Otthoni hifi annyira nem érdekel, nem is értek hozzá de tudom hogy jobb zenét lehet összehozni mint egy autóban, már a teret figyelembe véve ami más akusztikai tulajdonságokkal bír. Én onnan indultam ki hogy vezetés közben kell hogy valami szórakoztasson, mert amúgy monoton az egész........na erre jó a zene, hát akkor már az legyen tényleg szórakoztató és élvezetes. Na aztán most egy ideje egyre mélyebbre és mélyebbre ásom magam a dologban
.
Ma munkába menet tudtam kicsit hallgatni a zenét, az zavart hogy a mélyközepek túl erőteljesek és sok a mély elől, az Alpine-nál ez nem volt.......gondoltam ez is csak beállítás kérdése, hiszen még nem látom át a 88RS beállításait. Szóval mélyközép elől sok mély, mélyláda hátul szinte alig kihasználva ez nem tetszett annyira. Hazaértem, első volt miután beálltam a garázsba hogy használati utasítás elővesz és egyensúly megteremt 8mélyláda dolgozzon szépen érezhetően, mélyközépről tehet levesz
. Na a lényeg hogy vágásokat a fejen nem tudom kikapcsolni (nem jöttem rá hogy kell) így elől 50Hz HPF Sub 50Hz LPF (ez a minimum a fejen, nincs lejebb). Na a nagy kérdés??? Mi az a decibel per oktáv??
Azt tudom hogy ez a vágáshoz tartozik, de mi a szerepe és mit befolyásol? Na ezt tudatlanul 12dB/okt-ra állítottam mind a subnál, mind a szetten. Lehet jel szintet is állítani dB-ben ládára +2dB, szettre -2dB így a láda is kapott egy kis szerepet. Sub 180 fokot fordítva jobban szól, simább nem az a lüktető így ezt állítottam be. Aztán lehet subnál Mono-t vagy Stereo-t állítani (gondolom hogy 1 vagy 2db mélyhangszóróm van) ezt Mono-ra. Ez így stimmelt is és az időkorrekciót sikerült beállítanom fülre (2010 es EMMA CD-n pali dumál hogy a színpad melyik oldalán van, bal, bal messze, bal közép, jobb közép......stb.) Ez pont fordítva működik pl. mint az Alpinenál, mert amíg a 88RS-nél azt kell megadnom milyen távolságra van tőlem az adott hangszóró, Alpinenál azt kellett megadnom hogy milyen távolságra szeretném kitolni az adott hangszórót ahhoz hogy a tér közepén üljek. Ok jobb is lett az egész, olyan amilyen volt az Alpine-al csak még annál jobb minőségben. Tisztább hangzás, mélyközép erősebb, csipogók újjászülettek. Na gondoltam kipróbálom az autómata beállítást a mellékelt mikrofonnal.....használati utasítás bambán olvasása
kb. 6 percig kopogtató hangok meg sercegő zajok jöttek a kocsiból (természetesen előtte az erősítőn FLAT, érzékenység kicsit visszábbvesz). Kíváncsi voltam, hát leesett az állam. Szép kis "hangzásvilágot" hozott össze a gép processzora. Érdekes módon a teret kinyújtotta (időkorrekció) subot lehalkította -4dB-el vágás 63Hz 18dB/okt szett 0dB 50Hz 12dB/okt. és mesés lett nagyon tetszik, tényleg más lett a rendszer mérföldekkel jobb, részletesebb tisztább. Úgy érzem tényleg mintha egy stúdiószobában ülnék, most van először ilyen élményem amióta autóhifizek (kemény 1 éve lassan
). Szóval azt kell hogy mondjam hogy a 88RS jobb mint az Alpine 9855R......legalábbis az én rendszeremnek, lehet ez rendszer függő. Mintha most a fej lett volna a leggyengébb láncszem. Azt most cseréltem és sokkal jobb lett. De persze nem ragadtatom el magam, még sokat kell ezt hallgatni, de élvezet lesz
Bocs ha sokat írok, de ezeket az élményeket csak veletek tudom megosztani, ismerőseim között nem sok hozzáértő autóhifis van