Helló!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy a Harmony felszereltségű,ránc felvarrott e11 corollákban(mint az enyém is) vajon hátra van e húzva a hátsó hangszórók kábele?Mert vettem bele fejegységet és a bekötésnél a hátsókábelek megvoltak a csatlakozóban,de nem tudom hogy vajon hátul is megvannak e?Ha igen akkor hol keressem őket?
Másik kérdésem pedig az ugyanennek a típusnak a hangszóró méretei elöl és hátul?Mert csak elöl vannak hangszóróim(Harmony) és pappír membránosak,jól szólnak,de féltem őket mert a fejegység 4x50w-os!
Válaszotokat előre is köszönöm!
Szia!
Bár nem e11 corollám van, de csak egy módon bizonyosodhatsz meg arról hogy hátra van e vezetve a kábel, ha lebontod az ajtókárpitot és mögékukkantasz. De szerintem hátra van vezetve a kábel csak hangszóró kell. A fejegységtől ne félj, sokra írják hogy 4X50W de gyakorlatilag az a valóságban csak pl.: 14W tartósan. Tolyota kedveli a 16-os hangszórókat, így valószínű tiédben is olyan van.
Azért várjuk meg csak jelentkezik egy tudor akinek szintén e11-ese van.
E11-ben elöl 13 cm-s hangszórók férnek csak el a gyári helyen. Ráadásul úgy van kiképezve ott a hely, hogy csak a gyári megoldásnak optimális. Ha leveszed az ajtókárpitot, látni fogod, hogy a hangszórórács hátsó oldalán mindenféle bordák, meg merevítésnek tűnő izék vannak. Én nem értettem, mire való, aztán rájöttem, hogy nem azér van, hogy az ember ne rúgja be a rácsot, hanem a rácsozás pereme szépen felfekszik a hangszóró peremére, és nem hagy ott légrést, így kerülik el, vagy igyekeznek elkerülni az akusztikus rövidzárat. Persze a gyári hangszórók ehhez úgy vannak kiképezve, hogy picit ki vannak emelve, hogy illeszkedjenek a bordázathoz. Ez a kiemelőkeret természetesen nem leszedhető, a hangszóró része. Úgyhogy ha utólagos megoldáson gondolkozol, figyelj rá oda, hogy az utólag gyártott kiemelőkeret (mert az fog kelleni, hiába csak 13-ast teszel a gyári helyre) csak annyira emeljen ki, hogy a hangszóró ebbe a bordázatba ne érjen bele.
Ha megfigyelted, azt mondtam, utólag gyártott kiemelőkeret. Igen, sajnos az E11-hez egyszerűen nincs kiemelőkeret utángyártottban. A lemezre pedig magának a lemeznek a megfúrása-faragása nélkül nem fogod tudni felerősíteni a hangszórót, mert nem ott vannak a gyári felfogatási pontok, ahová a hangszóró felfeküdne.
És ha mindezzel készen vagy (természetesen arra is ügyelned kell, hogy a hangszóró mágnese ne akadályozza az ablaküveget a mozgásban), és nedves után fagyos lesz az idő, szembesülsz azzal is, hogy miért volt a gyári hangszóró tetején a mágnes és a membrán ajtóba belógó része fölött egy kis, íves műanyag védőlemez: hát azért, mert a víz adott esetben pont oda csöpög, utána meg belefagy.....
Szóval sok szerencsét a hangszórócseréhez. A megoldás a rácsozat problémájára az lehet, ha magát a rácsozatot eltávolítod. De ha így teszel, akár egy 16-os hangszóró is alámegy a kárpitnak. Ja és még egy fontos dolog, mielőtt elfelejteném: a gyári fejegység normális hangszórót
nem képes meghajtani, csak a saját kis gombelem méretű mágnessel ellátott papírmembrános hangszóróját, ez is saját tapasztalat. Nekem így kezdődött az autóhifi építésem. Csak egy jó hangszórót akartam.....
Elcseszett egy megoldás az E11 rádiója az biztos. Kétszer is meg kell gondolni, mielőtt szétborítja az ember.
Ja ha minden igaz, talán még megvan az a kibelezett hangszóróm, ami a kiemelőkeret gyártásához kell mintadarabnak....
Remélem, segítettem.