Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
290 (92.4%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
17 (5.4%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (1%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.3%)

Összes szavazó: 310

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 2447542 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5671
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23085 Dátum: 2014.05.23 17:39:21 »
Mert itt láttam :) ... mi olyat írtam, ami nem való ide?
Ami whis dokinak not too+! ;)
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23086 Dátum: 2014.05.23 23:42:11 »
Ami whis dokinak not too+! ;)
Nem túl pozitív? Pedig annak szántam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23087 Dátum: 2014.05.24 17:23:24 »
A szálhiba elolvasása után mindenki be fogja csukni az oldalt  ::) ... 20-ért tenném ki, és nem írnám bele a szálhibát. Csak tanács  :)
Direkt tettem bele, hogy tiszta legyen és ne a telefonban anyázzanak. Épp ezért a negyedik úgymond ajándék  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8829
  • Autó: Yaris'08+Verso'16
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23088 Dátum: 2014.05.24 21:13:08 »
Szálszakadt gugyír nekem is volt. Ezek szerint kényesek...

R.P. Smith

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
  • Autó: '94 Toyota Corolla 1.3i SPORT XLI (88LE)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23089 Dátum: 2014.05.25 17:46:23 »
Valami ilyesmire gyanakodtam. Érdekes lenne bepillantást nyerni a gumi gyártás rejtelmeibe.

Én dolgoztam a pesti Michelinben, igaz ott teher abroncsok készültek.
 ::) ::)
Egy Corolla sosem hagy cserben!!! :) :) :)

musspici

  • Az utazó
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D Sol Technic
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23090 Dátum: 2014.05.25 20:28:25 »
Én dolgoztam a pesti Michelinben, igaz ott teher abroncsok készültek.
 ::) ::)
A kérdéseim fentebb olvashatóak. ;) Várom a kifejtős választ. :D :flowers:
musspici 242
Toyota Avensis Wagon 2.2D4D

R.P. Smith

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
  • Autó: '94 Toyota Corolla 1.3i SPORT XLI (88LE)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23091 Dátum: 2014.05.25 20:41:49 »
A kérdéseim fentebb olvashatóak. ;) Várom a kifejtős választ. :D :flowers:

Már kicsit rég volt, tehát kicsit felületes lesz, s teher abroncsra vetítve, de nem sokkal
tér el a személyabroncstól.

Az előkészítő üzemben indul a gyártás.
Különböző keverékeket használnak a teherbírás, sebesség,
téli, nyári használat alapján.

A vázszerkezet a légzáróval kezdődik, amely 4 rétegből, bizonyos butil keverékes alapanyagból készül.
Ezt követi a peremvédő párna, a légzáró réteg mind a két oldalára.
Ezt követi a perem erősítő szalag, amely acélkord szálakat tartalmaz, mind a két oldalra kerül.
Ennek a külső részére a perem takaró gumiszalag.
Ezután jön a radiál nevezetű acélszálas fedőréteg.
Ezt követik a peremerősítő karikák.
A karikák mellé töltőanyag, az ügynevezett ék kerül.
A radiál takaró közepére egy pozíciós gumiszalag.
A szélek visszahajtását követően kerülnek fel az oldalfali gumik.
Ezt követően felfújják, s felkerül a 3 vagy 4 (terhelés függő) teherviselő acélszálas övek.
A sort a futófelület zárja.
Ezután vulkanizálás.
Szemrevételezés.
Uniformitás vizsgálat.

Ha esetleg valamire nem kaptál választ, bocsi,
mert nem találtam meg a kérdéseket.  :no: :no: :no:
Egy Corolla sosem hagy cserben!!! :) :) :)

musspici

  • Az utazó
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D Sol Technic
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23092 Dátum: 2014.05.25 20:51:26 »
Már kicsit rég volt, tehát kicsit felületes lesz, s teher abroncsra vetítve, de nem sokkal
tér el a személyabroncstól.

Az előkészítő üzemben indul a gyártás.
Különböző keverékeket használnak a teherbírás, sebesség,
téli, nyári használat alapján.

A vázszerkezet a légzáróval kezdődik, amely 4 rétegből, bizonyos butil keverékes alapanyagból készül.
Ezt követi a peremvédő párna, a légzáró réteg mind a két oldalára.
Ezt követi a perem erősítő szalag, amely acélkord szálakat tartalmaz, mind a két oldalra kerül.
Ennek a külső részére a perem takaró gumiszalag.
Ezután jön a radiál nevezetű acélszálas fedőréteg.
Ezt követik a peremerősítő karikák.
A karikák mellé töltőanyag, az ügynevezett ék kerül.
A radiál takaró közepére egy pozíciós gumiszalag.
A szélek visszahajtását követően kerülnek fel az oldalfali gumik.
Ezt követően felfújják, s felkerül a 3 vagy 4 (terhelés függő) teherviselő acélszálas övek.
A sort a futófelület zárja.
Ezután vulkanizálás.
Szemrevételezés.
Uniformitás vizsgálat.

Ha esetleg valamire nem kaptál választ, bocsi,
mert nem találtam meg a kérdéseket.  :no: :no: :no:
Azt hiszem elég kimerítő volt. :flowers:
Az alap kérdés az volt, hogy miért pont a nagyobb méretű abroncs jön ki gazdaságosabbra (azonos márka, mintázat, típus, stb.) fogyasztás szempontjából. Innen jutottam el a kapcsolódó kérdésig, hogy vajon a nagyobb tömeg- és sebességindexű gumik keményebb keverékből volnának-e?(ezt tulajdonképpen megválaszoltad ;))
musspici 242
Toyota Avensis Wagon 2.2D4D

R.P. Smith

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
  • Autó: '94 Toyota Corolla 1.3i SPORT XLI (88LE)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23093 Dátum: 2014.05.25 20:56:02 »
Azt hiszem elég kimerítő volt. :flowers:
Az alap kérdés az volt, hogy miért pont a nagyobb méretű abroncs jön ki gazdaságosabbra (azonos márka, mintázat, típus, stb.) fogyasztás szempontjából. Innen jutottam el a kapcsolódó kérdésig, hogy vajon a nagyobb tömeg- és sebességindexű gumik keményebb keverékből volnának-e?(ezt tulajdonképpen megválaszoltad ;))

A pontos összetételt nem tudom, de változik a keverék.

Ha csak a téli, nyári gumira gondolsz, eszedbe jut, hogy más a keverék.  ::) ::)

Örülök, ha segíteni tudtam.  ::) ::)
Egy Corolla sosem hagy cserben!!! :) :) :)

R.P. Smith

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
  • Autó: '94 Toyota Corolla 1.3i SPORT XLI (88LE)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23094 Dátum: 2014.06.02 21:44:10 »
Sziasztok!

Tud valaki olyan felnist, gumist, vagy szakit aki utólag tud
készíteni tehermentesítő gyűrűt alufelnihez?
Minta és minta nélkül is?
Egy Corolla sosem hagy cserben!!! :) :) :)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
  • Autó: 2016/11 Auris TS HSD Executive Skyview
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23095 Dátum: 2014.06.02 22:08:23 »
Sziasztok!

Tud valaki olyan felnist, gumist, vagy szakit aki utólag tud
készíteni tehermentesítő gyűrűt alufelnihez?
Minta és minta nélkül is?
szerintem ők megoldják.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

R.P. Smith

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 71
  • Autó: '94 Toyota Corolla 1.3i SPORT XLI (88LE)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23096 Dátum: 2014.06.02 22:16:00 »
Egy Corolla sosem hagy cserben!!! :) :) :)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23097 Dátum: 2014.06.04 08:53:43 »
Szinte minden olyan cég tud gyűrűt adni/készíteni, amelyik felnit is árul. Csak két méretet kell nekik megadni  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10149
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Gumik és felnik
« Válasz #23098 Dátum: 2014.06.04 09:08:54 »
miután felrakattam és elhoztam nemrég az új gumikat, hazafele menet kicsit összevissza ment az autó. bementem a benzinkúthoz, a kerekekben max 1.5 bar nyomás volt. na faxa. végülis mindegy, mert úgyis minden kerékcsere után ellenőrizni szoktam és sose tudják oda fújni, ahova kéne.

hanem pár nap múlva a nejem mondja, hogy valami fura hangot hall, amit eddig nem. aztán pár nap múlva már én is hallottam, valami egyre idegesítőbb, a kerék gördülésével összefüggő nyekergés-csikorgás. amikor már nem bírtuk tovább, elkezdtem piszkálni egy benzinkúton a kerékcsavarokat. hát, khm...minden keréken volt olyan csavar, ami nem volt egyáltalán meghúzva és a jobb hátsó keréken egyetlen csavar se volt meghúzva, effektíve kézzel le tudtam tekerni őket. ja és egy kerékcsavart már el is hagytam. szerencsére épp szüleimhez mentünk, úgyhogy ott gyorsan fel is avattam a hetedik éve a csomagtartóban pihenő kicsi emelőt és meghúzgáltam a csavarokat.

ma reggel pedig küldtem a szerelőmnek egy lófejet  :censored:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
  • Autó: 2005.12. Mazda5 CD TX 2005.02. Toyota Yaris Sol 1.3vvti
Re: Gumik és felnik
« Válasz #23099 Dátum: 2014.06.04 09:13:54 »
20-30-50 km után ellenörizni kell a csavarokat.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки