Szavazás

Mennyire vagy vájtfülű?

Nem hallgatok rádiót autóban.
4 (3.6%)
Elég a gyári zene, elégedett vagyok vele.
63 (56.3%)
Egy gyárinál jobb fejegység mindig befigyel.
31 (27.7%)
Mindenem a zene, új fejegység, nagy ovál, erősítő, mélynyomó.
14 (12.5%)

Összes szavazó: 112

Szerző Téma: AutóHiFi (hallga csak...)  (Megtekintve 1673855 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5655 Dátum: 2010.12.14 11:38:46 »
Lemegy mélyebbre, illetve az ajtóm lett most már a gyengébb láncszem, az Element nem bírt el vele rezgésileg, de a Jr már valami zörgést előhozott belőle a buta feka zenére, a membrán kilengése brutál illetve sokkal jobban bírja a terhelést is, de csak lájtba barátkoztam véle, az ajtót meg átnézem mi lehetett a probléma, de jóóó.

Ha rendesen megvágod, akkor nem csak erősebb lesz, hanem gyorsabb és részletesebb is. Egyébként jó az Element, annyi pénzért bármi mellé oda lehet tenni, de a Jr más szint.

Ha meglesz a ProXT-d is, az még nagyobb változást fog hozni, az az igazi besza-behu.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5656 Dátum: 2010.12.14 13:23:53 »
Ilyen alapon utálhatnánk a BMW-t, a Rolexet, és ezer más terméket, amik attól, hogy népszerűek, jók, és óhatatlanul jut nekik néhány idióta gazda, pont ugyanolyan jók, mintha nem lennének idióta gazdáik.

biztosan igazad van.

Egyébként linkelhetnél pár olyan oldalt, ahol a kopott gombokat típushibaként emlegetik. A minap számoltam össze, Tabyéval együtt 5 RSII-t láttam/hallottam, egyiknek sem voltak lekopva a gombjai.

RS-ről van szó, lehet, hogy félreértettél. Nem tudom, hogy az RS-II-n orvosolták végre, tény, hogy az RS-ek jó részén kopott a tekerőgomb. És az alsóbb kategóriákban is jellemző hiba.


Earrel ellentétben nem ismerem a "sima" P88RS hangját, csak az utódét. Azzal kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy megfizethető árkategóriában igen-igen komoly hangot produkál. Részletes, dögös, mégsem tolakodó, egyszerűen szuper, még a saját, gyöszös végfokával is. Hallottam már nála jobb hangú fejet, a P9 tényleg döbbenet, de az sokszorosába kerül, és külön dobozban jár hozzá a DSP...

Sajnos nem volt lehetőségem megtapasztalni RS-II-t jól beállított rendszerben. Nekem RS-em van. Amit leírtam - és tartok, tekintve hogy azóta egy percet sem ment a rendszer -, az arra vonatkozik. Abban igazad van, hogy a hang egyáltalán nem tolakodó, az átlagból kiemelkedik (nem győzöm elégszer leírni). De nem megdöbbentően jó, nem olyan, mint amit korábban hallgattam. Az én autómban, az én rendszeremmel, az én ízlésemnek.

A DSP-re meg úgy tekintesz, mint valami ördögtől való dologra. Ha szarul van beállítva, szarul is fog szólni, de ha jól belövi valaki, aki ért hozzá, akkor helyére tesz olyan dolgokat, amiket amúgy csak irgalmatlan sok embermunkával lehetne megtenni, ha egyáltalán meg lehet tenni. Most nálam is ki van kapcsolva, mert nincs elég jó fülem hozzá, hogy 10 perc alatt belőjem, és nincs elég türelmem hozzá, hogy pihenőkkel együtt másfél órát tököljek vele, de már hiányzik az a plusz tér, amit biztosítana, ha be lenne állítva. Annak meg semmi értelme, hogy csak az erősítőt tekergetve akarod a fejből kihozni a maximumot; úgy legfeljebb azt fogod megtudni, gyári alapbeállításon mit tud. Ez is biztos egy érdekes információ valakinek, de hogy nem leszel vele beljebb, az biztos. Kicsit korlátolt ideológia azon rugózni, hogy "csak úgy, simán" mit tud egy fej; kb. olyan, mintha beállítás, szerviz nélkül kivinném a trélerről letolt EVO X-est a gyorsaságira, és mikor lemaradok a többiektől, leszaroznám az autót.

Tudom, hogy a rendszerem mit tud, mit képes átadni, mit képes lejátszani. Mások elmondták (az én tudásom erre már nem terjed ki), hogy hol vannak a határai, mi a szűk keresztmetszet. Tény, hogy annyira még így is jó, hogy egyértelműen hallani a különbséget két csúcs fej között úgy, hogy azokat csak forrásként használtam.

Pontosan arra vagyok kíváncsi, hogy gyári alapbeállításban mit tud. Ez a lényeg az egészben. Minden más másodlagos. Nekem. És mindaddig így is marad, míg valaki be nem ül mellém, és el nem magyarázza a miérteket és a hogyanokat. Nem szeretnék egy rossz mozdulat, vagy egy erősítő csere után úgy ülni az autómban, hogy nem tudom, hogyan csináljam vissza, hogyan tegyem ismét élvezhetővé.

Néztem szegény tabyt, meg előtt Petyát. Mind a ketten szabadkoztak, hogy jaj, most pont nem jó a rendszer, Taby minden számnál tekergetett valamit valahol. Te be sem kapcsolod a processzort. Elmondható, hogy jelenleg semmit sem ér a szokszázezres technika? Szerintem igen. Nem idegesítő, hogy mindössze pár óra, meg némi tudás és tapasztalat választ el a hőn áhított céltól? Engem idegesítene... egyúttal kérdezném, ez nem korlátolt ideológia-e. És még csak nem is szellemileg korlátoz le....

Az Evo analógiájára: ott a kocsi, csak nincs rajta belőve a futómű. Lószart nem ér a versenyzőnek, egy tonna fölösleges vas a start pillanatában....


Ha valaha meg tudom tanulni, vagy meg tudom tapasztalni, hogyan kell jól beállítani az időkorrekciót, és miért úgy, és tetszik az eredmény, valószínűleg használni fogom. Egyelőre durva minőségromlás, negatív tapasztalat az eredmény, és tudom, hogy nem jól csinálom, viszont nem tudom, miért, úgyhogy nem használom. Ha valaki beállítja majd (valakivel beállítjuk), meghallgatom, mi az eredmény, és el fogom dönteni, tetszik-e, amit hallok. Ha nem tetszik jobban, mint alapbeállításon, marad érdekességnek. A jobban tetszik, ígérem, azt is jelezni fogom.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5657 Dátum: 2010.12.14 13:48:41 »
hali!

corolla 12 szerelték cd  és kazetás rádioval is.
a csatlakozok a fej hátulján megegyeznek? azaz a kazettás rádiót kiveszem csatikat széthúzom, majd cd rádio be a helyére és nincs probléma? :?:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5658 Dátum: 2010.12.14 13:56:17 »
...Elmondható, hogy jelenleg semmit sem ér a szokszázezres technika? Szerintem igen...

...és mekkorát tévedsz.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5659 Dátum: 2010.12.14 14:04:55 »
...Elmondható, hogy jelenleg semmit sem ér a szokszázezres technika? Szerintem igen...

...és mekkorát tévedsz.

Hát az lehet. De lehet, hogy nem. Te azt mondod onnan, hogy igen, én meg az mondom innen, hogy lehet. Kár ezen vitatkozni. A saját elmondásod alapján vontam le ezt a következtetést, lehet, hogy tévesen. Én eldönteni úgysem tudom. Te pedig így is elégedett vagy, és ez a lényeg.

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5660 Dátum: 2010.12.14 14:51:09 »
Kár ezen vitatkozni. A saját elmondásod alapján vontam le ezt a következtetést...

Egyrészt nem kár rajta vitatkozni, mindig jó tévhitek végére járni. Másrészt téves következtetéseket levonni, majd azokból nagy megfejtéseket tenni sem feltétlenül van az ínyemre. Tehát:

...Elmondható, hogy jelenleg semmit sem ér a szokszázezres technika? Szerintem igen...

Elmondom, miért nincs egyáltalán igazad, aztán vagy elfogadod, vagy nem; a tényeken nem fog változtatni, hogy van valaki, aki nem veszi figyelembe őket.

Kezdjük ott, hogy ez nem sokszázezres technika. Ezt a fejet 75.000 Ft-ért vettem, Petya szőrén cserélte a sajátjára, Taby is használtan jutott hozzá. Eleve itt van egy óriási - nevezzük így - tévedésed. Ez tudásához képest egy roppant olcsó fej lett kifutó korára, és bevezetésekor sem volt vészesen drága, és ami lényeges: sokszázezres sem, kivéve, amennyiben másfél soknak számít.

Aztán folytassuk ott, hogy világosan leírtam én is, mások is, hogy a DSP beállításhoz tapasztalat kell. Nem műszer, nem további "sokszázezres" labor, csak egy értő fül, aki ezt be tudja állítani. Az egyik értő fül elérhetőségét többek között te is megkaptad, adott lehetőség, hogy bárki felkeresse, és beállíttassa vele a DSP-t. Az, hogy házilag sem te, sem én nem tudjuk beállítani a DSP-t, az nem azt jelenti, hogy a DSP használhatatlan, hanem az, hogy nem értünk hozzá.

Továbbá senki nem mondta, hogy DSP nélkül nem szól jól az RSII. Jól szól úgy is. Szó sincs róla, hogy használhatatlan lenne a fej kikapcsolt DSP-vel. Csak jól beállított DSP-vel még jobb.

Még tovább gondolva: egyik rendszerben sem a fej a szűk keresztmetszet. Taby folyamatosan változtatja a dolgokat, erősítőt, hangszórót cserélt. Petya most tanulja az aktív hajtást, ha jól emlékszem, kiszedte a mélyládát. Én is erősítőt cseréltem. Mindhárom rendszer változóban van, te meg egy huszárvágással "használhatatlan sokszázezres technikát" emlegetsz... Nehezen hiszem, hogy még mindig nem látod be, mennyire rossz nyomon jársz. És hadd ne vesztegessünk erre az egészre több szót.

Pontosan arra vagyok kíváncsi, hogy gyári alapbeállításban mit tud. Ez a lényeg az egészben. Minden más másodlagos. Nekem. És mindaddig így is marad, míg valaki be nem ül mellém, és el nem magyarázza a miérteket és a hogyanokat.

Már leírtam kismilliószor: menj ki Gyurihoz.

Az Evo analógiájára: ott a kocsi, csak nincs rajta belőve a futómű. Lószart nem ér a versenyzőnek, egy tonna fölösleges vas a start pillanatában....

Gyárilag a szalonban az Evón behúzzák a kéziféket, utcai gumit tesznek rá, nem állítják be a futóművet pályaspecifikusan, te meg szeretkezel szerelőt fogadni, és ki akarod vinni havas pályára. Vagy murvára. Vagy akármire. És szerelő nélkül elpicsáznak, és nagy bociszemekkel csodálkozol, hogy nem az igazi az autó. Ezt csinálod te: erősítőn állítasz vágást csavarhúzóval, csomagtartóból, találomra, nyitott ajtókkal, holott a fejen van egy pöpec keresztváltó. Ja, hogy nehéz megjegyezni a beállításait? Ez egy finoman szólva ingatag ellenérv, főleg, hogy a vágásokat az erősítőn csavarhúzóval állítgatod: azt végképp nem fogod tudni, ha bárki (mondjuk te) elállítja, hogy hogyan volt korábban belőve. A fej beállításainak mentéséhez meg kell egy papír és egy ceruza. Vagy egy telefon, ami képes jegyzeteket menteni. Azt már nem is merem mondani, hogy egy passzív rendszerben négy számadatot (szub teteje, szub vágás meredeksége, kick alja, kick vágás meredeksége) nem túl nehéz fejben tartani.

Te most úgy akarod kideríteni, hogy milyen az új csajod az ágyban, hogy átmész a szomszédba. Lépj a tettek mezejére a fejjel is.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.14 14:56:53 írta Satriani »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5661 Dátum: 2010.12.14 14:54:54 »
Halló! Kicsit finomabban, ha kérhetném!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5662 Dátum: 2010.12.14 14:57:13 »
Így megfelel?  :sorcerer:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5663 Dátum: 2010.12.14 14:58:50 »
Igen, így kellett volna már alapból.  :yes:  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5664 Dátum: 2010.12.14 15:03:12 »
hali!

corolla 12 szerelték cd  és kazetás rádioval is.
a csatlakozok a fej hátulján megegyeznek? azaz a kazettás rádiót kiveszem csatikat széthúzom, majd cd rádio be a helyére és nincs probléma? :?:

miért veszekedtek ha verekedni is lehet? :D
de bezzeg az én  kérdésemre nem tud válaszolni senki.......... :?:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5665 Dátum: 2010.12.14 15:14:48 »
Nem egyformák a csatlakozók. 3 csati megy bele a gyári fejbe, ebből kettő ugyanaz, a harmadikhoz viszont kell egy átalakító.



08695-00370 a toyotás cikkszáma, márkakereskedő ez alapján elvileg tud belőle adni.

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5666 Dátum: 2010.12.14 15:17:18 »
Mire végigolvastam ezt a sok mindent addigra Satriani megelőzött a csatlakozós válaszzal  :D
De jól mondja egyébként. Nekem alkatrésznek van otthon egy kazettás fej, kissé már szétrobbantva, azon nézegettem, hogy van némi eltérés.  ;)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5667 Dátum: 2010.12.15 09:35:01 »
köszi a válaszokat. ;)

Maxim tudsz nyomni egy fotot a kazettás hátuljárol?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Satriani

  • Vendég
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5668 Dátum: 2010.12.15 09:58:17 »
Bocsánatért esedezem, hogy elveszem Maxim kenyerét. Nem szúrom be képként, mert bazinagy:

http://igeny.hu/corolla/Im000126_jelolessel.jpg

További infók: http://igeny.hu/corolla/

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: AutóHiFi (hallga csak...)
« Válasz #5669 Dátum: 2010.12.15 10:14:23 »
itt egy kép a nálam lévö CD-s röl, ez menne a kazis helyére.

http://kephost.hu/image-3ECD_4D0886AA.jpg

ball szélös megegyezik, melyik a bibis csati?
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)