Dehogyis. Teljesen másképp megy majd minden. Például:
Már évek óta le van választva pénzügyileg mindenhol Európában az elektromos hálózat a rajta szállított áramtól, és ugyanez történt a gázzal is. Magyarul a Te területeden lehet az ELMŰ a kábelhálózat tulajdonosa, a villanyt nem vagy köteles az ELMŰ-től venni, veheted az EON-tól is vagy az ÉMÁSZ-tól is. (épp mostanában neveződtek ezek át, de ez most ebben a példában lényegtelen). Ez most nem egy dinamikus dolog, mert nem nézegeted hogy mikor melyik adja olcsóbban és nem váltasz át mert rezsi-csökkentett helyzetben a piac ezen része nem működik - így ez a lehetőség ma még senkinek nem tűnik fel - pedig létezik!
Az üzleti modell lényege hogy pl. a korábban említett "E" tarifa félék mindenkinek egyediek lehetnek, és nem helyhez kötöttek. Pl. egy céges flottához tartozó autók bárhol tölthetők lesznek, annyi pénzért amennyiért leszerződött a cég előzetesen az általa kiválasztott szolgáltatóval. Ez történhet a cég telephelyén lévő töltőknél, utcai töltőknél, de akár otthon is, ahol a töltés költsége nem fog megjelenni a lakás villanyszámláján, mert annak költségét a flotta állja majd. Sőt, pl. ha a családba van két céges autó, mely két külön céghez tartozik, akkor ezek töltési költsége is külön megy majd. De ha az egyik autó a családé, annak megint más lesz az áram díja mint a cégesé, és azt a részt nagy valószínűséggel nem a ház fő villanyszámláján akarod majd látni, hanem olcsóbban szeretnéd.
Pl. társasházaknál tök értelmetlen lenne lakásokhoz rendelni fizikailag a töltőket. Bárki használhatná bármelyik töltőt, amikor a saját autóját csatlakoztatja rá, akkor az a töltő éppen annak szálmáz, akinek az autója éppen csatlakoztatva van rá.
Ilyen tulajdonképpen most is van már nagyon rég óta, üzemanyagkártya a céges autóknál, ahol a cég leszerződik egy kúthálózattal és neki azt egyedi áron adja a benzint mindenhol az országban az összes hálózathoz tartozó kút. Ezt vinni fogják tovább elektromosban is annyi különbséggel hogy ez lehet családi ház, társasház töltője, utcai vagy bevásárló központi, sőt, bárhol az EU-ban elhelyezett töltő. És nem csak cégek fogják tudni használni hanem majd bárki köthet magának ilyen szerződést. Sőt simán adni fognak "előre feltöltött" lehetőségeket új autó vásárláskor, pl. 1 évig bárhol töltheted, egy olyan kártyával, ami. pl. a Toyota Magyarország erre a marketingcélra létrehozott flottájához tartozik.
Hatalmas verseny lesz ami azon fog menni hogy ki tudja majd olcsóbban adni. Milyen kiegészítő szolgáltatásokkal - pl. ingyenes parkolással társítva. Vagy ingyenes töltéssel a bevásárlás idejére (nem véletlen pl. az Aldi és Lidl parkolóiban már meg is jelentek fizikailag a töltők). Mint ma tapasztalható a biztosításoknál. Bárki két kattintással válthat biztosítót ha akar. Úgy lépsz be meg ki mint ma a telefon-előfizetési szerződésekbe. Lehet hűségidőt is kitalálnak rá.
Majd azon megy a sakkozás hogy kinek melyik cégtől éri meg jobban venni a flottaáramot, a saját autóhasználati szokásainak tükrében.
Az, hogy most van-e töltő vagy nincs a közterületen az már (és még) részletkérdés. Mint ahogy 200 évvel ezelőtt is utópia volt beszélni
közvilágításról, majd nem sokára rá az egymással versenyző társaságok egymásra licitálva hozták a jobbnál jobb (és szebb) megoldásokat.
Lesz piaci érdek hogy legyen megfelelő darabszámú töltő, és ezek megfelelően működjenek is. Ez ma még egy megoldandó feladat, valóban, de ne legyen kétséged hogy ez meg lesz oldva, mert mindenki ezt szeretné. És ahol van igény, ott lesz kínálat is! Ez aranyszabály.