No hát ehun vagyok e.
Egész nap nem tudtam értékelhető időt tölteni a gép előtt, így aztán a tapasztalataimat sem tudtam megosztani. Viszont egész nap forgattam a fejemben ezt a két és fél órás hallgatózást. És komoly tanulságokat vontam le belőle. Egyrészt azt, hogy az aktív rendszerben óriási potenciál van, másrészt azt, hogy - és ez az elsővel nagyjából pont ekvivalens - csak megfelelő hozzáértéssel szabad ilyenbe belevágni. Ugyanis olyan, mint egy sportfutómű: bármilyen beállításon a legkisebb változás magával kell, hogy hozza a többi paraméter változását, ellenkező esetben igen gyorsan és igen csúnyán szét tud csúszni a rendszer. Egyszerűen döbbenetes volt, ahogyan taby kolléga csak egy-egy vágási meredekség, vagy jelszint változtatásával az egész rendszer karakterét megváltoztatta.
A Gladiátor filmzene tényleg nagyon szépet szólt az autóban, ez igazán emlékezetes momentuma volt a Carinában töltött időnek. Nem tudok rá jobb szót, valahogy úgy szólt, mint a moziban az alja, pont úgy masszírozta az ember hátát a diszkréten mocorgó ülés. Jól dörzsöltem is a kezem, hogy ez majd milyen szép lesz a Corollába, aztán jól pofára is estem, mert leginkább sehogysem szólt a Corollában. Persze az még a teszt elején volt, de éreztem, hogy ezt pont nem kell erőltetni, mert ebben nem lesz sokkal jobb az én autóm. Ennyit számít az, hogy egy ajtó ki van szigetelve, a lyukak le vannak zárva. Tényleg nyugodtan el lehetett venni néha a ládát, mert szinte semmit nem segített a rendszernek, nem volt rá szüksége.
Viszont nagyon gyakran nagyon szét volt csúszva a rendszer a Carinában. Az elején nagyon kevés volt a magas, aztán megy nagyon-nagyon sok lett. Végül az időkorrekcióhoz hozzábirizgálva kezdtünk elérni valami kívánt és áhított eredményt. Taby uram, le kellett volna fényképezni a fejed, mikor átültél a balegybe, olyan voltál, mint egy jóllakott napközis, mikor mondtad, hogy na ez most kábé úgy szól, mint a passzív váltóval szólt anno.
Igazi megelégedés ült ki az ábrázatodra, nagyon vigyorogtam magamban. Beszédes látvány volt, annyi szent. És valahogy utána már nem is csesztetted annyit a vágásokat-jelszinteket. észre vetted? Kár, hogy csak a végére jöttünk ár erre az apró trükkre.
Az én rendszeremmel meg mit volt mit tenni, hagyni kellett, hadd szóljon. Én úgy saccoltam, olyan egy-másfél óra kell a bemelegedéséhez, de úgy tűnik, a külső hőmérsékletet figyelembe véve szörnyű tévedésben voltam: még két és fél óra után is észrevehető és komoly változások voltak az akár félórával korábbi állapothoz képest, és folyamatosan javult.
A Hans Zimmert még az elején tettük be, akkor még szinte bántó volt a közép teteje és a magas. A mély azt gondolom, sajnos később sem lett volna sokkal jobb, hiába, jól érezted, az a szuszogás az megölte a mély felbontását a szetten, ezt el kell ismerni. Lehetett hallani, de nem volt határozott az az üstdob. Azért én azt gyanítom, hogy ha ez az ajtó is rendesen ki lenne szigetelve, tudna meglepetést okozni. Ez mindenképpen tanulságos volt.
És még egy igen fontos tanulság: akárki akármit mond, nincs olyan jó CD+lossless+író, ami a gyári technológiával megírt audio CD-t kenterbe verné. Ez egyértelműen kiderült számomra, amikor a Nightwish eredeti CD-t bepattintottuk, már másodszorra, a teszt vége felé. És akkorra nagyjából éreztem, hogy kezdi az én autóm is igencsak összekapni magát, bár amikor hazaértem, még mindig volt egy kis javulás, úgyhogy a kezdek-önkéntelenül-vigyorogni-állapotot csak otthon értem el az autóval, ez sajnálatos. Akkorra, a vége felé már lehetett hallani, hogy a mély is megtalálta a helyét, nem csak úgy belekalamolt a zenébe, és a magas és a középtartomány is összeállt.
És itt azért azt meg kell jegyezni, hogy bizony-bizony felbontásban a JBL-t úgy hallottam, jobb. Persze nem tudni, ha igazán összeáll a rendszer taby uram autójában mi lesz a vége, de gyanítom, hogy komoly változás majd csak a JR szett beépítésekor fog bekövetkezni.
A 25-ös szubot meg ne sajnáld, tényleg nagyon pontos volt, és ott, állásában nem is kellett nagyobb a rendszerbe, főleg, hogy a szett számára igazi meleg kis fészek van kibélelve ott elöl.
Nyilván a buta fekazenék nem fognak úgy szólni, de "sajnos" tudomásul kell venned, hogy ez a rendszer, ami a Carinában van messze túlmutat a buta fekazenék, meg dévidgetta szintjén.
Sokkal inkább húz a Hans Zimmer-féle alkotások felé, mint a bucc-bucc-madafaka-bucc-bucc felé.
Vagy marad a harmincas reflex, és akkor rázza a verdát, mint a háborodás....
Ja apropó, buta fekazene. Kipróbáltuk azt is, és szépen szólt az is a Carinában. Nálam megint csak rámutatott a szigetelés hiányára a próba, persze ez is zenefüggő volt: a műsoros eredeti Eminemnek valahogy sokkal jobban oda lehetett csavarni, mint az írt CD-nek, de alapvetően itt is hiányzott a lyukzárás az enyémből. Az a bivalyerős erősítő (félig sincs feltekerve) egy pillanat alatt lekoppantotta a szettet, pedig jóval több kraft van benne, mint az Elementben. Mégsem tudott sokkal nagyobb hangnyomást, pedig azt hittem, hogy fog tudni. Persze a láda röhögött az egészen, neki lótúró volt ez a terhelés, épp kezdte elemében érezni magát - a CD-k meg épp kezdtek lepotyogni a műszerfal tetejéről, de tényleg.
Úgyhogy megint csak azt a tanulságot lehet levonni a Taby rendszere hallatán, hogy előre a szigetelés felé.... majd egyszer.
Esetleg ha igazán jót akarsz, veszel egy Power négycsatornásat, egy Power monoblokkot, meg két olyan szubot, mint az enyém, és akkor mindent tud a rendszer.
Igazán jó volt, élvezetes volt, és nagyon tanulságos volt, köszönöm a lehetőséget. A magam részéről egyelőre maradok a passzív hajtásnál, ezt próbálom csiszolgatni.
.... a többieknek meg, akik a passzivitás bűzhödt dagonyájában fetrengtek, miközben mi zenét hallgattunk:
de tényleg. Legközelebb többen kéne. Bár gyanítom, hogy a hallgatózással töltött idő is egyre inkább növekszik, ahogyan többen vagyunk...