Szerző Téma: Járműtörténeti topik  (Megtekintve 100243 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

wittlia

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
  • '00 Corolla 1.4 Liftback
Re: Jármütörténeti topik
« Válasz #375 Dátum: 2010.08.10 14:58:41 »
Az emeletes MÁVAUT-IKARUS

Ez az Ikarus nehany honapig a Kereszturi uton, egy telepen parkolt a gazban es akkor keszitettem is rola kepeket!
Aztan egyszer csak eltunt onnet a busz...
Akkor arra gondoltam, hogy femhulladek lett belole, de most a cikket olvasva talan van remeny, hogy valamikor mukodokepesen is latni fogom.
Sajnos nagyon rossz allapotban volt mar akkor is es nagyon hianyos volt, gondolom ez csak rosszabb lett azota.
En szurkolok, hogy sikeruljon felujitani! :sorcerer:
Trotter, koszi a cikket!  :clap:

Andris

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #376 Dátum: 2010.09.25 23:39:29 »
Magyar fejlesztésű oldal, nem magyarul: http://www.automuseums.info/

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #377 Dátum: 2010.10.30 10:39:31 »
30 éves a Lada 2105
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #378 Dátum: 2010.10.30 14:45:00 »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #379 Dátum: 2011.02.18 22:39:56 »
Ez a cikk szuper  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #380 Dátum: 2011.02.20 13:00:25 »

Sajnos a cikkben - a sok érdekes információ mellett - van néhány bántó hiányosság, pontatlanság.

Ad1. A 60-as években nem kizárólag csak a családi importból származó nyugati kocsik futottak az útjainkon. A Merkur is forgalmazott néhány típust (a teljesség igénye nélkül: VW bogár; Ford Escort; Renault 4, R16; FIAT 500, 650, 850). Ezek importja éppen a Zsigulik megjelenése miatt szűnt meg.
Ad2. Az együttműködést a szovjetek és a FIAT között nagyban elősegítette, hogy 1967-ben a 124-es az év autója volt. Több pontot kapott, mint a második (BMW1600) és a harmadik (összkerékhajtású Jensen Ferguson Formula - ismeri még valaki ezt a típust?) együtt.
Ad3. Habár a cikkből is kiderül, hogy a Zsiguli nem volt koppintás, más helyen a szerző - kétszer is - erre utal. (Koppintás a Zaporozsec volt, vesd össze az NSU Prinz-cel.)
Ad4.  A FIAT124 és az 1200-es Zsiguli között - egyebek mellett - jelentős különbség még, hogy az utóbbi néhány tized mm-el vastagabb lemezből készült. Erről a tényről a cikkben egyetlen szó nem esik.
Ad5. A cikkben említett "méregdrága" 98-as benzin a hetvenes évek elején literenként mindössze 1 Ft-tal volt drágább, mint a 92-es (4 Ft/l vs. 5 Ft/l)
Ad6. A helyzetjelző 5 W-os izzóját nem "belógatták a foncsorba", hanem a lámpatesteket cserélték olyanra, amelyikben a megvolt a hely a foglalat számára.
Ad7. A név használat (Lada vs. Zsiguli). A 70-es évek első felében valamelyik Automobil Revue-ben a Lada címszó után ez állt: "siehe: Shiguli". Tehát a Zsiguli elnevezést nyugaton is használták. (Autóbolond osztálytársamat - aki következetesen a Lada nevet használta - csak ez győzte meg a Zsiguli név létjogosultságáról.)
Ad8. Az ablakmosó a Zsigulikban nem lábpumpával működött. Az 1200-as műszerfaláról készült képen is jól látszik a három billenőkapcsolótól balra a kör alakú fekete gumi, amit ujjal kellett nyomkodni, ezzel lehetett a folyadékot a szélvédőre spriccelni. (A "tehéntőgy" tartály viszont telitalálat.)
Ad9. A Zsiguli váltója valóban egy pontosan és finoman működő szerkezet (az AX Citroënemhez képest szerintem is király, és talán még a Yarisom hat fokozatú váltójánál is egy picivel jobb), de a "Zsiguli-váltónál viszont azóta sem passzírozott ki magából jobbat az iparág" kitételt kissé túlzásnak érzem.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #381 Dátum: 2011.02.20 13:07:48 »
Csak az 5ös pontra reagálnék....
4 ft vs 5 ft az 25% különbség. Mondjuk 360 vs 450. Drága lenne? Sztem igen...
Gabe 254.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #382 Dátum: 2011.02.20 13:26:37 »
"Riporter: Az önök szövetkezetének sertés üzemága a tavalyihoz képest megduplázta a teljesítményét. Hogyan sikerült ezt a szédületes fejlődést elérni?
Téesz elnök: Tavaly egy disznót vágtunk, az idén meg kettőt.
"

Szerintem nem csak az arány számít, hanem az abszolút érték is.

