Biztosíték az jó amekkora a kábelhez van. Ha az erősítő nagyobb áramot vesz föl akkor a benne lévő bizti kiolvad, azzal nincs gond. Ha a tápkábelen valahol testzárlat keletkezik (pl.: kidörzsölődés a karosszériához) akkor az aksinál lévő biztosíték kimegy így nem ég végig a tápvezeték. A biztosíték a vezeték keresztmetszethez van méretezve, arra a maximális áramerősségre amit a vezeték még elbír melegedés nélkül.
Itt egy vezetékméretezési táblázat. 12V-os a rendszer, kell tudni még az erősítő tartós teljesítményét (RMS) és hogy milyen hosszú kábelra van szükség.
http://www.connection.hu/ Szóval ez alapján ki tudod számolni a maximális áramfelvételt és ehhez ki tudod választani a megfelelő vezeték keresztmetszetet. Az nem baj ha vastagabb a vezeték, csak ne legyen határértéken se pedig alatta. Én először 10-es vezetéket vittem a 4X104W RMS telj. erősítőmnek és ez hallattszott a zene dinamikáján, kicsit a hangerején.....ráadásul az 1 éves gyári aksimat kinyírtam, nem bírt utántölteni a generátor. Most egy 35-ös vezeték van
igaz elég lenne egy 25-ös is de majd ha htul lesz egy monoblokk erősítő pluszba akkor hátul a csomagtartónál 2-felé osztom majd a 35-ös kábelt és meg van oldva a tápkérdés, nem kell még 1X szétbombázni a kocsit és behúzni még 1 tápot. Szóval még ezért is érdemes vastagabb tápkábelt behúzni.