Erre nagyon egyszerű a válasz.
Itt van az aktuális TÜV hibastatisztikáról szóló cikk. Csak értelmezni kell tudni a számokat. A 10-11 éves korcsoportban a legdurvább számokat produkáló Logan, Twingo, Clio (figyelem, ebből 2 Renault és a harmadik is félig az!) is 36% körüli eredményt mutat. Ez azt jelenti, hogy minden harmadik autó ugyan "rossz", de a másik kettő viszont "jó". Az egyes Toyota típusok hasonló mutatója kb. kétszer ilyen jó, tehát kb. minden 6.-kal van valami gond a műszakin.
Na most, ha továbbgondoljuk a dolgokat: aki elad egy autót, az (természetesen a kor előrehaladtával egyre inkább, és fordítva is, minél fiatalabb, annál inkább egyre kevésbé), sokszor azért adja el, mert vagy valami műszaki hibája van, amit nem tud/akar megjavíttatni, vagy legalább is a közelében van, hogy ez bekövetkezzen. (Pl. 300.000-t futott dízel, amelyiken még nem volt a kettőstömegű cserélve, vagy kezd rozsdásodni, stb.). Hiszen ami jó, azt miért kéne eladni? Azaz a használtpiac e fenti adatokat torzítja: az autó kora emelkedésével egyre nehezebb megkímélt példányt találni. De nem lehetetlen. Tehát végsősoron nincsen semmi ellentmondás, a francia autók tényleg a kevésbé megbízhatóak közé tartoznak, csak a kevésbé megbízható sem jelenti azt, hogy szar. És ahogy egyre bonyolódnak az autók, úgy csökkennek a különbségek is, sajnos nem úgy, hogy egyre kisebb lesz a meghibásodási százalék...