Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385654 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1560 Dátum: 2012.02.12 20:13:33 »
Ez nekem is probléma. Az a szivacs kevés, oda kell még valami rezonancia csökkentő megoldást betuszkolni és megszűnik a jelenség. Nem tudom miért, de ebben a nagy hidegben nagyon hamar kiújul, én 4000 km-et mentem a legutóbbi szerviz óta, amikor megcsinálták, erre most megint elkezdte...
Most viszont egy olyan jelenség van, ami nagyon idegesít. Kettesben, derékszögű kanyarodáskor, (tehát majdnem koppig eltekert kormánynál) gázadáskor recsegő hang hallatszik elölről. Mindkét irányú kanyarodáskor hallható, de csak a kanyar felétől, amikor már kifelé jövet nyomom a gázt. Olyan hang, mint amikor recseg egy régi faajtó. Borzasztó. Mi lehet ez? Nem tudom, hogy a hideg hozta-e elő, mert mióta előjött, hideg van... tehát nem tudom, hogy enyhébb időben adja-e.

Én is hallottam párszor ezt, de én az odafagyott jég/hó komplexre gondoltam.
Jelentem ma sem jelentkezett a zörgés, úgyhogy a csavar jól tart a légszűrőházban. Ja és semmi füstölés ma.  :sorcerer:
'08 RX400h
'09 Prius 3

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1561 Dátum: 2012.02.12 20:47:12 »
Távdiagnózist nem tudok adni, mert sajna nem láttam még a DPF belső szerkezetét. Nem tudom, hogy a ki/be csatlakozó kis csövek a DPF-en belül hogy s miként csatlakoznak, belül esetleg van e valami szerkentyű a csatlakozási ponton?
Logikus gondolkodás alapján tisztának kellene lenni mind a két csőnek, hiszen csak így alakulhat ki korrekt nyomáskülönbség amit a motortérben lévő szenzor érzékel. Ha egyik el van tömődve, akkor állandóan nyomáskülönbség van és amennyiben ez az érték meghaladja a gyári beállítottat, akkor elvileg állandóan regenerál a szűrő. Ezt észre venném, mert akkor megnő a fogyasztás, nagyon meleg lenne a kipufogó vég(is) és még mocskos is lenne ..... de vegyes használatban a tegnapi kirándulás után a fogyasztás 7,4 l/100km....nem rossz és a kipufogóvég is sötétszürke és kéz meleg volt.
Az enyém most nem füstöl... azaz csak indulás után, mikor a motor elér egy bizonyos hőfokot. Akkor is "csak" 200-300 méteren keresztül és elviselhető mértékben. Ezután egész nap semmi füst. Nem tudom behatárolni, hogy miért ez a nagy javulás az előző 1-2 hónaphoz képest. Talán a hőfok (ma itt +8 fok volt) vagy az adalék, amit kapott az elmúlt hetekben, vagy azért mert az utóbbi időkben kizárólag prémium üzemanyagot kapott? Fogalmam nincs. Két hét múlva viszem szervizbe (olaj+összes szűrő). Ráfogok kérdezni erre a füstölésre. Ez az "A" terv.... de van "B" tervem is. Tegnapi kirándulás alkalmával lefékeztem egy autókereskedés előtt és megnéztem egy BMW X3 3.0D M Sport gépet. Az is olyan idős mint az enyém, hat éves. Kicsit többet futott mint ez, felszereltségben közel azonos a kettő. Kijött az útszélére a kereskedő és majd nem megegyeztünk a cserében, pedig csak azt kérdeztem meg tőle az irodában, hogy beszámítja e az autómat ha vennék egyet a készletből (partexchange).  :clap:

Sajna én sem láttam még belülről DPF-et, de marha kíváncsi lennék rá.
Hát nekem állandóan regenerál, látom a befecskendezöre kötött leden, na meg a füstön.
Szerintem a +8 fok a megoldás a füstölésedre  :D
Elcserélnéd egy BMW-re? Nem lesz több gond azzal??? Nézd meg van -e benne DPF  [rohog]
T180

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1562 Dátum: 2012.02.12 21:18:47 »
Ez nekem is probléma. Az a szivacs kevés, oda kell még valami rezonancia csökkentő megoldást betuszkolni és megszűnik a jelenség. Nem tudom miért, de ebben a nagy hidegben nagyon hamar kiújul, én 4000 km-et mentem a legutóbbi szerviz óta, amikor megcsinálták, erre most megint elkezdte...
Most viszont egy olyan jelenség van, ami nagyon idegesít. Kettesben, derékszögű kanyarodáskor, (tehát majdnem koppig eltekert kormánynál) gázadáskor recsegő hang hallatszik elölről. Mindkét irányú kanyarodáskor hallható, de csak a kanyar felétől, amikor már kifelé jövet nyomom a gázt. Olyan hang, mint amikor recseg egy régi faajtó. Borzasztó. Mi lehet ez? Nem tudom, hogy a hideg hozta-e elő, mert mióta előjött, hideg van... tehát nem tudom, hogy enyhébb időben adja-e.

Nem lehet esetleg féltengely csukló? Hány km van az autóban?
Vagy esetleg toronycsapágy?
Nem tudom, ezek szoktak lenni a kitekert kormánynál valo recsegések okai, de hallgass meg mást is.

