Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677271 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7005 Dátum: 2012.08.01 21:44:56 »
Igazad van, de fentebb az injektorokkal is volt másnak problémája, én annak tisztítására írtam az E85-öt.
Másik dolog és most komolyan kérdem hangosan gondolkodva, hogy a fojtószelephez akkor hogyan kerül koksz lerakódás? Ha por lenne nedvességgel összekeveredve azt érteném, mert valami csak átmegy a levegőszűrőn, de koksz? Nem lehet, hogy az égéstérből csak kerül valamennyi visszafelé is? Pl. régen a karburátoros autóknál simán előfordult, hogy rossz gyújtásnál lángcsóvák jöttek visszafelé a porlasztóból kifelé, úgy mondtuk, hogy visszalő a motor. Nyilván lehet szelep együtt nyitva üzemállapot is, úgy értem kipufogó és szívószelep egyszerre nyitva, ráadásul, ha a szívószelep nem zár tökéletesen a kipufogás ütemében nyomhat vissza elégett üzemanyagot is a szívócsőbe, de mondom csak "hangosan" gondolkodok...
A karbis gépeknél a visszalövést a szegény keverék okozta.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7006 Dátum: 2012.08.01 21:47:12 »
elvileg igen. Csak nem 15 éves 3-400 e km-t futott autóba kell betenni.
Nem mondanám, hogy csökkenti, mert ezeket a szennyeződéseket nem szedi le, a kialakulását nehezíti meg.
De tiszta állapotról kell indulni ehhez!
Igen. Nem arra gondoltam, hogy leszedi a kialakult lerakódást, hanem, hogy csökkenti a tisztítás utáni ismét kialakulás mennyiségét.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7007 Dátum: 2012.08.01 21:49:34 »
Van ott nem csak olaj. Az égéstérből valamennyi égéstermék átjut a dugattyúgyűrűk mellett, be a forgattyús térbe.

Persze, hiszen szelep összenyitáskor szíve szerint a gáz visszafelé jönne, hiszen a kipufogó oldalon nagyobb a nyomás a szívócsőben meg relatív vákuum van. Tehát a levegő lendülete csak az, ami mégis a rendes irányba viszi a levegőt, üzemanyagot égésterméket, tehát ezt a mixet. Ezekből idővel lerakódások keletkeznek, ami a hőtől rá is tud égni, illetve itt is igaz, hogy az el nem égett benzin oldja ezeket, de ahogy szilárd valamit ér és ott a benzin elpárolog és a szállított szemét ott marad, feltapad.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.01 21:51:59 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7008 Dátum: 2012.08.01 21:51:08 »
Igen. Nem arra gondoltam, hogy leszedi a kialakult lerakódást, hanem, hogy csökkenti a tisztítás utáni ismét kialakulás mennyiségét.
Ok, csak akkor ezt kel írni, mert a gondolatokat nem látom.  ::)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7009 Dátum: 2012.08.01 21:54:38 »
Arra gondolok, hogy például lehet találni mondjuk lambdaszondákhoz szkóp-képeket, milyen értékek a normálisak, milyen változások mire utalnak. Arra gondoltam, hogy valami konkrét ilyen leírás létezik-e Carinához, mondjuk valamelyik érzékelőre/ECU pontra rámérve mit kellene látni a szkópon, ettől való eltérés mire utal...nem tudom, kérdezem.

A lambda szkópkép állandóan változik, adott motornál adott pillanatban dől el milyen lesz a kép, persze megvan a körülbelüli kivánt alakja (szinusz hullám), de ez folyamatosan változik.
Hogy milyen értékek a normálisak, milyen változások mire utalnak, hát rátapintottál a lényegre, itt kezdődik az autószerelő / villamossági szakma!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7010 Dátum: 2012.08.01 21:58:11 »
Persze, hiszen szelep összenyitáskor szíve szerint a gáz visszafelé jönne, hiszen a kipufogó oldalon nagyobb a nyomás a szívócsőben meg relatív vákuum van. Tehát a levegő lendülete csak az, ami mégis a rendes irányba viszi a levegőt, üzemanyagot égésterméket, tehát ezt a mixet. Ezekből idővel lerakódások keletkeznek, ami a hőtől rá is tud égni, illetve itt is igaz, hogy az el nem égett benzin oldja ezeket, de ahogy szilárd valamit ér és ott a benzin elpárolog és a szállított szemét ott marad, feltapad.
Zsír! Pontosabban koksz! Értem, köszi!  :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7011 Dátum: 2012.08.01 22:37:41 »
De pörög a topic  :D :clap:

Ide írom, mert kamikaze érzésem szerint jogosan szólt az adás-vétel topic-ban:

fémben én csak gyárit láttam
Volt a felső-tömítéskészletben, de ahogy írtam, nem kettő, hanem egy darab. Fém, ezzel a gumis tapintású bevonattal. Elring.
Vagy a gyári bevonat nélküli? Mert akkor nálam már nem gyáriak voltak benne...

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.01 22:44:33 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7012 Dátum: 2012.08.01 22:49:03 »
Az áramlásban tényleg sok érdekes dolog van.
Például amikor áramlik a szívórészen a gáz, és a szelep lezárja az útját, akkor ez nyomásnövekedést okoz a tehetetlenségből adódóan, mint amikor valaki hirtelen elzárja a csapot, és elreped a cső...Rengeteg szép dolog van a részletekben, amit nem is hinne az ember, ezeket beépítik a motorokba. Lásd a szívócsonk fedelét levéve mindenféle lecsapatók vannak megfogni az olajat (ahol nálam állt ugye), lejtős az egész kialakítás, nem véletlenek ezek... :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7013 Dátum: 2012.08.02 06:27:56 »
Én egyszer azt olvastam hogy az autógyártásban nincsenek véletlenek. Akár jó valami akár rossz az azért olyan mert a gyár olyanra akarta építeni. Néha hajlok rá hogy tényleg így van.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7014 Dátum: 2012.08.02 06:32:16 »
A lambda szkópkép állandóan változik, adott motornál adott pillanatban dől el milyen lesz a kép, persze megvan a körülbelüli kivánt alakja (szinusz hullám), de ez folyamatosan változik.
Hogy milyen értékek a normálisak, milyen változások mire utalnak, hát rátapintottál a lényegre, itt kezdődik az autószerelő / villamossági szakma!
egy hagyományos un. ugrás szondának tök jelegzetes képe van. 0.45 v körül mászkál kb 50 hz-es frekvenciával. Ha minden ok akkor 0.3 és 0.6 közt változnak az értékek. Neten meg lehet nézni. Ez általános dolog.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7015 Dátum: 2012.08.02 07:41:03 »
egy hagyományos un. ugrás szondának tök jelegzetes képe van. 0.45 v körül mászkál kb 50 hz-es frekvenciával. Ha minden ok akkor 0.3 és 0.6 közt változnak az értékek. Neten meg lehet nézni. Ez általános dolog.

Ezek már éteri magasságok, de tanulságos volt olvasni az utóbbi két  oldalt.  :yes:

OFF Na elmegyek, oszt veszek és teszek az effre ködlámpát, ha kapni megfelelő darabot. Az az én szintem.  :hug: :D ON
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7016 Dátum: 2012.08.02 12:39:02 »
egy hagyományos un. ugrás szondának tök jelegzetes képe van. 0.45 v körül mászkál kb 50 hz-es frekvenciával. Ha minden ok akkor 0.3 és 0.6 közt változnak az értékek. Neten meg lehet nézni. Ez általános dolog.

Én feszültségugrás szondára gondoltam!
Amúgy én úgy tudom létezik feszültségugrás-szonda, ellenállásugrás-szonda, szélessávú szonda, univárzális és típus-specifikus.

A legelterjedtebb a feszültségugrás szonda ezek 100mV és 900mV közt szabályoznak (durván 0-1 V), ha elérik a ~300-350°C-os működési hőmérsékletet.
A 0.3-0.6 V már elég "behatárolt" érték, ez kevés a normális szabályzáshoz.

Ha a szonda valamely oknál fogva működésképtelen, az ECU egy ~450mV-os értékkel üzemelteti a motort, illetve mig be nem melegszik a szonda, addig szintén ezt az értéket veszi alapul.
Ha ezt nézzük, valóban a 450mV körül "mászkál", ahhoz képest dúsit-soványít.



b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7017 Dátum: 2012.08.02 21:22:32 »
akkor majdnem jól mondtam így hirtelen megijesztve kútfőből

Na a történet lényege az volt, hogy így hogy tudod mi a gond, ugye milyen kerek a történet? De ha kapsz egy kocsit és csak a  hibát látod ne adj isten olyan mértékű ingadozással, hogy már le is áll lehet, hogy cserélsz egy felesleges lamdaszondát, vagy akár egy motorvezérlőt is, ha nem tudod ezeket, vagy nem gondolsz rá, vagy nincs műszered, stb
ez egy tipikusan olyan hiba, ami szét tudja szivatni az embert, ez ugyanis még szeret hőmérséklet függő is lenni. Ettől már csak a gégecsövön belül kidörzsölődött és egymáshoz érő vezetékek az izgalmasabbak. bele lehet bolondulni!
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.02 21:27:18 írta b.c. »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7018 Dátum: 2012.08.02 21:25:48 »
Van multiméter, szkóp is, csak még infó nincs elég  :otlet:
Hála Istennek még nem is kell, de majd lehet...

Viszont a légszűrőt a fojtószelepházzal összekötő csövön van egy "bilincs", ami tartja a gázbowdent. Na az most nekem lejár. Valamit ki kell rá találni, mert idegesít  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.02 21:27:31 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7019 Dátum: 2012.08.02 21:27:45 »
szép új motorral... :whistling: