Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4203552 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16080 Dátum: 2011.10.17 11:13:37 »
Mert az van a nagykönyvben leírva, DE ez CSAK és kizárólag a NEM kötött forgásirányosra vonatkozik!!!!
Ja, igen, azokat igen. Dehát nem sok ilyen van már manapság, főleg nem téliben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16081 Dátum: 2011.10.17 11:15:31 »
Miért kéne átlósan cserélni?
Mert nekem így tanították. Tényleg...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16082 Dátum: 2011.10.17 11:16:12 »
Mert az van a nagykönyvben leírva, DE ez CSAK és kizárólag a NEM kötött forgásirányosra vonatkozik!!!!

A kötött foprgásirányosat csak oldalhelyesen szabad cserélgetni.
Köszi, most már ezt is tudom...  :clap: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16083 Dátum: 2011.10.17 11:42:09 »
de ennek mi értelme van, hogy átlósan cserélni kereket? végülis ugyanannyit kanyarodok hosszú távon balra is meg jobbra is, nem?  :lol:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16084 Dátum: 2011.10.17 11:46:50 »
de ennek mi értelme van, hogy átlósan cserélni kereket? végülis ugyanannyit kanyarodok hosszú távon balra is meg jobbra is, nem?  :lol:
Egyenletesebb lesz a futófelület kopása, hisz ugye pl. az első kerekek sem a talajjal, sem a menetiránnyal nem teljesen merőlegesek ill. párhuzamosak.

De ez nagyon nüansznyi dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16085 Dátum: 2011.10.17 11:50:45 »
aki fenntart egy autót, annak egy pár tízezer forintos plusz kiadás, ráadásul ÉVEKRE ELOSZTVA, semmilyen gyakorlati terhelést nem jelent. és egy egy méterrel jobb fékút is számíthat. az olcsóbb sokszor itt is a drágább.

Tökéletesen egyetértek. A korábbi 15 éves Corollánkon azért volt mindig prémium kategóriás gumi (Michelin, GoodYear), mert abban az autóban nem volt ABS, fékerő-elosztó, légzsák, és egyéb csili-vili biztonsági kütyü. A gumi az egyetlen kapcsolatunk a földdel, 4db. kb. tenyérnyi felület - úgy gondolom, hogy egy régebbi, vagy gyengébben felszerelt autónál a gumi az egyetlen rész, amivel jelentősen növelhetjük a biztonságot.

Székely Gyula tököli tesztpályáján többször is jártam a Corollával, öreg (7 éves), de még 5-6mm-es profilmélységű Bridgestone gumikkal, és az új GoodYear-ekkel is. Ég és föld a különbség hóban kanyarban, száraz/nedves pályán egyaránt. Jó gumival tényleg meg lehet úszni egy balesetet, ez nem demagógia. Az, hogy nem haltál meg, vagy nem lett full-roncs az autód, egy ABS nélküli kocsiban sokszor biztos, hogy a jó gumiknak köszönheted.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16086 Dátum: 2011.10.17 11:53:35 »
Sőt, az ABS-el, ESP-vel stb. felszereltben is  :yes: ... Ezek a rendszerek is csak azokkal a tartalékokkal tudnak gazdálkodni, amik a gumikban vannak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16087 Dátum: 2011.10.17 11:54:13 »
Mert nekem így tanították. Tényleg...
Nekem is, 1310-es Dácsiánkon kifejezetten figyeltünk erre. Igaz, még abban az időben még külön kerékbelső volt rajta.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16088 Dátum: 2011.10.17 12:03:55 »
Sőt, az ABS-el, ESP-vel stb. felszereltben is  :yes: ... Ezek a rendszerek is csak azokkal a tartalékokkal tudnak gazdálkodni, amik a gumikban vannak.
Pontosan ezért követem majd ugyanezt a logikát az új autónál is. A kényelmi extrák meg "optikai tuningot" inkább háttérbe szorítom.  :innocent:

A biztonság volt a fő ok, ami miatt cseréltünk autót. Tökéletesen megfelelt volna egyébként a régi Corolla is (na jó, klíma hiányát leszámítva), csak már gyerekkel (1+1terv) azért fontolóra veszi az ember, hogy mibe utazik.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 12:06:53 írta robi »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16089 Dátum: 2011.10.17 12:22:38 »
Egyenletesebb lesz a futófelület kopása, hisz ugye pl. az első kerekek sem a talajjal, sem a menetiránnyal nem teljesen merőlegesek ill. párhuzamosak.

De ez nagyon nüansznyi dolog.
Saját tapasztalatom és a gumis (futómüs ) tanácsa, hogy nem szabad átlósan de az oldalakat se cserélni. Csak szigoruan elsötengelyt hátsóra. Én tavaly tavasszal véletlenül nem párba cseréltem és félrehuzott a kocsi, mert nem egyformán volt bekopva az első meg a hátsó gumi.
Ha végighúzod a kezed a profilon érzed, hogy egyok irányba akad (lépcsös) a profil a másikba nem.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16090 Dátum: 2011.10.17 12:23:31 »
Sőt, az ABS-el, ESP-vel stb. felszereltben is  :yes: ... Ezek a rendszerek is csak azokkal a tartalékokkal tudnak gazdálkodni, amik a gumikban vannak.

Én a Primerával utáltam meg az ABS-t, annyira hamar elkezdett kattogni, hogy szinte nulla volt a fékhatás.

Később derült ki számomra, hogy a gumi miatt lehett inkább, mint az érzékeny ABS miatt. Valószínűleg egy friss harmatos ugyanolyan tiípusú gumival  tette volna üzemszerűen a dolgát.

Egy határesetben, csak a lélekjelenlétem és a rutinom  mentett meg egy balesettől, hála az ABS-gumi kombónak.
Annó sokat beszélgettünk Palaczk Mesterrel erről.

A mostani SC-ben talán egy alkalommal szólalt meg az ABS, a jobb oldala a kocsinak murván volt, míg a másik aszfalton.  Viszont minőségi és jó állapotúval krúzolok nem keveset.  Az a véleményem alakult ki az évek során, hogy a gumin nem szabad spórolni, mindíg az adott kerethez képest a legjobbat kell megvenni, és itt a legjobb szóba minden körülményt beleértek.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16091 Dátum: 2011.10.17 12:25:01 »
Saját tapasztalatom és a gumis (futómüs ) tanácsa, hogy nem szabad átlósan de az oldalakat se cserélni. Csak szigoruan elsötengelyt hátsóra. Én tavaly tavasszal véletlenül nem párba cseréltem és félrehuzott a kocsi, mert nem egyformán volt bekopva az első meg a hátsó gumi.
Ha végighúzod a kezed a profilon érzed, hogy egyok irányba akad (lépcsös) a profil a másikba nem.

Ha lépcsős, akkor bizony valami nem stimmel a futóműben. Leginkább ez esetben én a lengéscsillapítóra gyanakodnék.  Ha az jó, akkor meg a gumival nincsen minden rendben. Tervszerűen cserélgetett guminál ilyen nem nagyon szabad, hogy előforduljon.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16092 Dátum: 2011.10.17 13:20:15 »
Ha lépcsős, akkor bizony valami nem stimmel a futóműben. Leginkább ez esetben én a lengéscsillapítóra gyanakodnék.  Ha az jó, akkor meg a gumival nincsen minden rendben. Tervszerűen cserélgetett guminál ilyen nem nagyon szabad, hogy előforduljon.
Nem , szerintem az természetes, hogy léőcsős lesz. Te inkább a kagylós kopásra gondolsz? :hmmmm: Ezt a lépcsös köpást a motoromon is tapasztalom,.
 A profil eleje akad bele az aszfaltba elöször a többi és a vége csak benyomodik, kevésbé kopik.
Tény , hogy ha sürübben cseréltem volna a hátsoval, akkor nem lenne ilyen szembetünö, érezhető. De tavasszal majd hátrarakom az elsőket.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16093 Dátum: 2011.10.17 13:23:56 »
na végre velem is egyetért valaki  :yes:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #16094 Dátum: 2011.10.17 15:11:49 »
na végre velem is egyetért valaki  :yes:
Kicsoda? :hmmmm: [rohog]