üdv Bundi!
A hűtőre alulról csatlakozó vízcsonk lesz aminek az elején van a termosztát!
A vizet teljes egészében felesleges leengedni, csak amennyit szükséges! Ajánlom, először a hűtő felől kösd le a hűtőről, így a csőből /
motorból (ha meleg a motor és nyitott a termosztát) kifolyik valamennyi víz. Ezt edényben a kocsi alatt fel tudod fogni!
Utána visszakötheted a csövet és a motor felőlit vedd le!
A motoron a generátor alatt a vizpumpánál a
16321-es vizcsonkot lekötöd, ezt 2 db csavar fogja, ezt kell levenned, ez alatt van a termosztát!
Leveszed a csonkot, ne ijedj meg, ha a termosztát a blokkban marad, egy csavarhúzót beleakasztva ki tudod fordítani!
Forró víznél vigyázz, hogy ne forrázzd le magad!A fém csonkot pucold fémtisztára, féktisztitóval vagy hasonlóval zsírtalanitsd, ugyanezt csináld meg a motoron is, esetleges régi gumi/ pasztamaradványokat lekaparod, lecsiszolod. Fontos, hogy itt is zsirtalanitsd a felületet, ezért egy ronggyal addig törölgesd a termosztát helyét, amig teljesen száraz nem lesz!
Utána ráteszed az új termosztátra a gumitömitést (csak az egyik fog kelleni) és enyhén körbekenheted síktömitővel a gumit (ez autósboltban kapható, akár 100ml-es kiszerelésű fagyálló, olajálló, benzinálló paszta ~1-2 E Ft, érdemes körbekérdezni nincs-e valakinek, ha másra nem kell..
Vékonyan a zsirtalanított fém vizcsonkot is megkenheted, sok nem kell, mert a csavar meghúzásakor úgyis kinyomja!
Az új termosztátot beteszed a vízcsőcsonk alá, a paszta miatt nem fog kiesni
, a pöcök felfelé álljon! Rátszed a vízcsonkot a csavarokat közepes erővel meghúzod, ezután visszateszed a gumicsövet a csonkra!
Amennyire tudod feltöltöd a hűtőt folyadékkal (ha sikerül felfogni a kifolyó mennyiséget, látod mennyi kell majd visszafelé), esetleg a vízcsőbe is tölthetsz folyadékot, ha onnan könnyebb!
Ha minden a helyén van elinditod és üzemmelegre járatod a motort, a kiegyenlitő utántöltöd!
[a csatolmányt egy admin törölte]