Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5004088 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5880 Dátum: 2010.02.02 20:17:33 »
Köszönöm az ajánlásokat,bár a castrol-t nem szeretem(gyorsan csere érett lesz)
A Castrol-t annyira én sem szeretem, nekem is voltak negatív tapasztalataiv ezzel.

A toyota 5w-30-ast nem irtad. miért?
Mert elfelejtettem vazze, azér'!  :flowers:
(Amúgy tökéletes választás.)

Az elöző tulaj a TotalQuartz 9000 5w-30 használt
Ebbe a nagy hidegbe a reggeli beinditáskor elég beteg a hangja 2mp-ig.
Ezért keresek más olajat ,bár nem tudom hogy ez a hang ilyen-e az összes többibe.
Nekem elég gyanús
Ha 2 másodpercig rossz a hangja, az azért lehet, mert a megfelelő olajnyomás és -áramlás nem épül fel azonnal, kell neki egy kis idő. Ez alapvetően két dolog miatt lehet: lehet, hogy az összes ilyen diesel motor ilyen gyárilag, vagy az olajszűrő nem zár rendesen, a visszafolyás-gátló szelepe hibás lehet. Ezért is kell venni normális olajszűrőt! Pl.: Mann-Filter, Denso

Ha valóban az említett olaj van a motorban, akkor kizártnak tartom, hogy ez okozza a problémát, már amennyiben ez rendellenes egyáltalán.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5881 Dátum: 2010.02.02 20:19:26 »
Most gondolkozok, hogy akkor nekem nem kellene beleönteni a kislányba az eneos 75w90es váltóolajt az 1 hónap mulva esedékes cserekor?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5882 Dátum: 2010.02.02 20:24:29 »
Én a saját motoromba legutóbb Mobil1 0W-40-es olajat raktam és az B3 / B5 minősítésű, ha jól emlékszem. Akkor az gondolom jó választás volt.
Az általad említett olaj:
ACEA A3,B3,B4
API SL,SJ,EC,CF
ILSAC GF-3

1, Neked nem a B betűket kell nézned, hanem az A betűket, mert benzines az autód.
2, Nem B5-ös és az A5-öt sem tudja.
3, Nem tudja a legmagasabb API szintet sem, ami most az SM. Ettől persze jó olaj még.
4, xW-40-es olajból nincs A1/B1/A5/B5.

Amúgy ettől függetlenül jó választás volt, mert tudja a minimum SL szintet és A3-as, ami megfelelő nekünk.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5883 Dátum: 2010.02.02 20:30:15 »
Még annyit hadd kérdezzek, hogy fékolajból melyiket érdemes választani? Akkor egybe megrendelném a váltóolajjal együtt...
Minősítést tekintve kettő jöhet szóba:
1, DOT4: ez a normál használatra tökéletesen megfelelő fékfolyadékot jelöli, viszonylag magas forrásponttal
2, DOT5.1: ez használható utcai és versenycélra egyaránt, magasabb forrásponttal rendelkezik.

Én most Mintex DOT5.1-es fékfolyadékot használok, ez 2.xxx Ft/liter áron van. Jó a Motul és a Castrol is, azonban azok jóval drágábbak.

Egyébként 1 literest kell venni, mert olyan fél és egy liter között kell a legtöbb kocsi fékrendszerébe.

Ugyan ezek a folyadékok használhatóak a kuplunghoz is, a maradékból (3-4 deci) én azt szoktam lecserélni.

Ami fontos!
DOT5 nem jó (mert szilikon alapú), csak az DOT5.1-es!

DOT3 kerülendő, az említettek (DOT4 és DOT5.1) csereszabatosak ezzel, viszont sokkal magasabb a forráspontjuk. Ezt csak azért írom, mert sok kocsi esetében a DOT3 szerepel előírásként, ami elavultnak tekinthető.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5884 Dátum: 2010.02.02 20:31:26 »
Most gondolkozok, hogy akkor nekem nem kellene beleönteni a kislányba az eneos 75w90es váltóolajt az 1 hónap mulva esedékes cserekor?
Nézd meg lécci a gépkönyvedet, hogy pontosan mi az előírás API GL-?  és viszkozitás tekintetében. Ezután már mindent fogunk tudni.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5885 Dátum: 2010.02.02 20:38:53 »
Most gondolkozok, hogy akkor nekem nem kellene beleönteni a kislányba az eneos 75w90es váltóolajt az 1 hónap mulva esedékes cserekor?
Nézd meg lécci a gépkönyvedet, hogy pontosan mi az előírás API GL-?  és viszkozitás tekintetében. Ezután már mindent fogunk tudni.
gl3 rélmlik, de valahogy úgy hogy gl4 ha nagyon nincs gl3,gl4 akkor gl5 de majd megsasolom holnap

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5886 Dátum: 2010.02.02 20:42:00 »
A GL-3 utódjának a GL-4 tekinthető. Ma már GL-3-as olaj nem kapható, úgymond megszűnt létezni.

A GL-5 kicsit más, ez egy agyon adalékolt cucc, elsősorban hipoid fogazású váltókhoz és differenciálművekhez. Ahová a GL-5 nem megengedett, oda nem ajánlott, mert a sok adalék árthat az egyes alkatrészeknek.

Akkor várom az infokat!

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5887 Dátum: 2010.02.02 20:59:11 »
A GL-3 utódjának a GL-4 tekinthető. Ma már GL-3-as olaj nem kapható, úgymond megszűnt létezni.

