Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385273 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3120 Dátum: 2015.10.28 10:16:29 »
Nagyon szívesen! Azt viszont továbbra is tartom, hogy ezeket nem chiptuningolják, hanem tuning boxolják, de ne legyen igazam....

Sikerült Toyota szervíz belső körből infót szereznem. Elkeseredtem kicsit. Hengerfej probléma a 2-eseket is érinti.(ahogy asszem Te is írtad) Vásárláskori ellenőrzés sem zárja ki a jövőbeni ilyen hibát, 500.000 körüli összeget mondott az úr a javításra, ha nagyobb a gond.
Asszem marad a Honda Accord 2.2 vagy a Mazda 6...

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3121 Dátum: 2015.10.30 09:49:21 »
Sikerült Toyota szervíz belső körből infót szereznem. Elkeseredtem kicsit. Hengerfej probléma a 2-eseket is érinti.(ahogy asszem Te is írtad) Vásárláskori ellenőrzés sem zárja ki a jövőbeni ilyen hibát, 500.000 körüli összeget mondott az úr a javításra, ha nagyobb a gond.
Asszem marad a Honda Accord 2.2 vagy a Mazda 6...

Az OFF Mazda dízele is küzd kisebb-nagyobb gondokkal, ott is volt blokkcserés javításos konstrukciós hiba. Olvass  utána.
Az OFF Honda viszont egy meglehetősen tartós konstrukciót hozott össze a 2.2 dízellel. Tudom, hogy rossz helyen teszem, de T25, T27 dízel helyett bármikor inkább azt választanám. Természetesen hasonló futást feltételezve.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3122 Dátum: 2015.10.30 10:40:36 »
Minden egyes ma gyártott modern dízel motor tartalmazza a potenciális hibaforrásokat. A Honda 2,2-ese ugyanúgy kerulendo(!!!), mint a D-Cat, ha használt autót vásárol az ember. Egy jó barátom FR-V-t vett 3 hónapja. A dízelt szerette volna, de márka szerviz beszélte le róla.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

fudi2002

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3123 Dátum: 2015.10.30 12:42:23 »
Minden egyes ma gyártott modern dízel motor tartalmazza a potenciális hibaforrásokat. A Honda 2,2-ese ugyanúgy kerulendo(!!!), mint a D-Cat, ha használt autót vásárol az ember. Egy jó barátom FR-V-t vett 3 hónapja. A dízelt szerette volna, de márka szerviz beszélte le róla.

Felhasználói tesztek alapján messze-messze nem olvastam ilyen csúnyákat amiket a DCat-eknél. Ott minden 3. hozzászólás a cumiról szólt. Nem zörög a...  Én nagyon nem hozzáértő vagyok, de egy részről nekem jobbnak hangzik, hogy 2.2 és "csak" 140 ló alapból. Ha a részecskeszűrős nyavalyáról van szó, több cég meg tudja piszkálni a problémát.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3124 Dátum: 2015.10.30 15:15:16 »
Felhasználói tesztek alapján messze-messze nem olvastam ilyen csúnyákat amiket a DCat-eknél. Ott minden 3. hozzászólás a cumiról szólt. Nem zörög a...  Én nagyon nem hozzáértő vagyok, de egy részről nekem jobbnak hangzik, hogy 2.2 és "csak" 140 ló alapból. Ha a részecskeszűrős nyavalyáról van szó, több cég meg tudja piszkálni a problémát.
Keress fel Te is egy márkaszervizt, és érdeklődj ott róla.
Nézd, ha az autó mellett még van egy akkora összeged félretéve, mint az autó (Accord) árának minimum fele, amit csak az autóra tudsz fordítani adott esetben, akkor gond egy szál se. Ha az autó konkrétan pénzt keres alattad, akkor sincs gond. De, ha egyszerűen családi autónak veszed és "csak" megvenni tudod, akkor érdemes meggondolnod, melyik motorral választod. A D-Cat-ek összes egyede sem hibásodik meg, azok is elmennek akár 3-400 000-et, de ha Te éppen egy olyan használt autót fogsz ki, amelyik alattad hibásodik meg komolyabban, az cumi.

Szerény véleményem szerint, ezeket a mai modern dízel motoros autókat kizárólag újként érdemes megvenni, bele kell tekerni 4 év alatt a 200-250 000km-t pályán és EL KELL ADNI. Használtan ilyeneket venni szerintem a kelleténél rizikósabb.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3125 Dátum: 2015.10.30 15:39:48 »
A D-CAT motor esetleges hibái szerintem egy kicsit túl vannak lihegve. Természetesen miden dízelben van rizikó, (pláne ha nem te vagy első tulajdonos) de ha egy normálisan karbantartott, szakszervizbe hordott példányt vásárolsz, akkor valószínű nem fogod magad sokszor a leállósávban találni.

Megvannak a hibái és a buktatói a D-CAT/220d motornak, de odafigyeléssel és törődéssel egy nagyon jó kis motor/autó.
Mindenki hallott a  hengerfejes példányokról, de azokra 7 év (és ha jól rémlik 180 ezer km) garanciát adott a Toyota/Lexus. Azaz ha hibás volt, akkora kijött már ez a probléma rajta (és feltehetően cserélték a motort), ha nem, akkor pedig ha 7 év alatt nem lett hengerfejes a hiba okán, akkor talán később ez a hiba már nem fenyeget.
Kuplung és kettőstömegű ezekben jól bírja a strapát, amire viszont érdemes figyelni, illetve meggondolni a vásárlás előtt az a használat típusa. Ha sokat használja a tulaj városban, akkor - télen, +10 fok alatt - a regenerálásra visszavezethetően fehéres/kékes füst jöhet belőle...de érdemes tudni, hogy ez nem olyan hiba, amivel félre kell állni vagy szervizbe kell menni. Ezzel a motorral (túlnyomórészt) városi használat mellett ezzel számolni kell.
Használattól függetlenül, a gázolaj minőségére viszont oda kell figyelni (diszkont-kutak kerülendők), illetve az olajcseréket sem szabad hanyagolni.

Az esetleges hibák jelentős része szerintem inkább olyan, ami általánosan elmondható minden dízelről, és azokra minden (használt) dízel esetén oda kell figyelni. A többi, típusspecifikus hiba rizikója pedig csökkenthető, ha egy rendszeresen, lehetőleg szakszervizben karbantartott példány a kiszemelt autó.  (Ha nem az, akkor nem szabad megvenni.)

(A fentieket úgy írtam, hogy elég hosszan (9 évig) D-CAT motoros autóm volt. 6 évig egy Avensis formájában, a közelmúltig tartó 3 évben pedig egy Lexus IS 220d-m volt, és egyik sem hagyott cserben, egyikre sem költöttem többet, mint a kötelező szervizek. A közelmúltban történt benzines autóra váltásom így nem amiatt történt mert a D-CAT/220d motorban csalódtam, hanem mert a nagyrészt városi használatra a modern dízelek nem javallottak. Na meg a dízel kotyogás sem a legszebb hang a világon, de ez megint csak nem a D-CAT/220d motor baja, hanem a - 4 hengeres -  dízel motorok sajátossága  :) )

Sz.Gergő

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3126 Dátum: 2015.11.01 15:45:51 »
A D-CAT motor esetleges hibái szerintem egy kicsit túl vannak lihegve. Természetesen miden dízelben van rizikó, (pláne ha nem te vagy első tulajdonos) de ha egy normálisan karbantartott, szakszervizbe hordott példányt vásárolsz, akkor valószínű nem fogod magad sokszor a leállósávban találni.

Megvannak a hibái és a buktatói a D-CAT/220d motornak, de odafigyeléssel és törődéssel egy nagyon jó kis motor/autó.
Mindenki hallott a  hengerfejes példányokról, de azokra 7 év (és ha jól rémlik 180 ezer km) garanciát adott a Toyota/Lexus. Azaz ha hibás volt, akkora kijött már ez a probléma rajta (és feltehetően cserélték a motort), ha nem, akkor pedig ha 7 év alatt nem lett hengerfejes a hiba okán, akkor talán később ez a hiba már nem fenyeget.
Kuplung és kettőstömegű ezekben jól bírja a strapát, amire viszont érdemes figyelni, illetve meggondolni a vásárlás előtt az a használat típusa. Ha sokat használja a tulaj városban, akkor - télen, +10 fok alatt - a regenerálásra visszavezethetően fehéres/kékes füst jöhet belőle...de érdemes tudni, hogy ez nem olyan hiba, amivel félre kell állni vagy szervizbe kell menni. Ezzel a motorral (túlnyomórészt) városi használat mellett ezzel számolni kell.
Használattól függetlenül, a gázolaj minőségére viszont oda kell figyelni (diszkont-kutak kerülendők), illetve az olajcseréket sem szabad hanyagolni.

Az esetleges hibák jelentős része szerintem inkább olyan, ami általánosan elmondható minden dízelről, és azokra minden (használt) dízel esetén oda kell figyelni. A többi, típusspecifikus hiba rizikója pedig csökkenthető, ha egy rendszeresen, lehetőleg szakszervizben karbantartott példány a kiszemelt autó.  (Ha nem az, akkor nem szabad megvenni.)

