Nyárigumi felkerült nekem is és ahogy b.c is írta, azonos nyomáson észrevehetően hangosabb és rázósabb.
Ugye, hogy ugye!
Már csak az a kérdés, hogy hogy lehet ilyen a gyári gumi. Bár, az is igaz, hogy a gumiköpeny paraméterei is egy merő kompromisszum halmaz. Ennél a kocsinál nyilvánvaló cél a gördülési ellenállás csökkentése, vagyis olyan gumi alkalmazása volt, ami elősegíti az alacsony fogyasztást. Az alacsony gördülési ellenállás és az alacsony gördülési zaj ezek szerint ellentétes kívánság.
Hát urak, ez van.
Egyébként valszeg az is benne van a pakliban, hogy mivel városban kevés a más jellegű zajhatás ezért zavaróbbnak érzi az ember a gördülési zajt. Illetve 195/55 túlságosan peres gumi, ezért pattog és zajos is, cserébe jobban néz ki és a mintázata és az anyaga révén könnyen gördül.
Egyébként 4 évesek a gumik, de nekem a carina-n is energy saver-ek voltak azok bár szintén fogyasztásra optimalizált, asszimetrikus abroncsok ettől lényegesen csendesebbek voltak.
Még megpróbálok egy tizeddel lejjebb menni a nyomással, hátha segít valamit.