Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2133049 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4245 Dátum: 2010.08.25 22:20:21 »
Azért nem kell egyetem ahhoz, hogy megmondam ránézésre, hogy van-e légzsák az anyósülésnél vagy sem. Ránézésre meg lehet mondani, hogy gyárilag ott-e a hely vagy sem. Ha ott a helye, akkor az Airbag szó is szerepel vagy az SRS, az tuti.

A kesztyútartó mögé fölfelé benézve látható is a légzsák, még az is, hogy robbant-e vagy sem.

Ha ennyire nem megy a dolog, akkor vigyél el egy szerelőt magaddal, ha kocsit vásárolsz, mert úgy nem faraghatsz rá annyira...  :flowers:

glautner

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • '04 Corolla 1.4 VVT-i HB
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4246 Dátum: 2010.08.25 22:22:03 »
esetleg tudja valaki elvileg milyen felszereltségű egy 2000-es évjáratú, liftback, 4E-FE corolla, aminek a hátulján linea terra cimke van, az oldalán meg millenium felirat? (az alvázszám SB-vel kezdődik).
néztem ma egyet, de elég korcsnak tűnik. van benne klíma, fordulatszámmérő, első ködlámpa (szerintem utólagos), ülésmagasság állítás, ülésfűtés, de nincs benne elektromos ablak, elektromos tükör, és szerintem utasoldali légzsák sem :(

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4247 Dátum: 2010.08.25 22:31:08 »
Azért nem kell egyetem ahhoz, hogy megmondam ránézésre, hogy van-e légzsák az anyósülésnél vagy sem. Ránézésre meg lehet mondani, hogy gyárilag ott-e a hely vagy sem. Ha ott a helye, akkor az Airbag szó is szerepel vagy az SRS, az tuti.
Pont ez a bibi. Ott a helye, felirat meg nincs. Vmi limitalt Millenium kiadasrol van szo. Hidd el, glautner kepes megkulonbozteteni a bal kezetol a jobbat  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4248 Dátum: 2010.08.25 22:40:34 »
Az lehet, hogy van utasoldali légzsák egy autóban, de erre semmilyen felirat nem figyelmeztet? Mintha ki lenne gyengítve a corolla műszerfala ott, de a légzsák helyén egy kis mélyedés van. Az autó fenekén linea terra címke van, az oldalán a műanyagcsíkon millenium felirat. Az eladó határozottan állítja hogy van benne utasoldali légzsák.

Ha nincs felirat a légzsáknak, akkor nincs benne. Bár kleingy-nek is 4E-FE motoros van, az övében úgy tudom, van utasoldali is, de majd Ő megerősít ebben. Az utolsó "békalámpás" Corik igen jól fel voltak szerelve, ami a faceliftes E11-ekről (mint amilyen az enyém is) már nem mondható el. Légzsákból nekem csak egy van, utólagos a központi zár + az elektromos ablak is. A kormány magassága nem állítható, ellenben az ülésével.
Mindezzel arra akartam célozni, hogy érthető legyek, hogy ne keress túl sok logikát a 2000 körül gyártott E11 Corollák esetében, mert egyazon évben készült modellek esetén sem egyforma az adott felszereltségi szintek tartalma.
A millenium feliratot nem ismerem, lehet, hogy egy külföldről behozott példány?
Az SB alvázszám az angol gyártást jelenti, mint minden E11 liftback Corollánál.
Az elektromos ablakot, meg tükröt ne sajnáld, csak felesleges hibaforrás. Nekem most ment tönkre múlt héten a vezető oldali ablakemelőm...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

