Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384053 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Erikaviking

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: D4D
« Válasz #735 Dátum: 2008.11.23 19:14:42 »
Sziasztok!

Jövőre szeretném lecserélni az off hdi-met, az egyik lehetséges választás Ave lenne. Picit bizonytalan vagyok, mert a 2,0 116Le-nél erősebbre vágyom, az új 2,0 még drága, a 2,2 -ről meg elég sok problémát hallani. A 2,2 150 le tűnne a legszimpatikusabbnak, mert a tulajok szerint a D-Cat nem túl takarékos, és alul nem húz igazán. A 150-es alul erősebb talán, hogy nincs annyira kihegyezve? Én szeretek nyomatékból autózni, viszonylag korán váltani... A másik kérdésem bármelyikben van alapból valami segédfűtés (elektromos vagy kályhás)? Mert mivel kint áll az autó nem szeretnék télen 10-15 km-eket hideg motorral, netán fűtés nélkül menni. Egyáltalán ki mit javasol kombiba 3-4 mill.  között?


whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: D4D
« Válasz #736 Dátum: 2008.11.23 20:21:56 »
A másik kérdésem bármelyikben van alapból valami segédfűtés (elektromos vagy kályhás)? Mert mivel kint áll az autó nem szeretnék télen 10-15 km-eket hideg motorral, netán fűtés nélkül menni. Egyáltalán ki mit javasol kombiba 3-4 mill.  között?
Nekem kétliteres van. A motor nehezen melegszik be hideg időben, viszont fűtés nagyon hamar van az utastérben.
Ha egész éjjel kint áll télen, akkor azámolni kell azzal, hogy 15 km simán kell neki, mire felmelegíti a motort.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Beken

  • TOYOTA fan
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 980
  • A KEMÉNY VAS!!!
    • carstyling.hu
Re: D4D
« Válasz #737 Dátum: 2008.11.24 05:04:46 »
A másik kérdésem bármelyikben van alapból valami segédfűtés (elektromos vagy kályhás)? Mert mivel kint áll az autó nem szeretnék télen 10-15 km-eket hideg motorral, netán fűtés nélkül menni. Egyáltalán ki mit javasol kombiba 3-4 mill.  között?
Nekem kétliteres van. A motor nehezen melegszik be hideg időben, viszont fűtés nagyon hamar van az utastérben.
Ha egész éjjel kint áll télen, akkor azámolni kell azzal, hogy 15 km simán kell neki, mire felmelegíti a motort.

Nekem a 1.8-as benzines alig 3-4 km után már üzemmeleg! A fűtést már kellemesnek mondható olyan 500-600m után.
BekeN

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #738 Dátum: 2008.11.24 11:17:45 »
A másik kérdésem bármelyikben van alapból valami segédfűtés (elektromos vagy kályhás)? Mert mivel kint áll az autó nem szeretnék télen 10-15 km-eket hideg motorral, netán fűtés nélkül menni. Egyáltalán ki mit javasol kombiba 3-4 mill.  között?
Nekem kétliteres van. A motor nehezen melegszik be hideg időben, viszont fűtés nagyon hamar van az utastérben.
Ha egész éjjel kint áll télen, akkor azámolni kell azzal, hogy 15 km simán kell neki, mire felmelegíti a motort.

Nekem a 1.8-as benzines alig 3-4 km után már üzemmeleg! A fűtést már kellemesnek mondható olyan 500-600m után.

A dízel sokkal lassabban melegszik föl.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #739 Dátum: 2008.11.24 11:20:56 »
Sziasztok!

