Az első szett vágását tekintve a passzív hangváltója a szettnek minden féle képpen működik. Ez ugye azt jelenti csak, hogy a 16-os és a csipogó között el van osztva a mély-közép és a magas tartomány egy adott frekvencia-határon. Ettől még az első szettre rámegy a mély tartomány is (ami a passzív hangváltó által a nagy-hangszórón csapódik le), ezt vagy az erősítőn vagy a csúcs fejeden
tudod megvágni -- ha egyáltalán akarod és nem full-ba szeretnéd tolni az első szettet. Gondolom le akarod vágni a legalsó tartományt a szettről, hogy az ne torzítson a középtartományban. Én a fejen állítanék be vágást a mélyhangokra, szerintem az jobb minőséget eredményez, mintha az erősítőn állítanál be bármit is. Így az erősítőn full tartományt kellene beállítanod és a fejen vágni csak a mélyet. A mély fölötti tartományt ekkor a hangváltó bontja ketté, ezt nem nevezném igazi vágásnak, mert ez csak szelekció a két első hangszóró között, a mélyet ez nem szedni le előröl. Ha az első szettről le akarod a mélyet szedni, akkor vagy az erősítőn tudod a HPF-fel megoldani azt vagy a fejen úgy, hogy leszeded az 50-60 Hz alatti hangokat. Nekem a fejes vágás szimpatikusabb, szerintem jobban szól. Ha a fejen már vágtál egyszer, akkor utána fölösleges szerintem az erősítőn is vágást beállítani, mert az csak ront a hangminőségen.
A sub-ot szintén a fejen vágnám a helyedben és ott is kikapcsolva hagynám az erősítőn az LPF/HPF funkciót. Oda meg a mélyhangokat engedném be csak, így az erősítőn fölösleges lenne itt is vágni még egyszer.
Amennyiben a fej támogatja a pontos frekvencia alapú vágást, úgy én nem használnám az erősítő LPF/HPF funkcióját, mert akkor az erősítőn belül is közbeiktatsz még egy hangváltót, ami ront a minőségen. Ahol buta a fej, ott jön jól az erősítő LPF/HPF funkciója, mert másképpen nem tudod a vágást megoldani, csak az erősítő segítségével... (Nálam is ez van sajnos most.)
Én tennék egy próbát azért: első körben csak a fejen állítanék be vágást és az erősítőn nem vágnék. Második körben meg nem vágnék a fejen, csak az erősítőn. Szerintem jobban szól a zene, ha a fejen vágsz csak.
A BMX-et ismerem, ez nekem is van az alap Pioneer fejemen. Ez a rossz CD minőségét hivatott feljavítani, gyakorlatilag egy algoritmus van beleépítve a készülékbe, ami bizonyos (titkos) esetekben változtat a hangon. Jó CD esetén nem igazán venni észre a hasznát, rossz esetén viszont érezni, hogy picit tisztább lesz tőle a zene, viszont a magasat és a mélyet kiemeli sajnos. Én azt javaslom, hogy csak rossz CD esetén használd, mert amúgy eltolja néha eléggé csúnyán a hangokat, többet árt, mint használ, ha jó a minősége a lemeznek. A COMP is ugyan ezt csinálja, csak más algoritmus alapján, ez tömörít valamit, de hogy hogyan, azt nem tudom. Ezzel szarabb a hangja, mint a BMX-szel, mert a BMX jobb algoritmus -- erre eléggé veri is a Pioneer, ez az ő szabadalmuk...
Én nekem meg megjött a DLD szubom, 25 cm-esre esett a választás. Egy kb 20 literes dobozva belefogattam kicsit, de sajnos nem sikerült légmentesen, így borzalmas hangok jöttek ki belőle.
No, nem is az volt a célom, hogy jól szóljon, csak hogy kipróbáljam, hogy jó-e. Eddig tetszik, bár egy gondom máris akadt. Hiába van a 4 csatis erősítő 3-as és 4-es modulja hídba kötve, hiába van a gain a legkisebb jelszinten, így is eléggé gyengusz, ahogyan az erősítő tolta. Félek, hogy sok lesz a végfokomnak ez a 25-ös sub. Elvileg 4x45 W-ot (RMS) tud a végfok vagy 2x100 W-ot, ami ma nem ugye számít soknak. Mondjuk rendesen beépítve teljesen más lesz persze, csak félek, hogy az első szettből sokat kell majd levenni és a fejet jól ki kell majd tekerni ahhoz, hogy megfelelően szóljon a rendszer... Amúgy a franc sem gondolná, hogy mekkora teljesítményt vesz föl egy ilyen 25-ös sub, azt hittem, hogy az erősítőm hídban majd jól megrántgatja, de nem úgy tűnik így első nyomi próbálkozásomra... Persze annyira nem toltam erősen, mert még bejáratós 40 órán át, csak kipróbáltam egy picit, hogy szól-e, meg hogy az erősítő mennyire komálja...