A GL-5 kicsit más, ez egy agyon adalékolt cucc, elsősorban hipoid fogazású váltókhoz és differenciálművekhez. Ahová a GL-5 nem megengedett, oda nem ajánlott, mert a sok adalék árthat az egyes alkatrészeknek.

Akkor várom az infokat!
Ha azt mondom hogy a váltóm C52es akkor se vagyunk előrébb? :)
Castrol ajánlata
Castrol ajánlat 2
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.02 21:06:00 írta taby »

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5888 Dátum: 2010.02.02 21:03:34 »
Rövid ideig volt már EP80w90es olaj benne, de azt nagyon nem szerette, az 5. fokozatból vagy 3x nehezen tudtam csak kivenni. most taf-x van benne.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5889 Dátum: 2010.02.02 21:07:06 »
A GL-3 utódjának a GL-4 tekinthető. Ma már GL-3-as olaj nem kapható, úgymond megszűnt létezni.

A GL-5 kicsit más, ez egy agyon adalékolt cucc, elsősorban hipoid fogazású váltókhoz és differenciálművekhez. Ahová a GL-5 nem megengedett, oda nem ajánlott, mert a sok adalék árthat az egyes alkatrészeknek.

Akkor várom az infokat!
Ha azt mondom hogy a váltóm C52es akkor se vagyunk előrébb? :)
Gyárilag GL-3 van előírva.

Ezért API GL-4 , 75W-90 köll neked.

Motul Motylgear 75W-90
Castrol TAF-X

Csavar meghúzási nyomatéka 39 Nm.

Az olaj mennyisége azonban változó motoronként.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5890 Dátum: 2010.02.02 23:33:06 »
Rendeltem a Corollához négy liter Mobil-1 0 W-30-ast az olajshopról (tudom, nem vagyok következetes).

Megnéztem a flakon alját, és ott van rajta az a kis kör alakú gyártási dátum-jelző, amiből én, akárhogy is nézem, azt olvasom ki, hogy az olajat 2002-ben gyártották  :eek: ... 02 van a kör közepén, és a nyíl a kör szélén lévő skálán a 11-es számra mutat. Létezhet ez  ::) ? Gyártották már egyáltalán ezt az olajat olyan régen? Egyébként a kinézete alapján sem a legújabb; ugyanis az aktuális címke így néz ki:



Az enyém viszont ilyen:



Egyidejűleg rendeltem Mobil Synt-S-t is a Starlethez, és annak az alján 2008-as dátum szerepel! Ugyanolyan sémájú a jelzés, mint a 0 W-30-as alján lévő. Jaaa és erre rá is van nyomtatva, hogy 2008-ban gyártották. Tehát ennek alapján a 0 W-30-as alján lévő jelzés 2002-es gyártást kell hogy jelentsen.

Kezdek ideges lenni  :wacko: ...
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.02 23:35:39 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5891 Dátum: 2010.02.03 00:39:33 »
A para az, hogy a 0W-30-as M1-et már nagyon rég óta gyártják, a belinkelt képeknél is van még egy régebbi széria. Ott nem volt ráírva a flakonra, hogy "Fuel economy" csak a viszkozitási osztály.

Azért ha tényleg 2002-es, az eléggé gázos, már 8 éves akkor az olaj, ami azért bontatlanul is sok.  :hmmmm:

(Bár lehet, hogy csak a flakon 8 éves, az ukrán olajat nem rég töltötték bele a pincében... :devil:  :flowers:)

Rakj fel egy képet a jelölésekről, meg szeretném nézni én is. Lehet, hogy csak elnézted vagy ilyesmi.
Reméljük minden rendben lesz vele. Ha meg nem, akkor váltassad vissza velük, hivatkozva a korára.

Amúgy tényleg lehet, hogy a dobozt máskor gyártották, mint az olajat. Vagy ez hülyeség?

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5892 Dátum: 2010.02.03 07:14:06 »
én is mindig néztem a olaj,  váltoolaj gyártási időt az alján. sajnos sanszos h ez az olaj 2002es. de ez látszik a bemattult cimkén is. a valvonál is így jelölik. a castrolnál rengeteg az öreg olaj a madarasban vettem 6 éves váltoolajat és mikor láttam h öreg visszavittem és sikerült kitúrnom egy féléveset. egyértelmüen reklamálj!
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5893 Dátum: 2010.02.03 07:55:13 »
én is mindig néztem a olaj,  váltoolaj gyártási időt az alján. sajnos sanszos h ez az olaj 2002es. de ez látszik a bemattult cimkén is.
A képen nem az én olajom van; csak kerestem a neten egy ugyanolyat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #5894 Dátum: 2010.02.03 08:06:35 »
Rakj fel egy képet a jelölésekről, meg szeretném nézni én is. Lehet, hogy csak elnézted vagy ilyesmi.
Reméljük minden rendben lesz vele. Ha meg nem, akkor váltassad vissza velük, hivatkozva a korára.

Amúgy tényleg lehet, hogy a dobozt máskor gyártották, mint az olajat. Vagy ez hülyeség?
Most nem tudok képet felrakni, melóban vagyok. De sajnos biztosan nem néztem el semmit. Négy db egyliteres flakon, mindegyiket megnéztem, mindegyiknek ugyanaz a dátumjelzés van az alján. 02, a 0 és a 2 között mutat a nyíl a körben lévő hónap-számokra (jelen esetben 11-re).

Ez a töltés dátumát jelzi, nem a doboz gyártásáét. Utóbbit jelölni teljesen értelmetlen lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )