Azért azt is bele kell kalkulálni, hogy akármilyen jó kocsit veszel, utána kell csinálni egy nagyszervizt, hogy tiszta lappal induljon minden. Én nem hiszek az előző tulajoknak, az a biztos, ha mindent cserélsz, de legalább ellenőrzöl. Lesznek kisebb hibák is, amiket ki kell majd javítani és még az átírás is költség. Erre összesen egy 200e Ft-ot érdemes rászámolni, így minden szép és jó lesz elvileg. A szerviz ráér picit később is, így 1-2 hónapod van még arra, de azért ne halogasd a végtelenségig.
Amit cserélnék:
- motorolaj (5W-40-re először)+szűrő: Eneos 5W-40+Mann-Filter: ~8.000,-
- váltóolaj: 75W-90 vagy 75W-85, 2 liter kell: ~3-5.000,-
- fékfolyadék és kuplungfolyadék: DOT 4 vagy DOT5.1; A kettőhöz együtt 1-1,2 l kell kb. 1.500-3.000,-
- hosszbordászszíj: 6-8.000,-
- vezérműszíj+vízpumpa+feszítő-görgő: ~30.000,-
- hűtőfolyadék: Toyota Long Life Coolant Red+desztvíz: 4.000,-
- gyertyák: NGK vagy Denso: 4-5.000,-
- elosztó+rotor: ~8.000,-
- légszűrő+pollenszűrő, ha kell cserélni (szemrevételezés)
- extra: szervo-olaj: 1 liter Dexron III-as kell (igazából 6-7 dl, de olyan nincs a boltban)
Részösszeg: ~70.000,-
+Kopott/sérült/elöregedett alkatrészek: pl. gömbfej, stabilizátorkarok, gumiharang, fékbetét, kartertömítés, szelepfedéltömítés, stb. ~50-100.000,-
+Átírás: kb 60-70.000,-
Összesen: ~200.000 HUF
Ez így soknak tűnik, de ha ezeket mind megcsinálod, akkor utána viszonylag sokáig nem lesz gondod a szervizre, legalábbis nem ekkora összegűre. Olcsó szart nem érdemes venni, mert a 2-300e Ft különbözetet kifizeted simán alkatrészre és akkor még mindig egy régebbi/szarabb kocsid van. Az E12-es Corollák között már nincsen akkora különbség, hiába van az egyes modellek között 1 M differencia is, ha nem leélt a kocsi, akkor az olcsóbb is vétel. Az E11 esetében azonban 1-200.000 Ft-nyi különbség is nagyon sokat számít, így nem szabad ebből a legolcsóbbakat megvenni, mert azok már eléggé leélt szarok, amíg egy E12-esből a legolcsóbbak sem feltétlen rosszak, rohadtak...