Jövőre szeretném lecserélni az off hdi-met, az egyik lehetséges választás Ave lenne. Picit bizonytalan vagyok, mert a 2,0 116Le-nél erősebbre vágyom, az új 2,0 még drága, a 2,2 -ről meg elég sok problémát hallani. A 2,2 150 le tűnne a legszimpatikusabbnak, mert a tulajok szerint a D-Cat nem túl takarékos, és alul nem húz igazán. A 150-es alul erősebb talán, hogy nincs annyira kihegyezve? Én szeretek nyomatékból autózni, viszonylag korán váltani... A másik kérdésem bármelyikben van alapból valami segédfűtés (elektromos vagy kályhás)? Mert mivel kint áll az autó nem szeretnék télen 10-15 km-eket hideg motorral, netán fűtés nélkül menni. Egyáltalán ki mit javasol kombiba 3-4 mill.  között?

Szerintem ez erősen relatív, hogy "alul nem húz igazán" a 177 lovas. Mihez képest? Tesztekben a rugalmassági adatai jellemzően nem rosszabbak a konkurrensekhez képest. Én Lexus IS-t vezettem ezzel a motorral, abban sem tűnt fel, hogy ne húzna alul. Persze egy bizonyos (nagyon alacsony) fordulat alatt (ahol már nincs turbónyomás) elég halott; de hát ez közös jellemzője az összes modern TD motornak.

Kiegészítő fűtés szerintem van (de nem vagyok 100 %-ig biztos benne).

De a 3-4 milliós sávban olyan dízelt, aminek nincs visszaállítva a km-számlálója, nem lesz könnyű találni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Erikaviking

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: D4D
« Válasz #740 Dátum: 2008.11.24 17:39:57 »
Én 177 le-s Corolla Versot vezettem, különösebben nem volt nekem szimpatikus érzésre, bár olyasmit vártam mint az 5-6 hengeres cdi-ktől, hogy 1200 fölött tökmind1 milyen fordulaton van megy, ez nem teljesült.
Kiegészítő fűtés biztosan van benne ha hamar fűt, de akkor ha a víz lassan melegszik biztosan elektromos, nem kályhás (pl az M6-ban általában kályha van, nagyon jó dolog -igaz ott van más gond...).

Úgy látom 4 mill. környékén már van kínálat-akár még garanciális is- és szerintem az idő (és kormányunk) nekem dolgozik, hogy csökkenjenek az árak, mivel abszolút nem sürgős a vásárlás ráérek nézegetni, körüljárni a témát.
A lendkerék problémák mennyi km után szoktak előjönni? A részecskeszűrővel szoktak problémák lenni?





Kiegészítő fűtés szerintem van (de nem vagyok 100 %-ig biztos benne).

De a 3-4 milliós sávban olyan dízelt, aminek nincs visszaállítva a km-számlálója, nem lesz könnyű találni.
[/quote]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #741 Dátum: 2008.11.24 17:53:37 »
Én 177 le-s Corolla Versot vezettem, különösebben nem volt nekem szimpatikus érzésre, bár olyasmit vártam mint az 5-6 hengeres cdi-ktől, hogy 1200 fölött tökmind1 milyen fordulaton van megy, ez nem teljesült.
Kiegészítő fűtés biztosan van benne ha hamar fűt, de akkor ha a víz lassan melegszik biztosan elektromos, nem kályhás (pl az M6-ban általában kályha van, nagyon jó dolog -igaz ott van más gond...).

Úgy látom 4 mill. környékén már van kínálat-akár még garanciális is- és szerintem az idő (és kormányunk) nekem dolgozik, hogy csökkenjenek az árak, mivel abszolút nem sürgős a vásárlás ráérek nézegetni, körüljárni a témát.
A lendkerék problémák mennyi km után szoktak előjönni? A részecskeszűrővel szoktak problémák lenni?

Tudtommal a lendkerék-gond csak a kétlitereseket érintette, azokat is csak korábban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: D4D
« Válasz #742 Dátum: 2008.11.27 19:00:09 »
A common-rail motorokban is van izzógyertya. Kiegészítő elektromos fűtés miatt van olyan hamar langyos levegő benne.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

etzel

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 96
Re: D4D
« Válasz #743 Dátum: 2008.11.29 22:45:33 »
Tud valaki megbízható chiptuningot 2.0 d4d-hez? Esetleg tapasztalatok?

