Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384130 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
D-4D & D-CAT
« Válasz #2565 Dátum: 2014.10.24 13:03:26 »

Mármint , hogy 6, vagy hogy 4.9? A 150 lovas némileg ehet kevesebbet, mert azon szűrő sincs, így a regeneráláshoz nem kell extra go.
A D-CAT 6-ban 110-nél 1800-at fordul.
5 elejéről irt mar többször, teli tankra vonatkoztatva.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2566 Dátum: 2014.10.24 13:24:12 »
Köszönöm a válaszokot,már nem látom olyan sötéten ezt a motort.
A szerelő véleménye volt nagyon elkeserítő,de az is lehet,hogy félre értett valamit.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2567 Dátum: 2014.10.24 19:05:40 »
Kitaláltam a D4D  EGR-szelep problémára valamit, és úgy tűnik, működik. Semmi forradalmi nincs benne, de nagy eséllyel megszabadultam az EGR hátrányos hozadékaitól. Hamarosan jövök részletekkel, ha valakit érdekel.

jokka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2568 Dátum: 2014.10.24 19:07:43 »
Beszéltem 1 toyota szervízben dolgozó szerelővel...... :no:Nos mond meg neki horesz,hogy jól bexarasztott.Az én verdám is olyan mint a tiéd,csak 1,5évvel fiatalabb és most van benne 316000km. A mai napig semmi olyan problémája nem volt,mint amiket papoltak neked.Ez az a típus amelyik nagyon jól érzi magát ha megkapja a minőségi kenőanyagokat,üzemanyagot,és okosan karbantartod. :yes:Ja és az enyém is tud 5.3lit fogyasztást de lejjebb nem kúszik.
Valószínű nehéz a talpam. ::)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2569 Dátum: 2014.10.24 19:40:15 »
Kitaláltam a D4D  EGR-szelep problémára valamit, és úgy tűnik, működik. Semmi forradalmi nincs benne, de nagy eséllyel megszabadultam az EGR hátrányos hozadékaitól. Hamarosan jövök részletekkel, ha valakit érdekel.

Konkrétan nem vagyok érintett, de jöhetnek az infók. Szerintem sokan leszünk, akit érdekel.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2570 Dátum: 2014.10.25 07:01:21 »
Beszéltem 1 toyota szervízben dolgozó szerelővel...... :no:Nos mond meg neki horesz,hogy jól bexarasztott.Az én verdám is olyan mint a tiéd,csak 1,5évvel fiatalabb és most van benne 316000km. A mai napig semmi olyan problémája nem volt,mint amiket papoltak neked.Ez az a típus amelyik nagyon jól érzi magát ha megkapja a minőségi kenőanyagokat,üzemanyagot,és okosan karbantartod. :yes:Ja és az enyém is tud 5.3lit fogyasztást de lejjebb nem kúszik.
Valószínű nehéz a talpam. ::)
Köszönöm a választ.Az igazság az,hogy én sem láttam sorokat a szervíz előtt,de mivel ő a szerelő úgy hittem ök már sokat láttak hengerfejes 2.2-est,bár én itt a fórumon nem olvastam ilyen gondokról.
Sajnos én nem értek a motorokhoz és könyvet se kaptam az autóhoz,de sikerült szerezni 1 toyota könyvet amit leszkenneltünk,de nem pont a d-4d -hez való,azért van benne ami hasznos lehet.(ha kell valakinek elküldöm)
Még szeretnék kérdezni--van az autómban 1 utólag beszerelt /ultrahangos/ riasztó .Én próbáltam zárt ajtónál,lehúzott ablaknál benyúlni a kocsiba de nem veszi észre,vagy élesíteni kellene vagy rossz.A tipusára sajnos semmi nem utal.2 db érzékelő van az első szélvédő konzolján+1 nyomógombos kapcsoló amin van 1 piros led/ez a kormány bal oldalán a műszerfalra van ragasztva/ van még 1 kis valami ami a belső tükör fölé van ragasztva ,ezen se led se kapcsoló nincs.ha valaki így is ismeri kérem segítsen,de le is fényképezhetem ha kell.Első helyzetjelzőt sem találok/a szkennelt könyv is csak a hátsót említi/

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2571 Dátum: 2014.10.25 08:49:55 »
Én is mentem nem keveset (180) 2.2D-vel, ha okosan használják, csökkenthető a rizikó faktor.
(nagyon szerettem)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
D-4D & D-CAT
« Válasz #2572 Dátum: 2014.10.25 09:48:03 »
Még szeretnék kérdezni--van az autómban 1 utólag beszerelt /ultrahangos/ riasztó .Én próbáltam zárt ajtónál,lehúzott ablaknál benyúlni a kocsiba de nem veszi észre,vagy élesíteni kellene vagy rossz.A tipusára sajnos semmi nem utal.2 db érzékelő van az első szélvédő konzolján+1 nyomógombos kapcsoló amin van 1 piros led/ez a kormány bal oldalán a műszerfalra van ragasztva/

Annyira nem vagyok jártas a riasztók dolgában, de szerintem csak a komolyabb riasztók fognak lehúzott ablak közbeni benyúlás esetén riasztani / netán tréleres (meg)emelésre aktiválódni. Ha nem így van majd kijavít valaki.

A gyári riasztó rendszert TVSS-nek hívták, és ez esetben lenne erre utaló matrica az autón.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2573 Dátum: 2014.10.25 09:57:57 »
Annyira nem vagyok jártas a riasztók dolgában, de szerintem csak a komolyabb riasztók fognak lehúzott ablak közbeni benyúlás esetén riasztani / netán tréleres (meg)emelésre aktiválódni. Ha nem így van majd kijavít valaki.

A gyári riasztó rendszert TVSS-nek hívták, és ez esetben lenne erre utaló matrica az autón.
A vectrámba hasoló volt ,csak abban nem volt ez a nyomógombos kapcsoló,annál ha 2-szer nyomtam a zárásra akkor már 10 mp.körül aktív volt és észre is vette ha benyúlt valaki.a nyomó gombos ,visszajelzős kapcsolót nem értem,hogy az mit csinál vagy nekem mit kellene csinálnom vele.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
D-4D & D-CAT
« Válasz #2574 Dátum: 2014.10.25 10:01:21 »
Azt én se tudom mire szolgálhat, ráadásul ha be is lehet nyomni azt a kapcsolót.  :hmmmm:

A korábbi tulaj nem tud róla semmit, vagy nem ő szereltette bele eredetileg?
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2575 Dátum: 2014.10.25 10:15:03 »
Azt én se tudom mire szolgálhat, ráadásul ha be is lehet nyomni azt a kapcsolót.  :hmmmm:

A korábbi tulaj nem tud róla semmit, vagy nem ő szereltette bele eredetileg?
nem ismerem a tulajt--kereskedőn keresztül vettem.
Én már kínomban nyomkodtam,volt,hogy mikor benne ültem és többször rányomtam,majd bezártam az ajtókat de én benne maradtam és akkor észre is vette a mozgást de a riasztó nem szólt csak az irányjelzők villantak fel a mozgásomra.ebből arra következtetek,hogy az érzékelők jók mert a mozgást észlelték.
valami aktiválást nem tudok én,ha megvolna a riasztó tipusa akkor talán utánna lehetne keresni.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2576 Dátum: 2014.10.25 12:12:57 »
Köszönöm a választ.Az igazság az,hogy én sem láttam sorokat a szervíz előtt,de mivel ő a szerelő úgy hittem ök már sokat láttak hengerfejes 2.2-est,bár én itt a fórumon nem olvastam ilyen gondokról.
Sajnos én nem értek a motorokhoz és könyvet se kaptam az autóhoz,de sikerült szerezni 1 toyota könyvet amit leszkenneltünk,de nem pont a d-4d -hez való,azért van benne ami hasznos lehet.(ha kell valakinek elküldöm)
Még szeretnék kérdezni--van az autómban 1 utólag beszerelt /ultrahangos/ riasztó .Én próbáltam zárt ajtónál,lehúzott ablaknál benyúlni a kocsiba de nem veszi észre,vagy élesíteni kellene vagy rossz.A tipusára sajnos semmi nem utal.2 db érzékelő van az első szélvédő konzolján+1 nyomógombos kapcsoló amin van 1 piros led/ez a kormány bal oldalán a műszerfalra van ragasztva/ van még 1 kis valami ami a belső tükör fölé van ragasztva ,ezen se led se kapcsoló nincs.ha valaki így is ismeri kérem segítsen,de le is fényképezhetem ha kell.Első helyzetjelzőt sem találok/a szkennelt könyv is csak a hátsót említi/

Azt hiszem nekem is ilyen riasztóm van, vagy vmi hasonló. Állítólag META (META SYSTEM) márkájú. Mikor megvettem az autót én is próbáltam pár dolgot kideríteni róla, akkor eljutottam egy weboldakra is, sőt még vmi kezelésit is letöltöttem hozzá, de hogy merre van már, illetve melyik oldal volt az, nem tudom. Az a kis nyomható gomb leddel az vmi programozható gomb a riasztóhoz. Ez a kis nyomógomb nálam is a műszerfalon van, illetve megvannak az érzékelők is, amiket írtál.
Nálam viszont működött a riasztó. Egyszer próbáltam, lehúztam a hátsó ablakot és bezártam, majd kb. 20 sec után benyúltam az ablakon és üvöltött. Elég volt annyi próba. :)

Ha zárod, vagy nyitod az autót, akkor pittyeg?

