Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385697 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3240 Dátum: 2016.01.16 19:12:21 »
Üdv! T-27 Avensis vásárlását tervezem A 126 és a 124 le változatok közül melyiket ajánljátok és miért?Műszaki tartalomabn és megbizhatóságban tényleg jobb az ujabb 124le változat?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3241 Dátum: 2016.01.16 23:15:17 »

Üdv! T-27 Avensis vásárlását tervezem A 126 és a 124 le változatok közül melyiket ajánljátok és miért?Műszaki tartalomabn és megbizhatóságban tényleg jobb az ujabb 124le változat?
Az uzemanyagrendszerre kell odafigyelni és jó lesz. Csak Premium üzemanyagot szabad tankolni bele, és kizárólag a pontos gyári ajánlásnak megfelelő motor olajat szabad beleönteni.
Kérdés, hogy előtted mindezekre mennyire figyeltek?

A 124 lovas okossága a korábbival szemben, hogy hidegen a motor olajat csak kisebb körben keringteti a blokkban, hogy az mihamarabb bemelegedjen, csakúgy, mint a hűtővizet is. Ezzel gyorsabban megjön a fűtés és a motor is kevesebbet jár hidegen. Jó motor, kicsit cirippelősen jár, de halk, és egyenletes.

Ha sokat akarod használni városban, ne a dízelt vedd, a városi használat tönkreteszi, mint minden modern dízelt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3242 Dátum: 2016.01.17 08:22:11 »
Az uzemanyagrendszerre kell odafigyelni és jó lesz. Csak Premium üzemanyagot szabad tankolni bele, és kizárólag a pontos gyári ajánlásnak megfelelő motor olajat szabad beleönteni.
Kérdés, hogy előtted mindezekre mennyire figyeltek?

A 124 lovas okossága a korábbival szemben, hogy hidegen a motor olajat csak kisebb körben keringteti a blokkban, hogy az mihamarabb bemelegedjen, csakúgy, mint a hűtővizet is. Ezzel gyorsabban megjön a fűtés és a motor is kevesebbet jár hidegen. Jó motor, kicsit cirippelősen jár, de halk, és egyenletes.

Ha sokat akarod használni városban, ne a dízelt vedd, a városi használat tönkreteszi, mint minden modern dízelt.

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3243 Dátum: 2016.01.17 08:28:47 »
Mi számít városi használatnak?Egy taxi aki városon belül jár az igen,én naponta munkahelyre oda 10 vissza 10 km mennék amiből egy rész főút kb 5-6 km(elővárosban lakom),a többi km-t főúton, pályán tenném meg nyaralás,rokonlátogatás stb..Akkor szerintetek az én használatom városi használatnak számít, amit ahogy masok is irták nem bir? Egy taxis üzemmöd melyik részét tenné hamat tönkre,?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3244 Dátum: 2016.01.17 10:47:50 »
Mi számít városi használatnak?Egy taxi aki városon belül jár az igen,én naponta munkahelyre oda 10 vissza 10 km mennék amiből egy rész főút kb 5-6 km(elővárosban lakom),a többi km-t főúton, pályán tenném meg nyaralás,rokonlátogatás stb..Akkor szerintetek az én használatom városi használatnak számít, amit ahogy masok is irták nem bir? Egy taxis üzemmöd melyik részét tenné hamat tönkre,?
A dízelnek kell 5-6km hogy elérje az üzemmeleg szint alját. A benzines sokkal gyorsabban melegszik, ezért ajánlják azt rövidtávos használatra. A rövidtávos használatot hívják városi használatnak. 10km-es távon a motor kétharmad részben hidegen fog menni.
Nem a város tábla a lényeg, az a motort teljesen hidegen hagyja( :D) hanem az, hogy a motorod hidegen fog nagyrészt üzemelni. Ha 30km távolságba autózol minden nap, akkor már másképp fest a dolog, mivel az üzemórák jelentős része nem hidegüzemben fog történni. Ezeket olvasd el ha szeretnél jobban képbe kerülni:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

Nekem a városi használat ~5 év alatt ette meg a motort annyira, hogy szerelő>gépműhely>felújítás lett belőle. Üzemanyagon nem takarítottam meg annyit, mint amennyibe a történet került.


Egy taxi aki városon belül jár
A taxis elindul reggel és megy többé-kevésbé egyben 8 órát a motor. A járgány 5 km alatt bemelegszik és úgy is marad, mert hosszabb időre nem áll le a napi 100-250km futás és 8 üzemóra alatt. Te mész 10km-t, aztán lehűlsz hidegre és mész még 10km-t. A motorod igazából sose melegszik be, saccra 6km-nél kezd üzemmeleg lenni és 10km után lesz az optimum környékén. Simán lehet, hogy időben ugyanakkor lesz problémás a két autó, de a futás szummájában biztos hogy jelentős különbség lesz kettejük közt. Kb. tízszeres. Ez az egyik. A másik az, hogy nekünk a kocsi egy veszteséges eszköz, mindenképpen bukunk rajta. A taxisnak viszont munkaeszköz, amit tervezetten elhasznál, jó esetben anyagi veszteség nélkül.
Ha ironikus akarok lenni, akkor az a legvalószínűbb helyzet, hogy x év taxisüzem után visszatekerik félmillióval az óráját, lehántják a sárga fóliát, kitakarítják és eladják egy dízelre becsípődött valakinek aki mindenáron azt akar venni. :)

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3245 Dátum: 2016.01.17 11:14:58 »
Udv, Köszönöm a válaszokat, a benzines lesz a megoldás, ami nem egyszerú mert nagyon ritka a  Használtautó.hu-n.Más márka túrbósait pedig nem kívánom megvenni, mivel szerintem hasonló kockázatot jelentenek mint a dizelek, magasabb fogyasztás mellett.Sajna kevés márka gyárt sima, nem közvetlen befecskendezéses benzinest.Igy az ember rákenyszerül a dízelre .

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3246 Dátum: 2016.01.17 11:34:19 »
Udv, Köszönöm a válaszokat, a benzines lesz a megoldás, ami nem egyszerú mert nagyon ritka a  Használtautó.hu-n.Más márka túrbósait pedig nem kívánom megvenni, mivel szerintem hasonló kockázatot jelentenek mint a dizelek, magasabb fogyasztás mellett.Sajna kevés márka gyárt sima, nem közvetlen befecskendezéses benzinest.Igy az ember rákenyszerül a dízelre .
Esetleg nézz meg pár T25-öst. Jellemzően nem bontószökevények, a belterük szerintem jobb minőségű, mint a T27-nek és műszakilag sincsenek nagyon lemaradva az újtól. Ha nagyon nem találsz, akkor megoldás lehet a német import. Ha kinézel pár potenciális kocsit, 30 napon belül nálad van honosítva. Csak elkezdeni nehéz. T27-ből sanszos, hogy akár német Toyota szalonból is kapsz olyan 2009-2012 közti példányt amit új kocsiba beszámítás miatt vettek át.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3247 Dátum: 2016.01.17 11:36:45 »
Ennyire nincs benzines T27?
Lehet, hogy el kellene adnom az enyémet  :?:   :D

akv

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3248 Dátum: 2016.01.17 11:54:11 »
3-4 M között jelenleg a T-27 - ből egy sincs   :cry:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3249 Dátum: 2016.01.17 12:02:12 »
Ennyire nincs benzines T27?
Lehet, hogy el kellene adnom az enyémet  :?:   :D
Ha kiírod eladásra koppani nem lesz ideje, ahogy szokták mondani. :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3250 Dátum: 2016.01.17 13:47:53 »
Ha kiírod eladásra koppani nem lesz ideje, ahogy szokták mondani. :D
Csak nem nagyon van helyette más perpill.
Dízelből csak újat vennék, hajtanám 180-200e km-ig és eladnám. Csak nem akarok alaphangon 8-9M-t kiadni egy kocsira, az sok.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3251 Dátum: 2016.01.17 14:22:49 »
Emelkedőn erőlködik 1500-as fordulaton a motor, azért füstöl. Túl alacsony és feleslegesen terheled a hajtókarokat, csapágyakat (dízel motor!). Ha 1800-2000 körül tartanád, biztos kevésbé kojtolna, mert ott tisztább az égés a kialakult turbó nyomás miatt.
1500-nál már teljesen normálisan ketyeg a motor fölfelé (Itt nem 8-10 %-s emelkedőről beszélek!). Abszolút nem érzem, hogy erőlködne. Ha emlékem nem csal, 70 km/h körül visz négyesben, amikor 1500-t forog, és ekkor a turbó már rendesen működik. Sőt, ha hármasban hagynám, már az autó is kérné a negyediket 70-nél. Egyébként, az 1.8 is 70-nél, negyedikben gond nélkül ment felfelé.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3252 Dátum: 2016.01.17 17:51:11 »
Csak nem nagyon van helyette más perpill.
Dízelből csak újat vennék, hajtanám 180-200e km-ig és eladnám. Csak nem akarok alaphangon 8-9M-t kiadni egy kocsira, az sok.
Meg ha elégedett vagy vele akkor minek? Családban nem csak mi, de a többiek se nagyon adják el a kocsijukat. Ha csere van, akkor valamelyik gyerek vagy rokon megkapja/megveszi/átveszi a régi, jól karbantartott járgányt, úgyhogy látókörben marad mind. Általánosan azt mondanám, hogy 400-500.000 km-ig nem nagyon szokott komolyabb költségesebb problémájuk lenni.

