Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4279367 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22575 Dátum: 2014.12.18 17:33:32 »
Az első fél mondatodban van a hibája is egyben, mert többünk szerint nem mindig jó az általa automatikusan szabályzatot légáram irány, ellenben, a két zónás mivolta valóban jó dolog.
Igen, ezért írtam, hogy beavatkozást igényel.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22576 Dátum: 2014.12.19 07:16:52 »
Az első fél mondatodban van a hibája is egyben, mert többünk szerint nem mindig jó az általa automatikusan szabályzatot légáram irány, ellenben, a két zónás mivolta valóban jó dolog.

Egyetértek.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22577 Dátum: 2014.12.21 19:42:05 »
Közeleg  a Karácsony.... valaki a 16"-os műanyag dísztárcsáim közepéből kiszedte a bepattintható műanyag TOYOTA emblémát, gondolom ajándék lesz  egy OFF autóra.    :nonono: Szerintetek létezik ilyen cikk külön megvehető tételként? Ebay-on néztem, nem volt, esetleg tanács? (azon kívül, hogy leveszem  a tárcsákat és ráírom, hogy elvihető) Ja igen, nyáron  4 db. légterelőmet feszegették ki a helyéről, csak  a fém klipszek maradtak. Boldog Karácsonyt  a T. fórumlakóknak!
Avensis 1.8 / 2007

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22578 Dátum: 2014.12.21 20:10:00 »
Közeleg  a Karácsony.... valaki a 16"-os műanyag dísztárcsáim közepéből kiszedte a bepattintható műanyag TOYOTA emblémát, gondolom ajándék lesz  egy OFF autóra.    :nonono: Szerintetek létezik ilyen cikk külön megvehető tételként? Ebay-on néztem, nem volt, esetleg tanács? (azon kívül, hogy leveszem  a tárcsákat és ráírom, hogy elvihető) Ja igen, nyáron  4 db. légterelőmet feszegették ki a helyéről, csak  a fém klipszek maradtak. Boldog Karácsonyt  a T. fórumlakóknak!
"Kedves" emberek vannak! :devil:

Felni közép/kupak matrica esetleg? Ha számodra esztetikailag elfogadható, akkor viszonylag olcsón megúszhatod.


Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22580 Dátum: 2014.12.22 00:20:33 »
Újra itt új kérdésekkel :)

Igaz azt mondtam, hogy 1.8 benya lesz, de körbe néztem és beszéltem egy két ismerőssel és ajánlották a diesel kombit is.
Erről szeretnék most tanácsot kérni. Kinéztem egyet ami véletlenül a közelemben van és leírás alapján és a képek alapján még jó is lehet. A 150 lovas D-4D-ről beszélünk ami úgy tudom, hogy normál használatra jobb mint a 175 lovas. 168.000Km van benne elvileg. Ez állapotilag mond nekünk valamit? Olyanra gondolok, hogy ilyenkor kötelezően cserélni szokás dolgokat mint pl. 80ezrenként egy vez.szíj? Igaz ez láncos, de csak tippként írtam, hogy mire kell oda figyelni?
Mint említettem ez a fajta, típus, márka számomra még nagyon alap és annyit tudok róla mint a most született madárfióka a repülésről. Semmit :D

Annyiból is lenne egy ekkora autó jobb mint egy benya és egy csapott hátuljú, hogy fogyasztásban barátibb és a német pálya jobban fekszik neki. Gondolok itt egy 140-160as tempóra ha nem sok neki? hogy ne 2 napig tartson a 2300Km-es út hazáig, hanem ha innen este elindulok, másnap este otthon legyek. Ez is szempont a hosszútáv. Ha ilyen összejönne akkor félévente haza tudnánk menni, mert egy-egy napot kibírunk. (előző autómmal 110-120 volt max, és akkor nem aggódtam. Hosszú távon sokat számít a +30-40Km/h-ás különbség)

Kérlek Titeket hogy minden negatív és pozitív tapasztalatot írjatok le ami erre a 2.2es D-4D-re jellemző! Nagyon sokat segítenétek, mert ez lesz itt kint az első autónk és megmondom őszintén nem sok pénzből kell gazdálkodni. Megbízható autót keresünk és ezért lett a Toyota választva.

Köszönöm szépen előre is a válaszokat!

Ui. A képeknél a klíma mellett balra és a váltó mellett jobbra van egy kütyü ami szerintem egy darab. Mi lehet az ott???  :eek: Telefonhoz bluetooth vevő talán? Üléseket elnézve és a kármpitot nem hinném, hogy taxi lett volna. Ahhoz túl szép.

Lenne még egy bocsi :D A 175 lovas vagy 180, hol ezt írják, hol azt. Sokkal másabb? KÖSZI! Köszi! KöSZI! a sok infót!!

A két link:

150 lovas 105.000mérföld-del: http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201411138957065/sort/mileage/quicksearch/true/page/1/fuel-type/diesel/radius/1500/model/avensis/maximum-age/up_to_8_years_old/make/toyota/price-to/4000/usedcars/body-type/estate/postcode/ml60hb/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew?logcode=p

175-180 lovas 84.000mérföld-del: http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201412059457007/sort/pricedesc/maximum-age/up_to_8_years_old/fuel-type/diesel/usedcars/quicksearch/true/postcode/ml60hb/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/model/avensis/price-to/4000/page/1/make/toyota/body-type/estate/radius/1500?logcode=p

Ja és srácok!! Tényleg köszönöm, ha segítetek!!!

Annyit elfelejtettem írni, hogy legfőképp rövid szakaszon, pár Km-en lenne többet használva. Indulás-leállítással. Ez mennyire rossz ezeknek a motoroknak? Heti egyszer 20-30Km meglenne, hogy "átjárassam" a rendszert ;) persze, normális kereteken belül.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 00:27:41 írta Gergely2319 »

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22581 Dátum: 2014.12.22 06:41:32 »
Valós 140-150 (óra szerint 160) egy 1.6 szívóbenzin 4A-FE-nek sem gond (max. 116 LE), nemhogy egy 1.8 Avensisnek (129 LE). A fordulatot is bírja, max. hangos kicsit.

Inkább a fogyasztás, ami ilyenkor szempont. A sok rövidtáv miatt a diesel neccesebb. (Az enyémet (szívóbenzin) van, hogy hetekig csak 3-5 km-es távokon használom.)
A D-CAT a 177 LE. Kihegyezettebbek, érzékenyebbek a 150 LE-s D4D-nél.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22582 Dátum: 2014.12.22 08:56:41 »
A leírt felhasználásra felejtsd el a dízeleket! Kinyírnád a sík rövid tavval, hideg üzemben a motort, legfőképpen a porlasztocsúscsokat, befecskendezőket, EGR-t.
Félévente 1 hazauthoz doszt elég az 1,8-as benzines.
Írtad, hogy nem sok pénzből kellene gazdálkodnotok, ehhez a dcat és a d4d sem a legjobb partner.
Ha dízel, akkor maradnék a 2,0 d4d-nél, ami faceliftes  autónál 126LE. Ez is dinamikus, és jóval kevesebbet eszik, mint a 2.2-esek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22583 Dátum: 2014.12.22 09:20:22 »
Valós 140-150 (óra szerint 160) egy 1.6 szívóbenzin 4A-FE-nek sem gond (max. 116 LE), nemhogy egy 1.8 Avensisnek (129 LE). A fordulatot is bírja, max. hangos kicsit.

Inkább a fogyasztás, ami ilyenkor szempont. A sok rövidtáv miatt a diesel neccesebb. (Az enyémet (szívóbenzin) van, hogy hetekig csak 3-5 km-es távokon használom.)
A D-CAT a 177 LE. Kihegyezettebbek, érzékenyebbek a 150 LE-s D4D-nél.

Autópályán óra szerinti 160-nál egy 1.6, vagy akár egy 1.8 benzin is iszogat....ez az a körülmény, ahol a dízel minden tekintetben jobban teljesít. A rövid szakaszok pedig az esetleges idő előtti halálát jelenthetik, de főként a részecskeszűrő halálát, másodsorban pedig a soha fel nem melegedő motor idő előtti kopását okozzák.

A D-CAT-ről csak akkor hittük, hogy ki van hegyezve, amikor megjelent a színen, és a kategória társait lealázta. Ma már ebből, sőt kisebb ccm-ből is hoznak ki nagyobb teljesítményt, szóval szerintem nincs kihegyezve, csak egyszerűen a Toyota hamarabb kiaknázott a lehetőségekből néhányat.

Már párszor volt erről szó, de a D-CAT motorja semmivel sem rosszabb, mint a 150 lovas motor (az előforduló hibái ugyanazok). Az érzékenyebb pontja a részecskeszűrő, ami magával hozza a minőségi üzemanyagok használatát. Xanyi írta annak idején, hogy a D-CAT üzemanyag rendszerével nincsenek igazán problémák, sőt, a kettős tömegű lendkereke is sokkal-sokkal jobban bírja, mint az átlag dízeleké. (kisebb kompresszió viszony, jóval kevésbé remegő motor, kiváló hidegindítási jellemzők --> rövid indítózási szakasz, leálláskor és indításkor szinte teljesen rántásmentes)

Rövid távra egyébként én is a benzinest javaslom: Ott is többet fog enni, mint a dízel, de várhatóan a benzinest kevésbé viseli meg a hideg üzem, így az esetleges szervíz költségei is alacsonyabbak lehetnek. Autópályán egy modern dízel verhetetlen.

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22584 Dátum: 2014.12.22 10:51:25 »

Annyiból is lenne egy ekkora autó jobb mint egy benya és egy csapott hátuljú, hogy fogyasztásban barátibb és a német pálya jobban fekszik neki. Gondolok itt egy 140-160as tempóra ha nem sok neki? hogy ne 2 napig tartson a 2300Km-es út hazáig, hanem ha innen este elindulok, másnap este otthon legyek. Ez is szempont a hosszútáv. Ha ilyen összejönne akkor félévente haza tudnánk menni, mert egy-egy napot kibírunk. (előző autómmal 110-120 volt max, és akkor nem aggódtam. Hosszú távon sokat számít a +30-40Km/h-ás különbség)

Annyit elfelejtettem írni, hogy legfőképp rövid szakaszon, pár Km-en lenne többet használva. Indulás-leállítással. Ez mennyire rossz ezeknek a motoroknak? Heti egyszer 20-30Km meglenne, hogy "átjárassam" a rendszert ;) persze, normális kereteken belül.

1.8 benzinesem van. Német autópályán mentünk 160-as óra állásnál, 9 liter benzin/100km. (Mondjuk nekem LPGből is ennyi fogyott) Ha városban mászkálsz sztem se jó a dízel. Szóval keress benzinest, jobban jársz.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22585 Dátum: 2014.12.22 11:28:35 »
1.8 benzinesem van. Német autópályán mentünk 160-as óra állásnál, 9 liter benzin/100km. (Mondjuk nekem LPGből is ennyi fogyott) Ha városban mászkálsz sztem se jó a dízel. Szóval keress benzinest, jobban jársz.

Az 1.8 benzines pályán 150-160 körül érzi jól magát, mivel ott kerül 4500 köré a fordulat (ha jól emlékszem), tehát egy kövér gázzal még onnan is jól megindul.  :yes:

A hangja egészen óra szerinti 140-145-ig elhanyagolható, a fogyasztása pedig 7,5 liter körül van 140-nél.  :szemez:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22586 Dátum: 2014.12.22 11:40:07 »
Autópályán óra szerinti 160-nál egy 1.6, vagy akár egy 1.8 benzin is iszogat....ez az a körülmény, ahol a dízel minden tekintetben jobban teljesít. A rövid szakaszok pedig az esetleges idő előtti halálát jelenthetik, de főként a részecskeszűrő halálát, másodsorban pedig a soha fel nem melegedő motor idő előtti kopását okozzák.

A D-CAT-ről csak akkor hittük, hogy ki van hegyezve, amikor megjelent a színen, és a kategória társait lealázta. Ma már ebből, sőt kisebb ccm-ből is hoznak ki nagyobb teljesítményt, szóval szerintem nincs kihegyezve, csak egyszerűen a Toyota hamarabb kiaknázott a lehetőségekből néhányat.

Már párszor volt erről szó, de a D-CAT motorja semmivel sem rosszabb, mint a 150 lovas motor (az előforduló hibái ugyanazok). Az érzékenyebb pontja a részecskeszűrő, ami magával hozza a minőségi üzemanyagok használatát. Xanyi írta annak idején, hogy a D-CAT üzemanyag rendszerével nincsenek igazán problémák, sőt, a kettős tömegű lendkereke is sokkal-sokkal jobban bírja, mint az átlag dízeleké. (kisebb kompresszió viszony, jóval kevésbé remegő motor, kiváló hidegindítási jellemzők --> rövid indítózási szakasz, leálláskor és indításkor szinte teljesen rántásmentes)

Rövid távra egyébként én is a benzinest javaslom: Ott is többet fog enni, mint a dízel, de várhatóan a benzinest kevésbé viseli meg a hideg üzem, így az esetleges szervíz költségei is alacsonyabbak lehetnek. Autópályán egy modern dízel verhetetlen.

Egyetértünk, rövidtávok miatt inkább benzines.
Tavaly januárban valós 140-145 környékén (bírsághatáron, óra szerint 150-160 között) négy személlyel fogyasztott az enyém az M6-on 8,4 litert százon, 1.6 motorral.
Hangsúlyozom a körülményeket: múltkor írták, hogy az M6 valamiért még több fogyasztást eredményez.
Költségérzékeny autósoknál pedig akár egy plusz "érzékenység" is számít, ha a javítást nézzük, ha nem is kihegyezettebb mégsem.

KELCI

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22587 Dátum: 2014.12.22 14:29:12 »
Közeleg  a Karácsony.... valaki a 16"-os műanyag dísztárcsáim közepéből kiszedte a bepattintható műanyag TOYOTA emblémát, gondolom ajándék lesz  egy OFF autóra.    :nonono: Szerintetek létezik ilyen cikk külön megvehető tételként? Ebay-on néztem, nem volt, esetleg tanács? (azon kívül, hogy leveszem  a tárcsákat és ráírom, hogy elvihető) Ja igen, nyáron  4 db. légterelőmet feszegették ki a helyéről, csak  a fém klipszek maradtak. Boldog Karácsonyt  a T. fórumlakóknak!

Hasonló szituban vagyunk. Nekem is a kis króm emblémákra lenne szükségem mert gyári kinézetű középkupakot szeretnék csinálni.Csak én azt a verziót választottam , hogy sérült egy darabos dísztárcsákat keresek amiről levehető az embléma.Persze lopni könnyebb lenne, de hát na... ::)
Amúgy kerestem én is hátha lehet csak ilyen kis emblémákat venni , de sajnos nem találtam sehol. Ilyesmi volt a tiéd is?
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/disztarcsa/toyota_disztarcsa_16_gyari_2014487072.html

Amúgy ő az....Mintha cikkszám is lenne benne....Elképzelhető amúgy , hogy külön is megvárárolható....
http://www.ebay.de/itm/Emblem-Toyota-5-2x3-5-cm-Durchmesser-Radzierblende-Felge-Steckverbindung-/151522382490
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 14:35:18 írta KELCI »

Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22588 Dátum: 2014.12.22 14:46:21 »
Köszönöm a sok hasznos infót amit írtatok!!

Maradok a benzinesnél, de ha még is diesel akkor max. a 2.0ás. Erről még este olvasgattam és hasonló karakterű mint a benya 1.8 csak megvan a diesel előnye.  Meglátjuk mit hoz a piac. Még van egy hónapom és amelyik lesz jobb állapotú ár/érték arányban arra fog esni a választás. Viszont 75-80% a benzin javára indul a keresgélés.

Mivel a motort sem akarom terhelni, így haza útnál sem lenne végig 150-160 vagy e fölött. A 8-8.5 literes  fogyasztás meg még jó. Inkább benzinre költök "kevesebb többet" mint a sok szervíz meg csúcs meg a sok finomság ami már van ezekben a dieselekbe.

Köszi megint mindenkinek! Ha van még ilyen tanács akkor jöhet, folyamatosan olvasom a fórumot :)

Még egy lenne: 5 ajtós csapott hátuljú vagy kombi? Karosszéria tapasztalat és kihasználtsági lehetőségek és az 1.8as hogy boldogul a puttonyyal városban?

Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.22 14:48:56 írta Gergely2319 »

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22589 Dátum: 2014.12.22 15:41:29 »
Hasonló szituban vagyunk. Nekem is a kis króm emblémákra lenne szükségem mert gyári kinézetű középkupakot szeretnék csinálni.Csak én azt a verziót választottam , hogy sérült egy darabos dísztárcsákat keresek amiről levehető az embléma.Persze lopni könnyebb lenne, de hát na... ::)
Amúgy kerestem én is hátha lehet csak ilyen kis emblémákat venni , de sajnos nem találtam sehol. Ilyesmi volt a tiéd is?
http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/gumi_felni_disztarcsa/disztarcsa/toyota_disztarcsa_16_gyari_2014487072.html

Amúgy ő az....Mintha cikkszám is lenne benne....Elképzelhető amúgy , hogy külön is megvárárolható....
http://www.ebay.de/itm/Emblem-Toyota-5-2x3-5-cm-Durchmesser-Radzierblende-Felge-Steckverbindung-/151522382490

Köszönöm  a tippet, Xtibinek is, bár ő könnyűfém felni közepét linkelte, nekem pedig a műa. dísztárcsa középső emblémája lépett olajra.
A német Ebay oldalon lévő tulajdonképpen pont jó, igaz hogy méreteket nem lehet megállapítani. A megoldás azért kérdéses, mert ha ezeket rendelem, ki tudja megint mikor lopják le. Ezzel szemben  az autodekor cég nemcsak sík, hanem domború öntapadós bármilyen emblémát bármilyen színösszeállításban legyárt, kis dráma, hogy nem gyári, nem lepattintható. (vagyis legközelebb egyben lopják le) Nem röhely, hogy ilyen sz@rságok miatt kell totózni, hogy mikor járok kevésbé rosszul?
Avensis 1.8 / 2007