Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384931 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

jokka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2880 Dátum: 2015.04.02 20:38:21 »
Benzin -Diesel örök vita marad. Most a sajátomat csak azért sem dícsérem,mert.... Csak a sok Benzines tulaj nem tudom mit keres a D4-D oldalon.
Ha lenne benzines Ave oldal soha nem kattogatnék bele,mert nem érdekel és pont. Olvastam,hogy a magyar ember a legirigyebb a világon.Ave :innocent:

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2881 Dátum: 2015.04.02 20:55:16 »
Bocsi, de az elég nagy fika, hogy a személyautók benzinnel mennek, a mezőgazdasági gépek gázolajjal. ;) Erre azt mondom egy négyütemű autó nem keverékkel megy. :D ....

Ez a kijelentés az én billentyűzetemről ment, amit most is vállalok.
A 2AD motorok (2005-2008 között gyártottak) sajnos elég rossz konstrukciók. Jól tudjuk miért. Ezt több fórumon, rengetegszer leírták, példák sokasága bizonyítja. Kiterjesztett Toyota garancia, rengeteg gariba cserélt motorblokk... sorolhatnám. Magyarországon voltam bent egy márkaszervizben még 2011-ben, ahol a munkafelvevő széttárta a kezét és azt mondta: "Uram ez ilyen füstölős autó, szokjon hozzá!" Köszönöm, de én nem vagyok hajlandó hozzászokni, hogy füstöljön egy Toyota. A melós srác hívott félre és súgott egy jó tanácsot, hogyan tudnám kiégetni a részecskeszűrőt. Javult, de nem szűnt meg azóta sem. Pedig dolgoztam az ügyön éveken át. Sok tavaszt volt szerencsém megélni, sok autót láttam már életemben, de olyannal még nem találkoztam, ami "csak" autópályára való, amivel havonta 2x meg kell látogatni a vidéken élő nagymamát, mert különben sok-sok pénzbe fog fájni a javíttatás.... egészen 2011-ig nem láttam ilyen autót. 2011-ben viszont vettem egy ilyet véletlenül (vagy inkább meggondolatlanul).... ma meg eladtam. Igaz buktam rajta nem keveset, de legalább most már nem füstöl alattam, és nem kell szégyenkeznem egy Toyota volánja mögött.
Ezért született részemről  a fenti vélemény erről a diesel üzemű gépkocsiról és egyben csodálkozva azon, hogy hasonló kondíciókkal bíró más típusú diesel autók kipufogóvége érdekes módon tiszta és szép hamuszürke. Hogy lehet ez?


 

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2882 Dátum: 2015.04.02 21:26:06 »
Ez a kijelentés az én billentyűzetemről ment, amit most is vállalok.
A 2AD motorok (2005-2008 között gyártottak) sajnos elég rossz konstrukciók. Jól tudjuk miért. Ezt több fórumon, rengetegszer leírták, példák sokasága bizonyítja. Kiterjesztett Toyota garancia, rengeteg gariba cserélt motorblokk... sorolhatnám. Magyarországon voltam bent egy márkaszervizben még 2011-ben, ahol a munkafelvevő széttárta a kezét és azt mondta: "Uram ez ilyen füstölős autó, szokjon hozzá!" Köszönöm, de én nem vagyok hajlandó hozzászokni, hogy füstöljön egy Toyota. A melós srác hívott félre és súgott egy jó tanácsot, hogyan tudnám kiégetni a részecskeszűrőt. Javult, de nem szűnt meg azóta sem. Pedig dolgoztam az ügyön éveken át. Sok tavaszt volt szerencsém megélni, sok autót láttam már életemben, de olyannal még nem találkoztam, ami "csak" autópályára való, amivel havonta 2x meg kell látogatni a vidéken élő nagymamát, mert különben sok-sok pénzbe fog fájni a javíttatás.... egészen 2011-ig nem láttam ilyen autót. 2011-ben viszont vettem egy ilyet véletlenül (vagy inkább meggondolatlanul).... ma meg eladtam. Igaz buktam rajta nem keveset, de legalább most már nem füstöl alattam, és nem kell szégyenkeznem egy Toyota volánja mögött.
Ezért született részemről  a fenti vélemény erről a diesel üzemű gépkocsiról és egyben csodálkozva azon, hogy hasonló kondíciókkal bíró más típusú diesel autók kipufogóvége érdekes módon tiszta és szép hamuszürke. Hogy lehet ez?
Használtan vetted?
Fery

bubuka28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2883 Dátum: 2015.04.02 21:53:08 »
Sziasztok!
szeretnék segitséget kérni  van egy Avensis 2004-es évjáratú 1.6 benzin külső tükröket szeretnék cserélni olyanra mint a 2007 es ránc felvarrott modelleken van!kérdésem az lenne hogy egy csatlakozoba van minden ami a tükörböl kijön mert az enyémnek nincs ott külön szál mivel nekem a tükröm nem indexes! kérlek irjatok!!! köszi és még honnan lehetne szerezni balost jobbost!!?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2884 Dátum: 2015.04.02 22:04:11 »
Csak a sok Benzines tulaj nem tudom mit keres a D4-D oldalon.
Mert itt ez nem így működik   :nono:

Sokunknak nem ez az első kocsija, hajtottunk dízelt, benzinest is. Másrészről itt mindenki mindenhol hozzászólhat, nincsen "mit keres ezen az oldalon"!

