Sziasztok!
Kis segítség kellene nekem, a rükvercet nehez veszi a Drága, kuplung vagy váltóhiba lehet?
Az indításkor miután beindult még egy rövidet "kerreg"
kicsit aggódom miatta..
Nem kuplung- és nem is váltóhiba... Ez egyszerűen ilyen. Mivel a váltó úgy van kialakítva, hogy nincs semmilyen védő reteszelése a hátramenetnek (tehát nem kell hozzá lenyomni a váltókart, felhúzni rajta egy gyűrűt vagy bármi ilyesmi), ezért gyakran nem sikerül elsőre betenni R-be. Átlagban legalább minden harmadik alkalommal nem veszi be, sőt talán még gyakrabban.
Megoldás: váltókar vissza üresbe, kuplungpedál fölenged, újra lenyom, majd ezután váltó újra R-be. Ilyenkor már az esetek 99 %-ában beveszi.
Ha a váltó, ezt leszámítva, simán kapcsolható, akkor nincs feltétlenül szükség váltóolaj-cserére. Persze ártani nem árt, de könnyen lehet, hogy még sokáig felesleges. Mondjuk, nem egy túl nagy tétel anyagilag.
--------------------
Kerregés: ezt a vezérműlánc adja ki, aminek a feszességét egy olyan automatika állítja, amit a motorolaj működtet. Ezért csörög egy picit beindulás után, míg ki nem alakul a megfelelő olajnyomás. Az enyém is csinálta ezt pár tízezer km-en át, miután megvettem (pedig csak 63 ezerrel vettem) - de időközben elmúlt, főleg mióta Liqui Moly TopTec 4300 típusú olaj van benne. Ezzel az olajjal egyszer sem hallottam a kerregést.