Más.
Én nem értem, mit akartál írni a helyzetjelzőről.

horesz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2577 Dátum: 2014.10.25 12:29:41 »
Azt hiszem nekem is ilyen riasztóm van, vagy vmi hasonló. Állítólag META (META SYSTEM) márkájú. Mikor megvettem az autót én is próbáltam pár dolgot kideríteni róla, akkor eljutottam egy weboldakra is, sőt még vmi kezelésit is letöltöttem hozzá, de hogy merre van már, illetve melyik oldal volt az, nem tudom. Az a kis nyomható gomb leddel az vmi programozható gomb a riasztóhoz. Ez a kis nyomógomb nálam is a műszerfalon van, illetve megvannak az érzékelők is, amiket írtál.
Nálam viszont működött a riasztó. Egyszer próbáltam, lehúztam a hátsó ablakot és bezártam, majd kb. 20 sec után benyúltam az ablakon és üvöltött. Elég volt annyi próba. :)

Ha zárod, vagy nyitod az autót, akkor pittyeg?

Más.
Én nem értem, mit akartál írni a helyzetjelzőről.
A helyzetjelzőről azt írtam,hogy elől nincs csak hátsó világít vagy első helyzetjelző nincs is.

Ha zárom vagy nyitom akkor pittyeg.bezárt állapotban a nyomógombos kapcsoló is villog de ha belenyúlok akkor nem veszi észre.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2578 Dátum: 2014.10.25 12:35:08 »
Szóval....az EGR téma:
Sokat gondolkodtam, hogy mi lenne a legjobb megoldás arra, hogy az EGR káros hatásait megszüntessem, és azt szerettem volna, hogy az elsődleges funkciójából a lehető legkevesebbet bukjam el. (Égési csúcshőmérséklet csökkentésével csökkenteni a keletkező NOx mértékét)
A káros hatása pedig szinte mindenki által ismert, de azért röviden:
  • Korom lerakódás az EGR-szelepben, a szívótorokban, a szelepeknél
  • A visszavezetett korom jó része bejut a motorolajba, felgyorsítva annak elhasználódását
  • D-CAT-nél csökkenti a DPNR-ben a folyamatos részecske-oxidációs hajlamot (nem a regeneráláskorit)
  • stb.

A ledugózás azért nem jó, mert egyrészt a mai ECU-k azonnal észreveszik, hogy nincs EGR-áramlás, másrészt, (a régebbi motorokon is, mint pl.: az 1CD motorokon is, ahol nem okoz a ledugózás hibajelet) a fojtó-szelep továbra is megmaradó vezérlése miatt megnő a szívási ellenállás, nem lesz megfelelő a töltet az égéshez.

Ezért én (némi kompromisszummal a NOx képződés terén) a ledugózott EGR-gázokat "friss" levegővel pótoltam. Így az ECU nem panaszkodik az áramlás miatt, nem növekszik a szívási ellenállás/veszteség. A bejutó levegő oxigéndúsabb lesz ugyan, ami az égésnek jót tesz (pontosabban nagyobb lesz a légfelesleg ("aktív oxigén"), ami a katalizátor működésén is segíthet), de a D-CATben amúgy is van NOx csapda. Az igaz, hogy ez hidegen még nem hatékony, de hideg motornál egyébként is jóval kisebb a NOx képződés.
A padlógázas gyorsításnál semmit sem változtat, mert olyankor úgyis zárva van az EGR, a fojtó-szelep meg full nyitva.

Az autó működik, még gyűjtöm a hosszú távú tapasztalatokat, és mérni is fogok rajta, hogy hogyan változik a motor és a a katalizátor üzeme, de itt van két kép róla.

Az  EGR-szűrés nem hozott eredményt, nagyon hamar eltömődött, ami igazolja, hogy milyen hihetetlen mennyiségű égéstermék jön vissza.

(u.i.: természetesen nem a gyári EGR-csövet vágtam el...azt szépen elraktam)




A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.25 12:40:36 írta Spet »

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2579 Dátum: 2014.10.25 12:41:03 »
A helyzetjelzőről azt írtam,hogy elől nincs csak hátsó világít vagy első helyzetjelző nincs is.

Ha zárom vagy nyitom akkor pittyeg.bezárt állapotban a nyomógombos kapcsoló is villog de ha belenyúlok akkor nem veszi észre.

Helyzetjelző biztos van, kell lennie, max kiégtek az izzóid. Cserélni kell. Motortérben burkolatok le és a kép szerint csere.

Riasztót próbáld úgy, hogy összes ablak fel, beülsz az autóba, bezárod és 20-30 mp után mozogj benne. Akkor mi lesz?