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2885 Dátum: 2015.04.02 22:19:28 »
Használtan vetted?

Igen, egy kereskedésben, akkor öt évesen kevés km-rel ugyan, de hamar világossá vált előttem, hogy nem igen volt szeretve ez az autó az előző tulajdonos részéről.

Mert itt ez nem így működik   :nono:

Sokunknak nem ez az első kocsija, hajtottunk dízelt, benzinest is. Másrészről itt mindenki mindenhol hozzászólhat, nincsen "mit keres ezen az oldalon"!

Köszönöm, ez jól esett!
Ezt megelőzően egy Mitsubishi Pajero 2.5 TD boldog tulajdonosa voltam. Sajnos 20 éves volt már, de soha semmi baja nem volt a kopó dolgokon kívül. Sajnáltam is de nagyon.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2886 Dátum: 2015.04.02 22:27:32 »

Ezt megelőzően egy Mitsubishi Pajero 2.5 TD boldog tulajdonosa voltam. Sajnos 20 éves volt már, de soha semmi baja nem volt a kopó dolgokon kívül. Sajnáltam is de nagyon.
Az azért még más diesel volt. Max. a turbóval több, mint a többi ős dieselek.
A maiakban azért van egy pár + dolog: a CDI,2-ös tömegű,részecskeszűrő
(na jó a két utolsó az enyémben sincs ;))

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2887 Dátum: 2015.04.03 06:45:21 »
Benzin -Diesel örök vita marad. Most a sajátomat csak azért sem dícsérem,mert.... Csak a sok Benzines tulaj nem tudom mit keres a D4-D oldalon.
Ha lenne benzines Ave oldal soha nem kattogatnék bele,mert nem érdekel és pont. Olvastam,hogy a magyar ember a legirigyebb a világon.Ave :innocent:
Valahogy én sem érzek kényszert, hogy más topikban pl a mennyit fogyaszt oldalon szapuljam a benzineseket mert ezért meg azért "sz@r" a fogyasztásuk,
max anyi, hogy tipp a hiba forrására, de nem riogatok.  :surrender:
Fery

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2888 Dátum: 2015.04.03 08:31:50 »
Le lehetne írni a véleményeket úgy is, hogy ne fikázás legyen, de egyszer az egyik oldal, másszor a másik oldal jelentkezik be egy-egy erősebb posttal és az elindítja a stílusromboló lavinát.

Sztem netfery sem akart fikázni semmit és senkit, biztos vagyok benne, hogy nem ez volt a szándéka és Matthewnak sem.  :surrender:

Viszont, azt higyjétek el, hogy qrva sokat számít, hogy egy D-Cat-et hogyan és milyen körülmények között használtok!  :excl:
Itt nem elég az, hogy hidegen nem forgatod szét és leállítás előtt visszahűtöd a turbót. A D-Cat nagyon összetett motor, a leírások alapján korát megelőző tartalommal, de nem eléggé kiforrott sajnos. Ugyanúgy cserélik a 2,2-es motorokat a Toyotánál, mint anno a benzineseket, csak nem elsősorban az olajfogyasztás miatt, hanem, mert hengerfejesek lesznek.
Egy mai nagy teljesítményű, modern dízellel városban járni "őrültség". Rövid időn belül kinyírja a motor kapcsolódó perifériáit. Ezek hosszútávú "utazómotorok", autópályára valók. A tervezők ideális használatra tervezik és tesztelik őket, nem túlnyomórészt városi használatra. Egy benzinesnek sem használ a sok rövidtáv, de sokkal-sokkal toleránsabb, mint bármelyik dízel. És itt nem a downsized benzines turbókról beszélek, hanem a szívó benzinmotorokról, közvetlen befecskendezés nélkül. Ezt tesóm is csak nemrég értette meg, amikor minden dízelspec hardvert kicserélt az OFF autóján, majd vett egy 1,0 benzines Yarist. Most ott tartanak, hogy a helyközi 25km-es utakat is a Yarisszal teszik meg családosan, a dízel "busz" csak a Bp-i utakra van elővéve. És bármennyire is jól vezet, abban a kettőstömegű lendkerék 100.000km-ként szétmegy azért, mert hetenet-kéthetente valamennyit araszol pesti dugókban.
A mai, modern dízelek finom műszerek, oda kell rájuk figyelni.

