Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5038830 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Egyéb autók
« Válasz #28545 Dátum: 2017.11.02 20:39:31 »
így van. sőt lejtőn felfelé meg kell tartani kuplunggal az autót.. :yes:

mindegy.  a tolatókamerát nem nekem találták ki.  :hmmmm:
Hááát azért kuplunggal fogni emelkedőn az autót nem éppen kuplung kimélő... Nekem a fék akkor enged, amikor a gázra lépek. Tökéletes.

Én radarral és a tükörrel beállok nagyjából 30 cm-re és ilyenkor lehet látni a kamerában, hogy még nyugodtan lehet közelebb menni. Ahogy Xtrem is írta  nem helyettesíti, hanem kiegészíti a tükröket, radart.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #28546 Dátum: 2017.11.03 09:48:21 »
Focusa van?
Ford Turneo Connect. Ez gyakorlatilag Focus alapokon van, de egy berlingo méretű autót képzelj el. Pont ilyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #28547 Dátum: 2017.11.03 09:49:32 »
Én amúgy nagy híve vagyok a tolatóradarnak, nem is fogok olyan autót venni, amiben nincs.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #28548 Dátum: 2017.11.03 10:48:25 »
Hááát azért kuplunggal fogni emelkedőn az autót nem éppen kuplung kimélő... Nekem a fék akkor enged, amikor a gázra lépek. Tökéletes.

Én radarral és a tükörrel beállok nagyjából 30 cm-re és ilyenkor lehet látni a kamerában, hogy még nyugodtan lehet közelebb menni. Ahogy Xtrem is írta  nem helyettesíti, hanem kiegészíti a tükröket, radart.

Mennyivel kímélőbb a menet közbeni erőátvitel kapcsolgatása(dinamikus súrlódó kapcsolat létrehozása), mint az állóhelyi statikus terhelés?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Egyéb autók
« Válasz #28549 Dátum: 2017.11.03 10:55:22 »
Én híve vagyok az elektronikának, de elektromos kézifékes autóm biztosan nem lenne.  :innocent: Egyszerűen nem passzolunk össze.

Az autót emelkedőn pedig nem a kuplunggal kell megtartani, remélem nem sokan cselekednek így még itt a fórumon sem  :innocent: , ahogy nem is a fékpedálon állva kell ezt sem megtenni (kedvencem az éjszakában a ledes féklámpás emberkék, akik kisütik a mögöttük állók szemét).
A kézifék szóban van a kulcs.  ;)

Illetve én az Aut váltós autót is berakom N-be sík terepen, nem fogok a féken állni a lámpánál (persze ha tudom ez 5-10 mp-nél tovább fog tartani), illetve emelkedőn szintén N-be +kézifék használat. És én döntöm el mikor oldom a kapcsolatot, nem holmi elektronika - legalább ez az apróság maradjon meg az uralmam alatt.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #28550 Dátum: 2017.11.03 20:13:18 »
az én csodamasinámban parkolóautomata van. ami egy rakás xar. meg egy tolatókamera. az első-hátsó tolatóradart én nem tudom használni, mert az az automata kiváltsága. nekem  csak a kamera jut, ami nem rossz, de az orra például teljesen beláthatatlan, remekül jönne valami segítség. de nincs.
bazinagy hiba, az orrát verném bele annak a szakéfüggő kreténnek, aki ezt így kitalálta.

egyébként meg nekem is elektromos kézifékem van, amiben a legkisebb mértékben sem bízom, viszont 1. automata :D 2. ha padlóféket nyomok anytime, akkor pár másodpercig fogja az autót és csippan ,ha kikapcsol a fék (nem mintha érdekelne, 25ezer km alatt egyetlen alkalommal sem éreztem szükségét használni)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Egyéb autók
« Válasz #28551 Dátum: 2017.11.04 17:24:25 »
No, megjöttünk az egy hét Brüsszelből, ottani társunk egy 1,6CDTi Zafira volt, 1 éves. Azt hiszem, az erősebbik motor lehetett a kettő közül, márcsak az igen gazdag felszereltsége miatt is gondolom. Holland nyelvű leírása volt, s mivel a franciához nincs sok közöm, ezzel még mindig jobban jártam, az angol-német segített kb. a 30-40%-át megérteni. Ezt csak amiatt taglalom, mert a sok extrakütyü kezelése nem volt egyszerű - hozzáteszem, hogy a könyvet akkor néztem át, amikor nem voltam autó közelben, tehát nem próbáltam ki rögtön, de ezzel együtt is azt hiszem, az autó legnagyobb negatívuma a sok gomb/tekerő/kapcsoló kezelhetősége. A hátsó ablaktörlőre pl. 2 nap alatt jöttem rá, hogy az ablaktörlő kar végén lévő kis billenőkapcsolót kell valamely irányba billenteni (az ablaktörlő kart lehetett húzni-tolni, föl-le kattintani, rajta két gyűrűt tekerni, de ezek egyike sem a hátsó ablaktörlőt vezérelte). A tempomatra sem sikerült rájönnöm, de megvoltam nélküle. De kezdjük elölről. Maga az autó nagy. Jó nagy, a mi COV-unknál egy fél mérettel, de a rokonék Versojánál is majdnem ennyivel, ami tk. csak abban jelentkezett, hogy nem éreztem szükségét az autót jelentős száguldásra késztetni. A csomagtartója is érezhetően nagyobb a COV-énál, de ennek is inkább fekvő téglatest alakja van, ami szerintem kevésbé praktikus, a kalaptartó legalábbis két nagy bőrönd és 3-4 kisebb táska/csomag mellett már nem volt behúzható. (Ennyi csomaggal persze COV-é sem lenne, de ott magasabban van a kalaptartó síkja, és így mégiscsak többet lehet eltüntetni az avatatlan szemek elől.) Az utastérben is egy kicsit jobban el lehet férni, a kezelőszervek működése (beleértve a sebváltót is) pedig  rengeteget fejlődött az elmúlt 20 év alatt. Na, akkor jöjjenek az extrák. Ezen is automata/gomnyomós kézifék volt, aminek pozitív hozadéka, hogy a kézifékkar helye felszabadult, és ott csukható/csúsztatható tárolórekesz van, a teteje megfelelő magasságban lévő, tehát használható könyöklőként is szolgál. Az automata kézifék azon része kifejezetten tetszett, hogy gázadásra kiold, és hogy visszagurulásgátlóval is rendelkezett - bár nagyon enyhe csorgásnál nem kapcsolt be! -, de a rendelkezésre álló egy hét alatt nem tudtam megszokni a mozdulatot (a gombját a sebváltó tövénél helyezték el). A másik, hogy nem tudom, mi történik, ha elromlik benne valami, hogy lehet akkor használni. A kocsin volt start-stop automatika, amit dízelautónál kifejezetten felesleges hülyeségnek tartok. Spórolni nem igazán lehet vele - a bc szerint alapjáraton 0,5 litert fogyaszt óránként... - viszont az újraindítás szépen szennyezi a levegőt. Egyedül a fülnek esik jól, ha leáll egy kicsit a dízel brummogása. Szerencsére az ECO gomb megnyomásával kiiktatható a funkció. A parkolást tolatókamera és elöl-hátul 6-6 érzékelő segíti, - illetve volt holttérfigyelője is, ez úgy nézett ki, hogyha a feltételezett holttérbe nagyobb valami került, akkor az adott oldali visszapillantón egy kis sárga piktogram világítani kezdett, amíg a valami ott tartózkodott; mivel ez a jelzés épp a kellő erővel és módon hívta föl a figyelmet, nekem kifejezetten tetszett - én a kamerával abszolút ki vagyok békülve, arra kell használni, amire való, és akkor kiváló segítség: szerintem az emberek nagy többsége velem együtt nem tudja elég pontosan felmérni a mögötte lévő autó távolságát, még a sípoló radarral sem, ebben teljesen jó partner a kamera. Nem pótolja és pótolhatja a hátranézést, hiszen csak egy kis területet lát be, de azt jól. Ellenben a tolatóradar eme megoldása nem nyerte el tetszésemet. A műszerfal közepén van egy kis információs kijelző, ami átvált a tolatóradar jelzéseire, ha az működésbe lép: látszik, hogy melyik működik, és a 4 (vagy5?) csíkból hány ég, azaz milyen közel van a valami. Sajnos ez már gyújtás ráadására is működik, így pl. ha a parkoló végében egy bokor húzódik (ez Brüsszelben ritkának semmi esetre sem nevezhető...), akkor folyamatosan és elég kellemetlen hangon visít. Észszerű funkció, hogy a tükör behajtó/nyitó gomb gyújtás nélkül is működik, anno az Avensisen sokat bosszankodtam emiatt, hogy ott nem, viszont az kevésbé jó, hogy ugyanazzal a mozdulattal nyitom-csukom, nem pedig egy kétállású gombbal, kapcsolóval. A tempomat használatára nem jöttem rá, egyszer véletlenül bekapcsoltam, de nem tudtam reprodukálni később, ebben persze az is hátráltatott, hogy majdnem mindig ismeretlen helyre mentünk, és az utat kellett figyelni, nem a gombokat. És akkor el is érkeztünk a navihoz. A navi egyben van a rádióval, pontosabban a rádiókijelzője egyben a navié is, és ez utóbbi csak akkor működik, ha előtte a rádiót bekapcsolod. Az egész multimédiaközpont egységesen és logikusan, ám nem egyszerűen kezelhető. Van egy fémszínű gyűrűs navi gomb, ennek tekerésével lehet a képernyő piktogramjai, és/vagy a felkínált opciói között választani, és az okézáshoz a gyűrűt meg kell nyomni. Mire erre rájöttünk... Viszont be lehetett magyar nyelvet is állítani, és ezek után a műszerfali információs kijelző nyelve is magyar lett, a navi is magyarul beszélt. De ez az összes pozitívum, amit el lehet mondani. Érkezésünkkor (szombaton nagyon későn este 3 gyerekkel) elég gáz volt, hogy ott bénáztunk Charleroi repterén, hogy kicsaljuk az útitervet belőle, legalább 10 percbe telt, mire sikerült, ráadásul valamiért a waze sem akart működni, aztán nagy nehezen mindkettő beindult. De az első út után már csak a waze-t használtuk. A gyári navi nagyon nem volt naprakész nemhogy a lezárásokkal - ezzel nem is lehet, viszont ezek attól még voltak... - de az utakkal sem. Volt egy hely, ahol földúton vitt volna a mező közepén, pedig már 3 éve (az autó 2016-os) van ott egy új út. Másszor nem érzékelte jól az autó pozícióját, kb. 80-100  méterre balra tette a ténylegestől, így teljesen használhatatlan volt akkor. Az úticél beírása ezzel a tekerőgombos módszerrel kb. olyan, mint sms-ben CV-t írni, annyi pozitívum azért volt, hogy mindig lehetett választani a legutolsó úticélok között. A navi hangereje elég kicsi, először még arra is rá kellett jönni, hogy lehet a rádiót elnémítani, miközben szól a navi, úgyhogy végül csak arra használtuk, hogy a kijelzőn lássuk, merre járunk, miközben a waze utasításait hallgattuk. Igen, hallgattuk, mert egyszerűen nem találtam szivargyújtó csatlakozót a telefon töltésére - az autóban volt egy gyári felirat, hogy ez nemdohányzó autó, bluetooth is volt rajta, feltételezem arra akarnak rábírni a gyártók, hogy ne használjam kézben a telefont - de letenni is csak egy olyan kis helyre tudtam, ahol látni nem nagyon lehetett a kijelzőjét. Érdekes elgondolás. Az automata világítás kezelésére véletlenül rájöttem - ezt a funkciót most sem kedveltem meg, ahogy az automata ablaktörlőt sem, nem úgy kapcsolom, ahogy a gyártó gondolja, ráadásul akkor a kijelzők fényereje is megváltozik. Amit valahol biztos lehet állítgatni, de nem egyszerű az sem. Az viszont okos újítás - amíg működik - hogy a két ablaktörlő nem párhuzamosan, hanem összefelé mozog sokkal kevesebb töröletlen teret hagyva. A váltó sokkal jobb volt, mint bármelyik Opel váltó, amivel valaha találkoztam, de volt egy érdekes tulajdonság, ami nem tudom, hogy turbódízel jellegzetesség, vagy egyszerűen kezd csúszni a kuplung. (60.000 km után nem kéne még). Ha nagyobb sebességfokozatban viszonylag kis fordulat mellett nagy gázt adtam, akkor először nem történt semmi, aztán felpörgött a motor, majd visszament arra a fordulatra, ami a pillanatnyi sebességhez reális. Az autó a velünk töltött 1 hét és kb. 400 km alatt kb. 5,4-5,5-ös átlagot hozott, ami tekintettel a brüsszeli zöldhullámtalan lámparendszerre, az autó elég nagy tömegére, viszont a nagyobbrészt városon kívüli menetre reális. A bc is 5,5-öt mutatott, nem tudom, hány km alatt lett ennyi, de azért nem hinném, hogy 60.000. Ami már a kölcsönző bűne, hogy elég lapos és kopott gumikkal adták a kocsit, ráadásul a két tengelyen eltérőt, el tudom képzelni, hogy az egyik pár még a gyári volt. Nos, röviden ennyi, hogy kéne-e egy ilyen Zafira, nehéz kérdés, de inkább igen, mint nem.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Egyéb autók
« Válasz #28552 Dátum: 2017.11.05 15:55:10 »
Még egy kis utóélet. Ma a COV-val mentem, és érdekes volt, hogy milyen könnyen jár a sebváltója, meg a kormánya. Amiket eddig úgy ismertem, hogy nehezen járók. Azaz minden relatív, a Zafira váltója nem is volt olyan olajozott, csak mivel vastagabb volt a sebváltókar "feje", az ember marokra fogván eleve nagyobb erővel tolta, mint korábban. A kormány is mivel viszonylag kicsi volt, nem tűnt fel, hogy relatíve nehezen jár, csak most utólag.
Még két érzésem volt visszaülve a COV-ba, egyrészt jó volt, hogy kisebb az autó - ezek szerint nem szeretem a túl nagyot -, másrészt feltűnő volt az Opelhez képest szegényes felszereltség, aminek egy jó része nem hiányzik. A tolatókamerát, a Sol felszereltséghez járó tempomatot, a holttérfigyelő rendszert szívesen látnám, esetleg a magától sötétedő belső visszapillantót is, de ez utóbbira ritkán van szükség, bőven lehet élni nélküle.
music     

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Egyéb autók
« Válasz #28553 Dátum: 2017.11.05 17:20:36 »
... az autó legnagyobb negatívuma a sok gomb/tekerő/kapcsoló kezelhetősége.
Mostanaban nalam is jart jonehany Opel berauto, es ez nalam is negativum. Beleulsz, es a kozepkonzol egy nagy gomberdo. A szivargyujtot viszont mar nem szoktam keresni (telefontoltes miatt szukseges az aram), tudom, hogy valahol kell lenni egy USB csatlakozonak, ugyhogy mar csak a telefon kabele van nalam. Ennek meg az az elonye, hogy a katasztrofalis magyar radios zenek helyett hallgathatom a telefonon levo zeneket, vagy megfelelo lefedettseg eseten a kivalasztott online radiot.
Még egy kis utóélet...en lehet élni nélküle.
Jok az ilyen hosszabb elmenyek, mert utana a sajat autodba visszaulve egy kicsit megis objektive(bbe)n tudod azt szemlelni. A legjobban ez olyankor megy, amikor esetleg hazamegyek a kocsival, es ott atulok a sajatomba, majd esetleg ujra vissza. Jo kis osszehasonlito teszteket krealhatsz igy sajat magadnak. :D
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Egyéb autók
« Válasz #28554 Dátum: 2017.11.05 17:25:38 »
A gyári navi nagyon nem volt naprakész nemhogy a lezárásokkal - ezzel nem is lehet,
Technikailag lehet, mert pl. a Toyota Touch and Go rendszere RDS-TMC-ből (FM adás mellett fogható értéknövelő szolgáltatásként) ki tudja olvasni a közlekedési infókat és az útlezárásokat is (dedikált TMC vevője van, azaz nem a fő rádióegység tunerét használja). Itt Magyarországon ráadásul egészen jó és naprakész. Belgiumban is működik évek óta TMC, tehát valószínű, hogy "csak" az Opel navijából "kifelejtették" ezt az amúgy igen hasznos funkciót. 2017-ben ez egy ilyen kategóriájú rendszer esetén elfogadhatatlan...
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.05 17:29:24 írta robi (Robi) »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Egyéb autók
« Válasz #28555 Dátum: 2017.11.05 17:33:46 »
Nekem is úgy hozta a sors, hogy tegnap sikerült megint egy "szörnyet" vezetnem, ezúttal egy szintén hosszított, de most egy Citroen Jumpyt (szintén 517-519 cm hosszú, katalógus és forrása válogatja a hosszát).
A múltkori Peugeot Expert Tepee-hez képest ez 9 személyes volt, szóval máris ott volt a kényelmetlenebb első ülés, hiszen a PUG-ban csak 2 ülés volt elől (8 személyes), így azoknak teljes értékű szék + saját kartámasz járt. De persze így is el lehetett férni, de elől 3 embernek hosszú távon ez se lenne túl kényelmes.
Felszereltségét összehasonlítva ebben a bal oldalon nem volt tolóajtó, illetve hiányzott belőle a Navigációs rendszer (illetve az ezzel járó "okosabb" fedélzeti számítógép és nagyobb kijelzős tolatóradar), és bezárva az autót, ez nem csukta be automatikusan a külső tükreit (illetve nem is tudom, hogy ebben volt-e egyáltalán elektromosan behajtható tükör vagy sem, külön gombot nem láttam hozzá). Hátul ugyanolyan fejedelmi kényelem és viszonyok, szélső üléseken kartámasz, szintén saját hátsó klíma/fűtés vezérlés, +minden utas fölött saját légbeömlő nyílással.
Ennek is felfelé nyílt a csomagtér ajtaja, ami parkolásnál lehet picit macerás, mert elég nagy helyet kell neki hagyni - viszont a múltkori esőben nagyon jól jött, hogy én a 177 cm-el simán, kiegyenesedve elfértem az ajtó alatt, és nem áztam el.  :hmmmm:
Vezethetőség tekintve ebben is ugyanaz az erősebbik dízel volt, szépen, mindenhol tudta tartani a tempomattal beállított 130-at - de a fogyasztása ennek valahogy jobban alakult, első kattanás után még beleerőszakoltam 2 litert, és így ment bele kerek 30L, 388 km-re - ami egy ekkora (üresen is majdnem 2t-ás) doboztól nem is olyan rossz érték. 130-nál 2500 felett forog picivel a motor 6.-ban, a szélzaj még elég tűrhető ilyenkor is, lehet mellette beszélgetni.
Ebben nem volt gombbal állítható szintszabályozás a hátsó tengelynek, de mivel nem is volt nagyon megpakolva, így nem ült az alja.
Tárolórekeszek szempontjából bőségesen el van látva, egyedül talán francia autókhoz szokva az hiányzott belőle, hogy nem volt benne az első üléstámláról lehajtható asztalka - hely az bőven lett volna neki, csak gondolom úgy voltak vele, hogy a középső üléseket lehajtva azoknak a háttámlájában ki van eleve képezve pohártartó és egy üreg, ahova pakolni lehet.
Ebben az autóban kicsivel több, 246e km volt már, de zörögni nem zörgött benne semmi (a Tepee-ben is az egyedüli zajforrás a kalaptartó volt, ami ebből most hiányzott).
Bejönnek ezek a nagy batárok, és valahogy kényelmesebbnek is tűnnek a kvázi buszosított furgonoknál (Transit, Vivaro, stb) (holott valahol a Jumpy/Jumper/Expert esetében is létezik furgon belőle, de ezekben nem éreztem, hogy furgon-leszármazottban ülnék.
A jó öreg magyar leleményes törvény/döntéshozóknak hála az autópálya matrica ezekre a 8-9 személyes autókra már szinte a duplája a sima max 7 személyes autókénál, ez egy család pénztárcáját - főleg egy éves matrica esetében jobban megterhelheti.
A 7 üléses buszlimuzinokhoz képest a valóban összes teljes értékű ülés szólhat, és még a teljes üléskihasználtság mellett is tisztességes méretű csomagtér - a hosszított verzióban pedig a 3.-ik hátsó sor mögött még mindig 700L-es a csomagtér!!! Az asszony örülhet egy nyaralásnál, nem kell azon agyalni, mit kellene otthon hagyni.  :D
Az autó a méretei ellenére könnyen vezethető és manőverezhető, a tükrökből átlátható az autó, de persze a tolatóradar itt valóban nagy áldás. A normális méretű garázsokba természetesen ez se férne be, és a majd 2m-es magassága miatt talán 1-2 mélygarázs esetében is vigyázni kell, de aki tisztában van az autó méreteivel, annak az ilyen apróságok nem okozhatnak gondot.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #28556 Dátum: 2017.11.05 19:44:32 »
Mostanaban nalam is jart jonehany Opel berauto, es ez nalam is negativum. Beleulsz, es a kozepkonzol egy nagy gomberdo. A szivargyujtot viszont mar nem szoktam keresni (telefontoltes miatt szukseges az aram), tudom, hogy valahol kell lenni egy USB csatlakozonak, ugyhogy mar csak a telefon kabele van nalam.
Most akkor beleszolnek.
Evek ota hajtom (neha) apam astrajat. J kombi, 140 lovas benzines turbo, sok extraval . Mentem vele messze es varoson belul is. Akarmikor megvennem tole. A music altal emlitett problema a navi-radio kapcsan valoban fennall. De nalam ennyi a hibalista. A "gomberdo" problematika az ujsagirok es az autoberlok gondja csak, egy tulajdonos nehany het alatt megtanulja. Es minden funkcio egy gombnyomasra van - ezerszer inkabb ez, mint az erintokepernyos agyfa:sz. Nekem egyebkent imponal is a repulos muszerfal :)
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.05 19:48:55 írta csufár »

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Egyéb autók
« Válasz #28557 Dátum: 2017.11.05 20:17:04 »
Most akkor beleszolnek.
Evek ota hajtom (neha) apam astrajat. J kombi, 140 lovas benzines turbo, sok extraval . Mentem vele messze es varoson belul is. Akarmikor megvennem tole. A music altal emlitett problema a navi-radio kapcsan valoban fennall. De nalam ennyi a hibalista. A "gomberdo" problematika az ujsagirok es az autoberlok gondja csak, egy tulajdonos nehany het alatt megtanulja. Es minden funkcio egy gombnyomasra van - ezerszer inkabb ez, mint az erintokepernyos agyfa:sz. Nekem egyebkent imponal is a repulos muszerfal :)
Repulo "muszerfalat" eleg sokat latok. Az kicsit osszetettebb, tobb a gomb, tekero, kapcsolo, de megis jobban tetszik. :D Mondjuk, igy, hogy mar par Opel megfordult a kezeim kozott, mar kezdem atlatni, tehat a tulajok biztosan hozzaszoknak egy ido utan.
Viszont, ha mar sokat Opelezel, egy erdekes dolog, nem tudom, te tapasztaltad-e... Parszor mentem J Astraval, illetve az elozo szerias Corsaval is (ennek a betujelet nem tudom). Mindkettonel olyan 140-150km/h-s tempo felett elojott egy fura, muanyagos zorges a szelvedo also sarkatol. Nem tudom mi okozhatta, mert nem 1 csak autonal fodult elo, hanem mindegyiknel. A legutolso auto mar K Astra volt, annal nem volt ilyen problema. Lehet, hogy nem jelentkezik mindegyik modellnel, csak eppen az adott kolcsonzo flottajaban levo autokra volt ez jellemzo, de furcsa volt.
Ami pedig a legnagyobb meglepetest okozta egyszer, az egy Meriva volt. Esos idoben vettem at, es menet kozben olyan hangja volt, mintha az ajtoboritas mogott lenne egy felig telig vizespalack. Folyamatosan hallatszott, ahogy a zart terben lotyog a viz. Egy ido utan annyira idegesitett, hogy megalltam, kinyitottam az ajtot, es megkerestem az ajto aljan a gumidugot. Miutan kivettem, kb. 1,5 liternyi viz folyt ki az ajtobol. :D Mondtam is visszaadaskor, hogy neha nezzenek ra, mert tudomasom szerint az elektromos rendszer nem tul nagy baratja a viznek.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #28558 Dátum: 2017.11.05 21:28:37 »
A sok opelezes egy koltoi tulzas, de parezer kmt mentem vele. Vegsebessegen is egy keveset. Esoben is, nem szorult bele viz. Ellenben a mazda3-asomat rendszeresen kezelni kell ugyanigy, a jobb oldali elso ajtonal sokszor benne marad a viz. De buszke vagyok ra, hogy egyedul rajottem a kotyogas okara es meg is tudom oldani :D
Ps nem rozsdas pedig allitolag komoly tipushiba :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Egyéb autók
« Válasz #28559 Dátum: 2017.11.05 23:13:20 »
A motor felpörgésre tudja valaki a választ - ez TD jellegzetesség, mert már tapasztaltam más td-nél is, vagy csak pont kifogok mindig egy csúszós kuplung dízel kombót?
music