Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677888 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6960 Dátum: 2012.07.29 17:20:34 »
Azt rögtön felfogtam. Azt nem tudom mit cserélt?

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6961 Dátum: 2012.07.30 17:49:24 »
Azt rögtön felfogtam. Azt nem tudom mit cserélt?

Nem cseréltem csak injektort, de arról tudsz, hiszen adtál tanácsokat hozzá. A hiba ettől független szerintem, ahogy le is írtam a kamikaze által linkelt korábbi hozzászólásomban.
A jelenség a következő:
Nyugodtan autózom városban vagy autópályán, de a helyszín nem is lényeges. Egyszercsak mondjuk valamiért sebességet akarok váltani, kuplung ki, gáz közben kicsit vissza. Erre motor felpörög, néha csak 3-4000ig, néha leszabályozásig és onnan visszaesik. Vagy megyek az autópályán egy adott tempóval amit tartok, nem változtatok semmin és elkezd gyorsulni. Ilyenkor kinyomom a kuplungot, a motor elbőgi magát majd visszaesik. A legjobb részek azok amikor városban megállók mellett vagy araszoláskor csinálja. Elég égő mikor látom a pillantásokon, hogy mit bőgeti ez a k...ög a bontószökevényét.
A hibát nem tudom előidézni szándékosan, pl. hétvégi balatoni utamon pénteken volt nem kívánt gyorsulás, de hazafelé minden rendben. Arra gondoltam először, hogy valami mechanikus dolog, de a pedál visszajön úgy vettem észre. Persze ettől még lehet az csak menet közben mást nem tudok megnézni. Ami még ide kapcsolódhat az az alapjárat határon mozgása. A pörgetéses hibával egyidőben jött elő kb. a jelenség. Nem veszélyes csak szokatlan, hogy álló helyzetben annyira határon van, hogy remegteti az autót motor. Gyakorlatilag azt sugallja, hogy mindjárt lefullad, de nem. 9 éve használom és korábban nem ilyen volt.
Egyébként a szívó oldalon valami ki lett tisztítva. A szerelőnek elmondtam a jelenséget és ezt a dolgot próbálta megoldásként. De nem múlt el a hiba.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6962 Dátum: 2012.07.30 18:01:55 »
grastone!

Nem tudod pontosan, hogy mit takarítottak ki?
Ha fennakad a gázbowden, attól is lehet, vagy nem mindent takarítottak meg, amit lehet, vagy falsot szív valahol...Ez utóbbit még én is le kell ellenőrizzem a féktisztítós módszerrel. Alacsony alapjáratra megpróbálok megnézni valamit, de erősen gyanakszom az alapjárati léptetőmotorra, hogy az koszos. Gyertyák, gyújtás rendben vannak?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6963 Dátum: 2012.07.30 18:14:11 »
Találtam hirtelen valamit.
Lehet, hogy nem pontosan ez a motorod, de érdemes erre ránézni, amit mellékelek.
3S-GTE motornál ez az alapjárati szabályozószelep (nyers fordítás). Ez hiba esetén esetleg engedhet plusz levegőt, még ha a pillangószelep zárna is. Ahhoz meg az EFI nyugodtan adhat üzemanyagot és máris megy fel a fordulatszám.
Ennek a dokumentumnak a 208.oldalától van ez, azt hiszem.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 18:18:40 írta vd1234 »

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6964 Dátum: 2012.07.30 18:18:04 »
grastone!

Nem tudod pontosan, hogy mit takarítottak ki?
Ha fennakad a gázbowden, attól is lehet, vagy nem mindent takarítottak meg, amit lehet, vagy falsot szív valahol...Ez utóbbit még én is le kell ellenőrizzem a féktisztítós módszerrel. Alacsony alapjáratra megpróbálok megnézni valamit, de erősen gyanakszom az alapjárati léptetőmotorra, hogy az koszos. Gyertyák, gyújtás rendben vannak?

A léptetőmotor volt a szerelő második tippje. Egyébként szívótorkot emlegetett ha jól emlékszem, de akkor ez csak másodlagos volt mert nagyon kellett az autó és az injektoros hiba elhárítása volt a cél. Gyertyák múlt héten lettek cserélve ha már úgy is ott volt a szerelőnél. A léptetőmotor esetleges hibája magyarázat lehetne a felpörgésre is? Valamiért a két tünet között összefüggést gyanítok.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 18:20:39 írta grastone »
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6965 Dátum: 2012.07.30 18:21:16 »
Ja bocs, 1,6-osod van :)  :otlet:
Akkor nem nehéz kipucolni! Leveszi az ember a fojtószelepházat, az alján van ez a léptetőmotor. 4 csavar fogja. Utána két csavar fogja a léptetőmotor elektromos felét (megjelölni, hol állt), aztán szabad a pálya. Nálam is elég kokszos volt, de nem volt baj az alapjárattal. Azért egy pucolást megér.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 18:23:41 írta vd1234 »

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6966 Dátum: 2012.07.30 18:22:29 »
Találtam hirtelen valamit.
Lehet, hogy nem pontosan ez a motorod, de érdemes erre ránézni, amit mellékelek.
3S-GTE motornál ez az alapjárati szabályozószelep (nyers fordítás). Ez hiba esetén esetleg engedhet plusz levegőt, még ha a pillangószelep zárna is. Ahhoz meg az EFI nyugodtan adhat üzemanyagot és máris megy fel a fordulatszám.
Ennek a dokumentumnak a 208.oldalától van ez, azt hiszem.

