Nekem kb. 8-8,1 literes átlagom van Bp.-re. A gyári adat 10,6. Igaz, benzinessel könnyebb alulteljesíteni.
Ez az alul teljesítés így van, a benzines jobban lábfüggő, illetve én úgy mondom több spórolási potenciával rendelkezik
Százalékosan ez közel van whis értékéhez, a fogyasztást mindig százalékosan jó nézni.
Jut eszembe, ma megjött a prius 3 veszprémbe. Nem rossz a gép, a legnagyobb különbség a 2-höz képest, a hajtás arányában van. Itt normális gyorsításnál 60-70km/óráig az elektromotor a fő hajtómű, állandó sebesség tartásánál 80km/óráig elvan elektromosan, bár itt is csak 3-5 km a tisztán elektromosan megtehető szakasz.
A benzinmotor csak nagyobb sebességnél kapcsolódik be a hajtásba, addig inkább csak eltöltögeti az akkukat.
Fogyasztásról még nem tudok sokat mondani, országúton, fogyival nem törődve 100-120 as tempóig empé kezelésében 5,2, visszafogva én tempómban úgy hogy volt benne (nekem
)minden 3,6.
Csendességben prius 2 szintjén van fülre, a "váltógomb" elhelyezése, és az a műszerfal jobb lett. Az üzemi körülményeket, azaz a piktogrammokat, hogy mikor mi hajt azt nem a fő nagy kijelzőn láthatjuk, hanem messze középen a műszerfalon, jobban rááll az ember szeme, de mondjuk kisebb a "kép".
Sajnos kicsit összejött amitől féltem, a nagyobb motor(1,8 1,5 helyett) amikor üzemel(bár ez ritkábban fordul elő mint a p2-nél) akkor szipákolja a benzint. Összehasonlításként a prius 2 30-40 km/óráról gyorsítva 9-10 literes pillanatnyi fogyival határozottabban gyorsul mint ez. Ennek ugyanolyan gyorsításhoz bőven 10 feletti pillanatnyi fogyi kell. Az is igaz, hogy valószínűleg a p3 ilyen esetben többet tölt az akksin. Mondjuk a p3-nál 30-40ről történő gyorsításnál csak akkor kapcsol be a benzinmotor ha csak 2-3 csík van az akksiban, vagy fél gáz feletti gyorsulásnál.
A nagyobb motornak persze előnye is van 150-160-nál jóval kisebb fordulaton (fülre) jár a benzinmotor, sőt innen még egész jól megindul. Szerintem ez már a németeknek is tetszeni fog
Összességében papíron persze kevesebbet fogyaszt és valószínű, hogy normál használatnál ez így is van, azért kiváncsi leszek rá meddig lehet levinni.
A fentihez hozzá kell tenni, hogy ezen a gépen 17-es kerék van 215-széles abroncsokkal, a 15-ös kerékkel a gyári adatok is 2 decivel jobb eredményeket hoznak.
Ha vki szeretné kipróbálni holnap délelőtt veszprémben a toyotában leszünk, déltől pedig fűzfőn.