi magát jól, legalábbis ez a tapasztalatom. Az AVG most 8 litert mutat 30% város 70% M0 használattal.
Igen, brutális adatokat látok indulásnál, vagy ha odalépek, de ezzel semmi gond, valamitől mennie, és gyorsulnia kell!  ;)
Abban tud valaki tanácsot adni hogy milyen állófűtést érdemes beszerelni, vagy esetleg a vízfűtő kazánt érdemes beépíteni? Az én verdámban nincs, és hallottam hogy létezik Avensisnek ilyen verziója is.

Üdv: TG
Vízfűtó kazán?![emoji1]
Ez túlzás, mint elnevezés, de a Calix és a Defa márkák között nézz szét. A blokk fagyszelepének helyén csatlakozik egy merülőforraló szerű eszköz, amit hálózatról taplalhatsz meg.
Nagyon jó cucc mindkét gyártmány, én is fogok venni az enyémbe.

Nyáron kb 50-60 fokról, télen 35-40 fokról tudsz indulni, ha előtte bekapcsoltad időben. Ezzel kb 0-ra csökkented a hidegjáratot és utastér fűtésed is kb azonnal van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3268 Dátum: 2016.01.24 13:32:08 »
Abban tud valaki tanácsot adni hogy milyen állófűtést érdemes beszerelni, vagy esetleg a vízfűtő kazánt érdemes beépíteni? Az én verdámban nincs, és hallottam hogy létezik Avensisnek ilyen verziója is.
Állófűtésből van a Webasto meg az Eberspächer. Alapáron a beépítése ezeknek 270-300.000 körül jön ki, ezért egy programozható kapcsológombos cuccot kapsz. Távirányítós kiegészítéssel még egy százast számolj hozzá. Van SMS vezérlős megoldás is 120-130.000 plusz forintért. Gondolkoztam rajta, de távirányítással 400.000 ft. Én úgy döntöttem, hogy inkább beindítom és melegítem 10 percet ha kell, az állófűtés árából meg bőven kijön egy generál, ha úgy alakul. Annak jó ez aki nálunk hidegebb tájon él.
Ezen kívül még vannak az elektromos megoldások, de azt dugdosni kell reggel-este és csak otthon áll rendelkezésre, ha van zárt udvar vagy garázs. Duett oldalán nézz körül ha érdekel, náluk az utastér befűtés meg a motormelegítő szál időzítővel meg beszereléssel 100.000 ft körül mozog.

Gatamm

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3269 Dátum: 2016.01.24 16:40:22 »
Állófűtésből van a Webasto meg az Eberspächer. Alapáron a beépítése ezeknek 270-300.000 körül jön ki, ezért egy programozható kapcsológombos cuccot kapsz. Távirányítós kiegészítéssel még egy százast számolj hozzá. Van SMS vezérlős megoldás is 120-130.000 plusz forintért. Gondolkoztam rajta, de távirányítással 400.000 ft. Én úgy döntöttem, hogy inkább beindítom és melegítem 10 percet ha kell, az állófűtés árából meg bőven kijön egy generál, ha úgy alakul. Annak jó ez aki nálunk hidegebb tájon él.
Ezen kívül még vannak az elektromos megoldások, de azt dugdosni kell reggel-este és csak otthon áll rendelkezésre, ha van zárt udvar vagy garázs. Duett oldalán nézz körül ha érdekel, náluk az utastér befűtés meg a motormelegítő szál időzítővel meg beszereléssel 100.000 ft körül mozog.

Kösz a választ Silent, utánanézek!

Üdv: Gatamm