Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677153 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6915 Dátum: 2012.07.23 15:22:51 »
megkerült a lambda szonda  :clap:. Eddig ahány szerelő benézett a motorháztető alá mind azt mondta, hogy hiányzik, azért van az alapjárat ingadozás. Én meg elhittem. Ennyit a hozzáértésről és hozzáállásról... (még mindig jobb mintha nem lenne) :). A kipufogó dobnál kifúj, azt is megcsináltatom (így kapta meg a szerelő a lambda szondát). Remélem, attól helyre jön az alapjárat is.
Nem a motor mögött keresték? Ezt még az NKH-nál is tudták  :)
Bocs, ha indiszkrét lennék, de tetszik ez a székelyes szófordulat (kapta meg= megtalálta, remélem nem értettem félre), így megkérdezem, esetleg székely származású vagy?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6916 Dátum: 2012.07.23 15:27:19 »
tettem rá mágnest ("turbo buster") és lement 6,7 literre. Szerintem 2 literes motortól nem rossz.
Mit tettél rá?  :eek: Pill. ha mondjuk 8-ról lement a fogyi 6,7-re, akkor ha ráteszel még 5db-ot akkor 0,2 litert fog fogyasztani 100km-en. Csak nehogy felszedjék az összes szöget az útról az erős mágnesek!
Ne haragudj nem bántásként írom, de nagy átverések ezek, természetesen ez csak az én véleményem.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

newthing

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6917 Dátum: 2012.07.23 16:49:47 »
...ha mondjuk 8-ról lement a fogyi 6,7-re, akkor ha ráteszel még 5db-ot akkor 0,2 litert fog fogyasztani 100km-en....
...Ne haragudj nem bántásként írom, de nagy átverések ezek, természetesen ez csak az én véleményem.
Igen! Köztudott hogy az üzemanyag tele van vas-részecskékkel! A mágnes jótékony hatására, egyből tudják hogy a gazdi kevesebbet szeretne fogyasztani... (inteligens-benzin!)  :lol: Amúgy ezt "mókusvakitásnak" is hivják. Olyan mint a szenteltviz: nem árt, de nem is használ!  :hug:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6918 Dátum: 2012.07.23 17:14:44 »
Sajnos nem tudom, mi a neve, ezért egy gyűjtőnevet próbáltam keresni neki.
Kérlek írd meg, mi a pontos neve, és azt fogom használni  :yes:
a fojtószelep házon két elektromos egység van. Egyik a fojtószelep potméter és nem illik össze vissza állítgatni mert egy jó helyzete van. A haynes könyvben el lehet olvasni a helyes beállítást. Nem is értem ha az a gond hogy nincs bene lamdaszonda akkor miért kell minden más egyébként gyári beállítást elcsavargatni. Egy tizesért kapsz használt lamdaszondát és minden helyre állt volna. A másik egység az alapjárat állító léptető motor. Persze ez nem motor annak csak az elforduló forgó része és csak kicsit fordul el kb 90 fokot.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.23 17:18:24 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6919 Dátum: 2012.07.23 17:19:25 »
Na csal előkerült a saját lamdaszondája? Hol volt?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6920 Dátum: 2012.07.23 17:28:46 »
Azt mondja a lambda szonda meg a kerámiaszűrő hiánya miatt nem lehet visszább venni. .
A katalizátor még szökésben van?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6921 Dátum: 2012.07.23 18:03:58 »
a fojtószelep házon két elektromos egység van. Egyik a fojtószelep potméter és nem illik össze vissza állítgatni mert egy jó helyzete van. A haynes könyvben el lehet olvasni a helyes beállítást. Nem is értem ha az a gond hogy nincs bene lamdaszonda akkor miért kell minden más egyébként gyári beállítást elcsavargatni. Egy tizesért kapsz használt lamdaszondát és minden helyre állt volna. A másik egység az alapjárat állító léptető motor. Persze ez nem motor annak csak az elforduló forgó része és csak kicsit fordul el kb 90 fokot.
Na ez az egy az én saram, ezt nem tudtam, alapjárat állító léptetőmotor, köszi! Na ezt vettem le, és amit forgat, ott volt koksz rendesen, féktisztító kipucolta, bár még nem akadozott. Féltem, hogy gond lesz az alapjáratommal, de hála Istennek jó maradt  :yes:

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6922 Dátum: 2012.07.24 12:53:17 »
Nem a motor mögött keresték? Ezt még az NKH-nál is tudták  :)
Bocs, ha indiszkrét lennék, de tetszik ez a székelyes szófordulat (kapta meg= megtalálta, remélem nem értettem félre), így megkérdezem, esetleg székely származású vagy?
igen, székely vagyok - te pedig figyelmes
A mágnessel kapcsolatban én is nagyon kétkedő voltam, de engem meggyőzött, pár száz km. után visszaesett a fogyasztás. De - természetesen - mindenki azt hisz amit akar.
Amúgy valami csak hiányzik a kipufogó rendszerről, a torok alján, még a függőleges részen van behegesztve két lyuk és leszigetelt elektromos csatlakozó is lóg mellette. Most annak is utánajárok (remélem csak kiderül, hogy mi hiányzik onnan).

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6923 Dátum: 2012.07.24 12:58:45 »
igen, székely vagyok - te pedig figyelmes
...
Amúgy valami csak hiányzik a kipufogó rendszerről, a torok alján, még a függőleges részen van behegesztve két lyuk és leszigetelt elektromos csatlakozó is lóg mellette. Most annak is utánajárok (remélem csak kiderül, hogy mi hiányzik onnan).
Amúgy én is, a székelyeknek tetszik a Carina?  ;)
Tudtommal azon a részen csak a szegénykeverékes motoroknál van a lambdaszonda, bár lehet, hogy nem értem, miről van szó  :whistling:
Most szereléskor néztem, nálam is lóg pár csatlakozó itt-ott... :hmmmm:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6924 Dátum: 2012.07.24 14:14:22 »
ez gyártófüggő, hogy ki hova teszi a lamdaszondát. Lehet, hogy a 2.0-s 3S-FE motoron is elöl van. Azért szokták előre tenni, hogy hamarabb elérje azt a hőmérséklet tartományt, ahol már dolgozni képes.

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6925 Dátum: 2012.07.24 15:26:33 »
Amúgy én is, a székelyeknek tetszik a Carina?  ;)
Tudtommal azon a részen csak a szegénykeverékes motoroknál van a lambdaszonda, bár lehet, hogy nem értem, miről van szó  :whistling:
Most szereléskor néztem, nálam is lóg pár csatlakozó itt-ott... :hmmmm:
Kimondottan tetszik, bár mostanában vannak kisebb kellemetlenségek... Főleg ez az alapjárat dolog.

Isi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6926 Dátum: 2012.07.24 15:30:33 »
ez gyártófüggő, hogy ki hova teszi a lamdaszondát. Lehet, hogy a 2.0-s 3S-FE motoron is elöl van. Azért szokták előre tenni, hogy hamarabb elérje azt a hőmérséklet tartományt, ahol már dolgozni képes.

nálam hátul van a lambda szonda. Lehet, hogy nem hiányzik semmi? Bár így a japánokban kell csalódjak... (behegesztett lyukak, lógó csatlakozók)...  :hmmmm:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6927 Dátum: 2012.07.24 15:47:34 »
Biztos gyári...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6928 Dátum: 2012.07.24 17:49:11 »
Kimondottan tetszik, bár mostanában vannak kisebb kellemetlenségek... Főleg ez az alapjárat dolog.
3S-FE-t nem ismerem, de 4A-FE-nél nemcsak a szívótorkot, a pillangószelepet és környékét (furatok/járatok...), hanem az alapjárati léptetőmotort is ki kell pucolni. Azt is megcsináltátok?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6929 Dátum: 2012.07.24 21:05:34 »
Sanszos ha vannak kanlódó vezetékek akkor ettől nagyobb a baj.