A hibrid működésre és itt most kifejezetten az energia-visszanyerésre gondolok, van ráhatása a vezetőnek?
Magyarán az autó megpróbál önállóan gondolkozni és automatikusan dönt, vagy pedig mi, vezetők is tudunk tenni azért, hogy pl. töltsük az akkupakkot?
Igen, okosan használod fékpedált, illetve a mozgási energiát
Az előttem szólóhoz annyit tennék hozzá hogy dinamikus haladásnál nem olyan nagy kaland jó fogyasztást elérni P&G-vel, viszont tartósabb araszolásnál ami nekem bejött az az, hogy nem szabad aksiról gyorsítani a kocsit alacsony sebességnél sem, meg kell várni míg előtted halad valamennyit a sor, és akkora gázzal indulni hogy beinduljon a benzinmotor, majd utána lassítani amíg újra megáll a sor (már álló benzinmotorral, lehetőleg fék nélkül). Így alig nő a fogyasztás a normál haladáshoz képest, viszont ha az ember ilyenkor megpróbál villanyautóként haladni, az aksi pár kilóméter alatt kimerül, és utána elkezdeni járatni álló helyzetben is a benzinmotort, amivel annyi is volt a jó fogyasztásnak
Persze ha előreláthatóan rövid dugós szakasz lesz, és az aksi is fel van töltve, akkor lehet óvatos gázpedál kezeléssel villamosként haladni. Mióta megvan a hibrid nagyon rászoktam a Google Maps-es forgalmi adatokra, és ha látom hogy jön egy nagyobb dugó, már előre "töltöm" az aksikat
Jó móka