Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1627663 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Yaris általában
« Válasz #5505 Dátum: 2009.07.12 21:01:37 »
A tárcsákat csere előtt csak ellenőrizni kell, egyáltalán nem kötelező a csere, csak ha arra ok is van! Fékbetétre meg a jobban hozzáértők írnak majd (amúgy a tárcsa darabja 20 ezer körül van).
         

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #5506 Dátum: 2009.07.12 21:08:25 »
A tárcsákat csere előtt csak ellenőrizni kell, egyáltalán nem kötelező a csere, csak ha arra ok is van! Fékbetétre meg a jobban hozzáértők írnak majd (amúgy a tárcsa darabja 20 ezer körül van).
Így van, ha vállas, vagy hullámos, a gyári vastagságon belül elég a felszabályozás. Betétcsere gondolom olcsóbból kijön, ha már túl vékonyak és cserére szorulnak (vagy ha beégtek és túl kemények már).
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

ludus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 196
Re: Yaris általában
« Válasz #5507 Dátum: 2009.07.12 21:17:08 »
A tárcsákat csere előtt csak ellenőrizni kell, egyáltalán nem kötelező a csere, csak ha arra ok is van! Fékbetétre meg a jobban hozzáértők írnak majd (amúgy a tárcsa darabja 20 ezer körül van).
Így van, ha vállas, vagy hullámos, a gyári vastagságon belül elég a felszabályozás. Betétcsere gondolom olcsóbból kijön, ha már túl vékonyak és cserére szorulnak (vagy ha beégtek és túl kemények már).

Márkaszervízben ajánlották áprilisban a cserét, akkor azt mondták hogy kb. 5000 kilométer van benne és tárcsa/betét csere de nekik könnyű nem ők fizetik  :eek:
Mostmár időnként nyüszög a kopásjelző, a féktárcsát néztem, van egy kis válla én sem bánnám ha nem kéne csak a betéteket cserélni... Asszem keresek vmi jó szerelőt és megmutatom neki...  :hmmmm:
ludus - '04 Yaris 1.0 Terra

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #5508 Dátum: 2009.07.12 21:24:16 »
Márkaszervízben ajánlották áprilisban a cserét, akkor azt mondták hogy kb. 5000 kilométer van benne és tárcsa/betét csere de nekik könnyű nem ők fizetik  :eek:
Mostmár időnként nyüszög a kopásjelző, a féktárcsát néztem, van egy kis válla én sem bánnám ha nem kéne csak a betéteket cserélni... Asszem keresek vmi jó szerelőt és megmutatom neki...  :hmmmm:
Szóval jelez, akkor a betét a végefelé van. Elég könnyű megnézni a betét kopottságát, meg a tárcsát. Jó ötlet, mutasd meg, szerintem ő is a tárcsát csak felszabályoztatná, nem bonyolult leszedni és leesztergálni.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

leszilaci

  • Vendég
Re: fékbetét
« Válasz #5509 Dátum: 2009.07.13 12:04:30 »
Elsősorban nem azért bírt ki a gyári annyit amennyit  mert gyári "űrtechnika".:) Azokban az időkben még  azbesztes, keményebb betétek voltak. Az újabbak, környezetbarát, azbesztmentes fékbetétek. Ezért kopnak gyorsabban, és nem azért mert gyári vagy utángyártott.
azokban az időkben???
akkor a 2004-es évjáratú yaris még "azokbanazidőkben"? :hmmmm:

öcsém autójában 110.000km után még mindig gyári a betét/tárcsa, és ennek a túlnyomó részét pesten/budán használva.
ja, igen, hozzáteszem,h átlagos használat mellett kb 6,5literes átlagfogyasztással(nem tötyilötyi óvatoskodással.)
ja, és még valami...ez nem japán, hanem francia.

én yarisomban 144.000km van. az is még a gyári betét/tárcsa....bár lehet,h ez már öreg...2003 a gyártási éve
 :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.13 12:06:06 írta leszilaci »

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: fékbetét
« Válasz #5510 Dátum: 2009.07.13 16:15:11 »

Mi tudjuk Laci, hogy te egy különleges eset vagy!!!!!  :sorcerer: ::) :flowers:
Toyota Yaris T SPORT
153



kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
1.0 motor
« Válasz #5511 Dátum: 2009.07.13 19:22:18 »
Gondolom a többség az 1.33-as motort preferálná, de milyen az 1.0-ás, ha nem akarok bizonyítani, előzgetni, gyorshajtani, csak haladni? Autópályán 130-cal, klímával, 5-sebességes váltóval kínlódik, erőlködik és zavaróan zajos vagy nem?

leszilaci

  • Vendég
Re: fékbetét
« Válasz #5512 Dátum: 2009.07.13 19:49:16 »

Mi tudjuk Laci, hogy te egy különleges eset vagy!!!!!  :sorcerer: ::) :flowers:
tudom,h én nem úgy használom a féket, mint kellene  :tt2:
viszont testvérem igen, ezért hoztam fel az ő kocsiját példának :flowers:

leszilaci

  • Vendég
Re: 1.0 motor
« Válasz #5513 Dátum: 2009.07.13 19:51:30 »
Gondolom a többség az 1.33-as motort preferálná, de milyen az 1.0-ás, ha nem akarok bizonyítani, előzgetni, gyorshajtani, csak haladni? Autópályán 130-cal, klímával, 5-sebességes váltóval kínlódik, erőlködik és zavaróan zajos vagy nem?
menjél be egy márkakereskedésbe és próbáld ki mind a kettőt egy tesztkörben (érdemes előtte felhívni őket telefonon,h milyen tesztautóik vannak. nehogy potyára menjél :) )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: 1.0 motor
« Válasz #5514 Dátum: 2009.07.13 21:14:29 »
Gondolom a többség az 1.33-as motort preferálná, de milyen az 1.0-ás, ha nem akarok bizonyítani, előzgetni, gyorshajtani, csak haladni? Autópályán 130-cal, klímával, 5-sebességes váltóval kínlódik, erőlködik és zavaróan zajos vagy nem?
Városban mentem az 1.0-ással, ott semmi gond sincs vele, bár a 3 henger hangja más, engem kicsit zavart. Az 1,33-as országúton csendes, a 6. sokat számít fogyiban és zajban. Kapásból nem tudom a nagyobb motor felárát, de ha sokat lenne használva országúton, pályán, akkor a nagyobbat javasolnám. Persze a próba és a pénztárca a döntő.:)
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

ludus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 196
Re: fékbetét
« Válasz #5515 Dátum: 2009.07.13 21:40:40 »
Elsősorban nem azért bírt ki a gyári annyit amennyit  mert gyári "űrtechnika".:) Azokban az időkben még  azbesztes, keményebb betétek voltak. Az újabbak, környezetbarát, azbesztmentes fékbetétek. Ezért kopnak gyorsabban, és nem azért mert gyári vagy utángyártott.
azokban az időkben???
akkor a 2004-es évjáratú yaris még "azokbanazidőkben"? :hmmmm:

öcsém autójában 110.000km után még mindig gyári a betét/tárcsa, és ennek a túlnyomó részét pesten/budán használva.
ja, igen, hozzáteszem,h átlagos használat mellett kb 6,5literes átlagfogyasztással(nem tötyilötyi óvatoskodással.)
ja, és még valami...ez nem japán, hanem francia.

én yarisomban 144.000km van. az is még a gyári betét/tárcsa....bár lehet,h ez már öreg...2003 a gyártási éve
 :flowers:

Hát az enyémben még csak hatvaegynéhányezer kilométer van, lehet valamit rosszul csinálok... Szerdán megnézi szerelő majd jelentkezem!





ludus - '04 Yaris 1.0 Terra

Catman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 244
Re: 1.0 motor
« Válasz #5516 Dátum: 2009.07.14 08:14:45 »
Gondolom a többség az 1.33-as motort preferálná, de milyen az 1.0-ás, ha nem akarok bizonyítani, előzgetni, gyorshajtani, csak haladni? Autópályán 130-cal, klímával, 5-sebességes váltóval kínlódik, erőlködik és zavaróan zajos vagy nem?
Nekem 1.0 van, es autopalyan nagyon hianyzik az a 6. sebesseg...
Yaris II 1.0

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re: fékbetét
« Válasz #5517 Dátum: 2009.07.14 09:15:31 »
Elsősorban nem azért bírt ki a gyári annyit amennyit  mert gyári "űrtechnika".:) Azokban az időkben még  azbesztes, keményebb betétek voltak. Az újabbak, környezetbarát, azbesztmentes fékbetétek. Ezért kopnak gyorsabban, és nem azért mert gyári vagy utángyártott.
azokban az időkben???
akkor a 2004-es évjáratú yaris még "azokbanazidőkben"? :hmmmm:

öcsém autójában 110.000km után még mindig gyári a betét/tárcsa, és ennek a túlnyomó részét pesten/budán használva.
ja, igen, hozzáteszem,h átlagos használat mellett kb 6,5literes átlagfogyasztással(nem tötyilötyi óvatoskodással.)
ja, és még valami...ez nem japán, hanem francia.

én yarisomban 144.000km van. az is még a gyári betét/tárcsa....bár lehet,h ez már öreg...2003 a gyártási éve
 :flowers:

Sejtettem, hogy valaki érzékenységből ráugrik a témára! :) Azért meg ne sértődj az "azokbanazidőkben"-re! :)
2004 az 5 éve volt, manapság az már nem kevés. Elmúltak azok az idők amikor 20-30 évre gyártottak autót...
2002-ben 100%, hogy gyártottak még azbesztes betéteket. (saját tapasztalat) 2005-től már úgy tudom csak a "gyorsankopósak voltak". (szintén saját tapasztalat)
Természetes, hogy sokban függ a vezetési stílustól és a használati környezettől a kopás mértéke. Nade annyira tuti nem, hogy egyik elmenjen dupla annyit mint a másik ugyanazzal a fajta betéttel. Pláne, - mint írtad is - hogy öcsi nem kíméli és Bp-n tolja.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: 1.0 motor
« Válasz #5518 Dátum: 2009.07.14 09:31:56 »
Nekem 1.0 van, es autopalyan nagyon hianyzik az a 6. sebesseg...
Annyira hangos már? Ha meg beletennének egy hosszú 6.-at, akkor meg semmi ereje sem lenne, a legkisebb emelkedőt sem bírná el. Nekem az az álláspontom, hogy normál használathoz a legtöbb alapmotor gyenge, az eggyel nagyobbat érdemes választani, az jobban passzol a jármű tömegéhez is. És a fogyasztásban sem biztos hogy rosszabb, mert a nagyobb motor erőssebb, kisebb gázzal is elviszi a kasztnit, a kismotort meg jobban nyomni kell.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

ykzeendo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 182
Re: Yaris általában
« Válasz #5519 Dátum: 2009.07.14 11:46:05 »
hali gyors kérdés és lehet hogy hülye is de...

nem lehet Yarisba (D4D) TEMPOMATot tenni mert napi 200 km veretek le autópályán és nagyon unom nyomni a gázt
we smoke, you smoke, ... everybody smoke; háhá: 1284km/tank (D4D) 90-117km/h átlag