Le lehetne írni a véleményeket úgy is, hogy ne fikázás legyen, de egyszer az egyik oldal, másszor a másik oldal jelentkezik be egy-egy erősebb posttal és az elindítja a stílusromboló lavinát.
Sztem netfery sem akart fikázni semmit és senkit, biztos vagyok benne, hogy nem ez volt a szándéka és Matthewnak sem.
Viszont, azt higyjétek el, hogy qrva sokat számít, hogy egy D-Cat-et hogyan és milyen körülmények között használtok!
Itt nem elég az, hogy hidegen nem forgatod szét és leállítás előtt visszahűtöd a turbót. A D-Cat nagyon összetett motor, a leírások alapján korát megelőző tartalommal, de nem eléggé kiforrott sajnos. Ugyanúgy cserélik a 2,2-es motorokat a Toyotánál, mint anno a benzineseket, csak nem elsősorban az olajfogyasztás miatt, hanem, mert hengerfejesek lesznek.
Egy mai nagy teljesítményű, modern dízellel városban járni "őrültség". Rövid időn belül kinyírja a motor kapcsolódó perifériáit. Ezek hosszútávú "utazómotorok", autópályára valók. A tervezők ideális használatra tervezik és tesztelik őket, nem túlnyomórészt városi használatra. Egy benzinesnek sem használ a sok rövidtáv, de sokkal-sokkal toleránsabb, mint bármelyik dízel. És itt nem a downsized benzines turbókról beszélek, hanem a szívó benzinmotorokról, közvetlen befecskendezés nélkül. Ezt tesóm is csak nemrég értette meg, amikor minden dízelspec hardvert kicserélt az OFF autóján, majd vett egy 1,0 benzines Yarist. Most ott tartanak, hogy a helyközi 25km-es utakat is a Yarisszal teszik meg családosan, a dízel "busz" csak a Bp-i utakra van elővéve. És bármennyire is jól vezet, abban a kettőstömegű lendkerék 100.000km-ként szétmegy azért, mert hetenet-kéthetente valamennyit araszol pesti dugókban.
A mai, modern dízelek finom műszerek, oda kell rájuk figyelni.
Az újdonsült fórumtársunkat sem elriasztani akarom/juk, mert amíg jó a D-Cat, addig valóban pazar, csak nem véletlenül került fel a Totalcar leginkább kerülendő motorjainak listájára...
Ha nekem kellene most dízel Toyotát választani az újabbak közül, akkor talán a 2.0 124 lovas d4d-t merném egyedül megvenni.