Köszi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: D4D
« Válasz #744 Dátum: 2008.11.30 14:26:38 »
Tud valaki megbízható chiptuningot 2.0 d4d-hez? Esetleg tapasztalatok? Köszi
Apaárpinak van ilyen, pozitív tapasztalatokkal. Itt nagyon ritkán fordul elő, a vezess.hu fórumain könnyebben megtalálod.
music     

Erikaviking

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: D4D
« Válasz #745 Dátum: 2008.11.30 22:21:01 »
A kolléga valószínűleg a szívótorok fűtésre gondolt. Van ahol nincs izzítógyertya, csak a torokban egy fűtőszál. Előnyös mert a diesel hengerfej nincs elgyengítve a gyertyánál, de csak 1-van, ha az kiég akkor nehezen indul.

A common-rail motorokban is van izzógyertya. Kiegészítő elektromos fűtés miatt van olyan hamar langyos levegő benne.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D4D
« Válasz #746 Dátum: 2008.12.01 20:50:10 »
A kolléga valószínűleg a szívótorok fűtésre gondolt. Van ahol nincs izzítógyertya, csak a torokban egy fűtőszál. Előnyös mert a diesel hengerfej nincs elgyengítve a gyertyánál, de csak 1-van, ha az kiég akkor nehezen indul.

A common-rail motorokban is van izzógyertya. Kiegészítő elektromos fűtés miatt van olyan hamar langyos levegő benne.

Nekem az oktatóm magyarázott erről vmit tavaly (C tanfolyamon), de ezek szerint tévedett, amikor általánosságban beszélt a CR motorokról.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

zozo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: D4D
« Válasz #747 Dátum: 2008.12.02 20:44:31 »
Üdv TOYOTÁSOK!Örülök hogy végre tag lehettem,mert vettem egy AVENSIST! 2000 évjárat. 2.0 D4D .Azt hallottam,hogy nem szabad melegíteni a kocsit sokáig a hidegben,hanem 1 perc után indúlhatok,de csak lassan!Ez igaz?Nem nagyon hiszek benne,hogy nem szabad melegíteni!Kérlek titeket írjatok,segítsetek!Előre is köszönöm!Üdv.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D4D
« Válasz #748 Dátum: 2008.12.02 21:23:42 »
Szia!

Gratula az autóhoz!
Tiltani nálunk senki nem tiltja, hogy álló helyzetben melegítsd az autót, de értelmetlen, környezetszennyező dolog. Indítás után pár másodperccel már nyugodtan lehet menni.
Az viszont valóban igaz, hogy a hideg motort nem illik hajtani. Ugyancsak figyelni kell, hogy tartós magas fordulatszámon való haladás után (pl. autópálya), 1-2 percig alapjáraton kell járatni leállítás előtt, hogy a turbó visszahűljön.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: D4D
« Válasz #749 Dátum: 2008.12.02 22:22:17 »
Üdv TOYOTÁSOK!Örülök hogy végre tag lehettem,mert vettem egy AVENSIST! 2000 évjárat. 2.0 D4D .Azt hallottam,hogy nem szabad melegíteni a kocsit sokáig a hidegben,hanem 1 perc után indúlhatok,de csak lassan!Ez igaz?Nem nagyon hiszek benne,hogy nem szabad melegíteni!Kérlek titeket írjatok,segítsetek!Előre is köszönöm!Üdv.
Üdv nálunk! Állva nem tiltja senki a melegítést, de nagyon-nagyon lassan fog terhelés nélkül melegedni, úgyhogy értelme nem sok van. Elég ha kb fél percet jár a motor (nagy hidegben), aztán lehet indulni. Míg fel nem veszi az üzemi hőfokot, addig csak kíméletesen hajtani. Én ilyenkor 2000 alatt tartom a fordulatot, ha sokszor kell megálnni-indulni lámpák miatt, akkor kb 10-12 km alatt melegszik be (~5 fok alatt), ha egyenletes tempóval haladok, akkor kb 15 km kell neki.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety