Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4280073 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #22290 Dátum: 2014.10.30 20:50:33 »
miért fapadost vettél?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

atti73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #22291 Dátum: 2014.10.30 21:10:42 »
miért fapadost vettél?

Hosszú történet. nyilván volt elképzelésem felszereltség, kor, ár tekintetében és ez alapján keresgéltem.
Eredetileg Mazda 6 volt a kiszemelt, de mivel a megtekintett példányok egytől-egyik tiszta rozsdásak voltak, lassan lemondtam róla, és elkezdtem nézegetni a többi autómárkát.
Egyszer csak megjelent ez az autó és megtetszett. És úgy gondolom igen jó áron sikerült megcsípni, ezért nem hezitáltam sokáig. A lényeg benne van ami kell.
És még a leggyengébb pontját nem is mondtam. 1.6 vvt-i :-) Nekem elég.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22292 Dátum: 2014.10.30 21:55:18 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Avensis, mi más?:)
« Válasz #22293 Dátum: 2014.10.31 00:21:14 »
Mondjuk ugyan annyiba kerül ez az extrás is :yes:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.0_d-4d_executive_led-nagynavi-kamera-u.futes-8372614

Megint a nepper-duma...  :hmmmm: Ez csak szeretne Executive lenni, hiszen nincsen benne Xenon.  :szemez: De tény, hogy átlaghoz képest jól felszerelt - ezért is 100%, hogy külföldről behozott (meg ugye mert hiányzik az első szélvédő sarkából a kicsike matrica a rendszámmal...  :innocent: ). Így pedig erősen megkérdőjelezendő a km futás is, elvégre egy külföldről behozott 3,5 éves dízel kombiról beszélünk...  :hmmmm: Szóval nem véletlen, hogy ugyanannyira van taksálva, mint a fapados.  :devil:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22294 Dátum: 2014.10.31 08:55:44 »
Megint a nepper-duma...  :hmmmm: Ez csak szeretne Executive lenni, hiszen nincsen benne Xenon.  :szemez: De tény, hogy átlaghoz képest jól felszerelt - ezért is 100%, hogy külföldről behozott (meg ugye mert hiányzik az első szélvédő sarkából a kicsike matrica a rendszámmal...  :innocent: ). Így pedig erősen megkérdőjelezendő a km futás is, elvégre egy külföldről behozott 3,5 éves dízel kombiról beszélünk...  :hmmmm: Szóval nem véletlen, hogy ugyanannyira van taksálva, mint a fapados.  :devil:

ja. én magyarországon a magyarországi autókat preferálnám, bár sajnos azokból állati kevés van :(

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #22295 Dátum: 2014.10.31 13:47:59 »
Bár a digit klíma nem is hiányzik.
Amíg ki nem próbálod  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: Avensis, mi más?:)
« Válasz #22296 Dátum: 2014.10.31 13:52:41 »
Amíg ki nem próbálod  ;)

nekem mindkettőből volt már több is. és nem hiányzik. egy tekerőkapcsolóval ugyanúgy állítod be a hőmérsékletet mindkettőnél.

mondjuk én nem tartozom abba az érthetetlen emberfajtába, amelyik akkor kapcsolja be a klímát, amikor megveszi az autót, és akkor kapcsolja ki, amikor eladja. vagy akkor sem...

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22297 Dátum: 2014.10.31 14:01:03 »
A digit klíma hogy működik?
Nekem manuális van. Úgy használom, hogy bekapcsolom, lehűti, kikapcsolom. A szabályzás itt a fűtés tekerővel és a ventillátor tekerővel működne? De itt ilyenkor a kompresszor ugye állandóan megy fullon...  (+ fogyasztás !)
A digit klíma mennyivel másabb a gyakorlatban? Ott ugye a kompresszor nem állandóan megy? Meg talán precízebben szabályozható?

Bocsi de tapasztalatlan vagyok... ;)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22298 Dátum: 2014.10.31 14:13:29 »
A digit klíma hogy működik?
Nekem manuális van. Úgy használom, hogy bekapcsolom, lehűti, kikapcsolom. A szabályzás itt a fűtés tekerővel és a ventillátor tekerővel működne? De itt ilyenkor a kompresszor ugye állandóan megy fullon...  (+ fogyasztás !)
A digit klíma mennyivel másabb a gyakorlatban? Ott ugye a kompresszor nem állandóan megy? Meg talán precízebben szabályozható?

Bocsi de tapasztalatlan vagyok... ;)
További kérdés, ha a manuálist kicsire vagy nagyra állítom ugyan annyit fogyaszt?
Az automata kapcsolgat szükség szerint :hmmmm:, vagy állandóan megy és hozzákeveri a nem hűtött levegőt? :hmmmm:

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22299 Dátum: 2014.10.31 16:20:59 »
További kérdés, ha a manuálist kicsire vagy nagyra állítom ugyan annyit fogyaszt?
Az automata kapcsolgat szükség szerint :hmmmm:, vagy állandóan megy és hozzákeveri a nem hűtött levegőt? :hmmmm:
Hasonló a különbség, mint a lakás klímáknál az inverteres és az on-off között.
Az egyik variál az energiafelvétellel és egyenletesen hűt vagy fűt, a másik csak ki-be kapcsol, de amikor bekapcsol, akkor max-on megy.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22300 Dátum: 2014.10.31 16:31:45 »
Ma megnéztem egy 2005-ös, 1.8-ast.
Olyan motorolajok kerültek bele, mint 5W50, 5W30 illetve 10W40.
Két évesen volt hatóműolaj cseréje. Ez szükséges?
Két évente új első betét cserék, 4 évesen első tárcsa és hátsó betét csere. Ez mennyire elfogadható az Avensisnél?

Van valami lista a csere intervallumokról (a kötelezőkről)?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22301 Dátum: 2014.10.31 16:33:50 »
Hasonló a különbség, mint a lakás klímáknál az inverteres és az on-off között.
Az egyik variál az energiafelvétellel és egyenletesen hűt vagy fűt, a másik csak ki-be kapcsol, de amikor bekapcsol, akkor max-on megy.
Úgy értsem, hogy a manuális ha be van kapcsolva, akkor mindig maxon megy? :hmmmm:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22302 Dátum: 2014.10.31 16:42:18 »
Hasonló a különbség, mint a lakás klímáknál az inverteres és az on-off között.
Az egyik variál az energiafelvétellel és egyenletesen hűt vagy fűt, a másik csak ki-be kapcsol, de amikor bekapcsol, akkor max-on megy.

Félig meddig magamnak válaszolok... ill inkább gondolatébresztő kérdés..
Szerintem a lakás ON/OFF klíma az auto diditklímájának felel meg... tehát a beállított hőmérsékletet a kompresszor ki-bekapcsolással kapcsolgatja.
A lakásbeli inverteres klíma az autónál nem valószínű, hogy megoldható (hacsaknem elektromos kompresszor van az autóban, ami nem valószínű)
 Az autóbeli manuális klíma esetén pedig a kompresszor MINDÍG megy. Itt a hőmérséklet beállítás a FŰTÉS tekerő beállításával( Kvázi a fűtőradiátor>{hulladékhő} melegének hozzákeverésével történik,( esetleg a ventilátor fordulatszám is befolyásol valamit).
SZERINTEM. :yes: :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22303 Dátum: 2014.10.31 16:44:30 »
Úgy értsem, hogy a manuális ha be van kapcsolva, akkor mindig maxon megy? :hmmmm:
Szerintem igen, legalábbis a kompresszor! :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #22304 Dátum: 2014.10.31 16:47:35 »
No, itt több dolog is az aut digitklíma javára szól:
- ugye nemcsak a hűtést lehet vele állítani, hanem a fűtést is
- beállítod a hőfokot, mondjuk 23°C és nincs más dolgod akkor sem, ha közben jelentősen változik a külső hőmérséklet vagy netán erősen kisüt a nap.
A manuálisnál meg ugye a full kék és full piros zóna között tekered a kapcsolót, ami nem hőfokot állít, hanem a fűtő vagy hűtőközeg csapját szabályozza. De a beszívott levegő hőmérsékletének függvényében kézzel korrigálni kell.
Ennek persze csak olyan hosszabb utak esetén van jelentősége, amikor közben jelentősen változhat a külső körülmény.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety