Kerékcsapágyra tippelek de lehet ez valami más is? A csapágy hibát - ha az - hogy tudom tutira megállapítani?
Simán lehetséges, én már átestem egy bal első kerékcsapágy cserén, ami a Priusoknál elő szokott jönni. Elviszed egy futóműveshez, az azt is megmondja egy próbakör és szlalomozás után, h melyik kerék! Plusz megemeli, és N-be téve forgathatók kézzel a kerekek!
Viszont figyelj arra, h csak gyújtáson lehet N-be tenni, de ne Ready-ben legyen (tehát fék nélkül 2x Start), nehogy beinduljon a benzinmotor, mert az meglepődést, és esetleg sérülést okozhat (autót is megrántja P-ben, pedig akkor földön áll - habár N-ben elvileg nem lehet baj). Ezekre Neked kell ügyelni, mert annyira még nincsenek képen a hibrid működéssel. Továbbá arra is, h ezalatt kapcsold le a szellőzést-klímát, rádiót, világítást, ajtók legyenek rendesen csukva a beltérvillany miatt, mert egy ilyen vizsgálat eltarthat megemeléssel együtt n x 5-10 percig is, azt nehogy leszívja a kis aksit.
Ha jó füled van, akkor Te is hallgatózhatsz, h honnan jön a hang, én jól belőttem, tényleg az a kerék volt, amit hallottam. Érdemes átülni anyós oldalra is, esetleg hátra, más perspektívából meghallgatni, akkor jobban kijön, h honnan hallani. Ha meg már nagyon rossz, akkor megemelve simán megforgatva is érezni, h melyik forog "érdesebben". Ha meg még rosszabb, akkor már megállva a felnit megfogva esetleg meleg is az a kerék közepe. Aztán már csak besül, és megforog a csapágy, akkor cserélheted a bölcsőt is. Úgyh sokáig ne húzd.
Cserélni lehet házilag is, de én szervízbe vittem, miután már a féltengely csavarját sem tudtam lelazítani, mert nem volt akkora kulcsom (illetve méretre volt, csak mélységre nem - mert kiállt a féltengely menetes része is). De mint kiderült jobban is tettem, mert jobban le kell bontani, mint gondoltam (egész bölcsőt kiszedni satupadra), mert a csapágyat-kerékaggyal sem tudtam volna kivenni, mert a futóműszervíz is csak préssel tudta, az is vmi embertelen nyomással. Továbbá visszarakni is préssel kellett.
Márkának csak az SKF-et javasolják (persze dupla annyi, mint a másik Jakoparts 40 vs 80), ha nem akarsz többet foglalkozni vele. De kedvezménnyel jobb ár is lehet, nekem autószerelő ismerős 40% kedvezményével már jobb ár volt. Ja, és persze csak csapágyat nem lehet cserélni (habár asszem a Unix hoz csak csapágyat is találatként), csak aggyal együtt, az ár arra vonatkozik.