(A fentieket úgy írtam, hogy elég hosszan (9 évig) D-CAT motoros autóm volt. 6 évig egy Avensis formájában, a közelmúltig tartó 3 évben pedig egy Lexus IS 220d-m volt, és egyik sem hagyott cserben, egyikre sem költöttem többet, mint a kötelező szervizek. A közelmúltban történt benzines autóra váltásom így nem amiatt történt mert a D-CAT/220d motorban csalódtam, hanem mert a nagyrészt városi használatra a modern dízelek nem javallottak. Na meg a dízel kotyogás sem a legszebb hang a világon, de ez megint csak nem a D-CAT/220d motor baja, hanem a - 4 hengeres -  dízel motorok sajátossága  :) )

Sz.Gergő

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3127 Dátum: 2015.11.01 15:50:29 »
Üdv!
Én egyetértek veled, nálam kicsit több mint 1 éve van az autó, de lekopogom semmi probléma nem volt vele, km 184e volt amikor megvettem, vezetett szervízköny(egyezett az elektronikussal is) mi nagyon szeretjük, és vigyázuk rá!

federol

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3128 Dátum: 2015.11.06 11:31:44 »
Sziasztok csak egy kérdésem lenne!

Behalt a thermosztátom, cserélés elött állok, de közben találtam egy videót a youtube-on , tényleg csak egy csavaros rögzítéssel van megoldva?
És ha már valaki cserélt , van e valami amire figyeljek.

Csak ennyi . Köszi sziasztok!

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3129 Dátum: 2015.11.13 09:41:32 »
Sziasztok
Volna lehetőségem olcsón hozzájutni 1 garnitúra 215x55/16-os pirelli abroncshoz.
Most 205x55/16 van az autón.Azt szeretném kérdezni,hogy jó döntés lenne-e ha ez kerülne az ave-ra?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3130 Dátum: 2015.11.13 13:34:02 »
Sziasztok
Volna lehetőségem olcsón hozzájutni 1 garnitúra 215x55/16-os pirelli abroncshoz.
Most 205x55/16 van az autón.Azt szeretném kérdezni,hogy jó döntés lenne-e ha ez kerülne az ave-ra?
Attól függ, hogy milyen évjáratú az autód. 2008-ig 205/55 R16 a gyári méret, a 2008 utáninak pedig a 215/55 R17(!). Az aveII.-re a 215/55 R16 nagyobb a gyárinál. Az órád csalni fog (kevesebbet mutat a valósnál), és a kerékjáratban is kevesebb hely lesz körülötte. Ez csak akkor jelenthet problémát, ha a jeges hó feltapad a járatra, vagy ha nincs minden műa. elem a helyén, és emiatt beleér a kerék.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3131 Dátum: 2015.11.13 17:35:49 »
http://www.autoguminet.hu/valtomeret-kalkulator/

1 cm-rel lenne nagyobb az átmérő.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3132 Dátum: 2015.11.13 17:54:25 »
Attól függ, hogy milyen évjáratú az autód. 2008-ig 205/55 R16 a gyári méret, a 2008 utáninak pedig a 215/55 R17(!). Az aveII.-re a 215/55 R16 nagyobb a gyárinál. Az órád csalni fog (kevesebbet mutat a valósnál), és a kerékjáratban is kevesebb hely lesz körülötte. Ez csak akkor jelenthet problémát, ha a jeges hó feltapad a járatra, vagy ha nincs minden műa. elem a helyén, és emiatt beleér a kerék.
+ még az ET szám is bejátszhat, ha esetleg nem a gyári a felni.

Axys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3133 Dátum: 2015.11.16 20:02:36 »
Sziasztok!

Avensis kombi, T27, 2.0 D-4D vásárlása előtt állok, 126 le, 1AD-FTV motorkód. Honnan tudom, hogy van-e benne részecskeszűrő? Alvázszám rendelkezésre áll, de sajnos a helyszínen nem tudtam rendesen szemrevételezni. Ha van benne, és ad abszurdum tegyük fel gond van vele, akkor milyen áron lehet mostanában megoldani a problémát? Csere? Tisztítás (ér ez valamit)?

Üdv,

András
 


shark86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #3134 Dátum: 2015.12.05 17:11:05 »
Sziasztok!

Olvastam, hogy másnak is volt hasonló problémája, de megoldást nem találtam rá.
2009-es d4d 2.0 avensisem van és szakaszosan fehér és kékes füstöt ereget, de nagyon durván.
Megfigyeltem, hogy bizonyos szögű lejtőn kell menjek ahhoz, hogy beinduljon a füstölés... máskor egyáltalán semmi ilyet nem tapasztalok.

Mi a probléma? Üzemanyag minősége? Vagy a motorban keresendő a hiba?
A szervizbe legutóbb nézték és semmit nem találtak... most voltam vizsgán is ott is simán átment... de ez nem nyugtat meg engem.