Ma lent voltam egész este a garázsban és kísérletezgettem. A magasom túl hangos volt, oldalanként egy 33 Ohmos ellenállással sikerült orvosolni a problémát. Most nem kell a treble-t leszedni -4-re, így a középtartomány is sokkal jobb, meg az egész. A hangban fázistolás és hasonló gondok nem akadtak szerencsére. Sokat kellett kísérletezni és hallgatni, mire megtaláltam a megfelelő elemet. Most hallani a cintányért is, de nem tolakodó. Annyi megtetszett, hogy lent maradtam még a kocsiba 1,5 órát és 2 Tiesto albumot meghallgattam rajta...
Holnap jön a mély, már k.rvára várom, hogy a kezembe fogjam a cuccot. Előre láthatólag csak a köv. hétvégén tudjuk beszerelni, mert most nyaral a haver kolléga...
(Bekaphassa. )
A beépítésnél fontos szempont, hogy semmi visszafordíthatatlan esemény ne következzen be. Ezért sem fogjuk szétcsavarozni az egészet, mert ha eladom a kocsit vagy nem jön be a konstrukció, akkor nem kellene, hogy 10 db lyuk ott tátongjon...
A kocsi nem egy merev valami ( a többi sem), eléggé szeret csavarodni kanyarban, pláne ha driftelek. Ekkor nem biztos, hogy a sziloplaszt pici rugalmassága hátrány, mégis csak a csomagtartó oldalműanyagja lesz hangfalnak kialakítva, ami a karosszériával együtt csavarodhat egy minimálisat...
Ha csavaroznám, akkor is le kellene sziloval tömíteni a széleknél, mert annyira méretpontos deszkát (ami 60x kanyarodik) a haverom sem tud csinálni, pedig ő nagy spíler a dekopírban, nem hogy én...
A haveromét ragasztós sziloval csináltuk meg, úgy fog, mint az állat és tömít is rendesen. Viszont ha le akarnánk szedni, akkor egy kis ecet és tapétavágó elég lenne hozzá, nem kellene több, már próbáltuk előtte más felületeken is.
Végignéztem a netet már ezügyben 40x, a legtöbb ember zárt faládát csinál, ami végigmegy a csomagtartó egyik oldalán. Ez egy sík oldalfalú kombinál játszik is, de nálam kizárt, mert öblösödés öblösödés hátán van, képtelenség kellő méretű faládát csinálni, ami nem lógna ki a csomi oldalának a síkjából. Mások akrill/epoxyból öntenek ki üreget, ami a hangfal szerepét tölti be. Ez nem is lenne rossz, de kb. ugyan ott lennék vele, mint most a csomi oldalával: műanyag - műanyag. Ezzel még az a baj is van, hogy hülye vagyok az ilyesmihez.
Most, hogy kezd a magas-közép tartomány helyreállni és kezd a térhangzás is megjönni, egészen reménytelinek tűnik a kocsiban a zene, pláne ha még a Soudaband-es tömítést is megkapja, akkor eljön a Kánaán... Ami hiányzik jelenleg, az egy erősebb mély hangzás, illetve az, hogy az első kompi szettről leszedjem a mélyhangok terhét, mert bizony érezni a középtartományon is, hogy a mély betorzítja azt. Átraktam a végfokot HPF-be, azt úgy toltam az első szettet, sokkal szebb hangok jöttek így ki belőle a középtartományban, mintha full-ba tolnám őket. Most majd ha a mély is bele lesz építve a kocsiba, akkor előre nem kell mélyet nyomatnom, ezen felül meg lesz végre mélyhang is.
Azon hezitálok most, hogy zárt vagy bass-reflex legyen a láda, mert mindegyiknek meg van az előnye. A zárt szépen szólna, szépen vinné egyenletesen a mélyet, nem erőszakoskodva. A B.R. meg ha jól lenne behangolva, akkor ütné a tuc-tuc-ot, mint az állat miközben nem lenne egyéb mélyhanggal fölöslegesen tele a kocsi.
Meg vannak már az oldalkárpitozáshoz szükséges anyagok is rendelve, fekete szőrmókos lesz mindegyik oldal a kopogós műanyag helyett. Ez még a mélyhangszóró beépítés nélkül is tuning lenne szerintem. Így meg aztán pláne, ha minden sikerül faxán, akkor csak a mélyhangszóró fog kifigyelni, amúgy teljesen egyenletes lesz a kárpit és az sem látszik majd, hogy meddig is tart az előlapfa pontosan.
Holnap hozza a futár a szajrét, már nagyon izgatottan várom...