Nekem meg van egy másik újabb idegesítő észrevételem. Mégpedig az, hogy azt vettem észre egyszer csak, hogy a hűtővizem a minimum jelnél van. Na gyorsan rohantam, vettem egy liter Toyota super long life coolant-ot (pink) és felöntöttem a középső jelig. Most, kb 50 km után megy lefele a szint, közeledik a minimumhoz ismét. Na be is xartam. De mielőtt megtettem volna  :lol: észrevettem azt, hogy a kiegyenlítő tartályon lévő túlfolyó csövön távozik valahogyan, ugyanis a túlfolyó cső alatt minden rozsaszín hűtővizes és a cső végén csepp van.
(a kupak izomból rá van tekerve a megfelelő jelig ahol megakad magától.)

Na erre varrjatok gombot  :hmmmm:
T180

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1563 Dátum: 2012.02.12 22:43:18 »
A kattogó hangot kanyarba a féltengelycsukló adja, de csak ilyen hidegben. A zsír választás nem volt megfelelő a gyárban.

A fagyálló egész biztosan a túlfolyón keresztül megy el? Üzemmelegen nem rendellenesen nagy benne a nyomás?
Xanyi

toyoferi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1564 Dátum: 2012.02.12 22:59:54 »
A kattogó hangot kanyarba a féltengelycsukló adja, de csak ilyen hidegben. A zsír választás nem volt megfelelő a gyárban.

A fagyálló egész biztosan a túlfolyón keresztül megy el? Üzemmelegen nem rendellenesen nagy benne a nyomás?

Én biztos vagyok benne hogy ott, mivel látszik a cső lefele mutató kivezetése alatt a rózsaszín víz nyomait a ventillátoron a többi csövön és a fenékvédő lemezen.
Na meg persze a cső végén a cseppek.
Azt nem tudom mekkora benne üzemmelegen a nyomás, de a szint ugyan ott áll mindíg amikor üzemmelegen figyelem , de idővel, a kilóméterek után mindig fogy víz.
Szerinted?
T180

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1565 Dátum: 2012.02.13 07:54:02 »
Nekem meg van egy másik újabb idegesítő észrevételem. Mégpedig az, hogy azt vettem észre egyszer csak, hogy a hűtővizem a minimum jelnél van. Na gyorsan rohantam, vettem egy liter Toyota super long life coolant-ot (pink) és felöntöttem a középső jelig. Most, kb 50 km után megy lefele a szint, közeledik a minimumhoz ismét. Na be is xartam. De mielőtt megtettem volna  :lol: észrevettem azt, hogy a kiegyenlítő tartályon lévő túlfolyó csövön távozik valahogyan, ugyanis a túlfolyó cső alatt minden rozsaszín hűtővizes és a cső végén csepp van.
(a kupak izomból rá van tekerve a megfelelő jelig ahol megakad magától.)

Na erre varrjatok gombot  :hmmmm:

Mielőtt nagyobb a baj, menj szervizbe gyorsan, így ne használd. Hengerfej....
Én az első rátöltés után -amikor az is lement 100km után minimumra- mentem be: cserélték a motorblokkot és hengersort.

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1566 Dátum: 2012.02.13 07:56:47 »
A kattogó hangot kanyarba a féltengelycsukló adja, de csak ilyen hidegben. A zsír választás nem volt megfelelő a gyárban.

...akkor ezek szerint nem kell megijednem? Ne is szóljak?....csak mert a héten megyek szervizbe, a tükrömet valaki eltalálta és az indexbura kitörött...

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1567 Dátum: 2012.02.13 08:04:40 »
Xanyi,nagyon köszi az infót,ma akartam vinni a kattogás miatt a verdát a szervizbe. :yes:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1568 Dátum: 2012.02.13 17:11:05 »
Xanyi,nagyon köszi az infót,ma akartam vinni a kattogás miatt a verdát a szervizbe. :yes:

Akinek garanciális az autója, annak van rá megoldás.
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1569 Dátum: 2012.02.13 20:38:15 »
És akinek már nem garanciális? Orvosolható a jelenség?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1570 Dátum: 2012.02.13 20:41:08 »
2.0 d4d nek mennyi lehet az alapjárati fordulatszáma üzemmeleg motornál?

picit sokallom a RAV-nál, 900-és 1000 között van....... vagy az idöjárás miatt van? bár üzemmelegen visszább kellene vennie  :hmmmm:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1571 Dátum: 2012.02.13 20:45:06 »
2.0 d4d nek mennyi lehet az alapjárati fordulatszáma üzemmeleg motornál?

picit sokallom a RAV-nál, 900-és 1000 között van....... vagy az idöjárás miatt van? bár üzemmelegen visszább kellene vennie  :hmmmm:

Kapcsold ki a fűtést, és lejjebb megy...  ;)
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1572 Dátum: 2012.02.13 20:45:58 »
És akinek már nem garanciális? Orvosolható a jelenség?

Jó minőségü csuklózsírral (grafitos) újrazsírozni a csuklókat.
Xanyi

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1573 Dátum: 2012.02.13 20:46:43 »
Kapcsold ki a fűtést, és lejjebb megy...  ;)
erre nem gondoltam.... :)
THX! ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1574 Dátum: 2012.02.14 14:15:39 »
Légszűrőház morgás.
Ma voltam szervizben és új megoldás van, ami garantálja, hogy véglegesen megszűnjön ez a zaj. A szivacs pótlása csak rövidtávú megoldás.
A légszűrőt ki kell venni és a házának aljára (belülről) a kocsi bal oldalának irányába, ahol bejön a cső alul, egy önmetsző csavart betolni, amellyel magát a csövet rögzítik végleg a légszűrő házához...
Nekem megcsinálták, megszűnt a zaj, remélhetőleg a csavar nem enged, így végleg kiiktatva a hang.