Én nálam csak egy pár hónapja van de elég sokat megyek vele Nagyrészt közűton és kíméletesen autópályán használom. kevés város. 10w40es olajat rakott bele a szerelő a múlt olajcserénél, hogy kevésbé egye az olajat, aminek én alapból nem örültem, de azóta talán kevesebbet eszik. Gyári alőírásban ugy 10w30as van írva.
A teljesítmény sem a legjobb ami valószínű össze függ ezekkel. Csinálok egy teljes átvizsgálást a szervízben, hogy kiderítség mi az a mi rossz. Nagy valószínűséggel a végén rá fogom szánni a Motorgenerálra magam, mert valószínű az olajzógyűrűk sültek be és ha már úgy gyűrű szett és hengerfej is fel lesz újítva ezzel együtt akkor már nem éri meg spórolni ha úgy is ki van szedve a motor.
Arra gondoltam még hogy csinálok egy Motor öblítést (XADO) ami elvileg ki tisztítaná az olajgyűrűket. és akkor lehet hogy a probléma nagy része meg lenne oldva. A motor nem tudom mennyire kormos (talán nem vészes) vélemény? esetleg megéri megpróbálni?
Üdv!
XADOról van hosszabb távú tapasztalatom, motormosókról is. Ártani biztosan nem fog.
Ezt használom minden olajcserénél, esetenként több száz km-t megyek vele,
ez jóval durvább cucc (a motorfék=kompresszió megnövekedéséről tudni). Letapadt gyűrűt képes kipucolni, visszaadni a mozgását, ezen segíthet, de ha az olaj-visszavezető furatok vannak eltömődve, azt nagy valószínűséggel csak fúrószárral lehet átjárhatóvá tenni. Erről kérdezd privátban
vd1234-et, ő felújította évekkel ezelőtt a motorját.
Ha erősen füstöl a kipufogó, akkor ne reménykedj, el van kokszosodva a hengertér rendesen. De felülről is jut a be olaj. PCV szelep tisztítása, olajlecsapató beépítése, esetleg
koromtalanító erősen javallott alapjárati szelep, pillangószelep pucolásával egyetemben. Ez motorgenerál nélkül is szükséges, és otthon egyszerűen megoldható. Amiket linkeltem, azokat próbáltam, biztonságos, hatékony szerek. (5W40-es olajat használok, a 4 literes flakon bőven elég, hogy a ciklus végéig - 10e km - folyamatosan maxon legyen a szint. Futásteljesítmény ~450000 km)