Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384932 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2205 Dátum: 2014.04.03 20:56:10 »
Sziasztok!

A következő jelenséget vettem észre az autón. A turbó nyomás az eddigi 1800-as fordulat helyett most inkább 2000-2200 körül jön meg. Ott táltosodik meg. Néha eddig is éreztem hogy párszor mintha elmaradna a várt gyorsulás. Szerintetek? 2.0 d-4d (2002)

Hi!
Nekem akkor csinált így, amikor a turbócsövem megrepedt. Az a gumicső, ami a levegőszűrő és a turbó között van. Idővel megkeményedik a cső és levegőszűrő cserekor könnyű elrepeszteni. Nekem a turbó felőli vége tört el, a Toyotánál adatk is kb. 15 ezer forintért. Persze, lehet, hogy nálad más a baj...pl. SCV, de ne szaladjunk ennyire előre.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2206 Dátum: 2014.04.04 07:11:21 »
Hi!
Nekem akkor csinált így, amikor a turbócsövem megrepedt. Az a gumicső, ami a levegőszűrő és a turbó között van. Idővel megkeményedik a cső és levegőszűrő cserekor könnyű elrepeszteni. Nekem a turbó felőli vége tört el, a Toyotánál adatk is kb. 15 ezer forintért. Persze, lehet, hogy nálad más a baj...pl. SCV, de ne szaladjunk ennyire előre.
Mindenképp megnézem ezt a lehetőséget is. Bár a turbó és a szűrő közötti cső hibáját én kizárom. Ebben az esetben talán csak annyi lenne, hogy a levegő egy részét nem a szűrőn keresztül, hanem a motortérből szívná. Így továbbra is tudna megfelelő mennyiségű levegőt szívni. Az SCV ről meg hallani sem akarok... :) :)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2207 Dátum: 2014.04.04 17:06:55 »
Mindenképp megnézem ezt a lehetőséget is. Bár a turbó és a szűrő közötti cső hibáját én kizárom. Ebben az esetben talán csak annyi lenne, hogy a levegő egy részét nem a szűrőn keresztül, hanem a motortérből szívná. Így továbbra is tudna megfelelő mennyiségű levegőt szívni. Az SCV ről meg hallani sem akarok... :) :)

Ez így nem igaz, mert a turbócső szakadása esetén a maradék levegő méretlenül (a kégtömegmérő után)megy be a motorba, amihez nem korrigál befecskendezési időt az ECU. Ezért gyengébb lesz az "eszköz". Hidd el, az a turbócső okoz ilyen hibát. Ha nagy a lyuk ezen a csövön, akkor azzal társul az eset, hogy az erő nem szépen épül föl, hanem hirtelen.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2208 Dátum: 2014.04.04 17:55:47 »
Nekem az intercooler volt lukas. Na nem a hűtő maga (mert hogy az alumínium), hanem a "bekötése". A végén akkor lukak lettek rajt, hogy a kocsi hörgött, szuszogott gyorsítás közben. A megoldás a cooler cseréje volt.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2209 Dátum: 2014.04.04 18:04:07 »
Ez így nem igaz, mert a turbócső szakadása esetén a maradék levegő méretlenül (a kégtömegmérő után)megy be a motorba, amihez nem korrigál befecskendezési időt az ECU. Ezért gyengébb lesz az "eszköz". Hidd el, az a turbócső okoz ilyen hibát. Ha nagy a lyuk ezen a csövön, akkor azzal társul az eset, hogy az erő nem szépen épül föl, hanem hirtelen.

Igy már egyetértek. Bár én azt gondoltam a légtömegmérő nem a szívó oldalon van a turbó szempontjából hanem a magasnyomású részében. Ott pedig már valós értéket adhat. Épp előbb voltam lent, bontás nélkül körülnéztem. Ez a szívócső szerintem rendben van. Viszont amit soha nem hallottam az a turbó jellegzetes sípolása. Tudom hogy minden tipus más lehet, de itt nem hallom egyáltalán alapjáraton sem.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.04 18:12:27 írta elpaso7708 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2210 Dátum: 2014.04.04 18:10:06 »
Nekem az intercooler volt lukas. Na nem a hűtő maga (mert hogy az alumínium), hanem a "bekötése". A végén akkor lukak lettek rajt, hogy a kocsi hörgött, szuszogott gyorsítás közben. A megoldás a cooler cseréje volt.

Szuszogást nem, de hörgést már hallottam. Még a jelenség előtt ami miatt most irogatok volt párszor hogy gyorsult ugyan de nem a turbó vehemenciájával, inkább a 2000-es motor teljesítményével. De legközelebb ismét volt turbóm ez a hiba megszünt. Hétvégén bontás lesz, amíg időm engedi. Talán többet látok majd. Egyébként van bent ez a visszacsapó szelep a turbóban... Wastergate ha jól gondolom. Szerintetek az nem lehet hogy ott megy el egy a nyomás egy része? Esetleg nem zár le rendesen, koszos, stb....

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2211 Dátum: 2014.04.06 21:45:26 »
Na! Ma volt egy kis időm, leszedtem a turbót... Nem is tudom, hogy röhögjek, vagy köhögjek. Igazából nem találtam hibáját. Axiálisan nem lóg a csapágy, azonban radiálisan tudtam mozgatni picit. Kézzel el tudtam könnyedén forgatni, bár bevallom arra számítottam hogy megpörgetem és lendülete lesz. Az nem volt. Szorulni, akadni, darálni nem hallottam. A turbinák épek, kitörve nincs belöllük. A Waste-Gate szelep, amiben bíztam hogy el van kormolódva igazából szépen a helyén volt. Mozgattam levegővel, nyitott, majd egyszerre zárt is. Átnéztem minden csövet, rendben vannak azok is. Intercoolerbe nem néztem bele - még - de kívülről nem volt gond. Összeszerelés után nem javult az autó. Csináltam az általatok sokszor emlegetett kiégetést hazafelé. 3500-4000 fordulatszámon toltam kb 15 km-t. Hát nem tom. Különösen nem éreztem változást. Holnap veszek új levegő szűrőt, mert az meglepóen sötét volt még a tiszta oldalon is.
Alább pár kép:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2212 Dátum: 2014.04.06 21:46:12 »
2- kép:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2213 Dátum: 2014.04.06 21:47:02 »
3. kép:

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2214 Dátum: 2014.04.06 21:47:36 »
4. kép:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2215 Dátum: 2014.04.08 18:12:48 »
Na! Ma volt egy kis időm, leszedtem a turbót... Nem is tudom, hogy röhögjek, vagy köhögjek. Igazából nem találtam hibáját. Axiálisan nem lóg a csapágy, azonban radiálisan tudtam mozgatni picit. Kézzel el tudtam könnyedén forgatni, bár bevallom arra számítottam hogy megpörgetem és lendülete lesz. Az nem volt. Szorulni, akadni, darálni nem hallottam. A turbinák épek, kitörve nincs belöllük. A Waste-Gate szelep, amiben bíztam hogy el van kormolódva igazából szépen a helyén volt. Mozgattam levegővel, nyitott, majd egyszerre zárt is. Átnéztem minden csövet, rendben vannak azok is. Intercoolerbe nem néztem bele - még - de kívülről nem volt gond. Összeszerelés után nem javult az autó. Csináltam az általatok sokszor emlegetett kiégetést hazafelé. 3500-4000 fordulatszámon toltam kb 15 km-t. Hát nem tom. Különösen nem éreztem változást. Holnap veszek új levegő szűrőt, mert az meglepóen sötét volt még a tiszta oldalon is.
Alább pár kép:

Óvatosan tisztítsd meg a légtömegmérőt, illetve, ha nem vagy már túl rajta, tizstítsd ki az EGR-szelepet. Ha így sem jó, akkor nincs más hátra, meg kell mérni a rail-nyomást, meg a szivócsőnyomást menet közben. Hogyan épül fel, mekkora...stb. Ha ezeken túl vagy már, akkor bocs.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2216 Dátum: 2014.04.09 09:50:37 »
Óvatosan tisztítsd meg a légtömegmérőt, illetve, ha nem vagy már túl rajta, tizstítsd ki az EGR-szelepet. Ha így sem jó, akkor nincs más hátra, meg kell mérni a rail-nyomást, meg a szivócsőnyomást menet közben. Hogyan épül fel, mekkora...stb. Ha ezeken túl vagy már, akkor bocs.
Ezeken még nem vagyok túl. Pénteken lesz EGR szelep tisztítás, illetve Intercoolerba is belekukkantok. Remélem itt meg is lesz a hiba. Közben volt levegőszűrő csere is. Persze hogy nem változott. Kösz a tippeket egyébként.
Alul az új és régi szűrő.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2217 Dátum: 2014.04.09 11:29:54 »
Meló előtt volt egy kis szabadidőm, gondoltam megnézek pár dolgot. Letaláltam hajolni az Intercooler nyíláshoz és a képen látható állapot fogadott. Még azt sem tartom kizártnak, hogy a hiba a kocsin a jóidő megérkezésével egyidőben jött. Ilyen bogármaradványos és sérült lamellás hűtővel azon sem csodálkoznák ha befolyással lenne a nem megfelelően lehűtött levegő a teljesítményre.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.09 11:31:50 írta elpaso7708 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2218 Dátum: 2014.04.09 12:49:56 »
Meló előtt volt egy kis szabadidőm, gondoltam megnézek pár dolgot. Letaláltam hajolni az Intercooler nyíláshoz és a képen látható állapot fogadott. Még azt sem tartom kizártnak, hogy a hiba a kocsin a jóidő megérkezésével egyidőben jött. Ilyen bogármaradványos és sérült lamellás hűtővel azon sem csodálkoznák ha befolyással lenne a nem megfelelően lehűtött levegő a teljesítményre.
Üdv!

Kíváncsi vagyok, mit ér, ha ezt rendbeszeded  :yes:
Már a légszűrőnél vártam volna javulást, de akkor mégsem az a baja.
A turbó radiális lógása bizonyos határokon belül természetes, csak azon túl gond. Szerintem a tömítése miatt nem pörög úgy, ahogy várná az ember.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.09 12:59:31 írta vd1234 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2219 Dátum: 2014.04.09 18:57:27 »
Meló előtt volt egy kis szabadidőm, gondoltam megnézek pár dolgot. Letaláltam hajolni az Intercooler nyíláshoz és a képen látható állapot fogadott. Még azt sem tartom kizártnak, hogy a hiba a kocsin a jóidő megérkezésével egyidőben jött. Ilyen bogármaradványos és sérült lamellás hűtővel azon sem csodálkoznák ha befolyással lenne a nem megfelelően lehűtött levegő a teljesítményre.

Ez nem néz ki jól, de ha nem lyukas, akkor a turbónyomásnak fel kéne épülnie. Kíváncsi vagyok, mit tapasztalsz majd...