Egy kérdés merült fel bennem mostanság és semmiképpen nem akarom magamban tartani
Szóval. Egy 4 csatornás erősítőt mekkora teljesítménytől van értelme megvenni. (RMS és 4 Ohmon)) pl. van létjogosultsága egy 4x40 W -os erősítőnek, vagy inkább egy4x50 vagy 4x60 vagy 65 -össel érdemesebb tervezni? (Első szett és egy mélyláda meghajtásához. Jó, nyilván függ a szett és a láda teljesítményigényétől is, de ha feltételezzük, hogy elég mindkettőnek, arra az esettre gondolok)
Mert én valahogy kevésnek találom azt a 4x40 -et, de még az 50 -es is határeset. Szerintetek?
Az a gond, hogy nincs egzakt mérési metódus egy erősítő teljesítményének leméréséhez. Így aztán előfordulhat, hogy egy húszezres erősítő joggal hirdet magán 4x150W-t, mellette meg ott szerénykedik egy nyolcvanezres - 4X50W-al, de a 4x50W bármikor agyonveri stabilitásban a dagadozó mellű 4x150-et. Nagyban függ attól, melyik cég írta rá a számokat. A Steg például egy időben azzal "szórakozott", hogy 11 Volton adta meg (vagy ott is megadta) az erősítői teljesítményét.
Ugyanakkor ott van a CEA2006 szabvány, aminek az egyik sarokpontja az, hogy 14,4 Volton mérik a teljesítményt. Hol van ilyen egy autóban, kérdem én? Így jön ki például a Px 300.4 erősítőre 4x123,5W teljesítmény csatornánként 4 Ohmon. Ami ezek szerint - meg a hozzá kalibrált P6550C hangszórószettből kiindulva - 12 Volton valahol 4x100 körül parittyázhat, vagy még ott sem.
Ez jóval szerényebb adat, nem is festene jól a "Wattversenyben". Persze hozzátartozik az igazsághoz az is, hogy ha ennek odatekersz menet közben, az kábé annyira terheli meg a generátort, mintha klímát kapcsoltál volna, mert az meg a motort terheli le.
Szóval lehet ám értelme 4x40W-nak is, meg 4x50-nek is....