Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384141 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1365 Dátum: 2011.09.01 12:01:48 »
labiscsakl: Lehet, szerintem toyotáknál is (és szerintem ugyanaz vonatkozik ebből a szempontból rá, mint a Lexusokra). Azt hiszem az alapszabály az, hogy 7 évnél nem lehet idősebb és 160ezernél sem lehet több benne, különben nem tudsz venni extracare-t.

01010011: De akkor most a blokkcserét fedezte az extracare? Mert én úgy tudom, hogy teljes blokkcserét az nem fedez!

Nekem a mostani két év extracare alatt "csak" a katalizátort kellett cserélni (100.000-en belül volt a kocsi, de már csak extracare-ben), de az Istennek sem tudtam a Toyotával díjmentesen rendezni, végül 50% engedményt adtak rá és így 200e-ből úsztam meg.

Sokan írjátok, hogy prémium üzemanyagot nyomtok. Na nekem erre legyintettek a Reálnál és azt mondták h kb. mindegy, szar az összes úgyis. Ezen túl a normál üzemanyagok is kénmentesek ma már, nem igaz?

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1366 Dátum: 2011.09.01 13:11:20 »
01010011: De akkor most a blokkcserét fedezte az extracare? Mert én úgy tudom, hogy teljes blokkcserét az nem fedez!
Szó sem volt róla, hogy van-e extracare. Kérdeztem, hogy "ugye garis csere lesz?" Válasz: "Természetesen."

Nekem a mostani két év extracare alatt "csak" a katalizátort kellett cserélni (100.000-en belül volt a kocsi, de már csak extracare-ben), de az Istennek sem tudtam a Toyotával díjmentesen rendezni, végül 50% engedményt adtak rá és így 200e-ből úsztam meg.
Ez nekem 70.000-nél történt, 3 és fél éves volt a kocsi. Nekem sem volt egyszerű, sőt....  de végül fizették.

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1367 Dátum: 2011.09.02 11:09:24 »
:eek: ...mellélőtt? de miért? erős, tiszta, csendes...és d-4d konstrukció ami azért egyes modellekben sokszázezret elmegy...mivel más akkor ez a modell?
na mindegy, nem sopánkodom, nincs értelme nyomom neki, megadom ami kell...semmi esetre sem 10ezer km-ként olajcsere meg szűrők, stb, mikor már sokéves autómodelleknél is 30 ezres a periódus...rendesen 15-ként  :no:  és várok, vagy eladom és visszatérek valami EU-márkára...nekem fontos a dízel mert min 50 ezret megyek évente.
Na szép napot mindenkinek!  ::)
No azért aki valaki egy kicsit is ért a dolgokhoz, az tudja, hogy miről szól a 30 ezrenkénti olajcsere.... Ezzel ne foglalkozz, aki azt betartja, megjárja majd.
A 10, max 12 ezrenkénti cserét azért nyomtam, mert észrevettem, hogy 12-13 ezerig nem fogy egy csepp olaj sem, hanem az utolsó 2-3 ezren kezdi el enni, tehát az olaj fogyása nem állandó, hanem exponenciálisan nő. Saját tapasztalat. Itt megjegyzem, hogy a gyári olaj fogyasztásra vonatkozó adat D-Cat esetén 7dl/10ezer km. Magyarul: Amit látok a saját kocsimon az ennél azért egy picivel még jobb is.
EU modell helyett pedig válassz majd Hondát, ha mindenképpen dízelt akarsz. Ha meg benzinest, akkor se Toyotát... Sajnos ezt kell, hogy mondjam.
Ezek a motor gondok jelen vannak ám a VW-nél, BMW-nél is... csak nem hallassz róla. Most éppen a 116i BMW-k motorjait cserélik tucatszámra a németek, csak nem verik nagy dobra. A Toyota ilyen jellegű problémái sem jutnak ki. Az én esetemet sem hitte el sok ember, amíg meg nem mutattam nekik a garnciális javítás jegyzőkönyvét, illetve fel nem nyitottam a motorházat...
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.02 11:13:42 írta 01010011 »

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1368 Dátum: 2011.09.02 11:21:11 »
Nincs az az autó,ami nem romlik el. 194.000 km D-Catem soha semmi baja nem volt. Brutál teljesítmény, hihetetlen élmény, 8 liter alatti fogyasztással. De elromolhat.Ha minimalizálni akarod a kockázatot,akkor vegyél egy 1.0 Opel Corsát és szállj ki a pirosnál megtolni hogy elinduljon. Valamit valamiért,de így akkor sem lehet hozzáállni!! De legjobb a BKV,így biztos sosem lesz gondod.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1369 Dátum: 2011.09.02 11:40:12 »
már bocsánat, de egy motor ne romoljon el. kollegám a cliójába belehajtott 360.000 km-t, máig megy a kocsi, egy adagoló csere volt ezalatt. valószínűleg amiatt, hogy xar gázolajat tankolt bele. sose vennék d-catot. a japánoknak nem a dízelmotor az erős oldala.

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1370 Dátum: 2011.09.02 12:55:02 »
már bocsánat, de egy motor ne romoljon el. kollegám a cliójába belehajtott 360.000 km-t, máig megy a kocsi, egy adagoló csere volt ezalatt. valószínűleg amiatt, hogy xar gázolajat tankolt bele. sose vennék d-catot. a japánoknak nem a dízelmotor az erős oldala.