És ha az arányokat nézzük: abban az időben 3,6 Ft volt egy liter tej, ma 170 körül van. Ma a 230 Ft-os benzint nem nevezném méregdrágának.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.20 13:28:46 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #383 Dátum: 2011.02.20 13:38:58 »
8. én sem értem ezt a lábbal nyomkodos spricnit. két ős lada is volt a családban és tisztán emlékszem a gumi nyomkodóra  :wub:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #384 Dátum: 2011.02.20 13:39:52 »
Ad7. A név használat (Lada vs. Zsiguli). A 70-es évek első felében valamelyik Automobil Revue-ben a Lada címszó után ez állt: "siehe: Shiguli". Tehát a Zsiguli elnevezést nyugaton is használták. (Autóbolond osztálytársamat - aki következetesen a Lada nevet használta - csak ez győzte meg a Zsiguli név létjogosultságáról.)
A Zsiguli elnevezést nem használták nyugaton. Az AR azért utal a Lada címszónál a Zsigulira, és tünteti fel a márka típusait Zsiguli név alatt, mivel azt a gyakorlatot követi, hogy a gyártó országban használt hivatalos név alatt szerepelteti az autómárkákat. Tehát esetünkben épp azért nem Lada név alatt, mert ez a márka (kezdetben csak nyugaton használt) export-megnevezése volt.

Ettől még természetesen van létjogosultsága a Zsiguli névnek; de nyugaton nem ezt használták, és én magam is hajlamos vagyok inkább Ladának hívni ezeket a kocsikat, hisz nálunk is a többségükön ez a név szerepelt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #385 Dátum: 2011.02.20 14:06:54 »

Akkor valamelyik AR-ben a Yaris címszónál a "siehe: Vitz" olvasható?
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #386 Dátum: 2011.02.20 14:20:57 »
A kérdés, amiről beszélgetünk, tulajdonképpen hogy is hangzik?

Egyébként most felültöttem a '95-ös AR katalógusomat... Shiguli szócikk: "Siehe Lada".

Most akkor döntsd el  :tt2:

(Amúgy a Yaris meg a Vitz, azok ugye típusok, nem márkák.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #387 Dátum: 2011.02.20 14:46:38 »
Szerintem nem csak az arány számít, hanem az abszolút érték is. És ha az arányokat nézzük: abban az időben 3,6 Ft volt egy liter tej, ma 170 körül van. Ma a 230 Ft-os benzint nem nevezném méregdrágának.
Ad. 1. Nemcsak az arány, de te épp azt hagytad ki, bennem is pont az fogalmazódott meg, amit murray írt: az az 1 Ft 25%-os különbséget, vagy ha úgy tetszik, akkoriban egy metróutazást, villamosjegyet, vagy 2 gombóc fagyit jelentett.
Ad.2. Nem tudom, hogy pontosan hányas évről beszélünk, de 70-71 táján még 2,70 volt a 92-es benzin, (miközben egy kezdő tanári fizetés majdnem 1000 forint).
Ad.3. Ma meghatározhatatlan, hogy ma mennyibe kerül egy liter tej, mert 130-tól 250 Ft-ig bármennyiért kaphatsz, ugyanígy értelmezhetetlen a mibe kerül 1 kg kenyér téma is, mert kenyérnek látszó 1 kg-os tárgyat kaphatsz már 100 Ft-ért, de vannak "csodakenyerek" 1 kg-ra vetítve 1300-1400 Ft-os áron is.
music     

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #388 Dátum: 2011.02.20 14:56:52 »
A kérdés, amiről beszélgetünk, tulajdonképpen hogy is hangzik?

Előfordult-e nyugaton a Fiat-Fiatovicsra a Zsiguli (Shiguli) megnevezés használata? 

Egyébként most felültöttem a '95-ös AR katalógusomat... Shiguli szócikk: "Siehe Lada".

Most akkor döntsd el  :tt2:

(Amúgy a Yaris meg a Vitz, azok ugye típusok, nem márkák.)

Nézd meg a 72-es vagy a 73-as katalógust is. Emlékeim szerint ott fordítva találod.
 
A típus vs, márka tekintetében igazad van, félreértettem amit írtál (a  "...típusait Zsiguli név alatt..." tévesztett meg).
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Járműtörténeti topik
« Válasz #389 Dátum: 2011.02.20 16:51:07 »
A kérdés, amiről beszélgetünk, tulajdonképpen hogy is hangzik?
Előfordult-e nyugaton a Fiat-Fiatovicsra a Zsiguli (Shiguli) megnevezés használata?
Tudtommal nem, legalábbis eddig nem találtam rá példát.

Egyébként most felültöttem a '95-ös AR katalógusomat... Shiguli szócikk: "Siehe Lada".

Most akkor döntsd el  :tt2:

Nézd meg a 72-es vagy a 73-as katalógust is. Emlékeim szerint ott fordítva találod.
A régebbiekben fordítva van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )