Gergő33 szépen összeszedte a fontosabb szempontokat, én azért két, nem kevésbé fontossal kiegészíteném:
1. A márkaszervizes átvizsgálás kötelező! Emisszó mérést mindenképpen csinálni kell rajta. Ha itt a HC érték határértéken van, vagy felette, valószínű, hogy csipegeti az olajat a motor. A motorolaj jelenléte a kipufogó gázban okozza a HC érték emelkedést.
2. Márkaszervizes mesterszerelő ismerősömtől tudom: Mivel viszonylag ritka a típus (nem terjedt el az EU piacon), ezért több alkatrészéből csak gyári van, drágán. Bontókat felejtsd el, utángyártott dolgok egy részét is. Az első futóműben lévő egyik fődarabot említette, hogy valami hihetetlen ára van, ha cserélni kell, ezért ennél a típusnál, bár nagyon strapabíró - elsődleges fontosságú a
megelőző karbantartás (szétszed, tisztít, zsíroz, mielőtt beáll...). a ezeket megkapja, kimegy a világból. Ha elhanyagolják, nagyon mélyen kell a zsebbe nyúlni a cseréhez.
Engem sokkal jobban zavar a "szar" dumánál az, hogy a fotók semmitmondóak az autó állapotára nézve. Szar beállítás, szar minőségű képek.
3. Szervizkönyv - szervizmúlt: Import autóként koránt sem biztos, hogy itthonról meg tudják mondani az autó előéletét, maximum azt, hogy a gyári visszahívásokon megjelent-e az autó (ha volt ilyen). Az olajcserék idejét biztosan nem fogják tudni itthonról megmondani. Ha nagy szerencséje van a vevőnek, ír a kinti márkakereskedésnek, ahonnan az autó való, megkéri őket, hogy tájékoztassák az autó múltjáról, lehetséges, hogy megteszik, de sanszosabb, hogy nem. Én pl. elküldtem a személyi igazolványomat és a forgalmi engedély bescannelt példányát a német kereskedésnek és tojtak rám magasról, nem adták ki az adatokat. Pedig akkor már tulaj is voltam...aztán volt, akinek sikerült és megkapta a kívánt információkat. Ez leginkább kinti kereskedés függő dolog...
4. Ennél a 2.0 D4 motornál 2db katalizátor és 4db lambdaszonda van. Ezekkel előfordult, hogy tönkremennek, de tömeges meghibásodásról nem hallottam. Én annyit tennék a vevő helyében, hogy a fojtószelepházat, légtömegmérőt, a kokszosodó helyeket azonnal kitakarítanám, Liqui Moly Top Tec 5W-30 olajat töltenék a motorba,
kizárólag OMV MM 100 Plus benzint tankolnék bele és nem használnám, ha egy mód van rá, olyan körülmények között, amikor rövid távokra, hidegjáratban kell üzemelnie az autónak.
5. A fogyasztása a homlokfelülete és tömege miatt inkább 8,5-9 liter körülre várható.