Szerintem ebbe ne menjünk bele. Egyrészt: rengeteg autót tudnék mondani, amely túl van az egymilliomodik km-én, de egyik sem modern típus.
Az pedig, hogy ki milyen autót nem venne, az szubjektív. Én egy újabb D-cat motor "elfogyasztása" után sem ülnék át egy 2,4vvti aut-ba például. Ha levágnám a jobb kezemet véletlenül, akkor is egy diesel automatát választanék. Most például 3000km-t voltam kénytelen megtenni egy hét alatt egy benzinessel, amíg az Avét műtötték. Majd megőrültem, annyiszor tankoltam és kikészített a rugalmatlanság... oké nem romlott el, de az nekem kevés, bocs. Majd ha bottal járok ez lesz a szempont. :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1371 Dátum: 2011.09.02 13:10:15 »
persze, a dízel-benzines kérdés sokszor hitvitává alakul :D a rugalmatlanságról egyébként csak kéziváltónál van értelme beszélni. az automata ugyanis magától visszavált :D két liter pluszfogyasztás meg nem a világ. az mindenesetre nem szubjektív kérdés, hanem objektív tény, hogy a japánok a fő piacaikra egyáltalán nem fejlesztenek dízelmotort, ergo náluk ez egyértelműen mellékvágány.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.02 13:12:10 írta csufár »

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1372 Dátum: 2011.09.02 13:21:05 »
az automata ugyanis magától visszavált :D
A manuális meg nam magától vált vissza, hanem a kezemtől  :D de akkor sem megy...

az mindenesetre nem szubjektív kérdés, hanem objektív tény, hogy a japánok a fő piacaikra egyáltalán nem fejlesztenek dízelmotort, ergo náluk ez egyértelműen mellékvágány.
A japán diesel attól még nem felejtős, hogy exportra nyomják. Gondoljunk a nemrég emlegetett Hiluxokra, vagy a Honda 2,2 diesel-re, ami nem régi, de pont azért nem régi, mert addig csiszolták mielőtt piacra dobták volna, hogy tökéletes lett és full megbízható. Remélem a Subaru is csiszolja még  ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1373 Dátum: 2011.09.02 13:59:57 »


az enyém az megy :)

GOLD-CAT

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
  • AVENSIS '07 D-CAT 4ajtós
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1374 Dátum: 2011.09.02 15:14:47 »
... :D két liter pluszfogyasztás meg nem a világ." 
100 km-ként az ~770.- Ft pluszköltség, az én tavalyi 53.000 km-es futásomnál ez évi ~410ezer Ft. spór   :hmmmm: hát nem kis különbség szerintem, bár ez nézőpont kérdése...
Persze ha ilyen hiba beüt, hogy motor kampec akkor borul a dolog...de addig is. Volt főnököm Allroad-ja most ugrott át a 490 ezer km-t komolyabb motorprobléma nélkül...anno vacillált a dízel-benzin között, csak ott ~4,5 l átlagfogyival volt több a benzinesnek...ki lehet kalkulálni akkor, hogy mennyit spórolt az elmúlt 8,5 évben :D
de igaz ez mindig is egy meddő vita volt, nem ez a lényeg most, hanem, hogy galyra megy vagy nem? azért sok D-CAT fut még az utakon, ismerek cégest is 230 ezer km-el és nem kíméli, nem csak prémiumot nyom bele és fut...az illetővel ma találkoztam egy kúton és rákérdeztem, nagyon szívesen mesélt róla és csak pozitívan  :yes:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1375 Dátum: 2011.09.02 16:00:34 »
(ez lenne a második extra két év).
Lexusnal lehet ilyet?  :eek: En megvennem, nem haboznek rajta. (en is vettem az Aurisomhoz, de arra csak egyszer lehet ket evet venni, ugy tudom)
Lehet hézag a lejárt 3 év gari és az extracare között? (mondjuk 5 vagy 6 évesen?)

01010011

  • Vendég
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1376 Dátum: 2011.09.02 16:10:55 »
Lehet hézag a lejárt 3 év gari és az extracare között? (mondjuk 5 vagy 6 évesen?)

Persze.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1377 Dátum: 2011.09.02 20:17:37 »
már bocsánat, de egy motor ne romoljon el. kollegám a cliójába belehajtott 360.000 km-t, máig megy a kocsi, egy adagoló csere volt ezalatt. valószínűleg amiatt, hogy xar gázolajat tankolt bele. sose vennék d-catot. a japánoknak nem a dízelmotor az erős oldala.

áruld el kérlek akkor kiknek az erős oldalunk ?



Egy autó életében 300.000KM-es átlagos futást alapul véve 2 liter fogyasztás különbség, 2.220.000ft
ha jól számoltam!  
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.02 20:35:27 írta Egükém »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1378 Dátum: 2011.09.03 09:34:35 »
már bocsánat, de egy motor ne romoljon el. kollegám a cliójába belehajtott 360.000 km-t, máig megy a kocsi, egy adagoló csere volt ezalatt. valószínűleg amiatt, hogy xar gázolajat tankolt bele. sose vennék d-catot. a japánoknak nem a dízelmotor az erős oldala.

áruld el kérlek akkor kiknek az erős oldalunk ?



Egy autó életében 300.000KM-es átlagos futást alapul véve 2 liter fogyasztás különbség, 2.220.000ft
ha jól számoltam!  
hát azoknak, akik a fő piacukra fejlesztenek dízelt. az európaiaknak. egy átlagjúzer meg korántsem megy 300ezer km-t, évi 10-12 ezerrel számolva soha nem lesz annyi. persze aki megy mondjuk 40ezret évente, annak egyértelműen a dízel a bejövős, de a nép jó része nem ilyen, egyszerűen nem éri meg megvenni. én relatíve sokat megyek az utóbbi években és így is "csak" 26ezer az éves csúcsom.

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1379 Dátum: 2011.09.04 07:59:05 »
Lényeget azért, csak nem árultad el, pedig kíváncsi lettem/lettünk volna rá!  :yes: :yes: :yes: