Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2128597 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2055 Dátum: 2009.08.07 18:04:11 »
Értem, egyébként nekem úgy van hogy kézbe kapok egy fix üzemanyagpénzt, így aztán minnél kevesebb megy el az utazásra annál több marad.
Közben találtam egy 2004-est 60e km futással ugyan nincs kiírva milyen felszereltség de manuális klímát írnak, szóval vmi alap lehet 2,4M-ért. Véleményetek szerint megéri? Persze erről is azt írják minden papír rendben. Csak tudni szeretném mennyire alkudjak bátran ha elmegyek megnézni.
2 tanácsot adnék neked, ha megengeded.
- Szerintem ne az alkudozással foglalkozz így első körben, (nem az a fontos, hogy 100-200ezerrel többért vagy kevesebbért veszel egy autót, főleg egy dízel esetében) hanem azzal, hogy találj egy autót, ami tuti biztos: vezetett leinformálható szervizkönyv stb. Sajnos nagyon nagy esélyed van rá, hogy belefuthatsz egy tekert példányba.
- Érdemes lehet neked igénybe venni a Toyota EuroCare garancia programot, vagyis olyan autót kellene venned, amire megadják toyotáék ezt a szolgáltatást.

Zbello

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2056 Dátum: 2009.08.07 18:34:08 »
Köszönöm, ezeket észben tartom.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2057 Dátum: 2009.08.07 19:06:07 »
[quo

Nah, felhívtam a Hondát, hát van egy kis sumákság  :hmmmm:
Szóval az a helyzet, hogy csak 2 zk van a rendszerükben, a km állások stimmelnek, tehát nem több mint most, idáig OK. Na, aztán mondta hogy tartsam egy kicsit a vonalat, visszajött, és mondta, hogy a tulaj egy szerelőnek  az ismerőse, és maszekban intézték a szervízt, számla nem készült
Ezek szerint nincs szervizkönyve a kocsinak. Ez akkor benne van az árában, vagyis azért adja aránylag jó áron oda.

Egyébként itt látszik (feltéve, ha valós a km), hogy a tulaj a maszek 3 szori szervizen megspórolt összesen mondjuk 60-70ezer Ft-ot a toyota szervizhez képest, ellenben most többért és könyebben eltudná adni a végig Toyota-nál vezetett szervizkönyves 80ezres futású 1,6-os Corolláját.
[/quote]

Belevágok. Vasárnap megy a buli. Mint említettem, nem lettek még átnyálazva a papírjai, majd most, és át is lesz nézetve, és ha rendben van, nekem 1.5 millát megér. Ui. ennél jobbak egyszerűen nincsenek most a piacon, legalábbis ebben az évjárat/árkategóriában. A km úgy néz ki stimmel benne. Sztem olyan mint a tied, hogy végig vezetett szk, számlával, nem nagyon van a piacon, 2 millát meg nem akarok adni most egy autóért. Végülis csak a 60 ezres maradt ki(ill. kérdés, a Hondánál mit csináltak és mit nem), a 30 ezres még benne van a szk-ben, a következő pedig a 90-es.
Te nem vágnál bele?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2058 Dátum: 2009.08.07 19:16:00 »
[quo

Nah, felhívtam a Hondát, hát van egy kis sumákság  :hmmmm:
Szóval az a helyzet, hogy csak 2 zk van a rendszerükben, a km állások stimmelnek, tehát nem több mint most, idáig OK. Na, aztán mondta hogy tartsam egy kicsit a vonalat, visszajött, és mondta, hogy a tulaj egy szerelőnek  az ismerőse, és maszekban intézték a szervízt, számla nem készült
Ezek szerint nincs szervizkönyve a kocsinak. Ez akkor benne van az árában, vagyis azért adja aránylag jó áron oda.

Egyébként itt látszik (feltéve, ha valós a km), hogy a tulaj a maszek 3 szori szervizen megspórolt összesen mondjuk 60-70ezer Ft-ot a toyota szervizhez képest, ellenben most többért és könyebben eltudná adni a végig Toyota-nál vezetett szervizkönyves 80ezres futású 1,6-os Corolláját.
[/quote]

Azért abban nem vagyok biztos, hogy könnyebb lenne eladni, főleg drágábban. Most nagyon nehéz autót eladni. KEvés tudatos autóvásárló van, rengeteg a balek, akik pl. a Nagykőrösi neppertelepekről vesznek ki tudja milyen autót.. Te is mondtad, hogy idehaza az anyjukat eladnák 3 ft-ért :D
Most nem magamat akarom igazolni, főképp hogy meg sem vettem még(még bármi kiderülhet..), de tényleg, az ezüst meg ez volt egyedül olyan példány, ami szóba jöhetett, ami első tulajos, kevés km-es, és nem lelakott, és azért többé-kevésbé ellenőrizhető és hihető előéletű.
Egyébként sokakat nem érdekel a szk, főleg, hogy le sem tudják nyomozni(én sem tudtam/akartam volna utánajárni ennyi autónak, ha nem lenne márkaszervizes kapcsolatom, de legalábbis sokka legyszerűbb volt így).

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2059 Dátum: 2009.08.07 19:40:51 »
A km úgy néz ki stimmel benne. .....Végülis csak a 60 ezres maradt ki(ill. kérdés, a Hondánál mit csináltak és mit nem), a 30 ezres még benne van a szk-ben, a következő pedig a 90-es.
Te nem vágnál bele?
Én anno csak és kizárólag 100%-ban márkaszervizes előéletű autóban gondolkodtam, így én ezt magamnak anno nem vettem volna meg, nyilván a te helyzetedbe meg nem tudom magam 100%-ban beleképzelni. Itt most az a lényeg, hogy megtudjuk, valós e a km.
Milyen adatod van arról, hogy biztos a 80ezres futás?
Hogy alakulnak az autó tulajdonviszonyai? Most ki a tulaj, át lett iratva a doktor fiára az autó? Lehet tudni, hogy a srác hol és mit dolgozik? Milyen DOT számú gumik vannak a kocsin, ez még aztmondták a gyári szerelés, igaz?
Nem tudod valaki ismerőstől a műszaki vizsga km-állását megtudni, ami ugye 2008-ban volt.
Így, ha megvan az utolsó toyota szerviz km állása, a hondás zöldkártya km állás, meg a 2006-2008-as műszakis km állás, akkor már egész jól állunk.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2060 Dátum: 2009.08.07 19:59:35 »
A km úgy néz ki stimmel benne. .....Végülis csak a 60 ezres maradt ki(ill. kérdés, a Hondánál mit csináltak és mit nem), a 30 ezres még benne van a szk-ben, a következő pedig a 90-es.
Te nem vágnál bele?
Én anno csak és kizárólag 100%-ban márkaszervizes előéletű autóban gondolkodtam, így én ezt magamnak anno nem vettem volna meg, nyilván a te helyzetedbe meg nem tudom magam 100%-ban beleképzelni. Itt most az a lényeg, hogy megtudjuk, valós e a km.
Milyen adatod van arról, hogy biztos a 80ezres futás?
Hogy alakulnak az autó tulajdonviszonyai? Most ki a tulaj, át lett iratva a doktor fiára az autó? Lehet tudni, hogy a srác hol és mit dolgozik? Milyen DOT számú gumik vannak a kocsin, ez még aztmondták a gyári szerelés, igaz?
Nem tudod valaki ismerőstől a műszaki vizsga km-állását megtudni, ami ugye 2008-ban volt.
Így, ha megvan az utolsó toyota szerviz km állása, a hondás zöldkártya km állás, meg a 2006-2008-as műszakis km állás, akkor már egész jól állunk.


Mint mondtam, nem nyálaztam át a papírokat, arra rákérdeztem, az ő nevén van-e, azt mondta igen(ez vasárnap kiderül). A gumi nem gyári, mert alufelnis, Mim felni van rajta(bár mintha azt említette volna, hogy gyári alufelni, de sztem nem az). A pótkerék még gyári, Bridgestone.
A km óra állások így alakultak:
2006 május 41e km(még Toyota szervízben)
2007 júli, zk a Hondánál 56e
2009 júli zk a Hondánál 80e
Ennyit tudtam meg. Most azt nem tudom, hogy Zk 2 évente van ilyen fiatalabb autóknál, vagy csak máshová vitte 2008-ban. Gondolom az utóbbi inkább.
A Toyota nyilvántartásban nincs komolyabb problémája az autónak. Műszaki jövö áprilisban lesz. Itt van egy kis csúszás, mert ugye júliusi az autó, a ZK is akkor van, viszont valamiért egyszer áprilisban, azaz 3 hónappal hamarabb levizsgáztatták. Ennek lehet jelentősége? Vagy csak az évek folyamán folyamatosan tolódott hátrafelé, nem várták ki az utolsó pillanatot. Viszont akkor a ZK-nak is akkor kéne lennie. Legalábbis a hirdetés szerint áprilisig van műszaki, de az is lehet hogy elírták. Majd kiderül vasárnap.
Műszakiját  viszont nem tudom hol csinálták, ez jó kérdés. A Hondánál nem említetták, bár lehet hogy ők nem is műszakiztatnak.
Mindjárt rákeresek a ZK infon is azért az autóra, csak kíváncsiságból.

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2061 Dátum: 2009.08.07 20:01:37 »
Állapotfelmérés után kell dönteni, nem a papírbogarászásra kell alapozni. Az eddig kiderített előéletet ismerve ez az autó lehet akár jó vétel is. Ez akkor sem lenne másképp, ha az összes szervizszámla rendelkezésre állna.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2062 Dátum: 2009.08.07 20:11:19 »
Állapotfelmérés után kell dönteni, nem a papírbogarászásra kell alapozni. Az eddig kiderített előéletet ismerve ez az autó lehet akár jó vétel is. Ez akkor sem lenne másképp, ha az összes szervizszámla rendelkezésre állna.

Persze, igazad van. Nekem is ok-nak tűnik az autó. De mivel csak nagyon felületesen lett átnézve, gyk akármi kiderülhet. Én akkor inkább a külső állapotra fókuszáltam, az jó volt. Kerültem vele egyet, jó volt, csendes, jól húzott, nem kopogott a futómű, fék jól fogott stb. Megnéztem a kipuffot, nem volt kormos(ill. csak annyira, amennyire kell, az ezüsté ugyanolyan volt), km is stimmelni látszik, tulajdon viszonyok is rendben(legalábbis tényleg az apja volt az első tulaj, most az, hogy tényleg átíratta-e, vagy csak üzembentartóira, az már részletkérdés).
Amit nem néztem, hogy minden gyári tartozéka megvan-e. Tényleg, minek kell lenni? Ti tudjátok gondolom :) Kulcsokra rákérdeztem, nem tudta biztosan, de 2 távirányítós meg egy sima kulcsot mondott, de azt mondta majd megnézi.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2063 Dátum: 2009.08.07 20:26:36 »
A gumi nem gyári, mert alufelnis, Mim felni van rajta(bár mintha azt említette volna, hogy gyári alufelni, de sztem nem az). A pótkerék még gyári, Bridgestone.
A gumiabroncsot kérdeztem. De ezek szerint már lecserélték a gyári abroncsokat, bár nem értem ennek mi köze az alufelnihez.
Mennyire kopott a jelenlegi abroncs? Téligumit használtak télen?

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2064 Dátum: 2009.08.07 20:29:05 »
Állapotfelmérés után kell dönteni, nem a papírbogarászásra kell alapozni. Az eddig kiderített előéletet ismerve ez az autó lehet akár jó vétel is. Ez akkor sem lenne másképp, ha az összes szervizszámla rendelkezésre állna.
Azért nem árt a papirokat is átlogikázni, ott is eshetnek ki csontvázak a szekrényből......
Egyébként meg szerelő legyen a talpán, aki biztosra megmondja a fél órás átnézés alatt, hogy ebben a kocsiban nem 80ezer, hanem 170ezer km van.
Tényleg, miből lehet erre következtetni? Pl. az enyémben 80ezer van, a Tiedben meg 160 körül. Szerinted miben különböznek?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2065 Dátum: 2009.08.07 20:42:07 »
A gumi nem gyári, mert alufelnis, Mim felni van rajta(bár mintha azt említette volna, hogy gyári alufelni, de sztem nem az). A pótkerék még gyári, Bridgestone.
A gumiabroncsot kérdeztem. De ezek szerint már lecserélték a gyári abroncsokat, bár nem értem ennek mi köze az alufelnihez.
Mennyire kopott a jelenlegi abroncs? Téligumit használtak télen?


Gumit meg nem mondom most, milyen van rajta. De nyilván nem lehet a gyári bridgestone, mert csak más az alufelni, csak nagyobb sztem. Kopottságra úgy emléxem, még elmegy, nem a legjobb, de még elmegy. De eztr is majd meg kell nézni jobban. A srác mondta, hogy a felniket külön kenegette valami felniápolóval. Egyébként viszonylag jól néztek ki, nem voltak megpadkázva, csak néhány kopás látszott rajtuk. Meg van rajta "titán" kerékőr. Téligumit nem tudom, a hirdetés szerint felnivel van(gondolom a gyári acélfelnin van), de hogy milyenek, azt nem tudom, nem láttam őket. De ha megvan, akkor csak használták.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2066 Dátum: 2009.08.07 20:45:09 »
Állapotfelmérés után kell dönteni, nem a papírbogarászásra kell alapozni. Az eddig kiderített előéletet ismerve ez az autó lehet akár jó vétel is. Ez akkor sem lenne másképp, ha az összes szervizszámla rendelkezésre állna.
Azért nem árt a papirokat is átlogikázni, ott is eshetnek ki csontvázak a szekrényből......
Egyébként meg szerelő legyen a talpán, aki biztosra megmondja a fél órás átnézés alatt, hogy ebben a kocsiban nem 80ezer, hanem 170ezer km van.
Tényleg, miből lehet erre következtetni? Pl. az enyémben 80ezer van, a Tiedben meg 160 körül. Szerinted miben különböznek?

Jah, ráadásul a vaterán árulnak Corolla műszeregységet 19e km-rel.. :D
Sztem a motorról nem lehet kideríteni, csak esetleg az autó más részeiből(futómű, utastér..)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2067 Dátum: 2009.08.07 20:47:33 »
Állapotfelmérés után kell dönteni, nem a papírbogarászásra kell alapozni. Az eddig kiderített előéletet ismerve ez az autó lehet akár jó vétel is. Ez akkor sem lenne másképp, ha az összes szervizszámla rendelkezésre állna.
Azért nem árt a papirokat is átlogikázni, ott is eshetnek ki csontvázak a szekrényből......
Egyébként meg szerelő legyen a talpán, aki biztosra megmondja a fél órás átnézés alatt, hogy ebben a kocsiban nem 80ezer, hanem 170ezer km van.
Tényleg, miből lehet erre következtetni? Pl. az enyémben 80ezer van, a Tiedben meg 160 körül. Szerinted miben különböznek?

Engem különösképp a számlái érdekelnek, ugye az alap, hogy az alváz-és motorszámok stimmeljenek, meg az ő(vagy az apja) nevén legyen az autó. Tényleg, mi van, ha valami cég nevén van? Aggódjak? Mert még akár ez is kiderülhet.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2068 Dátum: 2009.08.07 20:56:48 »
Gumit meg nem mondom most, milyen van rajta. De nyilván nem lehet a gyári bridgestone, mert csak más az alufelni, csak nagyobb sztem. Kopottságra úgy emléxem, még elmegy, nem a legjobb, de még elmegy. De eztr is majd meg kell nézni jobban. A srác mondta, hogy a felniket külön kenegette valami felniápolóval. Egyébként viszonylag jól néztek ki, nem voltak megpadkázva, csak néhány kopás látszott rajtuk. Meg van rajta "titán" kerékőr. Téligumit nem tudom, a hirdetés szerint felnivel van(gondolom a gyári acélfelnin van), de hogy milyenek, azt nem tudom, nem láttam őket. De ha megvan, akkor csak használták.
Én amennyire a képekre emlékszem 15ös alufelninek látszottak, és gondolom ez az autó 2002-ben 15ös gyári acélfelnit kapott. Amennyiben ez áll, akkor elég érdekes (bár lehet rá magyarázat természetesen), hogy 80ezer km alatt leírta a gyári gumikat, és a második (?)- jelenlegi-  garnitura is le van nyírva, vagyis igen kopott, miközben téligumit is használt mellette.
Elárulom neked, hogy én a tervek szerint jövő nyár elején tervezem ledobni a gyári szerelésű Michelin nyári gumikat, akkor lesz az autó 6éves és kb 95 000km futású, persze téligumival fut télen.
Persze lehet, hogy használt gumikat vett, vagy eladta a gyári abroncsokat, vagy a Bridgestone ugye nyilván sokkal gyorsabban kopik mint a Michelin, mert apám 45ezret futott téli/nyári váltós autóján a GoodYear nyári elég kopottnak látszik. Na mindegy, azért erre is érdemes fél szemel figyelni.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #2069 Dátum: 2009.08.07 21:08:48 »
Gumit meg nem mondom most, milyen van rajta. De nyilván nem lehet a gyári bridgestone, mert csak más az alufelni, csak nagyobb sztem. Kopottságra úgy emléxem, még elmegy, nem a legjobb, de még elmegy. De eztr is majd meg kell nézni jobban. A srác mondta, hogy a felniket külön kenegette valami felniápolóval. Egyébként viszonylag jól néztek ki, nem voltak megpadkázva, csak néhány kopás látszott rajtuk. Meg van rajta "titán" kerékőr. Téligumit nem tudom, a hirdetés szerint felnivel van(gondolom a gyári acélfelnin van), de hogy milyenek, azt nem tudom, nem láttam őket. De ha megvan, akkor csak használták.
Én amennyire a képekre emlékszem 15ös alufelninek látszottak, és gondolom ez az autó 2002-ben 15ös gyári acélfelnit kapott. Amennyiben ez áll, akkor elég érdekes (bár lehet rá magyarázat természetesen), hogy 80ezer km alatt leírta a gyári gumikat, és a második (?)- jelenlegi-  garnitura is le van nyírva, vagyis igen kopott, miközben téligumit is használt mellette.
Elárulom neked, hogy én a tervek szerint jövő nyár elején tervezem ledobni a gyári szerelésű Michelin nyári gumikat, akkor lesz az autó 6éves és kb 95 000km futású, persze téligumival fut télen.
Persze lehet, hogy használt gumikat vett, vagy eladta a gyári abroncsokat, vagy a Bridgestone ugye nyilván sokkal gyorsabban kopik mint a Michelin, mert apám 45ezret futott téli/nyári váltós autóján a GoodYear nyári elég kopottnak látszik. Na mindegy, azért erre is érdemes fél szemel figyelni.

Hát de ha szélesebb az alufelni, már ugrik is a gyári gumi. Egyébként még az is lehet hogy a gyári gumi van rajta, nem igazán figyeltem, csak a mintázatot.