1500-nál már teljesen normálisan ketyeg a motor fölfelé (Itt nem 8-10 %-s emelkedőről beszélek!). Abszolút nem érzem, hogy erőlködne. Ha emlékem nem csal, 70 km/h körül visz négyesben, amikor 1500-t forog, és ekkor a turbó már rendesen működik. Sőt, ha hármasban hagynám, már az autó is kérné a negyediket 70-nél. Egyébként, az 1.8 is 70-nél, negyedikben gond nélkül ment felfelé.
Nekem ugyan VVTi, de 30km/h körül 1500-nál Visegrádon 4-esben a hegynek felfelé ledadogott. Ment, de érezhetően kissé meredek volt. Be is ugrott rögtön, hogy a fórumon osztom az észt, aztán simán 4-esben felejtem én is. :D Mentségemre szóljon, hogy már a pisztránghorgászaton járt az eszem. :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3253 Dátum: 2016.01.17 17:58:42 »

1500-nál már teljesen normálisan ketyeg a motor fölfelé (Itt nem 8-10 %-s emelkedőről beszélek!). Abszolút nem érzem, hogy erőlködne. Ha emlékem nem csal, 70 km/h körül visz négyesben, amikor 1500-t forog, és ekkor a turbó már rendesen működik. Sőt, ha hármasban hagynám, már az autó is kérné a negyediket 70-nél. Egyébként, az 1.8 is 70-nél, negyedikben gond nélkül ment felfelé.
Nm érzed, mert annyira ki van egyenlítve a motor rezgése, hogy nem fogod észrevenni, hogy a motor legszívesebben kiugrana a helyéről. [emoji6]
Persze, nem egy felüljáróra való felhajtástól fog tönkremenni az 1500-as fordulaton, de én leginkabb csak a sebesség tartására használnám ezt a tartományt, pláne 4.-ben. Ezeknek igen hosszú az áttételük, nem szükséges fölváltogatni, mint a benzineseknél.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3254 Dátum: 2016.01.17 18:30:47 »
Nm érzed, mert annyira ki van egyenlítve a motor rezgése, hogy nem fogod észrevenni, hogy a motor legszívesebben kiugrana a helyéről. [emoji6]
Persze, nem egy felüljáróra való felhajtástól fog tönkremenni az 1500-as fordulaton, de én leginkabb csak a sebesség tartására használnám ezt a tartományt, pláne 4.-ben. Ezeknek igen hosszú az áttételük, nem szükséges fölváltogatni, mint a benzineseknél.
Látod, nekem talán ez a legnagyobb bajom ezzel az autóval, hogy túlságosan bolondbiztosra tervezték: ha leállok behúzza a féket, ha besötétedik felkapcsolja a világítást, és akkor is megy felfelé, amikor már remegnie kellene. A felfelé nekem sem a felüljárót jelenti  :D .Tudod, megyek hegyen-völgyön, tökön-paszulyon... :scooter:
Köszi a tanácsot. Kipróbálom. Ezentúl járok vele majdnem úgy , mint a benzinessel.