A kérdés az, hogy mi a célja?
Igényes autóhifit akar építeni, vagy azt szeretné, hogy zörögjön valami? A különbség óriási. Szegény Gyöngyinek is mindig elmondjuk, hogy kalaptartóba nagyovált ne, de tulajdonképpen igaza van: neki az a lényeg, hogy valami zörögjön, meg tudja hallgatni az időjárást, meg a közlekedési információkat, meg ha kell, fel tudja hangosítani.
Ellenpontként itt van Satriani kartács, aki úgy tűnik, minél közelebb szeretné hozni autóban a szobai hifi élményét. A különbség ég és föld. És mindkettejüknek igaza van.
Szóval először azt kell eldönteni a barátodnak, hogy mit is akar tulajdonképpen. Ha naaagyhifit akar, azon belül is csak azt, hogy büccögjön erőssenn, akkor költse az ötvenezer egy részét jó tápkábelre, meg kondira. Ha igényesen akar építkezni, akkor az baj, ha csak ötvene van rá.
Ha lenne türelme annyi, mint amennyi nekünk ugye nem volt, akkor úgy kezdené, hogy berakat (berak) egy jó vezetékezést. Ezzel nagyjából szinte el is fogyott a pénze, hiszen egy tápkábel készlet egy tízes, egy pár RCA 12, meg kell vagy 10-12 méter hangszórókábel és ez "csak" Cordial, semmi extra. Egyébként ezt mindenképpen meg kéne lépnie, és ez az, amit viszont használtan nemigen szerez be.
Én fejegységgel egyelőre nem szüttyögnék, mert azt 10 perc alatt lehet cserélni. Bekábelezném az autót, amíg jó idő van, és nem törnek a műanyagok-patentok. Ha a kábel bent van, onnantól szabadon tud bármerre variálni. Megijesztgetheti a mostani hangszórókat egy sacc 5.000.- Ft-os "eldobható"-kategóriájú erősítővel, akár csak két csatornán is (mondjuk ilyen erősítőm pont van is, annyiért oda is adom neki, bár előtte kipróbálnám, mert még sosem hallottam, hogy szól, lehet, hogy kifejezetten jól, mert az még békebeli 2x75W...), aztán ha beesik valami nagyobb összeg, majd fejleszt, és főképpen bármikor, hiszen a kábelezés adott...
Ha van türelme hifit építeni, én ezt csinálnám 50 ezerből.