Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1770758 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Zoli84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5610 Dátum: 2012.11.08 16:28:54 »
Na végre meglett az autóm....alsóösszekötőt úgy kihúzták, hogy nyoma sem maradt a törésnek...lökös alján belefujattam 20centit...lámpák cserélve gyárira...hűtőim is újak....vízhűtő denso lett....klímahűtő nissens....hűtőreterelő műanyagot és lökhárító rácsot vettem vaterán.
összesen: 43e a 2db hűtő
10e a két műanyag
2 lámpa 30e
festés és lakatolás volt 30ezer
113eft volt ez a kutyás találkozás....

Kérdésem, hogy a külső levegőt mérő hőmérő bolháját lehet venni valahol??? Vagy hogy tudnám gyári jellegűre varázsolni? Most az az egy dolog ami gyorskötözővel van odabiggyesztve:(

dancska

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5611 Dátum: 2012.11.16 09:13:41 »
Van egy 2004-es 1.3 blue ice yarisunk. 95e km. Mostanában inkább hidegen alacsony fordulaton morog benne valami.
Van ötletetek mi lehet?

dancska

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5612 Dátum: 2012.11.16 09:17:22 »
Ja még hogy valaki tud abban segíteni, hogy Budapesten hol lehet alkatrészt kapni jó áron?

zotosz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5613 Dátum: 2012.11.17 18:23:27 »
Sziasztok,

tud esetleg valaki Budapesten szervízt ahol olcsón/jól cserélnek hátsó fékeket?

2002 1.0 yarisról lenne szó, hátul dobfékkel

nem kérdeztem még sehol szal nem tudom h kb mire számítsak árba, ebbe tudtok segíteni?

köszönöm a segítséget!


Zoli84

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5614 Dátum: 2012.11.30 08:14:32 »
Sziasztok,

tud esetleg valaki Budapesten szervízt ahol olcsón/jól cserélnek hátsó fékeket?

2002 1.0 yarisról lenne szó, hátul dobfékkel

nem kérdeztem még sehol szal nem tudom h kb mire számítsak árba, ebbe tudtok segíteni?

köszönöm a segítséget!




Mennyi km van a kocsidban? Enyém közel 200e futott de a hátsó féknek semmi baja. Méretted már?

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5615 Dátum: 2012.12.04 11:18:16 »
Sziasztok!

Kis segítség kellene nekem, a rükvercet nehez veszi a Drága, kuplung vagy váltóhiba lehet? :helpsmilie:
Az indításkor miután beindult még egy rövidet "kerreg" :?:

kicsit aggódom miatta..

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5616 Dátum: 2012.12.04 13:33:56 »
Sziasztok!

Kis segítség kellene nekem, a rükvercet nehez veszi a Drága, kuplung vagy váltóhiba lehet? :helpsmilie:
Az indításkor miután beindult még egy rövidet "kerreg" :?:

kicsit aggódom miatta..
Elsökörön váltóolaj cseréje.
És nézd meg aztis,h ne legyen a szönyeg begyűrödve a pedál alá. Láttam már 1x olyat,h vki mondta xar a váltója,pedig csak a gumiszőnyeg volt begyürödve a kuplungpedál alá:-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re: Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5617 Dátum: 2012.12.04 13:49:09 »
Elsökörön váltóolaj cseréje.
És nézd meg aztis,h ne legyen a szönyeg begyűrödve a pedál alá. Láttam már 1x olyat,h vki mondta xar a váltója,pedig csak a gumiszőnyeg volt begyürödve a kuplungpedál alá:-):-):-)

Oké tudom nőből vagyok de azért az durva lenne ha ilyet nem vennék észre..(lábtörlő) :szemez: egyébként még nincs benne gumi csak a régi szövet amit benne hagytak amikor megvettem...gondoltam elhasználom. ;)
Milyen tipusú  és mennyi olajat vegyek bele? Márkaszervíz vagy a saját szerelőmhöz is mehetek... :helpsmilie:
 

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #5618 Dátum: 2012.12.04 13:54:27 »
:-):-)
Sajna nemtom,h yarisba mennyi olaj kell.
De saját szerelöd is simán megtudja csinálni. Én magamnak csináltam,de nemvok szerelö...csak ha épp szerelek!:-):-):-)
Januárban castrolt raktam bele. Pár hete meg LM-t. 75w90 viszkós kell.
De majd a yaris-os szakik megmondják a frankót!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5619 Dátum: 2012.12.04 20:15:06 »
Amikor nem veszi a hátramenetet kuplungolj újra, úgy menni fog. Nem csak a Tiéd, nem csak a Yaris, az összes Toyota ilyen.
Ez normális, persze csak ha néha fordul elő, nem minden egyes kapcsolásnál...

Ettől még váltóolajcsere aktuális lehet. 1,4 L kell bele, sajnos így ugyanúgy 2-t kell megvenni. 75W90 GL4/5 váltóolaj kell bele. Javasolt a Castrol TAF-X, illetve mivel az megszünt, annak az utódja... Nem tom a nevét  :D

A kerrenés minden indításnál van, vagy csak hidegen?
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5620 Dátum: 2012.12.08 07:47:03 »
Sziasztok!

Kis segítség kellene nekem, a rükvercet nehez veszi a Drága, kuplung vagy váltóhiba lehet? :helpsmilie:
Az indításkor miután beindult még egy rövidet "kerreg" :?:

kicsit aggódom miatta..
Nem kuplung- és nem is váltóhiba... Ez egyszerűen ilyen. Mivel a váltó úgy van kialakítva, hogy nincs semmilyen védő reteszelése a hátramenetnek (tehát nem kell hozzá lenyomni a váltókart, felhúzni rajta egy gyűrűt vagy bármi ilyesmi), ezért gyakran nem sikerül elsőre betenni R-be. Átlagban legalább minden harmadik alkalommal nem veszi be, sőt talán még gyakrabban.

Megoldás: váltókar vissza üresbe, kuplungpedál fölenged, újra lenyom, majd ezután váltó újra R-be. Ilyenkor már az esetek 99 %-ában beveszi.

Ha a váltó, ezt leszámítva, simán kapcsolható, akkor nincs feltétlenül szükség váltóolaj-cserére. Persze ártani nem árt, de könnyen lehet, hogy még sokáig felesleges. Mondjuk, nem egy túl nagy tétel anyagilag.

--------------------

Kerregés: ezt a vezérműlánc adja ki, aminek a feszességét egy olyan automatika állítja, amit a motorolaj működtet. Ezért csörög egy picit beindulás után, míg ki nem alakul a megfelelő olajnyomás. Az enyém is csinálta ezt pár tízezer km-en át, miután megvettem (pedig csak 63 ezerrel vettem) - de időközben elmúlt, főleg mióta Liqui Moly TopTec 4300 típusú olaj van benne. Ezzel az olajjal egyszer sem hallottam a kerregést.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5621 Dátum: 2012.12.08 09:54:06 »
Nem kuplung- és nem is váltóhiba... Ez egyszerűen ilyen. Mivel a váltó úgy van kialakítva, hogy nincs semmilyen védő reteszelése a hátramenetnek (tehát nem kell hozzá lenyomni a váltókart, felhúzni rajta egy gyűrűt vagy bármi ilyesmi), ezért gyakran nem sikerül elsőre betenni R-be. Átlagban legalább minden harmadik alkalommal nem veszi be, sőt talán még gyakrabban.

Megoldás: váltókar vissza üresbe, kuplungpedál fölenged, újra lenyom, majd ezután váltó újra R-be. Ilyenkor már az esetek 99 %-ában beveszi.

Ha a váltó, ezt leszámítva, simán kapcsolható, akkor nincs feltétlenül szükség váltóolaj-cserére. Persze ártani nem árt, de könnyen lehet, hogy még sokáig felesleges. Mondjuk, nem egy túl nagy tétel anyagilag.

--------------------

Kerregés: ezt a vezérműlánc adja ki, aminek a feszességét egy olyan automatika állítja, amit a motorolaj működtet. Ezért csörög egy picit beindulás után, míg ki nem alakul a megfelelő olajnyomás. Az enyém is csinálta ezt pár tízezer km-en át, miután megvettem (pedig csak 63 ezerrel vettem) - de időközben elmúlt, főleg mióta Liqui Moly TopTec 4300 típusú olaj van benne. Ezzel az olajjal egyszer sem hallottam a kerregést.

Most, hogy hideg lett és nem járok naponta, az 5 W 30-asnál is van lánczaj kb. 5 percig. De mivel meg van az ok nem zavar. :yes:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

bogyo112

  • Vendég
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5622 Dátum: 2012.12.08 10:31:28 »
Kerregés: ezt a vezérműlánc adja ki, aminek a feszességét egy olyan automatika állítja, amit a motorolaj működtet. Ezért csörög egy picit beindulás után, míg ki nem alakul a megfelelő olajnyomás.

Az enyém is kerren egy borzalmasat minden beinduláskor (nyáron is csinálta, ha hideg volt a motor), kb. fél-egy másodpercig. Nem áll fenn ilyenkor a veszélye egy - gondolom - már eléggé megnyúlt lánc esetén a fog átugrásának?

Beindulás után már hidegen is szép hangja van a motornak, majd ahogy melegszik, úgy kb. 2-5 perc között hallatszik egy kis lánchang, de bemelegedve teljesen megszűnik. Ilyen volt mikor megvettem, azóta 6.000,- km-t mentem vele, a jelenség nem romlott tovább. Nem lehet gond, ugye?

m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5623 Dátum: 2012.12.08 12:22:42 »
Sziasztok!

Ki kellene kapni az első lámpát egy Yaris II-ből. Megnéztem a repair manuált. Írta, hogy a szintszabályzót vegyem 0-ra, meg látom, hol a 3 csavar, ami tartja, viszont az elektromos kábelek lecsatlakoztatása nem egyértelmű, hogy melyiket kell csak simán lehúzni, hol van valami retesz, és hol kell csavarni. Ha valakinek van tapasztalata, és megosztaná, az jó lenne.



[a csatolmányt egy admin törölte]

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5624 Dátum: 2012.12.08 13:39:06 »
Idézet
Nem áll fenn ilyenkor a veszélye egy - gondolom - már eléggé megnyúlt lánc esetén a fog átugrásának?
Átugrani nem tud, ha mégjobban megnyúlik csörög majd folyamatosan alapjáraton is. Ezután is inkább szakadást tudnék elképzelni mint átugrást...

Nekem LM TopTec 4100-as 5W40-es olajjal most jelenleg semmilyen körülmények között nem csörren be egy csepet sem. Mondjuk 2-3 ezer km van a láncban  :D

Idézet
Ki kellene kapni az első lámpát egy Yaris II-ből. Megnéztem a repair manuált. Írta, hogy a szintszabályzót vegyem 0-ra, meg látom, hol a 3 csavar, ami tartja, viszont az elektromos kábelek lecsatlakoztatása nem egyértelmű, hogy melyiket kell csak simán lehúzni, hol van valami retesz, és hol kell csavarni. Ha valakinek van tapasztalata, és megosztaná, az jó lenne.

Ha ez ránézésre nem egyértelmű, akkor vidd el szervízbe. Lökhárítót is bontani kell, a végén még széttörsz vmit...
Miért kell kivenni?
Xanyi