Sziasztok!
Új vagyok ezen a fórumon, segítséget/tanácsot szeretnék kérni. Vettünk egy Toyota Avensis 2.0 benzin-es (2004-es) autót 230.000 km-rel. Pontosan tudjuk az előéletét az autónak, rendszeresen szervizelve volt (de erre majd picit később visszatérek). Kerek egy (!) hónapig tökéletes volt minden (naponta kb. 30 km-t használtam), amikor megálltunk egy boltnál, majd 10 perccel később indultunk volna tovább, de az autó nem indult. Az indító próbálkozott, de mintha kifogyott volna a benzin. A lényeg, hogy a vezérműlánc elszakadt... eddig csak a motor felső borítását vették le, innen kiderült, hogy elszakadt a lánc...
Két dolgot mondtak: 1. motorcsere 2. motor felújítás...
Kinek mi a tapasztalata, ha egyáltalán volt már ilyen... és mit javasoltok? És most kicsit visszatérek a rendszeres szervizelésre (nem szeretném senkire rákenni a dolgot, csak a tényeket írom le). Az előző tulajdonos rendszeresen vitte az autót a szervizbe, ahol egyetlen egyszer sem mondták, hogy vezérlést kéne cserélni... mikor felhívtam őket mondták, hogy ők ilyet még nem is hallottak, hogy a Toyotában elszakad a lánc és továbbra is azt mondják, hogy 230.000 km ellenére sem volt indokolt a vezérléscsere... lekértem az autó szerviz listáját és olajcsere és légszűrő cserén kívül (egyszer volt kuplung csere és párszor fékbetét csere) semmit nem csináltak az autón. Most pedig itt áll egy szuper jó, megbízható autó, ami halott.
Szerintetek melyiknek van reálisabb esélye: motorcsere, vagy felújítás... illetve kb. mennyibe fájhat ez az egész ceremónia? (Budapest)
A válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm:
Kokken