Erősítőre úgyis most egy 20-ast akartam csak költeni, egyenlőre jó lesz most (ennyiért jobbat nem találtam) ez a Blaupunkt, pláne hogy van rá 1 év garancia is........a másik erősítőm is Blaupunkt és szerintem szépen szól. Egyenlőre most ennyire fussa majd később fejlesztek.
4 csatornás erősítőre hogy kötök 4 hangszórót + 1 mélyládát?? 3 pár hangszóróvezetéket kötök be és 1 hely szabadon marad? És ha jól tudom a 4 csatornás erősítőtől 2 pár RCA kábelnek kell mennie a fejegységhez. Asszem nekem még sokat kell tanulni
Wolfman mi az az időkorrekció a fejeknél? Fontos az? Melyik Alpine tudja? A 9857 nem tudja, akkor lehet nem is érdemes olyat venni basszus.
Peti
...az előbb arról volt szó, hogy mégis lekötve hagyod a hátsó hangszórókat...
Ha mind a négy hangszórót mindenképpen meg akarod hajtani, akkor kell a négycsatornás erősítő a kettes mellé. Ha megelégszel a klasszikus megoldással, akkor kell a 2 db kettes, vagy egy négyes.
De most kell eldöntened, merre indulsz el, mielőtt még nekiállnál építkezni. Súlyos tízezrek a differencia a két megoldás között. Ez az egyik. A másik pedig hogy nem véletlenül mondjuk - vagy mondják sokan az autóhifi építésbe kezdőknek általában -, hogy felejtsék el, hogy hátul is van hangszóró. Asztal mellett beszélgetve jó indoknak tűnik, hogy jaj hát a hátul ülők is hallják, azér kell oda is.
Mér, hátra nem terjed a hang, vagy mi?
Négy hangszóróval a hátul ülőknek nagyjából az összes hang elölről fog menni, lesz valami színpad-szerűség. Nekik jó lesz. És kérdem én, mi a helyzet azzal az emberrel, akinek a kedvéért az egész hifi beépül, vagyis a sofőrrel?
Igényes, jó rendszernél nettó pénzkidobás a hátsó szekcióra pénzt költeni, erre idővel minden tulajdonos rájön. Pontosabban arra, hogy kidobott az ablakon egy valag pénzt, mert a nagy műgonddal beépített komponensek-alkatrészek egy részét el sem tudja adni, mert autóspecifikusak, a másik része pedig jó ha elmegy féláron.
Nem jó ötlet egy igényes komponens szett hangzását agyonvágni egy hátulról jövő koax párossal. Ezt nagyon sokan megtapasztalták már. Viszont Te még előtte vagy, és elég sok kínlódástól megszabadítod magad, ha még a beépítés előtt elhiszed, hogy a hang bizony hátrafelé is terjed.
Gondolj csak bele. Pár hete még úgy voltál vele, hogy fejről meg jelvisszaalakítókkal megkókányolsz egy mélyládát, most meg arra készülsz, hogy kidobod az egészet a francba, és beépítesz valami igényeset. Vagyis a klasszikus utat járod be.
Ezen ilyen-olyan okból de mindenki végig megy, de nem muszáj minden állomást kipróbálni. Én nem sajnálom, hogy ezt a hátsóhangszórósat kihagytam. Te sem fogod, ezt garantálom.
Időkorrekció.
Hát...fogós kérdés. Hifiépítőknél, ha netán megfordulnak egy-egy versenyen is, lassan alapvető dologgá válik.
El kell döntened azt is, hogy showcar-t, vagy autóhifi versenyautót csinálsz a kocsiból, vagy megmarad elsősorban közlekedési eszköznek. Ha versenyen akarsz indulni, kellhet az időkorrekció. Viszont menet közben már alacsony sebességnél is annyi zaj, rezonancia, vibráció keletkezik, hogy elnyomja azokat az apró hangzásbeli eltéréseket, amitől jellegzetesen tér-hatása lesz a jó minőségű, igényes, akusztikai úton rögzíettt (tehát nem MP3) zenének.
Én a magam részéről ha újra vehetnék, néznék egy olyat, aminek emelt jelszintű vonalkimenete van, és tud vágást, meg időkorrekciót, de csak azért, hogy tudjak esetleg később még többet fejleszteni. Viszont a 9856-nak gyönyörű hangzása van, és ezért nem bánom, hogy megvettem.
Vágást tudnak az erősítők meg a passzív keresztváltók. Időkorrekciót utólagosan lehet hangprocesszor segítségével varázsolni, szóval minden megoldható, csak hely és pénz kérdése.
Egy szó, mint száz: ha az ember mindennapokban, közlekedési eszközként használja az autót, nem érzi különösebb hiányát az időkorrekciónak. Ha este tizenegykor ahelyett, hogy az asszonnyal lenne elfoglalva leszökik a garázsba egy kis zenét hallgatni....nos hát ez esetben úgyis addig piszkálja a csőrét, hogy milyen időkorrekcióval, hogy beszerez egy olyan fejet, vagy hangprocesszort. Te melyik vagy?
De van egy ötletem. Ha meg akarom hallgatni, milyen lenne a zene időkorrekcióval, fogom magam, és bedőlök középre, az első és hátsó traktus határára, így az összes hangszóró nagyjából azonos távolságra van a fülemtől, és meghallgatom "időkorrekcióval". Van eltérés, de nem akkora, hogy kidobjam érte a garanciális, félárú, de egyébként gyönyörű hangú fejemet....
Szóval nem nélkülözhetetlen, ha már van egy olyan fej, ami jó és nem tudja. De Te még előtte állsz, nem árt, ha elgondolkodsz rajta. Rosszul járni akkor sem fogsz, ha megveszed a 9857-et (már ha az árára fel vagy készülve).
Megjegyzem már van hifi a kocsidban. Nem hajt a tatár. Miért nem hallgatsz meg egy 4+1 hangszórós rendszert, egy 2+1 hangszórósat, meg egy 2+1, de igazán igényeset, mondjuk egy olyan akusztikus CD-vel, amit jól ismersz? Az autóhifis hiú ember, szívesen mutogatja, amije van.
Utána legalább tudnád, merre indulj el..... (hehe, én könnyen beszélek, nekem már van hifim, mi?)