Az újdonsült fórumtársunkat sem elriasztani akarom/juk, mert amíg jó a D-Cat, addig valóban pazar, csak nem véletlenül került fel a Totalcar leginkább kerülendő motorjainak listájára...  :whistling:

Ha nekem kellene most dízel Toyotát választani az újabbak közül, akkor talán a 2.0 124 lovas d4d-t merném egyedül megvenni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2889 Dátum: 2015.04.03 09:27:12 »
Kicsit engem is zavar, ahogy egyesek itt a dízelről beszélnek (add el, rossz döntés, ....az meg, hogy a városban megmérgezi az embereket, az végképp eléggé....hogy is mondjam....és pont a D-CAT....)

Szerintem is jól tette, hogy bevállalta. (én is bevállaltam, és még a böngészőből is a bátrakét használom...egyiket sem bántam meg) Ha odafigyel rá, megadja, ami kell, és néha hosszabb utakra is elmegy vele, nem kell félnie. Mindenki tisztában van mindkét oldal előnyeivel, hátrányaival, és nem szép dolog ráhozni a frászt a kollégákra. A benzines pártiak a dízelek negatív oldalait pumpálják, de keveset beszélnek a pozitív oldaláról, és többnyire "csak" anyagi oldalról közelítenek. Én például rühellem forgatni a végtelenségig a motort, mert a legtöbb benzines ekkor sem húz igazán, csak sokáig tart a fokozat. (most nem a vérbő sportkocsikról beszélek..természetesen) Számomra nem ez az élmény, de van, aki ezt szereti.

Szóval legyen véleményünk, de tiszteljük meg azzal a társakat, hogy nem húzzuk le a kocsiját.

A Toyotánál a pár hete épp egy hasonló dolog miatt tettem panaszt... ha valakit éredekel leírom, de itt nem téma

Örülök, hogy hozzászólsz, mert Te is ilyen motorral szerelt kocsival rendelkezel és van tapasztalatod vele.  :yes:

Viszont a kiemelt részletben Te a turbós és a szívó motorokat hasonlítod össze és nem a dízelt a benzinnel.  :flowers:
Egyértelmü, hogy a szívó (akár benzin, akár dízel) nem fog úgy húzni alacsony fordulaton, mint egy turbós motor, ahol már 2000-es fordulaton (átlagban..) felépül a maximális nyomaték.  :yes:

Ez ízlés kérdése, hogy ki mit kedvel, ki mit szeret haszálni.  :hug:

Èn nem húztam le senkinek sem a kocsiját, értékelem a dízeleket, a benne elöforduló bonyolult technikai megoldásokat, amelyeknek köszönhetöen alacsony fogyasztás mellett is nagy dinamikával mozgatják a kasztnit.

Èn csupán annyit mondtam, hogy a sok rövidtávú használat egy modern, turbódízelnek sem fog jót tenni.
Ez nem csak az én véleményem, ismerek autószerelöket, akik dízel-szakik mégis kis benzinest tartanak a városi rövid utakra és azt is ajánlják mindenkinek.  :szemez:
Szerintem igazuk van, mert ha a szívedre teszed a kezed és öszintén megválaszolod az alapkérdést (Való-e rövid városi használatra egy D-Cat motorral szerelt autó?), akkor Te is láthatod, hogy bizony a válasz egy elég egyértelmüen NEM.  ;)

Mindenki használjon amit akar, de én (és itt jön Bepi alapvetö gondolkodásmódja, amit sokáig magam sem értettem, de igaza van!) nem tudok jó szívvel dízelt ajánlani ilyen felhasználási módra, MERT NEM ERRE VALÒ!  :flowers:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2890 Dátum: 2015.04.03 09:47:09 »
Örülök, hogy hozzászólsz, mert Te is ilyen motorral szerelt kocsival rendelkezel és van tapasztalatod vele.  :yes:

Viszont a kiemelt részletben Te a turbós és a szívó motorokat hasonlítod össze és nem a dízelt a benzinnel.  :flowers:
Egyértelmü, hogy a szívó (akár benzin, akár dízel) nem fog úgy húzni alacsony fordulaton, mint egy turbós motor, ahol már 2000-es fordulaton (átlagban..) felépül a maximális nyomaték.  :yes:

Ez ízlés kérdése, hogy ki mit kedvel, ki mit szeret haszálni.  :hug:

Èn nem húztam le senkinek sem a kocsiját, értékelem a dízeleket, a benne elöforduló bonyolult technikai megoldásokat, amelyeknek köszönhetöen alacsony fogyasztás mellett is nagy dinamikával mozgatják a kasztnit.

Èn csupán annyit mondtam, hogy a sok rövidtávú használat egy modern, turbódízelnek sem fog jót tenni.
Ez nem csak az én véleményem, ismerek autószerelöket, akik dízel-szakik mégis kis benzinest tartanak a városi rövid utakra és azt is ajánlják mindenkinek.  :szemez:
Szerintem igazuk van, mert ha a szívedre teszed a kezed és öszintén megválaszolod az alapkérdést (Való-e rövid városi használatra egy D-Cat motorral szerelt autó?), akkor Te is láthatod, hogy bizony a válasz egy elég egyértelmüen NEM.  ;)

Mindenki használjon amit akar, de én (és itt jön Bepi alapvetö gondolkodásmódja, amit sokáig magam sem értettem, de igaza van!) nem tudok jó szívvel dízelt ajánlani ilyen felhasználási módra, MERT NEM ERRE VALÒ!  :flowers:
Csak 2 megjegyzés:
Bizony a szívódiesel már alacsony forulaton is jól húz, amikor a turbódiesel turbója szinte még nincs is akcióban.(persze a szívóieselt nagy fordulaton(mondjuk3000 felett) már nem is érdemes pörgetni)

Sajnos a többség úgy van vele, hogy nem tart 2 db autót- dupla költség-hogy külön városi és külön távolsági utakra legyen egy :D (Lehet, hogy egy 2. autó fenntartása többe kerül, mintha a dieselen egy-két nagyjavuitás esedékessé válik)

(Ezt én is megprobáltam, a diesel mellé vettem egy Jazzt, de olyan keveset használtuk,(bár cuccolásra isteni volt), hogy inkább lemondtam róla.Így is minden tankolásra jut egy-egy hosszabb autópályaút, így nem aggódom, hogy elkormoilódik ;) )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2891 Dátum: 2015.04.03 09:53:04 »
Sajnos a többség úgy van vele, hogy nem tart 2 db autót- dupla költség-hogy külön városi és külön távolsági utakra legyen egy :D (Lehet, hogy egy 2. autó fenntartása többe kerül, mintha a dieselen egy-két nagyjavuitás esedékessé válik)

Már megint... miről beszélsz?!  :eek: :wacko:

Van egy Sharan és egy Yaris. Hol van dupla költség ebben?! Tényleg nem értelek, miért hozol fel szimpla butaságokat "példának"....
Tesóm 1,5 év alatt elköltött a Sharanra olyan 500.000-et. Mivel mégegyszer nem akar rá költeni ennyit, ami biztos lenne pár éven belül, hiszen, dolgozik az autó (évi 25-30.000km) inkább vett egy kis "igénytelen" autót, amiben ezek a hibaforrások nincsenek meg. Tök racionális döntés.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2892 Dátum: 2015.04.03 10:02:29 »
Már megint... miről beszélsz?!  :eek: :wacko:

Van egy Sharan és egy Yaris. Hol van dupla költség ebben?! Tényleg nem értelek, miért hozol fel szimpla butaságokat "példának"....
Tesóm 1,5 év alatt elköltött a Sharanra olyan 500.000-et. Mivel mégegyszer nem akar rá költeni ennyit, ami biztos lenne pár éven belül, hiszen, dolgozik az autó (évi 25-30.000km) inkább vett egy kis "igénytelen" autót, amiben ezek a hibaforrások nincsenek meg. Tök racionális döntés.

Pontosan!  :yes:

Teljesen biztos lehetsz benne, hogy ha én is mondjuk ingáznék a melóba (napi 50-60 km, annak idején csináltam), akkor lenne egy 2 literes dízelem a melóbajárásra és mondjuk egy kisebb benzinesem az otthoni futkosásra.  :hug:

Ez racionális, és nem az, hogy kínzom a dízelemet a 3-4 km-es utakon, ahol végig hideg motorral járok.  ::)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2893 Dátum: 2015.04.03 10:07:30 »
Ma reggel néztem át az új Avensis tájékoztatóját és érdekes módon már nincs 2.2 dízel motor a kínálatban. A legerősebb motorjuk jelenleg 147Le. Ez bizony nyugatibb országokban kevés lesz....
'08 RX400h
'09 Prius 3

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2894 Dátum: 2015.04.03 10:09:16 »
Ma reggel néztem át az új Avensis tájékoztatóját és érdekes módon már nincs 2.2 dízel motor a kínálatban. A legerősebb motorjuk jelenleg 147Le. Ez bizony nyugatibb országokban kevés lesz....
Valszeg már a legújabb Avensis katalógusát láttad. Abból - talán nem véletlenül - kivették a 2,2-es motorokat, helyettük érkezik a vélhetően szintén BMW eredetű, 143 LE-s 2.0 motor. Az eddigi 2,0 d4d-t váltja az BMW blokkos 1,6 d4d 112LE-vel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i