Ide hólánc kell, a 4WD sem mész sokra ilyen helyzetben.
Arra próbáltam célozni, hogy lehet, ha lett volna 4WD-jük, most nem állnának ott behavazva. Hanem el tudtak volna húzni onnan, mikor még nem volt ekkora a hó.
Nézd, én idén februárban, miután leesett az ónos eső, el tudtam jutni egy kis mecseki zsákfaluba (Kisújbányára, ahol most jártunk is a talin), és vissza is tudtam jönni onnan; 2x10 km-t tettem meg, tükörjéggel (!) borított erdészeti úton, amelyen voltak emelkedők is. EZT tutira nem tudtam volna megcsinálni, 4WD nélkül (a kocsi egy Suzuki Jimny volt amúgy).
Én szeretem, ha van tartalék. A légzsáknak is örülök az autóban, pedig igen ritkán használom
... Szóval, mindenki döntse el maga, de én boldogan cipelném magammal egész évben a plusz tömeget, cserébe azért, ha mondjuk az autó egész nálam töltött ideje alatt adódna 3-4 alkalom, amikor tényleg szükség lenne rá (mondjuk, ahhoz, hogy segíthessek elakadt barátaimnak, rokonaimnak).
Az meg tényleg tragikomédia, hogy volt egy autókategória, amelynek eleinte az egyik fő jellemzője a 4WD (és az ebből adódó többlet képességek) voltak, és mára pont ezt hagyják ki belőlük, egyre nagyobb arányban
---------------------
Személyes tapasztalatom amúgy, hogy 4WD + korrekt gumi kombó simán übereli a 2WD + hólánc kombót
! Persze, a legjobb a 4WD + hólánc kombó