Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1751984 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6615 Dátum: 2016.08.24 10:48:21 »
Sziasztok !

Egyik napról a másikra azt produkálja a kis 2006 -os 2SZ-FE Yarisom, hogy habár a rádió szól rendesen, lámpák világítanak rendesen, üzemanyagpumpa búg rendesen, mégis, indításkor se kép, se hang, meg se moccan az önindító.
Első alkalommal bikázással beindult, de annak is kellett kb. 1 perc, hogy rajta legyen a másik autó akksija.

Ezek után használtam két napig, de érezni lehetett, hogy nem tekert mindig olyan acélosan az önindító, különösen reggel.
Eljött a 3. nap reggele és ismét nem indult, a tünetek ugyanazok......lámpák szépen égnek, nem halványodnak indításra, rádió is remekül működik.
Az akku jel mondjuk égve marad, világít.
Belöktük az autót, pöccre indult.
Ezek után mentem 7 km -t , majd megálltam. Csak úgy próbából indítóztam, nem ment.
Újbóli belökés következett.
Gondoltam biztosan az akku....mire eljutottam egy akkuboltig, kb. fél óra volt, de ott a műszeres mérésekkel mindent rendben találtak, az akkut is és drain sem volt. Vagy 10-15 ször önindítóztam, működött rendesen.
Azóta eltelt egy nap, többször is megálltunk az autóval, mindig indult rendesen.....ma reggel indult az autó, igaz nem tekert valami acélosan az önindító.

Szóval egyelőre fogalmam sincs, hogy az akku ment tönkre ilyen csalafinta módon, vagy egyéb elektromos probléma tréfálkozik velem.
Volt esetleg valamelyikőtöknek hasonló baja, vagy van valami ötletetek ?

Levi

Tünetek alapján inkább az önindítót vetném alaposabb vizsgálódás alá.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6616 Dátum: 2016.08.24 13:46:20 »
Sziasztok !

Egyik napról a másikra azt produkálja a kis 2006 -os 2SZ-FE Yarisom, hogy habár a rádió szól rendesen, lámpák világítanak rendesen, üzemanyagpumpa búg rendesen, mégis, indításkor se kép, se hang, meg se moccan az önindító.
Első alkalommal bikázással beindult, de annak is kellett kb. 1 perc, hogy rajta legyen a másik autó akksija.

Ezek után használtam két napig, de érezni lehetett, hogy nem tekert mindig olyan acélosan az önindító, különösen reggel.
Eljött a 3. nap reggele és ismét nem indult, a tünetek ugyanazok......lámpák szépen égnek, nem halványodnak indításra, rádió is remekül működik.
Az akku jel mondjuk égve marad, világít.
Belöktük az autót, pöccre indult.
Ezek után mentem 7 km -t , majd megálltam. Csak úgy próbából indítóztam, nem ment.
Újbóli belökés következett.
Gondoltam biztosan az akku....mire eljutottam egy akkuboltig, kb. fél óra volt, de ott a műszeres mérésekkel mindent rendben találtak, az akkut is és drain sem volt. Vagy 10-15 ször önindítóztam, működött rendesen.
Azóta eltelt egy nap, többször is megálltunk az autóval, mindig indult rendesen.....ma reggel indult az autó, igaz nem tekert valami acélosan az önindító.

Szóval egyelőre fogalmam sincs, hogy az akku ment tönkre ilyen csalafinta módon, vagy egyéb elektromos probléma tréfálkozik velem.
Volt esetleg valamelyikőtöknek hasonló baja, vagy van valami ötletetek ?

Levi

Indítómotor! Hallani a behúzómágnes kattanását? Mert ha igen, akkor szénkefe, ha nem, akkor vezérlés, testkábel, stb.
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

Upo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6617 Dátum: 2016.08.26 08:20:14 »
Üdv!
P0301 és P0303 hibakódok után kéne mennem, de nem tudom, hogy melyik az 1-es henger. A doksiban https://www.academia.edu/15410678/NZ-FE_IGNITION_IGNITION_SYSTEM_ENGINE_1NZ-FE_IGNITION_IGNITION_SYSTEM_PARTS_LOCATION_ECM_IGNITION_COIL_NO._1_SPARK_PLUG_CRANKSHAFT_POSITION_SENSOR_CAMSHAFT_POSITION_SENSOR_A116185E01 rögtön az IG-1 oldalon van egy ábra, ott az ignition coil 1 az ékszíjak felőli hengerhez mutat, az IG-8 oldalon meg a váltó felőli oldalon levőhöz. Nem találtam a neten se infót, vagy nem jól kerestem. Melyik az 1-es henger (1-es gyújtótrafó) valójában, és ugye sorban növekszik a sorszám, nem pedig gyújtási sorrendben?

Levus

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6618 Dátum: 2016.08.29 14:42:53 »
Indítómotor! Hallani a behúzómágnes kattanását? Mert ha igen, akkor szénkefe, ha nem, akkor vezérlés, testkábel, stb.

Sziasztok !

Mivel kocogtatás után elindult, illetve lassú és gyors működés volt megfigyelhető az indítómágnest tekintve, levettem az önindítót, és megnéztem az indítómágnest. Tök száraz volt, biztosan az szorult. Kapott egy kis WD40 -et, valamint a "dugattyú" egy kis 10w-40 -es olajat.
Összerakás után frankón működik. Ez múlt csütörtökön volt, szóval eléggé biztosan megmondható, hogy ez volt a baja.
Csak oké, hogy 10 éves, de alig van benne kilométer, a 26 éves celicám meg még mindig a gyári indítómotorral hasít, sosem volt szétszedve. :/

Upo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6619 Dátum: 2016.09.02 23:31:04 »
Megoldódott a P0300, P0301, P0303 hibakód. Persze nyaraláskor kellett ennek is előjönnie, ~360 km alatt leszívta a tank benzint. Vettem új gyertyákat, kicseréltem, hiba maradt. Rendeltem 2 gyújtótrafót, kicseréltem (mint megtudtam, a vezérlés felől van az 1-es henger), rögtön jobb lett a fogyasztás, és nem dadogott. Megörültem, de hazafelé az autópályán megint előjött a gond. Hazaérve jött a következő lépés. Kompressziót mérni nem tudok, így az injektorokat választottam. Leszereltem, kitisztítottam. Egy kicsit szidtam is a japánokat, mert a TS olajfedelén van egy nyúlvány ami az injektorokhoz vezető fémcsövet körbefogja, és le kell szerelni miatta a fedelet. Leszedtem, kitisztítottam az injektorokat, és ha már a környéken voltam akkor a MAF szenzort is. Összeraktam, és most olyan mint az óramű. Szépen, dadogás nélkül gyorsít, visszajött a hiba előtti dinamika is. Sőt, jelentősen csökkent a hiba előttihez képest a fogyasztás is. Pl. 5.-ben 50-nél 5,2-t mutatott a computer (a hibánál 10-12-t simán), most 4,3-at! A városi kombinált fogyasztásom is sokkal jobb, bár még élvezem a padlógázos kigyorsításokat, de már így is majd 1 literrel jobb, de lesz még jobb is ha lehiggadok...  ::)
Ja, és van 2 db átadó, 1 próbautat használt gyakorlatilag új gyújtótrafóm, nem az volt a gond, nincs rá szükségem. Olasz, Ghibaudi Mario gyártmány, a 4 kivezetés vízszintes rajta, nem a ferdén felálló. https://www.dropbox.com/s/0uzsy2lde9wtss4/IMG_20160902_231811.jpg?dl=0

bszemethy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6620 Dátum: 2016.09.10 22:38:18 »
Sziasztok!

99-es 1.0-as yaris váltókarja kotyog. Futásteljesítmény 90e alatti. Fokozatok rendben mind, csak maga a kar mozgatásakor hallani a kotyogó hangot.
Hogyszüntethető meg a kotyogás?

Szűrők, folyadékok, gyertyák cseréjének intervallumát fel tudja valaki sorolni? - esetleg beszerzési forrást (Bp-Győr körzetében) gyártót, típust tudtok ajánlani?

Szélvédőmosó nem működik. Mivel kezdjem a hibakeresést?

Beszürkült lökhárítók javíthatók valahogy?

Köszönöm a válaszokat!

A váltóolaj cseréje, pótlása majdnem teljesen megoldotta a váltókar kotyogás problémáját.
Szélvédömosó szivattyú egy kis kopogtatástól megidult, most üzemel.
'04.Corolla Wagon Terra 1,4VVTI 4ZZ-FE

maresz1111

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6621 Dátum: 2016.09.25 11:28:58 »
Sziasztok!
Remélem tud valaki segíteni :(
2000-es évjáratú japán 1.0-s yarisom van. A vezérlést kicseréltettem, de 2 hét múlva az autó egyszer csak megállt.
Visszavittem a szerelőhöz, aki 3 hétig ült a kocsin... kiderült, hogy szétment a vezérlés (gondolom rosszul rakta össze először). 3 kipufogó szelepet kicserélt, mert az tönkrement. Hengerfej síkolás stb. Ezek után még mindig nem lett jó az autó. Végre rájöttek, hogy az okos kerék/vvti kerék is ilyenkor cserére szorul. Ez is ki lett cserélve. Amikor elhoztam végre a kocsit kivillant a motor lámpa, azonnal visszamentem és kiolvasta hiba kódot: nem egyenletes szelep vezérlés. Kiütötte, majd másnap visszajött a hiba. Az alapjárat nem tökéletes, kicsit berreg. Félek, hogy megint cserben fog hagyni imádott kis autóm.
Mi a fenét csináljak?
Van valakinek valami értelmes szerelője? Vagy van esetleg tippetek, hogy azon kívül, hogy letépem a szerelő tökeit mit csináljak?
Előre is köszönöm a válaszokat

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6622 Dátum: 2016.09.29 13:05:54 »
2007-esben a rádió nagyon gyengén fogja a jelet és lassan keresi az adókat is. Találkoztatok már ilyen hibával? Javítható? Vagy kezdjek keresni bontottat?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6623 Dátum: 2016.09.29 13:52:50 »
Antennakábel csatlakozást kéne előbb csekkolni a rádió hátán. Itt vannak videók arról hogy a Yaris II-ben hogy lehet hozzáférni.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6624 Dátum: 2016.09.29 21:10:30 »
Nekem azt mondta egy autó hifis, hogy szerinte is az antennát kellene előbb megnézni. Méghozzá magát az antennát illetve annak a foglalatát (ami kívül van, kint a tetőn), mert abban van az antenna erősítő rész. Lehet az ment ki.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6625 Dátum: 2016.09.30 09:22:29 »
Igen, az is esélyes, valóban. Csak nem kicsit macerás azt szétszedni házilag...

cszoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6626 Dátum: 2016.10.01 19:41:26 »
Üdv Mindenkinek!

Érdeklődnék a Tőletek, hogy egy 2001-es 3 ajtós Yaris-on javitható-e a jobb oldali fényszóró magasságállitó motorja? Nem müködik, a bal oldalinak megy a motorja , ez meg se mozdul. A csatlakozóján tudok mérni feszültséget. Nézegettem a lámpát, szétszedés nélkül nem férni hozzá a motorhoz, egybe van a lámpával. Érdemes szétszedni, és utána össze lehet rakni, vagy keressek egy bontottat? Vagy vegyek egy uj lámpát, ki tudja a bontotton is müködik-e ez a motor? Másik kérdésem, a központizár nem mindig zárja le a jobb oldali ajtót. Először müködik, utána nem huzza le a zárógombot ( vagy minek nevezik azt a kis fogangyút amivel be lehet belülről zárni az ajtót), nyitáskor általában kinyitja az ajtót. Ebben egybe van a motor a zárral? Érdemes a zárral vacakolni, vagy egy utólagos központizár motort rakni bele? Végülis 3 ajtós, a két ajtót be tudom kézzel is zárni, a csomagtartón meg eddig még müködik a központizár. Előre is köszönöm a válaszaitokat.

Zoli

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6627 Dátum: 2016.10.01 20:04:05 »
Normálisabb bontóban meg tudod beszélni, hogy jelöljék meg az alkatrészt amit adnak, és ha nem jó, akkor 3 napon belül vegyék vissza. Tégy így a lámpával.

cszoli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6628 Dátum: 2016.10.05 20:41:36 »
Bocs a késői reagálásra, köszönöm a válaszodat. Sikerült a jófogáson találnom egy bontott fényszórót, aminek jó a motorja.Beépitettem, most müködik mind a kettőn a magasság állitás. Másik problémám, ma reggel amikor indultam, hidegen kicsit rángatott, meg erőtlen volt a kocsi motorja.Kb.1-2 km után, amikor kicsit melegedett a motorja, utánna ment rendesen.Eddig még ilyet nem csinált, az 1 hónap alatt amióta megvan. Hidegen tovább kell járatni ezeket az 1000-es motorokat indulás elött? Reggel amig kijártam és becsuktam a kaput addig alapjáraton ment,kb.1-2 perc és  utánna indultam, akkor csinált igy. Nem tudom annak van-e köze hozzá, hogy tegnap levettem az akkusarut, amig a ködlámpát bevezetékeltem, meg bekötöttem. Egy külföldről behozott, 2001-es, 3 ajtós, 1.0-ás kocsi, óra szerint 160 ezer km-el, ha ez a valós km. Majd holnap megpróbálom kicsit járatni hidegen , hogy utána is rángat-e. Más is tapasztalt ilyen rángatást hidegen?

Üdv.Zoli

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #6629 Dátum: 2016.10.08 16:08:41 »
Az akkusaru levételével elfelejt pár üzemi beállítást, amit tanult a motorról, és a check engine lámpát is sokszor. Szóval ne aggódj. Valaki szerint az a legjobb, ha meleg a motor amikor visszakerül a saru és mész folyamatosan egy hosszabb utat. Mások szerint nincs teendő, majd újra összeszokik a motor és a vezérlő.
Én sosem járattam hidegen a VVT-t, igaz az 1.4-es 2003 utáni volt, esetleg fagypont alatt, amíg le nem csillapodott a hidegindítás utáni automatikus túráztatás, kivétel ha egyből gyorsforgalmira kell hajtanod, de ne hallgass rám, mert én tél kivételével még a dieselt sem járatom: sebességben van, kuplung be, indít, finoman csúszik a kuplung és indul a lassú kiállás.
Ja és nem baj ha ismered a gyertyák állapotát és nem akkor cseréled ha már kihagy a motor, vagy elszáll a gyújtótrafó.

Bocs a késői reagálásra, köszönöm a válaszodat. Sikerült a jófogáson találnom egy bontott fényszórót, aminek jó a motorja.Beépitettem, most müködik mind a kettőn a magasság állitás. Másik problémám, ma reggel amikor indultam, hidegen kicsit rángatott, meg erőtlen volt a kocsi motorja.Kb.1-2 km után, amikor kicsit melegedett a motorja, utánna ment rendesen.Eddig még ilyet nem csinált, az 1 hónap alatt amióta megvan. Hidegen tovább kell járatni ezeket az 1000-es motorokat indulás elött? Reggel amig kijártam és becsuktam a kaput addig alapjáraton ment,kb.1-2 perc és  utánna indultam, akkor csinált igy. Nem tudom annak van-e köze hozzá, hogy tegnap levettem az akkusarut, amig a ködlámpát bevezetékeltem, meg bekötöttem. Egy külföldről behozott, 2001-es, 3 ajtós, 1.0-ás kocsi, óra szerint 160 ezer km-el, ha ez a valós km. Majd holnap megpróbálom kicsit járatni hidegen , hogy utána is rángat-e. Más is tapasztalt ilyen rángatást hidegen?

Üdv.Zoli