garantált 87e km-rel vettem 2008 augusztus végén. Belga import. állítólag jég vert, szerintem inkább valami kromofágos busszuállós autó lehetett mert az ajtók is voltak fényezve a díszlécek alatt. Motorháztető "eredeti" after kromofag allapotaban :-D Ba'rmiféle szerkezeti sérülés nélkül.
most 262ezer van benne, 80% országút, autópálya (50-50) ausztria'ban 120-130-al. 15% magyar országút, elenyésző városi használat.
E'sszel használva: nem vagyok magam ellensége, de ha előzni kell akkor előzni kell...
99%% AT ga'zolajjal. Szükség esete'n -hosszú szabadság, etc... - magyar prémium ga'zolajjal.
eddig: 100 ezrenként vezérműszíj csapa'gyakkal , vízpumpával . 200k-nal összes fék kompletten. 240k körül lendkerék & komplett kuplung szett.
Hát, őszintén szólva reméltem, hogy azt mondod, hogy nem ismert futásteljesítmény, általában ukrán gázolaj, folyamatos padlógáz városban...
Így azért kicsit elszomorítóbb.
Másrészről, végre egy hiteles futáshoz köthető kórisme egy D-4D Avensis I-ről.
A fórumtársak nevében is köszönöm szépen.
Az alábbi már nem neked szól, csak úgy általában.
Lehet számolgatni:
Erre a futásteljesítményre vetíthető dízelköltségek:
- kettőstömegű lendkerék + kuplungszett csere: ~ 200.000 Ft (simán lehet alatta is)- --> 0.87 Ft/km
- 4 db injektor: ~350.000 Ft --> 1.35 Ft/km
- magasnyomású szivattyú hozamszabályozó szelepek: ~80.000 Ft --> 0.31 Ft/km
- a turbóra is számoljunk: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km
- esetleg a komplett magasnyomású szivattyú: ~260.000 Ft --> 1 Ft/km
Ez mindösszesen 4.53 Ft/km.
Számoljuk még bele, hogy a hasonló menetteljesítményű benzinesnél kb. 500.000 Ft-tal volt drágább az ÚJ ára, az annyi, mint ~2 Ft/km
Teljes felár 260.000 km-re vetítve 6.53 Ft/km.
Az jelenlegi áron számolva 1.5 l/100km fogyasztáskülönbség esetén térül meg.
A
www.spritmonitor.de szerint a 1999-2002-ig gyártott D-4D motoros 110 LE-s Avensisek átlagfogyasztása 6,33 l/100km.
Ugyanitt a hasonló korosztályban az 1.8 VVT-i 129 Le-vel 7.88 l/100 km, bár itt kicsit jobban szóródnak az eredmények. Az 1.6 VVT-i, és 1.6 nem VVT-i-re is 7.8 l/100 km-re adódik az átlagfogyasztás.
A keresésbe csak azokat vettem bele, akik legalább 15.000 km-en keresztül vezették a fogyasztási adatokat.
(Az 129 Le-s 1.8 VVT-i-t azért merészeltem idevenni, mert normál használat közben (értsd: nem kiforgatva, taposva), hasonló a dinamikája a nyomatékosabb dízelhez képest.)
És itt most NEM arról van szó, hogy van, aki 6 l körül eljár az 1.8 VVT-i-vel, vagy akár a 2.0 D4-gyel, hanem ÁTLAGRÓL.
A dízel felárát csökkenti, hogy jó sokáig a használt piacon is lehet felárat érvényesíteni eladáskor, illetve a benzineseknél előforduló dolgok, mint pl. katalizátor problémák, olajfogyasztós blokkok (csere után nyilván nem), stb. Gondolom, a tapasztaltak tudnák sorolni.
Na, ezek után ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik a jobb választás.
Megjegyezném, hogy persze nem mindegy, hogy a fentebb a dízeleknél felsorolt hibákat melyik tulajdonosnak kell megfizetnie...