Másfél nap? Abban csak elveszni lehet. Műszerrel meg végképp nem értem, mi tarthat annyi ideig, más kérdés, hogy egyáltalán nem lesz jó.
Gondolom, pont ezért. Mert csak műszerrel beállítva egyáltalán nem lesz jó. Könnyű annak, aki tudja, mit akar hallani. Én nem érzem magam annyira gyakorlottnak, hogy rögtön ráérezzek, mi az, ami az én fülemnek a legkellemesebb, a barátom meg nem az a típus, hogy majd ő megmondja, mi a jó, inkább úgy van vele, találjam ki én, hiszen az én autóm, én fogom hallgatni, ő maximum a srokpontokat fogja - vagy tudja - meghatározni. Valószínűleg ezért kalkulált rá ennyi időt.
Arról nem beszélve, hogy ő a maga részéről nem is szüttyögne DSP-vel, helyette - ismerem - fázisfordítással játszana, így neki sincs óriási gyakorlata a DSP-s Piok területén....
A fázisfordítás nem más, mint egy durva DSP-zés. Két gond van vele. Az egyik, hogy egyszerre csak 180 fokot lehet fodítani, a másik, hogy ez nem igaz.
Amennyiben teljesen lineárfázisú lenne egy rendszer a kocsiban, akkor az ide-oda forgatásokkal meg lehetne találni az abszolút fázist, de mivel nem az, a hibát nem kiküszöböljük, hanem módosítjuk. A DSP ennél sokkal sokkal finomabb beavatkozást tesz lehetővé.
Az viszont tényleg végtelen történet, ha azt kéne beállítani, amit te hallani akarsz. Az nem nagyon megy. Azt lehet maximalizálni, amit a rendszer tud. Ezt egy hozzáértő ember egy-két óra alatt elvégzi 90%-ra. Utána amúgy is annyira elfárad a hallás, hogy muszáj hosszú szünetet tartani.