Mindent át kell nézni, nézetni alaposan. Karosszériát végigvizsgálni rétegvastagság-mérővel, alaposan megnézni alulról is. Ugyanúgy a futóművet, fék- és kipufogórendszert. Összes elektromos berendezést végigpróbálni. Alapos menetpróba során meggyőződni a motor, erőátvitel, futó- és kormánymű stb. állapotáról. A menetpróbában legyen minden - sok kanyar, rossz út, tartós gyors szakasz, stb.
Egyáltalán nem lehetetlen olyan, 12-13 éves, 150-200 ezret futott kocsit találni, ami ha nem is hibátlan, de még jó darabig nem szorul semmi komolyabb javításra, felújításra. Szóval erre kell törekedni - és türelmesnek lenni, megvárni a megfelelő példányt, nem elkapkodni.
Ennyi pénzért amúgy nem lesz egyszerű. Jó lenne, ha legalább úgy 750 körül rá tudnátok szánni.
A hétvégén ezt néztük meg ->
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.0_linea_sol_abs-5924604Sajna az eleje törve volt, kereskedő szerint csak kocc volt, de a jobb első lámpa cserélve, sárvédő meg lökös is. Utóbbiról a festék pereg le, de a hátsón hasonló nyomokat véltem felfedezni.
Motor beindítva alapjáraton csendes, majd gázadásra lassan, késve reagál, egyenletes felpörgésnek nyoma sincs, szakaszosan emelkedik a fordulatszám. Eladó szerint ez a típus így van beállítva...na ja. Szerintetek mi lehet a gond? Kipróbálásra így nem került sor, eltántorodtam a motorral kapcsolatban tapasztaltak miatt.
Váltó kicsit akadósnak tűnt. Ráadásul nem is a gyári gomb van rajta.
egyébként így szemre, és nyomásra a lengéscsillapító megfelelően kemény volt, persze ez így nem sokat ért.
Tompított fény felkapcsolására a műszerfal fényei elhalványodtak (kb fele fényerő), továbbá piktogram sem jelezte, hogy felkapcsoltam. Nem vagyok benne jártas, talán típus sajátosság?
Fűtés szellőzés halk, erős.
Érdemes-e vele foglalkozni vagy hagyjam? Meg ez a 230e km is sántít, sztem több van benne.