Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385658 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2220 Dátum: 2014.04.10 07:52:08 »
Üdv!

Kíváncsi vagyok, mit ér, ha ezt rendbeszeded  :yes:
Már a légszűrőnél vártam volna javulást, de akkor mégsem az a baja.
A turbó radiális lógása bizonyos határokon belül természetes, csak azon túl gond. Szerintem a tömítése miatt nem pörög úgy, ahogy várná az ember.

Én is kiváncsi vagyok :)
Valamiért azt gondolom hogy a turbó rendben van. Néztem több cikket a neten, ahol az EGR szelep tisztítást is javasolják. Talán holnap már többet tudok ez ügyben is.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2221 Dátum: 2014.04.10 07:56:10 »
Ez nem néz ki jól, de ha nem lyukas, akkor a turbónyomásnak fel kéne épülnie. Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz majd...

Hát elég ronda és a képen még nem is néz ki durván. Élőben rosszabb. Kiszerelés után jobban látni majd hogy van e sérülés a hűtőn. Szereintem egyébként ha lenne, minimum sípolna, vagy lenne hallható hangja hogy kifúj.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2222 Dátum: 2014.04.10 08:47:28 »
Ez nem néz ki jól, de ha nem lyukas, akkor a turbónyomásnak fel kéne épülnie. Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz majd...
Üdv!

Szerintem az lehetséges, hogy ha a hűtő nem hűti kellően vissza a levegőt, akkor az nagyobb térfogatú lesz, vagyis kevesebb tömegű levegő tud bejutni a hengerbe, mintha hidegebb lenne. Hogy ez mennyire számít, mert ehhez kevesebb üzemanyag is kell, de ezt a vezérlés elvileg kell lássa, az soktényezős, de szerintem fog számítani, ha tiszta lesz. Amúgy mondom, a légszűrőtől is javulást vártam volna, szóval...passz. De kitisztítani ártani nem fog.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2223 Dátum: 2014.04.10 08:47:48 »
Én is kiváncsi vagyok :)
Valamiért azt gondolom hogy a turbó rendben van. Néztem több cikket a neten, ahol az EGR szelep tisztítást is javasolják. Talán holnap már többet tudok ez ügyben is.
:yes:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2224 Dátum: 2014.04.11 22:04:43 »
Ma tovább vizsgáltam a turbó (vagy mi) problémát. Az igazság az hogy nem jutottam előbbre.. Sajnos. Csináltam egy csatlakozót, amit be tudtam építeni a turbó után egyszerre a gumicsőbe. Erre tettem egy nyomásmérő órát. Max 2,5 bar-os óra, szóval elég részletes... Rögtön láttam is a problémát. 2200-as fordulaton mozdult meg először az óra. kb 4000-res fordulaton mértem csak 0,5 bar nyomást. Szerintem ez kevés. Én arra számítottam, hogy már 2200-nál lesz 0,5-0,8 bar. Hát 0,8-at nem is láttam. Ekkor még örültem is, mert arra számítottam, hogy tömítetlen a rendszer, és ráakadok a szívárgás helyére. Sajnos átnéztem mindent, de semmi. Intercoolert nem szedtem ki, mert időm ismét elfogyott. Viszont kihagytam a rendszerből és a hiba megaradt...

Jött az EGR szelep. Leszedtem. Kormos volt, de itt is zártnak láttam a szelepet. Tisztítás és vissza.

 Kiszereltem a légtömeg mérőt is. Tisztítani nem mertem mert csak féktisztítóm volt. (Egyszer egy Passaton kollégám megtisztította vele, cserélnie is kellett rögtön.) Levegővel fujattam ki. Érdekesség, hogy a Toyota név mellett a Hitachi nevet láttam rajt, nem Denzo-t amit mindenhol máshol az autón.

Kiszereltem a szívósor melletti pillangó szelepet is. Belül olajos volt, de gondolom a visszavezetett kartergáz miatt.
Mindezek tisztítása nem vezetett eredményre.

Végső elkeseredésemben az általam beépített mérőóra után lekötöttem a turbó nyomócsövét és ledugóztam. A nyomás így sem ment feljebb az először mért érték fölé. Azaz kezdem azt hinni, hogy a turbó nem tud több levegőt szállítani. Lekötöttem a W-G szelepet mozgató "munkahengert" is, de nem változott. Terveim szerint holnap ismét leveszem a turbót és ezúttal szétszedem. Persze a turbinákat hagyom, csak a kamrákba szeretnék benézni. Ha ott sem látok semmit, azt gondolom tovább sem tudásom, sem felszerelésem nincs a vizsgálódáshoz. Jöhetnek az igazi szakik .
Töltök fel pár képet de a feltöltési korlát miatt több hozzászolásban tudom csak. remélem ez nem gond.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2225 Dátum: 2014.04.11 22:09:18 »
EGR szelep

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2226 Dátum: 2014.04.11 22:10:31 »
Légtömeg mérő

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2227 Dátum: 2014.04.11 22:11:28 »
Pillangó szelep fogaskerekei

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2228 Dátum: 2014.04.12 20:22:41 »
Üdv!

elpaso7708:

Ez a videó segít neked valamit?



Itt meg elég rendesen van nyomás:


Esetleg ezt nézted már? Hátha...
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.12 20:25:43 írta vd1234 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2229 Dátum: 2014.04.12 21:18:52 »
Üdv!

elpaso7708:

Ez a videó segít neked valamit?



Itt meg elég rendesen van nyomás:


Esetleg ezt nézted már? Hátha...

Nem láttam ezeket a videókat. Köszi egyébként. Kifejezetten Avensis videókat kerestem eddig. Körül nézek ez ügyben is.
 A mai próbálkozás elmaradt egy tovább elhúzódó családi esemény miatt. Viszont a 3 műszak miatt nem tudom mikor lesz egy nyugodt napom hogy nekiálljak... :( Ma is használtam a kocsit kb 60 km-t. semmi változás. Mitől is lenne. Még az olajcserén is gondolkodom, bár eladó szerint még kb 1000 km-t mehetnék vele a 10000 km-ig. A második videóban szépen épül a nyomás. Én ilyent nem láttam mikor mértem a sajátom. :no: Egyenlőre marad minden így, aztán majd lesz valahogy. A videókat meg köszi mégegyszer.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2230 Dátum: 2014.04.13 07:13:03 »
Szívesen.
Az utolsó linken nem néztél körül? Bizonyos SCV szelepet is emlegetnek itt (bár a turbónyomáshoz szerintem nincs köze), de van más link is közte, érdemes lehet megnézni a többit is:

Pl. ez az SCV szelepes rész, méréssel

Valószínű nem ugyanaz a motor, de szerintem ez hasonló lehet, vagy a leírást kellene megnézni a sajátodhoz.

A turbó meg ha tömítetlen lenne, valahol csak kellene érezni, hogy kifúj  :hmmmm:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2231 Dátum: 2014.04.13 11:08:47 »
Ma tovább vizsgáltam a turbó (vagy mi) problémát. Az igazság az hogy nem jutottam előbbre.. Sajnos. Csináltam egy csatlakozót, amit be tudtam építeni a turbó után egyszerre a gumicsőbe. Erre tettem egy nyomásmérő órát. Max 2,5 bar-os óra, szóval elég részletes... Rögtön láttam is a problémát. 2200-as fordulaton mozdult meg először az óra. kb 4000-res fordulaton mértem csak 0,5 bar nyomást. Szerintem ez kevés. Én arra számítottam, hogy már 2200-nál lesz 0,5-0,8 bar. Hát 0,8-at nem is láttam. Ekkor még örültem is, mert arra számítottam, hogy tömítetlen a rendszer, és ráakadok a szívárgás helyére. Sajnos átnéztem mindent, de semmi. Intercoolert nem szedtem ki, mert időm ismét elfogyott. Viszont kihagytam a rendszerből és a hiba megaradt...

Jött az EGR szelep. Leszedtem. Kormos volt, de itt is zártnak láttam a szelepet. Tisztítás és vissza.

 Kiszereltem a légtömeg mérőt is. Tisztítani nem mertem mert csak féktisztítóm volt. (Egyszer egy Passaton kollégám megtisztította vele, cserélnie is kellett rögtön.) Levegővel fujattam ki. Érdekesség, hogy a Toyota név mellett a Hitachi nevet láttam rajt, nem Denzo-t amit mindenhol máshol az autón.

Kiszereltem a szívósor melletti pillangó szelepet is. Belül olajos volt, de gondolom a visszavezetett kartergáz miatt.
Mindezek tisztítása nem vezetett eredményre.

Végső elkeseredésemben az általam beépített mérőóra után lekötöttem a turbó nyomócsövét és ledugóztam. A nyomás így sem ment feljebb az először mért érték fölé. Azaz kezdem azt hinni, hogy a turbó nem tud több levegőt szállítani. Lekötöttem a W-G szelepet mozgató "munkahengert" is, de nem változott. Terveim szerint holnap ismét leveszem a turbót és ezúttal szétszedem. Persze a turbinákat hagyom, csak a kamrákba szeretnék benézni. Ha ott sem látok semmit, azt gondolom tovább sem tudásom, sem felszerelésem nincs a vizsgálódáshoz. Jöhetnek az igazi szakik .
Töltök fel pár képet de a feltöltési korlát miatt több hozzászolásban tudom csak. remélem ez nem gond.

Hello.

Az a helyzet, hogy amikor üresben, gyakorlatilag "üresjáratban" nézed a turbó nyomást, akkor nem fog 1800-as fordulaton felépülni (ahogy az ember azt érzi, amikor megy az autóval). Amikor régen vizsgálgattuk az Ave I. d-4d-met, akkor mi is ezt tapasztaltuk. Üresjáratban olyan 2200-2400 környékén épült fel a nyomás, és azt az intercooler csövön kézzel is nagyon jól lehetett látni. (kézzel összenyomtam, és csak ezen a magasabb fordulaton kezdett felkeményedni).
Másrészt: A szerviz doksi szerint üresjáratban úgy kell mérni a turbonyomást, hogy padlót kell nyomni, amilyen gyorsan csak le tudod nyomni a pedált, és 5100-as ford. számon kell 58.5, de max. 78.5 kPa nyomásnak lennie. Ha nem épül fel a nyomás, akkor a szokásos szivárgás, repedések ellenőrzése a levegő rendszeren, viszont ugyanezeket meg kell vizsgálni a kipufogó rendszeren is. Ha a kipufogód ellennyomása kicsi (tömítetlen), akkor sem épül fel rendesen a nyomás (de kétségkívül ez a ritkább eset).
Van még egy szelep, (a Te autódon is van szerintem, de ebben nem vagyok 100%-ig biztos már) a VSV, ami egy elektromos vezérlésű,de a szívócsőnyomásába beavatkozó szelep. Az ECU vezérli. Ha kiszeded a helyéről, táp nélkül nem mehet keresztül rajta a levegő, táppal meg igen (ennél a résznél a doksiban kicsi ellentmondás van a kép és a szöveg között, már nem emlékszem fejből, de lényeg, hogy egyik esetben zárt, a másikban nyit). Emiatt, mivel az ECU csak a szivócső nyomásából kiindulva tud elektronikusan szabályozni, ajánlott ellenőrizni a turbonyomás szenzort is. Erre van egy jó módszer,de kell hozzá egy pumpa, ami a szivócsőnyomást imitálja álló motornál, és így kell megmérni a TPS feszültségesését step by step többféle nyomásértéknél. Ez a biztos megoldás. Én azt hiszem, hogy ezek a dolgok (szenzor, VSV) elég ritkán romlanak el, de minden lehetséges.
Ami a turbo tengelyének kotyogását illeti, a szervizkönyv a következőket mondja:
Axiális hézag: 0.09mm, vagy kevesebb
Radiális hézag: 0,16mm, vagy kevesebb.
Ezek nyilván eléggé kis értékek, de tekintve a marha nagy fordulatot, elfogadhatjuk. Nagy hézag esetén olajfogyasztás, illetve hangos turbo jellemző.
Én anno az intercooler-t levettem, és tele öntöttem vízzel. (tudom nem annyira ildomos, de olajos volt belül, és hagytam időt kiszáradni). Ahol lyukas volt, szépen megjelent a víz. A kifújást, ami csekély, azt nem hallod, amikor jár a motor, van ott épp elég zaj.

Én még mindíg megmérném a nyomást a rail-csőben is.
Üdv.: Spet

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2232 Dátum: 2014.04.13 11:25:39 »
Jah..és még annyi, hogy ha a fojtószeleped olajos volt, akkor az intercoolered is tuti az lesz. Amikor a Waste-gate -szelepet lekötötted, akkor a kis vákuumcsövet ledugóztad és a úgy mértél nyomást? Gondodlom, hogy igen, csak úgy eszembe jutott. Egy ötlet: Vedd le a Waste-gate -szelep aktuátoráról a kis csövet, ami a szívócsőről jön, (vagy szoritsd el valamivel), ülj be a kocsiba, és menj egy kört. Ha érzed, hogy izmosabb (és hallani is fogod, ahogy a turbo jobban fütyül), akkor a turbo jó. Ha ilyenkor nagyon kövér gázt nyomsz, és dadogni, prüszkölni kezd, akkor a turbo túltölt és a nyomás-szelep (VSV) is beavatkozik. Ekkor jó a turbód. Ha nem így lesz, akkor a nyomásszabályzó körödben lesz a hiba, vagy tényleg szivárogsz valahol. Ha hibát venne fel a számítógép, akkor utána akku saru le, majd pár perc múlva vissza. Jah igen...és ne menj így sokat  :nono:
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.13 11:30:40 írta Spet »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2233 Dátum: 2014.04.13 11:27:35 »
Amikor régen vizsgálgattuk az Ave I. d-4d-met, akkor mi is ezt tapasztaltuk. Üresjáratban olyan 2200-2400 környékén épült fel a nyomás, és azt az intercooler csövön kézzel is nagyon jól lehetett látni. (kézzel összenyomtam, és csak ezen a magasabb fordulaton kezdett felkeményedni).

Ez mekkora már: kézzel is jól lehetett látni..... :D
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.13 11:31:15 írta Spet »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2234 Dátum: 2014.04.13 18:20:53 »
Szívesen.
Az utolsó linken nem néztél körül? Bizonyos SCV szelepet is emlegetnek itt (bár a turbónyomáshoz szerintem nincs köze), de van más link is közte, érdemes lehet megnézni a többit is:

Pl. ez az SCV szelepes rész, méréssel

Valószínű nem ugyanaz a motor, de szerintem ez hasonló lehet, vagy a leírást kellene megnézni a sajátodhoz.

A turbó meg ha tömítetlen lenne, valahol csak kellene érezni, hogy kifúj  :hmmmm:
Igen, az SCV.. Az egy elég drága alkatrész, plusz úgy tudom össze kell hangolni az ECU-val. Azért nem gondolok rá, mert drága dolog és akkor 2200 után sem lenne gyorsulás, de akkor azért van.  A linket meg hang nélkül néztem egyenlőre mert pici lányom mellettem alszik, aludt. Én már arra is gondolok hogy a turbó csak forog de nincs levegő szállítás. Már ha ilyen lehetséges.
De minden esetre fel-felcsillanik a remény, hogy van még más lehetőség is.