Az enyém 4AFE. De ha rengeteg benzint nyom is be, ahhoz levegő is kell sok. De persze nem vagyok szerelő.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6967 Dátum: 2012.07.30 18:22:58 »
Egyszercsak mondjuk valamiért sebességet akarok váltani, kuplung ki, gáz közben kicsit vissza. Erre motor felpörög, néha csak 3-4000ig, néha leszabályozásig és onnan visszaesik.

Én megpróbálnám teljesen visszaengedni, mert úgy kell!  :)
A gázbowdent firtasd, mert az gyanús nekem! Valaki nyomja tövig a gázt, majd teljesen elengedni, lassan is gyorsan is, te meg kivül figyeld, visszazaáll-e a pillangószelep tengelye alapba.

Irod, hogy szét lett szedve, nem szorul a fojtószelep? Kézzel könnyen nyilik-csukódik?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6968 Dátum: 2012.07.30 18:24:50 »
Az enyém 4AFE. De ha rengeteg benzint nyom is be, ahhoz levegő is kell sok. De persze nem vagyok szerelő.
Ezért tippelünk most már többen is a bowden vagy a pillangószelep megszorulására! De attól még alapjáratnál a léptetőmotornak lehet problémája. Ezért levenném az egész fojtószelepházat, mindent kipucolnék, kontaktusokat óvatosan megspray-zném (tömítésekre ne menjen), aztán vissza, és próba.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 18:26:57 írta vd1234 »

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6969 Dátum: 2012.07.30 18:31:43 »
Én megpróbálnám teljesen visszaengedni, mert úgy kell!  :)
A gázbowdent firtasd, mert az gyanús nekem! Valaki nyomja tövig a gázt, majd teljesen elengedni, lassan is gyorsan is, te meg kivül figyeld, visszazaáll-e a pillangószelep tengelye alapba.

Irod, hogy szét lett szedve, nem szorul a fojtószelep? Kézzel könnyen nyilik-csukódik?
A visszaengedés az időre vonatkozott nem a mélységre, rosszul fogalamztam.
Próbáltam előidézni a hibát különböző pedál nyomkodásokkal, de nem jött elő.
Nem én szedtem szét, nem tudom hogy mennyire jár könnyen.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6970 Dátum: 2012.07.30 18:35:42 »
Ezért tippelünk most már többen is a bowden vagy a pillangószelep megszorulására! De attól még alapjáratnál a léptetőmotornak lehet problémája. Ezért levenném az egész fojtószelepházat, mindent kipucolnék, kontaktusokat óvatosan megspray-zném (tömítésekre ne menjen), aztán vissza, és próba.
Hát dolgozom még rajta hgy elő tudjam idézni a hibát. Ha sikerül akkor a javítás is nagyobb eséllyel lesz sikeres. A bowdent megnézem én is újra, de nehezen tudom elképzelni hogy csak néha szorul meg. De akár az is lehet.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6971 Dátum: 2012.07.30 19:37:46 »
Igen, most már emlékszem.
Ezt nézd meg:



Ezt kell megcsinálnod. Viszont nem kell elfelejteni, hogy a gyári tömítések fémből vannak. Mint ilyen istenigazából egyszer használható jól. Tehát nem kell elfelejteni, hogy a sok szét-össze miatt ez plussz hibát is generálhat a bejutó fals által. Ami ha kis mennyiségű egy jó alapjárati rendszernek illik tudni kompenzálni valamennyire, valameddig.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.30 19:42:12 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6972 Dátum: 2012.07.30 19:39:12 »
Egyébként kiszőrösödő bowden csinál ilyet!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6973 Dátum: 2012.07.30 20:00:50 »
Én még megnézném az összes vákuumcsövet. Most néztem, ha lehúzom a MAP szenzorról a csövet leesik az alapjárat és ingadozik. Épphogy nem áll le. A fékrásegítő is a szívórészbe van bekötve. Nem tudom, hogy azon keresztül tud-e falsot szívni, de véletlenül nem a fék nyomkodására jön elő a hiba? Az alapjárati motor is csodákat tud tenni. Azért az is még esélyes.

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6974 Dátum: 2012.07.30 20:20:24 »
Egyébként kiszőrösödő bowden csinál ilyet!

Köszi a tanácsokat. Jövőhéten elviszem megint szerelőhöz és kérem, hogy először csináljon egy ilyen tisztítást. Illetve pontosítunk, hogy legutóbb mit és mennyire takarított meg. Ha nem segít akkor jön a többi gyanusított: bowden és léptetőmotor.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan