"A gyári távirányítók kódjait könnyű blokkolni vagy felvenni, és algoritmusok segítségével ajtónyitáshoz reprodukálni. Ha magát a kulcsot is megszerzik a tolvajok (például szervizben), és megtudják a tulaj címét, jó eséllyel oda az autó“
Akkor nézzük pontról pontra az idézetet:
- Blokkolni könnyű, blokkolt záró jellel nem záródik be, a figyelmetlen tulaj meg sz@rik rá.
- Felvett jelből a következő generálása : az egyik gyakran alkalmazott kódgenerátor algoritmusban van egy biztonsági hiba. Sajnos több gyár még mindig használja, azonban a Toyota csoport soha nem használta ezt a rendszert.
- Kulcsmásolás természetesen működik. Nézzük a lehetséges folyamatokat:
A) Tulajdonost nem érdekli a kocsija, szervíz közben a felügyelet helyett kényelmesen kávézik, netezik vagy éppen tesztvezet... . Amennyiben egyedileg az OBD port nincs blokkolva, akkor nem tart semeddig másik kulcsot hozzátanítani akár laptop nélkül egy erre szolgáló céleszközzel.
B) A másik lehetőség a kód ( kicsi bilétán) alapján történő után rendelés, aminél a tulajdonos lehetőséget biztosít illetéktelennek a kód megismerésére vagy már a gépkocsi átadása előtt kérjük a kód nem megfelelő kézbe. Utóbbi ugyan kivédhetetlen, de a típustól függő nyilvántartási rendszerben nyoma marad.