glautner

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • '04 Corolla 1.4 VVT-i HB
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4249 Dátum: 2010.08.25 22:41:05 »
B.S.: Köszi. Sajnos az elmúlt napokban megnéztem egy-két corollát. Nem vagyok japán autókhoz szokva, de ezeknél már semmin sem lepődök meg lassan... Katasztrófális állapotban vannak, össze-vissza felszereltséggel. Az ajtón a műanyagokat 10 év alatt tönkretette a nap, a fehér gumik be vannak sárgulva. A műanyagokhoz vagy undorító hozzáérni, vagy törnek (tárolórekeszek).
Nekem jóbarátom ajánlotta a corollát, hogy ez megbízható autó, ha megadják neki ami kell. Nekem most erre van szükségem, ezért néztem körül ezek között. De azt egy kicsit cikinek érzem, hogy amikor egy ilyen cori után beülök egy ugyanannyi idős opelbe (amit nem tartok se megbízható, se jó autónak) olyan, mintha luxusautóba ültem volna át (időutazással egybekötve).
Visszatérve a puffancsokhoz, általában meg tudom állapítani egy normális autóban, hogy van-e benne. Sőt sajnos kinyílva is láttam már közelről. Épp ezért bizonytalanodtam el. A tulajdonosa határozottan állította, hogy van benne. Ha ez egy normális autó lenne, akkor én azt mondtam volna rá, hogy nincs benne. De így nem tudom. :( Ezért bátorkodtam segítséget kérni.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4250 Dátum: 2010.08.25 22:41:57 »
Millenium itt is volt: klímás, elöl-hátul tárcsafékes és ABS-es.

Az enyémben is a fehér gumik megsárgultak a naptól. Más baja nem igazán van, más nincs is elöregedve nálam.

G Astránk volt: ette az olajat, gyenge a féke, rosszul megy, drága a szervize, szétesik a távirányító, 100e után sokban behal az indító zárszerkezet, vékony az üvege és hamar pöttyös lesz a kövektől, stb... Amúgy szerethető autó, nekem tetszik, csak ne én fizessem a javítást. Szerelni hajlandó vagyok.
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.25 22:45:58 írta B.S. »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4251 Dátum: 2010.08.25 22:51:34 »
Sajnos van igazság Glautner abban, amit mondasz. Egy hasonló korú Astra G összehasonlíthatatlanul masszívabb, merevebb, biztonságosabb. Nekünk is volt G Astránk, ismerem.
Viszont, ha Corira van szükséged, elsőre csalódás lesz, de nem gondolom, hogy meg fogod bánni. Csak találj megfelelőt!
Sajna 9+ éves autóknál már lehetetlen találni olyat, ami nem volt sérülve itt-ott, vagy éppenséggel rommá zúzva. De igaz ez bármely más típusokra is.
A titok, amiért mégis megéri a Corolla a pénzét, hogy végtelenül strapás kocsi és tényleg meghálálja a törődést.
A linea terra felszereltségéről majd kleingy ír neked, mert neki béka-corija van, nekem már a faceliftes és a felszereltségük eltér annak ellenére, hogy mindkettőnké Linea Terra.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4252 Dátum: 2010.08.25 23:00:08 »
glautner! Ezt a Corit esetleg nem nézted? Bár gusztustalan, hogy a kormánya nem a világos anyaggal lett áthúzva, amilyen a többi kárpit, mindenesetre nekem a képek alapján bejövős az autó. Ha vásárlási szándékom lenne, tuti, hogy megnézném... ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

glautner

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
  • '04 Corolla 1.4 VVT-i HB
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4253 Dátum: 2010.08.25 23:05:07 »
Köszi! Néztem. Nekem eléggé szimpatikus volt. Egyben volt, jól felszerelt, szép állapotban van. A jobb eleje volt fújva. Nyúlványok elvileg nem sérültek. Egy baja van, hogy drága. És a fenének sem akartak engedni. Ennyi meg sajnos nincs rá :(.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4254 Dátum: 2010.08.25 23:15:01 »
Tudod, én is így voltam vele, hogy max 1M-t szánok autóvásárlásra, azt is hitel felvétellel, de aztán mégis megvettem 1,2-ért. Jól gondold át, mert egy drágábban, de tényleg költségmentes állapotban lévő kocsi lehet, hogy jobban megéri, mint egy olcsóbb, de hajtott, amire folyamatosan költeni kell az előző tulaj hanyagsága/skótossága miatt.
Gondolom, csak liftbacket nézel, mert, ha esetleg sedan is érdekelne, akkor még ezen az oldalon linkeltem be egy ezüst színűt, ami egész jónak látszik...
Érdekes, most nem igazán van értékelhető választék a liftbackek között...
Én még próbálkoznék az ezüst liftbackre alkudni, mert, ha tényleg jó állapotú, meg látom, hogy felszerelt is, ráadásul 1,6 is, akkor legalább az átírás költségeit fizessék neked ki, az is valami. Amúgy, nincs eltúlozva az ár, de ennyit igazán engedhetnek...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4255 Dátum: 2010.08.25 23:31:11 »
Azért azt is bele kell kalkulálni, hogy akármilyen jó kocsit veszel, utána kell csinálni egy nagyszervizt, hogy tiszta lappal induljon minden. Én nem hiszek az előző tulajoknak, az a biztos, ha mindent cserélsz, de legalább ellenőrzöl. Lesznek kisebb hibák is, amiket ki kell majd javítani és még az átírás is költség. Erre összesen egy 200e Ft-ot érdemes rászámolni, így minden szép és jó lesz elvileg. A szerviz ráér picit később is, így 1-2 hónapod van még arra, de azért ne halogasd a végtelenségig.

Amit cserélnék:
- motorolaj (5W-40-re először)+szűrő: Eneos 5W-40+Mann-Filter: ~8.000,-
- váltóolaj: 75W-90 vagy 75W-85, 2 liter kell: ~3-5.000,-
- fékfolyadék és kuplungfolyadék: DOT 4 vagy DOT5.1; A kettőhöz együtt 1-1,2 l kell kb. 1.500-3.000,-
- hosszbordászszíj: 6-8.000,-
- vezérműszíj+vízpumpa+feszítő-görgő: ~30.000,-
- hűtőfolyadék: Toyota Long Life Coolant Red+desztvíz: 4.000,-
- gyertyák: NGK vagy Denso: 4-5.000,-
- elosztó+rotor: ~8.000,-
- légszűrő+pollenszűrő, ha kell cserélni (szemrevételezés)
- extra: szervo-olaj: 1 liter Dexron III-as kell (igazából 6-7 dl, de olyan nincs a boltban)

Részösszeg: ~70.000,-

+Kopott/sérült/elöregedett alkatrészek: pl. gömbfej, stabilizátorkarok, gumiharang, fékbetét, kartertömítés, szelepfedéltömítés, stb. ~50-100.000,-

+Átírás: kb 60-70.000,-

Összesen: ~200.000 HUF


Ez így soknak tűnik, de ha ezeket mind megcsinálod, akkor utána viszonylag sokáig nem lesz gondod a szervizre, legalábbis nem ekkora összegűre. Olcsó szart nem érdemes venni, mert a 2-300e Ft különbözetet kifizeted simán alkatrészre és akkor még mindig egy régebbi/szarabb kocsid van. Az E12-es Corollák között már nincsen akkora különbség, hiába van az egyes modellek között 1 M differencia is, ha nem leélt a kocsi, akkor az olcsóbb is vétel. Az E11 esetében azonban 1-200.000 Ft-nyi különbség is nagyon sokat számít, így nem szabad ebből a legolcsóbbakat megvenni, mert azok már eléggé leélt szarok, amíg egy E12-esből a legolcsóbbak sem feltétlen rosszak, rohadtak...
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.25 23:49:27 írta B.S. »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4256 Dátum: 2010.08.25 23:39:04 »
Nagyjából egyet értek vele, de a kezdeti szerviznél azért van egy minimum, amit minden használtautó vásárlás után az új tulajnak illendő megejteni: Motorolaj+szűrők+szíjakat ellenőrizni...
Aztán, ha megint jön egy kis anyagi tartalék, amit a kocsira tud szánni, jöhet tovább szépen sorban, ahogy Barna is írta.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4257 Dátum: 2010.08.25 23:40:03 »
glautner! Ezt a Corit esetleg nem nézted? Bár gusztustalan, hogy a kormánya nem a világos anyaggal lett áthúzva, amilyen a többi kárpit, mindenesetre nekem a képek alapján bejövős az autó. Ha vásárlási szándékom lenne, tuti, hogy megnézném... ;)
Jó állapotúnak tűnik ez a kocsi, de azért a kormánybőrözés nekem kicsit gyanús.

A másik, hogy 990e-ért eléggé drága tényleg, átírással lenne 1.050.000 is. Non-faceliftből ez az állapot olyan 800-ért lenne reális szerintem, hiszen 1M-tól lehet már facelift-et kapni, ami azért többet tud: erősebb, korszerűbb VVT-i motor, fedélzeti, jobb lámpák, krómozott kilincsek, stb. Viszont azokkal meg az a baj, hogy az első szériás VVT-i-k közül azért jónéhány (de nem az összes) eszi az olajat, ami ugye vásárláskor nem derül ki azonnal. Erre már nincsen extended Toyota garancia, saját költségen kell megcsináltatni a kocsit, ha rossz...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4258 Dátum: 2010.08.25 23:45:04 »
Nagyjából egyet értek vele, de a kezdeti szerviznél azért van egy minimum, amit minden használtautó vásárlás után az új tulajnak illendő megejteni: Motorolaj+szűrők+szíjakat ellenőrizni...
Aztán, ha megint jön egy kis anyagi tartalék, amit a kocsira tud szánni, jöhet tovább szépen sorban, ahogy Barna is írta.
Úgy próbáltam a listát megcsinálni először, hogy a legfontosabbakat írom előre, de közben rájöttem, hogy minden fontos.  :D

Az OK, hogy lecseréled a motorolajat+szűrőt, de utána már a fékfolyadékot is ledobnám. Ha már ki van nyitva a motorháztető, akkor a légszűrőre is azonnal ránéznék és cserélném, ha gázos. Nem bírnám megállni azt sem, hogy a gyertyákat ne szedjem ki, ekkor tutira az jönne ki, hogy cserések azok is. Azt meg nem cserélném már csak úgy ki, csak rotorral és elosztóval együtt, hogy a gyújtás kompletten kész legyen... A szíjakkal sem mernék várni, nehogy azonnal a vezérműszíjjal gondom legyen, azt még meg sem jött a törzskönyv...

Talán a váltóolaj, a szervoolaj, a hűtővíz az, ami jobban ráér.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #4259 Dátum: 2010.08.25 23:49:23 »
glautner! Ezt a Corit esetleg nem nézted? Bár gusztustalan, hogy a kormánya nem a világos anyaggal lett áthúzva, amilyen a többi kárpit, mindenesetre nekem a képek alapján bejövős az autó. Ha vásárlási szándékom lenne, tuti, hogy megnézném... ;)
Jó állapotúnak tűnik ez a kocsi, de azért a kormánybőrözés nekem kicsit gyanús.

A másik, hogy 990e-ért eléggé drága tényleg, átírással lenne 1.050.000 is. Non-faceliftből ez az állapot olyan 800-ért lenne reális szerintem, hiszen 1M-tól lehet már facelift-et kapni, ami azért többet tud: erősebb, korszerűbb VVT-i motor, fedélzeti, jobb lámpák, krómozott kilincsek, stb. Viszont azokkal meg az a baj, hogy az első szériás VVT-i-k közül azért jónéhány (de nem az összes) eszi az olajat, ami ugye vásárláskor nem derül ki azonnal. Erre már nincsen extended Toyota garancia, saját költségen kell megcsináltatni a kocsit, ha rossz...

Ezért mondtam, hogy alkudja bele az átírást is, ha tényleg jó a kocsi. Ha belegondolsz, nem nagyon van belőle 1,6-os, pláne korrekt állapotú. Szinte biztos vagyok benne, hogy ebben is benne van a 180.000km minimum.
Az, hogy a facelift mennyire éri meg ezzel szemben, hááát... a magam részéről lexarom a króm kilincset, nincs állítható kormányom, utas oldali lufim... oké, a vvti-k jobbak, de az 1,4 azért gyengébb és nem elsősorban a lóerő miatt, hanem nyomatékszegényebb.
Lényeg, hogy érdemes alkudozni, hátha mégiscsak eladó az az autó...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i